21 Σεπτεμβρίου 2009

Nefeli Walking Undercover: Οι Πιο Όμορφες Μέρες Μας, στο Going Youth Festival


Το απόγευμα της Παρασκευής (18/09) συναντηθήκαμε με την Νεφέλη Λιούτα σε ένα καφέ της Πλάκας. Συζητήσαμε για τις σκέψεις, τα όνειρα της, αλλά και για την επικείμενη συμμετοχή της στο Going Youth Festival.


Σε μια εποχή που κυριαρχεί ο ανταγωνισμός, η ματαίωση και η δυσπραγία, είναι όμορφο να δίνεται ο λόγος σε νέους πρωτοεμφανιζόμενους δημιουργούς.

Η Νεφέλη είναι 19 ετών και σπουδάζει νομικές επιστήμες στην Αθήνα. Έχει πάρει ένα πτυχίο στο βιολί και συνεχίζει για δίπλωμα. Παίζει κιθάρα, πιάνο, τραγουδάει και γράφει. Έχει δουλέψει δυο καλοκαίρια στο καλλιτεχνικό τμήμα γνωστής εφημερίδας. Θα συμμετάσχει στο Going Youth Festival στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι, Πειραιώς 100, παρουσιάζοντας κείμενα, μουσική και βίντεο.
Αυτή την Τετάρτη 23/9/09, στις 19.30 στην αίθουσα Δ7.

Συζητήσαμε για αρκετά θέματα που μπορούν να απασχολούν δυο νέους ανθρώπους στην εποχή μας..
Ακολουθεί μια αρκετά ενδιαφέρουσα συνέντευξη! Καλή σας ανάγνωση!! :)



Roadartist: Πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα για ένα νέο καλλιτέχνη στην σημερινή εποχή;

Νefeli: Καλά δεν νομίζω ότι υπάρχει πια κάποιος που να πει ότι είναι εύκολα τα πράγματα. Και γιατί πια το myspace δίνει την ευκαιρία στον καθένα να ανεβάσει τραγούδια και δέχεσαι μια πληθώρα. Εγώ για παράδειγμα δέχομαι request από μπάντες, μπαίνω στην σελίδα τους, δεν προλαβαίνω να ακούσω τα κομμάτια και περνάει στα αζήτητα. Σίγουρα βγαίνουν πιο πολλά πράγματα, αλλά χάνεις περισσότερα. Επίσης, το θέμα «προώθηση» είναι πολύ ζόρικο, πολύ ύπουλο και πολύ με το συμφέρον και το χρήμα. Δεν νομίζω ότι πράγματα που αξίζουν να βγουν προς τα έξω, έχουν βρει το δρόμο, ή ότι θα τον βρουν. Παρόλο που έχουμε αρκετές δυνατότητες σήμερα, νομίζω ότι αναλογικά έχουνε αυξηθεί και οι δυσκολίες.
Άρα δεν μπορείς να ποντάρεις σε αυτό, σίγουρα σε καμία περίπτωση βιοποριστικά και δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι θα απευθυνθείς σε κόσμο πιο έξω. Το αφήνεις περισσότερο για τους φίλους σου..

R: Υπάρχει ως σκέψη στο μυαλό σου να πας στο εξωτερικό?

Ν: Όχι!

R: ..Δεν υπάρχει ούτε ως σκέψη?

Ν: Δεν είμαι έτοιμη να αφήσω την Αθήνα. Δε θα μπορούσα να φύγω από την Ελλάδα πολύ εύκολα.. Το συζητούσα εχτές και με ένα φίλο μου, ο οποίος μου έλεγε πως δεν αντέχει άλλο και θέλει να φύγει.. Ίσως επειδή είμαι πιο μικρή, δεν έχω δει ακόμη τις δυσκολίες, προτιμώ να μείνω εδώ.. Η νοοτροπία μου είναι ‘αθηναϊκή’…

R: Τι σε χαλάει στην Ελλάδα?

Ν: Είναι πολλά νομίζω.. Δεν υπάρχει μια ξεκάθαρη κατάσταση στα πράγματα. Τα βρίσκω όλα συγχυσμένα. Σε όποιον τομέα και αν το πάρουμε. Ούτε στην πολιτική βλέπω κάτι αρκετά δυναμικό με ξεκάθαρη άποψη που να μπορώ να ταυτιστώ μαζί του και να πω με αποφασιστικότητα ότι «αυτό θα ακολουθήσω» και ότι «ταυτίζομαι» απόλυτα με τις απόψεις του. Στον πολιτισμό επίσης τα πράγματα είναι όπως και στην πολιτική. Δεν υπάρχει η «ιδιαίτερη» άποψη και όταν υπάρχει, πολλές φορές χαντακώνεται. Γενικά νομίζω όμως εκτός από την Ελλάδα, ότι σε όλο τον κόσμο αυτό που βλέπω είναι ότι σαν να έχουνε γίνει τα πράγματα στατικά σε κάποιους τομείς. Ενώ έχουμε τόσα εφόδια για να γίνει κάτι καλύτερο, μοιάζει σαν να γυρνάμε όλο πίσω, και κάποια στιγμή περιμένω ότι θα φτάσουμε πολύ κάτω.., αλλά μετά από αυτό δεν υπάρχει πιο κάτω.., πρέπει τότε να πας προς τα πάνω. Άρα νομίζω χρειαζόμαστε αυτό το κάτω σύντομα.

