20 Σεπτεμβρίου 2010

Ημερολόγια Καταστρώματος, Γιώργος Σεφέρης



Ο Γιώργος Σεφέρης, φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη, γεννήθηκε στην Σμύρνη το 1900 και πέθανε σαν σήμερα στις 20 Σεπτεμβρίου 1971 στην Αθήνα.

Έχει παρουσιαστεί στο Blog αφιέρωμα στον μεγάλο μας ποιητή, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.

Σήμερα, επέτειο του θανάτου του, θέλησα να ανεβάσω στο blog ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ, ένα ταξίδι στην ποίηση και στη σκέψη του Γιώργου Σεφέρη, που πραγματεύεται μοναδικά το έργο, τις στιγμές και τη ζωή του βραβευμένου με Νόμπελ ποιητή μας, μέσα από κείμενα, κριτικές, φωτογραφίες, ντοκουμέντα της εποχής, αλλά και επισκέψεις στους χώρους που έζησε.


Ξεχωριστό ύφος προσδίδουν στην ταινία η μοναδική αφήγηση από τον Δημήτρη Καταλειφό, αλλά και η μουσική του Νίκου Κυπουργού. Το Ντοκιμαντέρ είχε βραβευτεί με το Α' Κρατικό Βραβείο Ντοκιμαντέρ για το 2001, όσοι δεν το έχετε δει, αξίζει να αφιερώσετε χρόνο.. Πρόκειται για μια εξαιρετική δουλειά..


Ημερολόγια Καταστρώματος, Γιώργος Σεφέρης
* ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Στέλιος Χαραλαμπόπουλος (2001, Α΄ Κρατικό Βραβείο Ντοκιμαντέρ )
Έγχρωμο, Διάρκεια: 71'
Το ντοκιμαντέρ θα μείνει στο blog, για να το δείτε όποτε θα έχετε χρόνο..












76 σχόλια:

Roadartist είπε...

Όσοι (φυσικά) αγαπάτε την ποίηση, πιστεύω πως το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ αξίζει να αφιερώσετε χρόνο, για να το δείτε.

Πρόκειται για μια εξαιρετική δουλειά, που όταν είχε πρωτοβγει θυμάμαι ότι το είχα δανειστεί σε βιντεοκασέτα.. :))
και έκτοτε από τότε το είδα αρκετές φορές.. Αξίζει και ως ένα ταξίδι στην ελληνική ιστορία, πέρα από μια περαιτέρω γνωριμία με τον Σεφέρη, τη σκέψη και το έργο του.

Καλή εβδομάδα!

treno fantasma είπε...

Road mou kanei tromeri entipwsi i poiotita pou exeis gia toso megalo xroniko diastima sto blog.

Einai sigoura auto kati pou bgainei apo mesa sou..den yparxei periptwsi na ginei auto diaforetika.

Kai episis, xairomai pou epimeneis se auti, profanws adiaforontas gia to an tha exei kati apodoxi h oxi..
Telika apla moirazese edw osa agapas. Einai yperoxo kai pou to kaneis..

Kali ebdomada!

eutixis είπε...

Το είχα ακουστά, μα δεν το είχα δει. Δεν ήξερα πως υπήρχε στο διαδίκτυο.
Είναι κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα περί ποίησης..
Πολύ καλό πραγματικά, καλή σου νύχτα!

habilis είπε...

Τέλειο post !!!

Ορφέας είπε...

Εξαιρετικό ποστ, πολύ ενδιαφέρον,
ευχαριστώ πολύ!!

VAD είπε...

Λίγες οι νύχτες με φεγγάρι που μ'αρέσουν...

-Φυσικα οφειλω να βρω χρόνο για να δω το ντοκιμαντέρ...

Καλη εβδομάδα...

Hfaistiwnas είπε...

Καλημέρα Roadartist μου!!!

P. Kapodistrias είπε...

Άψογος ο λόγος του Σεφέρη, σημαντική η προσφορά σου. Σού οφείλουμε χάριτες!!!

Νάσια είπε...

Θα το δω απόψε κιόλας!
Να 'σαι καλά!

KitsosMitsos είπε...

Είναι όντως εξαιρετική δουλειά. Για να μαθαίνουμε και κάτι παραπάνω :-)

Pastaflora είπε...

Mε τι καρδιά, με τι πνοή
τι πόθους και τι πάθος
πήραμε τη ζωή μας, λάθος
κι αλλάξαμε ζωή...

city addict είπε...

H diaforetikotita sou spaei kokkala.. LOL.. Exipni idea gia post, poli kalo kai bravo!

ELvA είπε...

Kαλημερα φιλη Road!

Kανεις πολυ καλα που επιμενεις στο να προβαλλεις ποιηση, καλλιτεχνες ποιητες και γενικα τις τεχνες που τοσο υποφερουν στις μερες μας απο την αχρειοτητα των καιρων και των πολιτικων που ακομα ανεχεστε στην Ελλαδα...Σημερα μαλιστα μπηκαμε και εμεις στη λιστα των αχρειων με τα αποτελεσματα στις εδω εκλογες που ισως διαβασες...

Καλη σου μερα και ελπιζω να ακολουθησουν το παραδειγμα σου και αλλοι bloggers στην Ελλαδα που οπως βλεπω σε θαυμαζουν και εχουν δικιο! :)

ΕΛΕΝΑ είπε...

Θα το δω στα σίγουρα, λατρεύω την ποίηση του Σεφέρη!!
Φιλιά, καλή σου εβδομάδα!

Ερατώ είπε...

Πραγματικά πολύ καλό ντοκυμανταίρ. Το είχα δει παλιά , είχε προβληθεί σε έναν κινηματογράφο.
Σίγουρα θα το ξαναδώ!

energy είπε...

Πρώτη φορά το βλέπω..και πρώτη φορά ακούω για αυτό..

Τιιιιιιιιιι το είχες δανειστεί σε βιντεοκασέτα;;; Το 2001 φαντάζομαι .. πο, μιλάμε με πήγες πολύ πίσω..

Οι βιντεοκασέτες πλέον πάνε..

Ζήτω το ίντερνετ.. :) έτσι;

Συμφωνώ με τους παραπάνω, ευχαριστούμε που συνεχίζεις να είσαι εδώ με αμείωτο μεράκι, φιλιά!

Μαριλένα είπε...

καλλιτέχνιδα μου, ό,τι και να πει κανείς είναι λίγο..

την καλησπερα μου!

Βάσσια είπε...

Τελικά το διαδίκτυο έχει και διαμάντια που περιμένουν να ανακαλυφθούν.

Τι να πω.... εκτός του Σεφέρη, έχω και μια μεγάλη αδυναμία στον Δημήτρη Καταλειφό!

Καλή εβδομάδα :-)

leondokardos είπε...

Πάντοτε ενήμερη, πάντοτε έτοιμη να προσφέρει πληροφορίες, πάντοτε όμορφα γραμμένα κείμενα απο την Αρτίστα μας. Για το Σεφέρη και τι δεν έχει γραφτεί.Τα βιντεάκια θα το δω με την ησυχία μου.

Διονύσης Μάνεσης είπε...

( κάποιος μας κλέβει το ψωμάκι μας εδώ πέρα, ε;;)
Ε, ναι, βιντεοκασέτα και μάλιστα πρωτοποριακή, αφού ντοκιμαντέρ, και μάλιστα ποίησης, δεν είχε κυκλοφορήσει στα βιβλιοπωλεία μέχρι τότε..

( Για τη σταθερότητα στην ποιότητα έχω καιρό να πω, ε;..)
Καλό απόγεμα.

Ανώνυμος είπε...

μου αρεζε παλια ο σεφερης και μαθαινα απ εξω καποια ποιηματα του

Side21 είπε...

Τεράστιο μυαλό ...
με δύναμη κι ευαισθησία ...
Απ' αυτούς που δικαιώνουν
το Ελληνικό πνεύμα !!!
Καλή βδομάδα σου εύχομαι ...