"νέοι άνθρωποι να φανατίζονται και να παθιάζονται όπως ο βουλευτής στη βουλή. Για πράγματα που αφενός δεν τα έχεις βιώσει ακόμα, αφετέρου τα «μασάς» και τα λες, επειδή έτσι τα έχεις ακούσει.
Δεν περνάνε το στίγμα της νεολαίας. Είναι γερασμένες φωνές"



R: Ο νέος άνθρωπος έχει σήμερα φωνή? Η φωνή του εισακούγεται?

Ν: Δεν μπορώ να πω ότι δεν ακούγεται, όχι όσο θα έπρεπε σίγουρα. Αλλά νομίζω ότι ο νέος άνθρωπος δεν το στηρίζει πάντα. Βλέπω και στην σχολή μου τα παιδιά με τι νοοτροπία ξεκινάνε και ποιες είναι οι προτεραιότητες τους. Νομίζω ότι ακόμα και αν μας δινόταν η ευκαιρία να ακουστεί η φωνή μας περισσότερο, θα το πνίγαμε μόνοι μας σε κάποιες φάσεις.

R: Δεν περίμενα να πεις κάτι τέτοιο (...)..

Ν: Το λέω επειδή είμαι & στην Νομική.. Όπου οι κοπέλες θα ξυπνήσουν 8 η ώρα και θα βάλουνε γόβα και θα βαφτούνε για να έρθουνε στην σχολή, ενώ τα αγόρια θα έρθουνε με την γραβάτα και το χαρτοφύλακα. Οπότε από αυτούς δεν μπορώ να περιμένω πολλά. Είναι και ένας λόγος που δεν πηγαίνω συχνά στην σχολή..

R: Με αυτό που λες, συμφωνώ απόλυτα...

Ν: Τελείωσα το σχολείο και πήγα στην σχολή, πιστεύοντας πως θα βρω κάτι διαφορετικό. Ανθρώπους ανοιχτόμυαλους, που έχουνε άποψη και την πιστεύουνε. Αντίθετα, βλέπω παιδάκια που διαβάζανε πολύ στο σχολείο και την δηλώσανε επειδή ήταν υψηλή επιλογή. Για να έχουνε το δικηγορικό γραφείο, που ίσως και να υπάρχει ήδη. Ήταν λίγο απογοήτευση αυτό στην αρχή.. Και το χειρότερο που έχω συνειδητοποιήσει είναι ότι για να κάνεις παρέες, πρέπει να μπεις σε παράταξη.. μόνο κυρίως έτσι τις κάνεις..

R: Αυτός ο φανατισμός με τα κόμματα στις σχολές, δεν είναι απογοητευτικός?

Ν: Τα κόμματα, μπορεί να είμαι λίγο απόλυτη, αλλά βρίσκω ότι δεν έχουνε καμία ουσιαστική πολιτική θέση. Δε μπορώ να δεχτώ σαν κόμμα, το να σου λένε «έλα να βγάλουμε φωτοτυπίες τις σημειώσεις», δε βρίσκω κάπου την πολιτική σκοπιμότητα. Επίσης αυτό που λες, νέοι άνθρωποι να φανατίζονται και να παθιάζονται όπως ο βουλευτής στη βουλή. Για πράγματα που αφενός δεν τα έχεις βιώσει ακόμα, αφετέρου τα «μασάς» και τα λες, επειδή έτσι τα έχεις ακούσει. Δεν περνάνε το στίγμα της νεολαίας. Είναι γερασμένες φωνές..

R: Ας επιστρέψουμε στη μουσική.. Σημαντικοί Έλληνες καλλιτέχνες? Ποιες ήταν οι πρώτες σου επιρροές?

Ν: Θανάσης Παπακωνσταντίνου, πολύ-πολύ ψηλά (γέλια).. Μάλαμας και Τρύπες από πολύ μικρή. Και νομίζω εκεί σταματάνε οι Έλληνες καλλιτέχνες που με επηρεάζουν χρονικά. Αυτά τα ονόματα κάνανε κάτι καινούργιο την περίοδο που εμφανίστηκαν. Οι Τρύπες ήταν η ροκ που χρειαζότανε, που δεν υπήρχε έτσι πιο «γερά». Ο Μάλαμας ήταν – κακή λέξη το «έντεχνος» - αλλά ήταν ένας «έντεχνος» καλλιτέχνης που όσο να’ ναι προχώρησε τα πράγματα. Ο Θανάσης έβαλε το «πραγματικό» στοιχείο.

R: Αγαπημένα συγκροτήματα?

Ν: Archive, Porcupine Tree, Radiohead, Mimosa’s Dream.

R: Η σχέση σου με την τέχνη?

Ν: Νομίζω πρωταρχικό στοιχείο..

R: Κατά πόσο σε έχει επηρεάσει η οικογένεια σου σε αυτό?