Άστρια είπε...

Αγαπημένος..

εξαιρετική η ιδέα σου, μ' εκπλήσσεις συνέχεια με την ποικιλία και την ποιότητα των θεμάτων σου! (από την πρώτη στιγμή δηλαδή:))
σ' ευχαριστώ ιδιαίτερα για την ανάρτηση, την εισπράττω ως προσφορά!
Θα ξαναπεράσω να τα δω όλα με την ησυχία μου, να τ' απολαύσω!
φιλάκια, καλό βράδυ:)

Velvet είπε...

Ὅπου και να ταξιδέψω η Ἑλλάδα με πληγώνει
Παραπετάσματα βουνών αρχιπέλαγα γυμνοὶ γρανίτες
Το καράβι που ταξιδεύει το λένε ΑΓΩΝΙΑ 937.
Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ
....
Αγαπάμε την ποιήση γιατι μονο αυτη
μας απόμεινε απο την ομορφιά
αυτου του τόπου
Αγαπάμε κι εσένα που μας την θυμίζεις
Μπράβο Ρουντυ
V.

nikiplos είπε...

καλησπέρα...
Το είχα δει ontime τότε ακριβώς που είχε βγει... Έχει δυνατές σκηνές και μια μοναδική ειλικρίνεια από τον σκηνοθέτη...
πραγματικά πολύ όμορφο

nick είπε...

Roadartist ξέρεις τι είσαι;

ΗΡΕΜΗ ΔΥΝΑΜΗ..

Ένας άνθρωπος ηπίων τόνων, που δίχως να κραυγάζει προσφέρει ασταμάτητα, γιατί έχεις την παιδεία, την κουλτούρα και το χαρακτήρα για να το κάνεις..


Χαίρομαι που ανακάλυψα το blog σου και μέσω αυτού μπόρεσα να σε γνωρίσω εκ του σύνεγγυς.
Σε ευχαριστώ για το καφέ που ήπιαμε.. ήταν χαρά που σε γνώρισα..! :)

Καλό σου βράδυ γλυκιά μου.. :)

nick είπε...

..για να μη παρεξηγηθώ..
Κατά την γνώμη μου το "ήρεμη δύναμη" είναι τεράστιο προσόν στις μέρες μας, των υποκριτικών "συναλλαγών".

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

έχω ασχοληθεί και διαβάσει αρκετά για τη ζωή του ποιητή
την ποίησή του την λατρεύω

να 'σαι καλά που θυμίζεις πράματα και δίνεις αφορμές!

Χριστίνα (lbt) είπε...

γεια χαρα roadartist!! καλώς σε ξαναβρισκω μετά τις διακοπές (τις καλοκαιρινές και του μπλόγκιγκ :))

καλό φθινόπωρο!!

BUTTERFLY είπε...

Δεν ειχα δει το πρωτο αφιερωμα. Κατεβασα και το βιβλιο! Ευχαριστω!!!
Καλημερα!

Roadartist είπε...

@ treno fantasma : Ποτέ δε με ένοιαζε αν κάτι θα έχει απήχηση ή όχι. Απλά ανεβάζω ότι πιστεύω πως αξίζει, μου αρέσει, και θέλω να το μοιραστώ.. Αυτό ισχύει γενικώς στη ζωή μου, δεν θέλω να ακολουθώ την άποψη των πολλών, τις διαθέσεις των πολλών, θέλω με όλους να έχω όσο γίνεται καλή σχέση, μα με λίγους πάντα έρχομαι κοντά. Και πάντα κρατώ αυτά που εγώ πιστεύω μέσα μου..ανεξάρτητα από το τι θα πει ο κόσμος. Σε ευχαριστώ πολύ!

Roadartist είπε...

@ art : Συμφωνώ πως ξεφεύγει από τα συνηθισμένα περί ποίησης.. Είναι εξαιρετική δουλειά!

Roadartist είπε...

@ habilis : Ευχαριστώ. Καλό μεσημέρι :)

Roadartist είπε...