Ν: Full! (γέλια) Νομίζω ότι η μισή μου προσωπικότητα και παραπάνω είναι η οικογένεια μου. Και η μαμά με τις κατευθύνσεις που έχει δώσει. Ο μπαμπάς που πηγαίνω ακόμη μαζί του στις συναυλίες.. Ό,τι ακούει, ακούω και ό,τι ακούω, ακούει.. Είναι η βασική επιρροή μου και είναι οι καλύτεροι μου φίλοι πάνω από όλα. Για να είμαι ειλικρινής, χαίρομαι που έχω τέτοια καλή σχέση με την οικογένεια μου..

R: Στο myspace έχεις ανεβάσει ένα video από συμμετοχή σε συναυλία, όπου απαγγέλεις κάποιους στίχους από το τραγούδι του Παύλου Παυλίδη «τα δέντρα»..(Παρακάτω στο post παρατίθεται το σχετικό video). Είναι προφανές ότι πρέπει όλοι να ευαισθητοποιηθούμε περισσότερο ως προς το περιβάλλον. Εμείς κυρίως ως νέοι άνθρωποι τι πιστεύεις πως μπορούμε να κάνουμε για να γίνει η πόλη ομορφότερη?

Ν: Να μην χτίζουμε parking εκεί που δεν χρειάζεται, να φυλάμε τα λίγα δέντρα που μας έχουνε μείνει.. Υπάρχουνε όλες αυτές οι κινήσεις για ανακύκλωση και για πράσινο που μπορείς να τις έχεις στο μυαλό σου. Ή τουλάχιστον μπορείς να μην αφήνεις όλο το βράδυ τον υπολογιστή σου ανοικτό, ή να μην αφήνεις τα φώτα σου όλο το βράδυ ανοικτά να καίνε.. Πρέπει να φυλάξουμε το πράσινο!

R: Αισθάνεσαι ελεύθερη να δημιουργήσεις? Όχι από την άποψη της λογοκρισίας, αλλά σε αυτή την εποχή και την κοινωνία..

Ν: Μάλλον αισθάνομαι ελεύθερη γιατί μου δίνει πολλά ερεθίσματα. Και με τα καλά της και με τα κακά της. Για τα καλά της εποχής θα ήθελα να μιλήσω, για τα κακά δεν θα μπορούσα να μην μιλήσω..

R: Τι αναζητά ο καλλιτέχνης?

Ν: ..(γέλια).. Προσωπικά αν μιλήσω για μένα, ξεκίνησα μάλλον να γράφω και να τραγουδάω επειδή δεν είμαι εκδηλωτικός άνθρωπος. Σε κάποια φάση φοβήθηκα πως θα περιοριστώ στο γράψιμο και δε θα μιλώ στους δικούς μου, αλλά τελικά έγινε το αντίθετο. Έχω γίνει περισσότερο εκδηλωτική μέσα από αυτό..

R: Αρκετοί ισχυρίζονται ότι το internet αποξενώνει τους ανθρώπους. Εγώ είμαι απόλυτα αντίθετη σε αυτή την άποψη. Ποια είναι η δική σου γνώμη? Κατά πόσο βοηθάνε ένα άνθρωπο οι νέες τεχνολογίες?

Ν: Έχει να κάνει με το πώς θα το χειριστείς. Αν είναι να αποξενωθείς, θα αποξενωθείς και χωρίς το internet. Νομίζω αντίθετα, ότι σου δίνει τις ευκαιρίες. Φέρνει ανθρώπους πιο κοντά, είναι πολύ πιο εύκολο να δημοσιοποιήσεις πράγματα σου. Είσαι πιο ελεύθερος, δεν εξαρτάσαι από κάποια δισκογραφική, ή από κάποιο εκδοτικό οίκο. Χάνεσαι ίσως πιο εύκολα, για το λόγο που είπαμε και πριν, της πληθώρας. Αλλά σου λέω, νομίζω ότι η αποξένωση είναι στο χέρι σου, όχι στο διαδίκτυο.

R: Τι σε εμπνέει?

Ν: Τα πάντα! (γέλια) Τα συναισθήματα τα πρωταρχικά, τα έντονα. Ο κόσμος που βλέπω έξω.. Ο δικός μου κόσμος, αυτοί που ξέρω. Ότι ακούω, ότι διαβάζω. Τα χρώματα γενικά. Και τα πιο γκρι, και τα πιο χρωματιστά. Για παράδειγμα, η Πατησίων με εμπνέει αφάνταστα για κάποιο λόγο. Είναι από τα πιο αγαπημένα μου μέρη να περνάω. Και ότι μπορεί να μου προκαλέσει συγκίνηση. Κλισέ απάντηση, αλλά έτσι πάει (γέλια).

R: Τι ονειρεύεται η Νεφέλη?

Ν: Τα όνειρα μου αρχικά είναι τα πρακτικά. Να μπορέσω να ολοκληρώσω τις σπουδές μου για να μπορώ να πατάω στα πόδια μου. Είναι και αυτό ένα θέμα. Όνειρο μου είναι να μην αλλοιωθώ, να μη χαθώ μέσα σε αυτά που απειλούν να με αλλάξουν και να με κάνουν τετράγωνη, τυποποιημένη, κονσερβοποιημένη.. Όνειρο μου είναι να συνεχίσω να πιστεύω στους ανθρώπους, τους δικούς μου και τους ξένους, να τους έχω αφετηρία και τέρμα μου...