@ Ορφέας : να είσαι καλά!

Roadartist είπε...

@ VAD : "Τώρα που κάθομαι άνεργος και λογαριάζω
λίγα φεγγάρια απόμειναν στη μνήμη,
νησιά, χρώμα θλιμμένης Παναγίας, αργά στη χάση
ή φεγγαρόφωτα σε πολιτείες του βοριά ρίχνοντας κάποτε
σε ταραγμένους δρόμους ποταμούς και μέλη ανθρώπων
βαριά μια νάρκη."

Να το δεις το ντοκιμαντέρ, θα σου αρέσει.. :-)

Roadartist είπε...

@ Hfaistiwnas : Καλησπέρα Ηφ μου πολλά φιλάκια :)

Roadartist είπε...

@ Π.Κ. : Λες να μου οφείλετε χάριτες;; Χαχαα :) εγώ σας ευχαριστώ για τις όμορφες "συναντήσεις" .. Καλό μεσημέρι!

Roadartist είπε...

@ Νάσια: Να το δεις! Αξίζει πραγματικά.. Μετά αν θες πες μας την γνώμη σου.. φιλιά!

Roadartist είπε...

@ KitsosMitsos : Τι αξία έχει η ζωή χωρίς τη γνώση; Αυτή μας ανοίγει δρόμους, τα μάτια, και κυρίως μας κατευθύνει σε μονοπάτια που ούτε ποτέ γνωρίζαμε..

Roadartist είπε...

@ pastaflora : υπέροχο.. σε ευχαριστώ..

Roadartist είπε...

@ city addict : ..αλλαγή φρασεολογίας παρακαλώ!! Το "σπάει κόκκαλα" με ταράζει και μόνο που το διαβάζω.. Μπρρ..

Roadartist είπε...

@ Elva : Να είσαι καλά Έλβα, χαρά να μοιράζομαι και χαρά που έχω τόσους φίλους γνωρίσει και αποκτήσει μέσω του blog, ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου, καλή μέρα να έχεις.

Roadartist είπε...

@ ΕΛΕΝΑ : Να το δεις.... Αξίζει, φιλιά!!!

Roadartist είπε...

@ Ερατώ : χαίρομαι που το είχες δει και σου άρεσε... Γιατί όχι, να το ξαναδεις :))

Roadartist είπε...

@ energy : ναι βιντεοκασέτα.. όντως κάποτε είχαμε βιντεοκασέτες.. μα πως περνάει ο καιρός, πως αλλάζουμε συνήθειες και πόσο εύκολα τα δεχόμαστε όλα αυτά; Πρόοδος; Ελπίζω να μην αντικατασταθούν τελικώς τα βιβλία με τα ebooks, είναι κάτι που δε θα ήθελα.. Καλησπέρα :)

Roadartist είπε...

@ Μαριλενα : Καλησπέρα και από μένα, πολλά φιλάκια Μαριλένα μου, να είσαι καλά!

Roadartist είπε...

@ Βάσσια : Εξαιρετικός ο Καταλειφός.. Πραγματικά το συγκεκριμένο συμφωνώ πως είναι ένα διαμάντι.. Να το δείτε.. Φιλιά! :)

Roadartist είπε...

@ leondokardos : Σε ευχαριστώ πολύ lionheart για τα λόγια σου, τα εκτιμώ αληθινά. Να τα δεις τα βιντεάκια. Αξίζουν :)

Roadartist είπε...

@ Διονύσης Μάνεσης : Μην ανησυχείς Διονύση μου, γιατί τουλάχιστον από εμένα δεν κινδυνεύεις να σου κλέψω ποτέ το ψωμάκι σου χαχααχ :)
αυτή είναι μια ιδιότητα που δεν κατέχω και ούτε πρόκειται να αξιωθώ τελικά να αποκτήσω χαχχααχ :)
Χαίρομαι που σου άρεσε, να το δεις μόλις βρεις χρόνο.. και ευχαριστώ πολύ που περνάς και για τα λόγια σου, σε φιλώ!

Roadartist είπε...