R: Αυτή την εβδομάδα ξεκινά στο Γκάζι για δεύτερη χρονιά το Going Youth Festival. Ένα Φεστιβάλ με νέους δημιουργούς έως 29 ετών, στο οποίο θα συμμετάσχεις. Θες να πεις λίγα λόγια για το Φεστιβάλ?

Ν: Ναι, πρόκειται για ένα πανελλαδικό φεστιβάλ νέων δημιουργών που ξεκινά στην Τεχνόπολη και το οποίο διεξάγεται για δεύτερη φορά στη χώρα μας. Διοργανώνεται από τις «Διαδρομές Πολιτισμού» και τελείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού. Θα περιλαμβάνει παραστάσεις θεάτρου, χορού, μουσικά συγκροτήματα, φωτογραφία, εικαστικά, video-art. Ακόμη, θα πραγματοποιούνται στον προαύλιο χώρο δρώμενα όπως skate, graffiti, installations, street art κ.ά. Πρόκειται για ένα φεστιβάλ με συμμετοχές από νέους καλλιτέχνες έως 29 ετών. Ο στόχος του είναι, όπως έχω διαβάσει, να αναδείξει καλλιτέχνες από την περιφέρεια και την Αθήνα, που έχουνε κάτι διαφορετικό να πούνε.


R: Ποια είναι τα συναισθήματα σου? Πως αισθάνεσαι? Ανυπομονείς? (γέλια)

N: Ανυπομονώ, γιατί θα είναι η πρώτη φορά που θα παρουσιάσω δικά μου πράγματα, όχι μόνο σε φίλους μου. Περιμένω πως & πως.. Να δω τι θα κάνω εγώ εκείνη τη στιγμή και πως θα περαστεί προς τα έξω…


"Όνειρο μου είναι να μην αλλοιωθώ, να μη χαθώ μέσα σε αυτά που απειλούν να με αλλάξουν και να με κάνουν τετράγωνη, τυποποιημένη, κονσερβοποιημένη.. Όνειρο μου είναι να συνεχίσω να πιστεύω στους ανθρώπους, τους δικούς μου και τους ξένους, να τους έχω αφετηρία και τέρμα μου..."

R: Τι ακριβώς θα παρουσιάσεις? Πες μας για την συμμετοχή σου.

Ν: Το project έχει τίτλο «Nefeli Walking Undercover: Οι Πιο Όμορφες Μέρες Μας».
Οι πιο όμορφες μέρες περνάνε ήσυχα απ' το πλάι μας και αφήνουν μετέωρους ψιθύρους.
Τους κατεβάζουμε στη γη και τους κάνουμε δικούς μας.
3 undercover καλλιτέχνες σε ένα οπτικοακουστικό project που συνδυάζει μουσική, λόγο και εικόνα για όλους αυτούς τους ανεπαίσθητους ψιθύρους.
Εγώ θα συμμετάσχω με φωνή, κιθάρα, βιολί, πιάνο και κείμενα. O Σταύρος Παργινός θα παίξει τσέλο και ο Σταύρος Γεωργιόπουλος με video art. Αυτή την Τετάρτη 23/9/09, στις 19.30 στην αίθουσα Δ7.

R: Νεφέλη σε ευχαριστώ πολύ για όσα συζητήσαμε, εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία σε όσα κάνεις. Όσοι μπορούν αξίζει να παραβρεθούν αυτή τη Τετάρτη στις 19.30 στο Γκάζι να σας απολαύσουν!

Ν: Ευχαριστώ πολύ και εγώ. Θα χαρώ να έρθει κόσμος να παρακολουθήσει από κοντά όλα όσα ετοιμάσαμε.


Nefeli Walking Undercover - Protest Live Concert At Kypseli Prt1


Going Youth Festival

Info: Γενική είσοδος για όλες τις εκδηλώσεις 10 ευρώ (ημερήσιο), Διαρκείας και για τις 5 μέρες 40 ευρώ και 25 ευρώ το φοιτητικό, (τηλ. 210- 8840600).


Αξίζουν την επίσκεψη σας:
My space "Nefeli Walking Undercover"
nefeli haiku blogspot

18 Σεπτεμβρίου 2009

ΣουΚου..

Περπατώντας στην πόλη.. νύχτα.. λίγο πριν τη βροχή…
..η αθήνα.. σαν να είναι μόνο δική μου..
Η βροχή πλησιάζει.. Η ακρόπολη φωτίζει το σκοτάδι..
..Αυτό το ΣουΚου..
Θέλω να γεμίσω στιγμές. Με μονάχα αληθινά βλέμματα.
Να δω ανθρώπους να μου μιλήσουν για τα όνειρα τους.
Να δω ανθρώπους να ονειρεύονται
Να ξεχωρίζουν από το ανθρωποφάγο πλήθος..
Να κλείσω σε ένα κουτάκι το χρόνο..
Να προκαλέσω χαμόγελα, να δεχτώ αγκαλιές.
Να περπατήσω… με ήλιο, με βροχή…
Να χαρώ Ουρανό!Να ακούσω μουσικές..
Να δω λουλούδια, ζωγραφισμένα σε τοίχους..
"Να βάλω φωτιά σε ότι με καίει, σε ότι μου τρώει τη ψυχή.."
....

Δεν ξεχνάω.. για να περάσω καλά :

Αυτό το Σάββατο.. το πάρτυ συνεχίζεται στην Αβραμιώτου..
..ακούγοντας μουσική
UNDER CONSTRUCTION..

Οι
Νύχτες Πρεμιέρας ξεκίνησαν.. για να ομορφύνουν τις μέρες μας..ως τις 27/9..

Καλό ΣουΚου..

16 Σεπτεμβρίου 2009

Joaquin Cortes ..ένας θεός στο Καλλιμάρμαρο..

Εχτές το βράδυ βρέθηκα στο Καλλιμάρμαρο, όπου απόλαυσα τον μοναδικό Joaquin Cortes..
Ο Cortes παρουσίασε μια εξαιρετική παράσταση, μαζί με την εκπληκτική του ορχήστρα..
Δικαιολογημένα τον αποκαλούνε "θεό του Flamenco"..
Ε, είναι..θεός γενικότερα..

Η αυλαία άνοιξε και ο "θεός"..μας μύησε στην μοναδική παράδοση της κουλτούρας του..
Ευτυχώς οι φόβοι μας για ματαίωση της παράστασης λόγω καιρού δεν επαληθεύτηκαν..
Αντίθετα, η βροχή ξεκίνησε λίγο μετά & το τέλος της..
Ο ήχος ήταν εξαιρετικός, ο Cortes χόρευε ασταμάτητα.., μεταδίδοντας στους θεατές το πάθος του..
Μια παράσταση-ανασκόπηση των 20 τελευταίων του χρόνων, από την ηλικία των είκοσι ετών μέχρι & σήμερα που είναι σαράντα.. Από τις γιγαντοοθόνες, τα χρώματα έλουζαν την σκηνή.., με το "κόκκινο" κυρίως να κυριαρχεί..
Στιγμή από το φθινοπωρινό Καλλιμάρμαρο χτες το βράδυ..
Στην σκηνή, ένας από τους καλύτερους χορευτές του flamenco στον κόσμο.. ένας πραγματικός σταρ..
Στο βάθος αχνοφαίνεται ο φωτισμένος λόφος του Λυκαβηττού..
Μετά το τέλος της παράστασης, ο Joaquin Cortes, ανέβηκε στις κερκίδες του σταδίου και άρχισε να χαιρετά & να αγκαλιάζει τον κόσμο.., προκαλώντας ..πανικό!!
Υπέροχος, μοναδικός..Να είναι καλά, να μας ξαναχαρίσει τέτοιες στιγμές..

Ακολουθεί ένα αντιπροσωπευτικό βίντεο, για να απολαύσετε το ταλέντο του..


More Info:
Βιογραφικό Χοακίν Κορτές
flamenco-world

14 Σεπτεμβρίου 2009

Γυναικών Λατρείες, Η Γυναίκα στην Αρχαιότητα, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο


Περιοδική έκθεση με θέμα τη γυναίκα στην αρχαιότητα παρουσιάζει έως τις 30 Νοεμβρίου 2009 το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 180 χρόνια από τη θέσπιση (1829) και τα 120 χρόνια από την επίσημη εγκαινίασή του (1889)

Η έκθεση αυτή παρουσιάστηκε τον προηγούμενο χειμώνα στους χώρους του Ωνασείου Πολιτιστικού Κέντρου της Νέας Υόρκης.. και θυμάμαι τότε πόσο ήθελα να την δώ.. αλλά για ευνόητους λόγους δε μπορούσα.
Τώρα που παρουσιάζεται και στην Αθήνα, στο αγαπημένο μου Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, δε μπορούσα να την χάσω…
Μέσα από 172 αντικείμενα, αγγεία, γλυπτά και χάλκινα, παρουσιάζεται η συμμετοχή των γυναικών στη λατρεία, σε τελετουργίες, καθώς και εορταστικά δρώμενα στην Αττική κατά την Κλασική Εποχή.
Οι ρόλοι που διαδραμάτιζαν οι γυναίκες σε αυτές τις διαδικασίες, τους προσέδιδαν μια ιδιαίτερη ταυτότητα και κοινωνική υπόσταση, διαφοροποιημένη από τον καθημερινό τους βίο και τον περιορισμό τους σε οικιακές εργασίες.

Η έκθεση διαρθρώνεται σε πέντε ενότητες:
Η πρώτη με τίτλο «Θεές» είναι αφιερωμένη στη λατρεία γυναικείων θεοτήτων και συγκεκριμένα της Αθηνάς, της Αφροδίτης, της Άρτεμης, της Δήμητρας και της Κόρης.
Η δεύτερη ενότητα με τον τίτλο «Ιέρειες» παρουσιάζει μυθικές Ιέρειες, όπως τη Θεανώ και την Ιφιγένεια, μέσα από αγγεία από το Βατικανό, τη Φερράρα και το Βρετανικό Μουσείο.