@ η σιωπηλή κραυγή : Είναι ανυπέρβλητη αξία ο Σεφέρης.. Απίστευτος λόγος, απίστευτη γραφή.. καλησπέρα.. :)

Roadartist είπε...

@ Side21 : συμφωνώ απόλυτα.. Θα κατέβεις Αθήνα; Φιλάκια Σιδερή, να είσαι πάντα μα πάντα καλά..

Roadartist είπε...

@ Άστρια : να τα δεις όλα όποτε θα έχεις διάθεση και χρόνο.. Πιστεύω πως πραγματικά αξίζει, θα σου δώσει πράγματα και θα δεις ότι θα σου αρέσει.. Ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου, τα εκτιμώ άστρια μου, αληθινά πολύ. Τα φιλιά μου στέλνω :)

Roadartist είπε...

@ Velvet2 : Διάλεξες ένα από τα αποσπάσματα που τριγυρνάει συνέχεια στο μυαλό μου εδώ και χρόνια.. Δεν μπορεί να υπάρξει καλύτερη αποτύπωση της ελληνικής πραγματικότητας.. Ευχαριστώ πολύ φίλε μου Velvet για τα λόγια σου, με τιμούν....

Roadartist είπε...

@ nikiplos : χαίρομαι που το έχεις δει και έχεις την ίδια άποψη με μένα.. Σε φιλώ nikiple.. :P

Roadartist είπε...

@ nick : και εγώ χάρηκα για το καφέ, αν και η περίοδος (όχι μόνο αυτή τώρα αλλά γενικώς τους τελευταίους μήνες) είναι κάπως τεταμένη. Σε ευχαριστώ. Το "ήρεμη δύναμη" μου το λένε συχνά και φίλοι μου, μάλλον τελικά ισχύει. Σε ευχαριστώ.

Roadartist είπε...

@ Μια φορα κι εναν τρελο... : χαίρομαι που τον αγαπάς.. και που πέρασες.. Είναι χαρά μου να μιλάμε εδώ για όλα αυτά.. και να μοιραζόμαστε τέτοιους διαλόγους, που πιστεύω αληθινά πλέον σπανίζουν..

Roadartist είπε...

@ Χριστίνα (lbt) : Καλώς την!!! Καλώς ήρθες ξανά Χριστίνα μου!! Εύχομαι να πέρασες πολύ καλά.. να ξεκουράστηκες και να χάρηκες τη θάλασσα.. Σε φιλώ :)

Roadartist είπε...

@ BUTTERFLY : Παρακαλώ :) χαίρομαι που σου άρεσε, την καλησπέρα μου, φιλιά!! Καλό μεσημέρι!

paramythou είπε...

Αχ βρε Αρτιστάκι μου!
ΟΑΣΗ είσαι. Μια όαση....
Ευχαριστώ

ξι είπε...

Πολυ ομορφη η αναρτηση σου αρτιστα! Μπραβο! Και φυσικα συμφωνω απολυτα με το τρενο φαντασμα στην αρχη... :))
Φιλια!
ξ.

Amélie Melon είπε...

Ξέρεις πόσο καιρό το ψάχνω;? να 'σαι καλά! εξαιρετική ανάρτηση!

Ibis είπε...

Επιτρέψτε μου να αφήσω το σχόλιο που άφησα και στο προσωπικό μου ιστολόγιο.

"Δυστυχώς νομίζω ότι δεν θα μπορέσουμε να δούμε ξανα τέτοιες μεγάλες προσωπικότητες.

Μελίνα,Μάνος, Σεφέρης, Ελύτης, Γκάτσος και άλλοι πολλοί αποτέλεσαν ίσως το σπουδαιότερο πνευματικό πόλο του ελληνισμού.

Η εποχή μας τους έχει πραγματικά ανάγκη..."

Και πάλι επιτρέψτε μου να αφήσω σύνδεσμο με άλλο ένα αφιέρωμα στον μεγάλο ποιητή.