Η τρίτη ενότητα έχει τίτλο «Οι γυναίκες στη λατρεία» και παρουσιάζει τις γυναίκες να συμμετέχουν σε λατρευτικά δρώμενα ως κανηφόροι, σπένδουσες ή συμμετέχουσες σε θυσία.
Η τέταρτη ενότητα με τον τίτλο «Γιορτές», παρουσιάζει μέσα από μελανόμορφα και ερυθρόμορφα αγγεία ελληνικών και ξένων μουσείων, τη συμμετοχή των γυναικών σε μεγάλες γιορτές.Στην πέμπτη ενότητα σκιαγραφείτε ο «Κύκλος της Ζωής» των γυναικών, όπως η γέννηση και η παιδική ηλικία, με γλυπτά έργα κοριτσιών καθώς και αγγεία με ανάλογες σκηνές, ο γάμος και οι τελετουργίες του, τις οποίες διηγούνται σκηνές αγγείων, καθώς και χάλκινα αντικείμενα που χρησιμοποιούνταν από γυναίκες και, τέλος, ο θάνατος, μέσα από αγγεία με θρηνωδούς και επίσκεψη στον τάφο.
Ακολουθούν κ άλλες φωτό μου..να πάρετε μια ιδέα..από την έκθεση..









Αυτή η έκθεση είναι μια πολύ καλή αφορμή, για επίσκεψη στο ανακαινισμένο Αρχαιολογικό Μουσείο.., ένα από τα πιο πλούσια και σημαντικά Μουσεία του κόσμου, που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης..
Αν πάτε, μη χάσετε την ευκαιρία να δείτε και κάποια από τα μόνιμα θαυμαστά εκθέματα του..

Στο Blog έχει αναρτηθεί post με τα σημαντικότερα (κατά προσωπική άποψη) εκθέματα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.. αν επιθυμείτε δείτε την, να έχετε ένα πλάνο πριν πάτε..


Γυναικων Λατρειες: Τελετουργιες Και Καθημερινοτητα Στην Κλασικη Αθηνα
ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ Πατησίων 44, 210-8217717.
Δευτ. 1.30-8 μ.μ. Τρ.-Κυρ. 8 π.μ.-8 μ.μ.

12 Σεπτεμβρίου 2009

...ουρανέ...


Φτάνω στην πόρτα.. Ακούγεται από μέσα το τηλέφωνο να χτυπά... Βάζω το κλειδί και ανοίγω γρήγορα. Τρέχω και το σηκώνω. Από την άλλη άκρη της γραμμής, ακούγεται η φωνή ενός συνομηλικου μου.


«Καλησπέρα σας. Να σας ενημερώσουμε ότι το Σάββατο στο ‘τάδε’ μέρος, θα μιλήσει ο ‘τάδε’ από το ‘τάδε’ κόμμα, θα ήταν μεγάλη του χαρά να σας δει εκεί».


«Βαρετέ», σκέφτηκα! Τον ευχαρίστησα ευγενικά, αν και θα ήθελα να τον βρίσω. Τόσο αυτόν, όσο και τον «πολιτικό που θα χαιρόταν πολύ να με δει εκεί».


Δουλειά σε γραφεία υποψηφίων βουλευτών. Να τους προωθήσεις, να μαζέψεις ψήφους τους.

Να γεμίζεις σταυρούς σε ψηφοδέλτια και να τα μοιράζεις στους γνωστούς σου..

Με αντάλλαγμα οπωσδήποτε κάποιο μελλοντικό ρουσφέτι...


Ανοίγω το email μου (το προσωπικό, δεν μιλώ για αυτό του blog).. Εισερχόμενα κάθε μέρα και από κάποιον άλλο πολιτικό.. Απορώ που το βρίσκουν..

Σκέφτομαι τους ανθρώπους που κάθονται κάθε μήνα στην ουρά του οαεδ για το επίδομα ανεργίας.. Σκέφτομαι όσους δεν έχουνε ούτε καν αυτό το επίδομα, όσους ψάχνουν δουλειά μάταια από αγγελίες..


Ψιλά γράμματα! Οι πολιτικοί μας ποτέ δεν έψαξαν για δουλειά! Δεν ξέρουν πως γίνεται αυτό.. δεν τους χρειάστηκε…

Ξέρουν μόνο να ζητούν ψήφους.. και μετά να εξαφανίζονται! Αν έδειχναν και για τα τόσα προβλήματα, έστω το μισό πάθος που δείχνουν στην ψηφοθηρία.. όλα θα ήταν διαφορετικά!


Ανοίγω την τηλεόραση. Δεν αντέχω να δω τα ‘τηλεπαράθυρα’ ούτε για δευτερόλεπτα.

Τσιτωμένοι δημοσιογράφοι. Ο λόγος στους πλέον αναρμόδιους.

Δεν είναι τραγικό? Οι περισσότεροι από όσους διαχειρίζονται τα οικονομικά, την υγεία, την παιδεία αυτής της χώρας, είναι οι πλέον ανάξιοι για να το κάνουν.


Οι μέρες μου έχουν γίνει απαιτητικές. Οι ρυθμοί γρήγοροι. Ενώ θέλω άλλα.

Στη δουλειά προσπαθώ κάθε μέρα να είμαι όσο καλύτερη γίνεται. Για μένα.

Τα απογεύματα οι σκέψεις με κατακλύζουν..

Σε ένα διάλειμμα σήμερα κοίταξα τον ουρανό, ήταν τέλειος, γεμάτος σύννεφα. Ήθελα να ζωγραφίσω, να τα φωτογραφίσω, να τα χαρώ.. Θα ήθελα μόνο απλά να κοιτώ τον ουρανό..

Σκέφτηκα πως αν κάποιος μπορούσε να «ακούσει» τις σκέψεις μου θα με περνούσε σίγουρα για τρελή.


Ίσως να ευθύνεται η δημιουργικότητα που δεν λέει να κατευνάσει μέσα μου..

Προσπαθώ να την τιθασεύσω, αλλά δε με αφήνει. Όλο σκέψεις, όλο ιδέες..

Ίσως φταίει η μελαγχολική μου διάθεση..

Ίσως το μυαλό μου.

Καλύτερα.

Είμαι άνθρωπος, όχι μηχανή.

Με συναισθήματα. Με συγκίνηση. Με ψυχή!


Ανόητα πράγματα.. Στην σημερινή εποχή σίγουρα..

Πώς να επιβιώσεις σε μια εποχή που αξία έχει μόνο το κέρδος?

Μάλλον συνεχίζοντας να ζεις με όσα εσύ θες.

Όπως εσύ θες. Μόνο με όσους εσύ θες δίπλα σου..

Ταξιδεύοντας απλά με νότες, με γραφές, με εικόνες..

Επιλέγοντας ζωή, αγγίγματα, βλέμματα…

Λίγοι θα με νιώσουν. Πολύ πολύ πολύ καλύτερα.

Καλή ακρόαση. Καλό σκ..



10 Σεπτεμβρίου 2009

Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα, μέσα από το φωτογραφικό φακό του Γιάννη Κολεσίδη

Ένα ξεχωριστό φωτογραφικό οδοιπορικό στη Ζάμπια, το Νίγηρα και την Ινδία, παρουσιάζουν οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα και ο διεθνώς βραβευμένος φωτογράφος Γιάννης Κολεσίδης στην Τεχνόπολις του Δήμου Αθηναίων από τις 10 έως τις 20 Σεπτεμβρίου 2009.

Ο Γιάννης Κολεσίδης μέσα από μια επιτυχημένη 15ετή πορεία στο χώρο της φωτογραφίας με σημαντικές συνεργασίες και διεθνείς διακρίσεις (σας θυμίζω το «2ο βραβείο στο διαγωνισμό World Press Photo στην κατηγορία People in the news» το 2009), παρουσιάζει την πρώτη προσωπική του έκθεση με σπάνιες φωτογραφίες από τα ταξίδια του με τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα.

Τρεις χώρες, δύο ήπειροι, 64 εικόνες, αμέτρητα συναισθήματα. Ταξιδεύοντας στη Ζάμπια, το Νίγηρα και την πολυπληθή Ινδία, ο διακεκριμένος φωτογράφος αποτυπώνει καρέ-καρέ την καθημερινότητα, τη δράση και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα.

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν προορίζονται αποκλειστικά για προβολή της έκθεσης. Απαγορεύεται οποιαδήποτε άλλη αναπαραγωγή-αναδημοσίευση, μερική ή ολική των εικόνων, σύμφωνα με τον νόμο 2121/1993, χωρίς προηγούμενη άδεια χρήσης τους, από τον φωτογράφο Γιάννη Κολεσίδη.

Στην εφημερίδα «Τα Νέα» δημοσιεύθηκαν σκέψεις του Γιάννη Κολεσίδη από την αποστολή του, που πιστεύω πως αξίζει να τις μοιραστούμε..

Τα Νέα, της Δάφνης Κοντοδήμα - "Ο πόνος σε κάνει να εκτιμάς αυτά που έχεις.."
«Είδα ασθενείς να χαμογελούν στον Νίγηρα και παιδιά να παίζουν δίπλα σε πλημμυρισμένα σπίτια στην Ινδία κι εκτίμησα όσα θεωρούσα δεδομένα»

«Η εικόνα των πλημμυρισμένων σπιτιών στις απομακρυσμένες βόρειες επαρχίες της Ινδίας ήταν συγκλονιστική. Εκεί είδα και ανθρώπους να υποφέρουν από σπάνιες ασθένειες όπως το καλαζάρ, που στον δυτικό κόσμο προσβάλλει μόνο σκύλους. Στη Ζάμπια, πάλι, παρακολούθησα μάθημα σε μια βρώμικη τάξη με κατεστραμμένους τοίχους και μαθητές φτωχά παιδιά εμφανέστατα υποσιτισμένα. Υπάρχει εκεί έξω ένας κόσμος που υποφέρει. Αν ζήσεις δίπλα τους φτάνεις να εκτιμάς αυτά που έχεις»
Ο φωτογράφος (αποκλειστικός συνεργάτης του διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters από το 2004) πέρασε ένα ολόκληρο καλοκαίρι σε χωριά της Αφρικής και της Ινδίας. Σπίτι του ήταν ένα παρατημένο εργοστάσιο κάπου στον Νίγηρα, «στέκι» του μια αυτοσχέδια κλινική και παρέα του οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα. Μοναδική του πολυτέλεια ένας ανεμιστήρας, καθώς η ζέστη ήταν αφόρητη.

«Ήταν μια πρόκληση αυτό το φωτογραφικό οδοιπορικό. Ό,τι κι αν είχα στο μυαλό μου ξεκινώντας αυτά τα ταξίδια, ανατράπηκε από όσα είδα και έζησα. Και έτσι έφτασα να εκτιμήσω αυτά που έχω»..
Γιατροί που περιμένουν την ειδικότητά τους, νοσοκόμες, οικογενειάρχες, εθελοντές αλλά και ειδικοί στις γεωτρήσεις (που άνοιγαν πηγάδια για νερό) αποτελούσαν την ομάδα της αποστολής.