"διψάσαμε το μεσημέρι μα το νερό γλυφό"-Γιώργος Σεφέρης 29 /02/1900 - 20/09/1971

ευχαριστώ
Ibis

jokar είπε...

"Λίγο ἀκόμα θὰ ἰδοῦμε
τὶς ἀμυγδαλιὲς ν᾿ ἀνθίζουν.

Λίγο ἀκόμα θὰ ἰδοῦμε
τὰ μάρμαρα νὰ λάμπουν,
νὰ λάμπουν στὸν ἥλιο
κι ἡ θάλασσα νὰ κυματίζει.

Λίγο ἀκόμα, νὰ σηκωθοῦμε
λίγο ψηλότερα. "

(Γ.Σεφέρης - Λίγο ἀκόμα)

Δεν το έχω δει όλο, μόνο αποσπάσματα, στα προσεχώς!
Καλό σου βράδυ!

kryos είπε...

Θέλω κάποια εποχή στο απώτερο μέλλον να κάνουν τέτοιες αφιερώσεις για την Roadartist :)

Καλό βραδάκι θα σου ευχηθώ !!!

Ανώνυμος είπε...

Κάποτε υπήρξαν ποιητές σε αυτόν τον τόπο...

Thanks για το ντοκυμαντέρ... θα το δω από το σπίτι με την ησυχία μου... δεν το εχω δει και θα το θελα...

Καλημέρεςςςςςςςςςς

Borrachera είπε...

Τι είπες τώρα! Καταπληκτικό το ντοκιμαντέρ πραγματικά. Όπως και το αφιέρωμα σου σε αυτόν τον μεγάλο ποιητή, πολύ το ευχαριστήθηκα!

Roadartist είπε...

@ paramythou : Θέλω να ξέρεις πως είναι χαρά να μου γράφει κάτι τέτοιο μία "παραμυθού" !!! :) Λατρεύω τα παραμύθια.. Είδες μια προηγούμενη ανάρτηση για την "Κοππέλια" ανεβασμένη από τις αθηναικές μαριονέττες? Φιλιά!

Roadartist είπε...

@ ξι : Σε ευχαριστώ πολύ! :) Την καλησπέρα μου σου στέλνω! Χαίρομαι που σας άρεσε, πολλά φιλιά!

Roadartist είπε...

@ Amélie Μelon : Ξέρεις πόσο μου αρέσει αυτό που λες; Εγώ σε ευχαριστώ, καλό απόγευμα! :)

Roadartist είπε...

@ Ibis : Πολύ καλά έκανες και άφησες το σχόλιο.. και σε ευχαριστώ για το link στην ανάρτηση σου! Καλό απόγευμα!

Roadartist είπε...

@ jokar : Άραγε.. "λίγο ακόμα" ή "πολύ" ακόμα..;; Πολύ όμορφο ποίημα. Να το δεις..θα σου αρέσει..

Roadartist είπε...

@ kryos : Εεε;;; Ως τι;; Μου χάρισες ένα αληθινό χαμόγελο (...) και σε χιλιοευχαριστώ για αυτό :) Καλό απόγευμα να έχεις!!

Roadartist είπε...

@ ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ : Μακάρι να δίναμε σημασία στους ποιητές.. Να αναγνωρίζαμε την σημαντική αξία που έχουν.. Να το δεις, μη το αμελήσεις, αξίζει πραγματικά..
Καλησπέρεςςςςς πολλέςςςςς :)

Roadartist είπε...

@ Borrachera : Χαίρομαι ειλικρινά πολύ που σου άρεσε!! Ευχές για ένα όμορφο απόγευμα :)

Ερατώ είπε...

Δεν άντεξα!
Έκανα αφιέρωση στην ανάρτηση αυτήν στην Καινούργια Αρχή!
Φιλιά πολλά!

Roadartist είπε...

@ Ερατώ : Με συγκίνησες πραγματικά.. Πολύ συγκινητικά τα λόγια σου και πραγματικά εκτιμώ την πράξη.. Ευχαριστώ πάρα πολύ Ερατώ!!

Related Posts with Thumbnails