Ο Γιάννης Κολεσίδης τηρούσε ένα ολόκληρο καλοκαίρι, που ακολουθούσε την αποστολή, το ωράριο το γιατρών: πήγαινε στα νοσοκομεία από το πρωί έως τη δύση του ηλίου. Μόνη τους «διασκέδαση» ήταν το διάλειμμα για το μεσημεριανό φαγητό.
«Στον Νίγηρα υπήρχαν υπαίθριες αυτοσχέδιες κλινικές» αφηγείται. «Εκεί ζύγιζαν τα μωρά. Μάλιστα, πρόσφεραν μια ειδική κρέμα, πλούσια σε βιταμίνες, για τα υποσιτισμένα μωρά και τα παιδιά ηλικίας έως 5 ετών. Στο Μαντάουα, περιοχή του Νίγηρα, οι γιατροί κατοικούν σε ένα παλιό παρατημένο εργοστάσιο και το νερό εκεί δεν είναι πόσιμο, γι΄ αυτό το βράζαμε».
Νίγηρας. «Παρά τις κακουχίες, οι κάτοικοι εκεί είναι χαμογελαστοί. Δεν θα ξεχάσω τα παιδιά που με ακολουθούσαν. Από την άλλη, το νερό δεν είναι πόσιμο, οι ασθένειες πολλές και τα σπίτια τους είναι καλύβες από χώμα και άχυρα. Ο θάνατος είναι μέρος της ζωής τους και αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι το πόσο εξοικειωμένοι είναι».

Ζάμπια. «Θυμάμαι μια ηλικιωμένη που είχε προσβληθεί από ΑΙDS. Ήταν μόνη της στο νοσοκομείο και κάθε φορά που με έβλεπε χαιρόταν. Ήθελε να δει και κάποιο άλλο πρόσωπο εκτός του γιατρού. Ήταν από τους ελάχιστους κατοίκους ηλικίας άνω των 50 χρόνων. Οι περισσότεροι πεθαίνουν νέοι από μεταδοτικές ασθένειες».

Ινδία. «Οι άνθρωποι στις απομακρυσμένες επαρχίες ήταν πιο καχύποπτοι από παντού. Ζουν με τον φόβο της μόλυνσης καθημερινά. Κοιμούνται κάτω από κουνουπιέρες και τα κρεβάτια τους βρίσκονται 60 πόντους πάνω από το πάτωμα για να μην τους τσιμπήσουν μολυσμένα έντομα»

Ο Γιάννης Κολεσίδης μας μεταφέρει εκεί όπου, αν και η επιβίωση αποτελεί καθημερινή πρόκληση, η δύναμη και η ελπίδα συνθέτουν ένα δυνατό μήνυμα ζωής.

Στα πλαίσια της έκθεσης θα προβληθούν μεταξύ άλλων ταινίες που βραβεύθηκαν στο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2009 και σε άλλα διεθνή Φεστιβάλ, όπως: Barcelona or Die του Indrissa Guiro, Πεθαίνοντας στην αφθονία του Γ. Αυγερόπουλου, Το όνομά μου είναι Σλομπιλέ του Σ. Δανέζη κ.α.

Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν ενημερωτικές ομιλίες γύρω από το "HIV/AIDS και τις σύγχρονες προκλήσεις του" και πάνω στο θέμα "Παχυσαρκία στην παιδική ηλικία και Υποσιτισμός".

Οι παράλληλες εκδηλώσεις περιλαμβάνουν:
* προβολή της ταινίας «Θετικοί στη ζωή» της ενημερωτικής ομάδας του Κέντρου Ζωής και της ομάδας HITSCOX
* αφρικανικές ενώσεις που παρουσιάζουν τοπικά ήθη και έθιμα
* το συγκρότημα Muzica (Αφρικάνικη Μουσική)
* πάρτυ με το KOSMOS RADIO 93,6 FM

ΙΝFΟ

Έκθεση φωτογραφίας «Κλικ στην ανθρωπιστική δράση» του Γιάννη Κολεσίδη, στην «Τεχνόπολι», αίθουσα Τάκης Παπατσώνης, (Πειραιώς 100, Γκάζι) από 10 έως 20 Σεπτεμβρίου. Ώρες Λειτουργίας της έκθεσης : 12.00-23.00


Είσοδος Δωρεάν

Site: Yannis Kolesidis

Σύντομο Προφίλ: ΓΙΑΤΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ
Οι Γιατροί Χωρίς Σύνορα προσφέρουν τη βοήθειά τους: α/ σε πληθυσμούς που βρίσκονται σε κατάσταση επείγουσας ανάγκης, β/ στα θύματα που προκαλούνται είτε από φυσικούς είτε από ανθρώπινους παράγοντες, γ/ σε όσους υποφέρουν εξαιτίας εξεγέρσεων, χωρίς καμία φυλετική, θρησκευτική, φιλοσοφική ή πολιτική διάκριση.

Υπεύθυνη Επικοινωνίας
Όνομα: Θεοδώρα Θεοδωρίδου
Διεύθυνση Email: press@msf.gr
Related Posts with Thumbnails