5 Νοεμβρίου 2008

M.C. Escher, Mουσείο Ηρακλειδών



Το πρωινό της προηγούμενης Κυριακής πήγα στο Μουσείο Ηρακλειδών, στην έκθεση ‘M.C. Escher (1898-1972), Από το προσχέδιο στο αριστούργημα’.

Το Μουσείο Ηρακλειδών, σε συνεργασία με έναν από τους μεγαλύτερους συλλέκτες αρχείων και έργων του M.C. Escher, μας παρουσιάσουν την πιο αναλυτική, περιεκτική και εκτενή παρουσίαση του καλλιτέχνη, που οργανώθηκε ποτέ διεθνώς, με στόχο να προσδώσει στο κοινό την αίσθηση ότι επισκέπτεται το εργαστήριό του κατά την προετοιμασία των αριστουργημάτων του.

Λόγω του μεγάλου αριθμού έργων, η έκθεση χωρίζεται σε 4 ενότητες και θα διαρκέσει από 10 Οκτωβρίου 2008 έως τις 15 Νοεμβρίου 2009.

Οι 4 ενότητες της έκθεσης, εστιάζουν σε ποικίλες πλευρές του έργου του καλλιτέχνη και είναι:
Πρώτη Ενότητα «Η Περίοδος της Ανακάλυψης» ~ 10/10/08 - 11/01/09
Δεύτερη Ενότητα «Ιταλική Περίοδος» ~ 17/01/09 - 18/04/09
Τρίτη Ενότητα «Ο Άγνωστος Escher» ~ 25/04/09 - 02/08/09
Τέταρτη Ενότητα «Το Χρώμα στον Escher» ~ 22/08/09 - 15/11/09

Αξίζει όμως να δούμε πρώτα κάποια στοιχεία για τη ζωή του M.C. Escher.


O Maurits Cornelis Escher γεννήθηκε στις 17 Ιουνίου του 1898, στο Leeuwarden της βόρειας Ολλανδίας. Μεγάλωσε στη πόλη Arnhem και από τα σχολικά χρόνια έδειξε ενδιαφέρον για το σχέδιο και τη χαρακτική. Το 1919 ξεκίνησε σπουδές στη Σχολή Αρχιτεκτονικής και Διακοσμητικών Τεχνών της Haarlem αλλά πολύ σύντομα, αποσύρθηκε από τον κύριο κορμό των Μαθημάτων της Σχολής και ασχολήθηκε σχεδόν αποκλειστικά με τις Γραφικές Τέχνες.

Το 1922 κάνει τα πρώτα του ταξίδια στην Ισπανία και στην Ιταλία, που έμελλε να καθορίσουν τη ζωή του. Στην Ισπανία επισκέπτεται την Γρανάδα και έρχεται σε επαφή με τη διακοσμητική δεξιοτεχνία των καλλιτεχνών του Ισλάμ. Στην Ιταλία γοητεύεται κυρίως από τα τοπία και την αρχιτεκτονική των πόλεων και χωριών του Νότου.

Η Ιταλία θα παραμείνει ο αγαπημένος του τόπος και η κύρια πηγή έμπνευσης για την πρώτη περίοδο της καλλιτεχνικής του ζωής. Εκεί γνώρισε την Ελβετίδα Jetta Umiker, με την οποία παντρεύτηκαν και εγκαταστάθηκαν στη Ρώμη όπου έμειναν για 11 χρόνια μέχρι το 1935.

Στα δύσκολα χρόνια των παραμονών του Πολέμου, εγκατέλειψαν την Ιταλία και εγκαταστάθηκαν με τα παιδιά τους στο ορεινό ελβετικό χωριό Chateau-d’ Oex και από τον Αύγουστο του 1937 στο Ukkel, ένα προάστιο των Βρυξελλών.

Μετά την εισβολή των Γερμανών στις Βρυξέλλες (Μάιος 1940) οι Escher αποφασίζουν να επιστρέψουν στην Ολλανδία, ενώ τον Φεβρουάριο του 1941 μετακομίζουν ξανά και εγκαθίστανται στο ολλανδικό χωριό Baarn, όπου θα παραμείνουν μέχρι το 1970. Το 1970, ο Escher μετακόμισε στο οικοτροφείο ηλικιωμένων Rosa Spier στο Laren, όπου και πέθανε στις 27 Μαρτίου 1972, σε ηλικία 73 ετών.


“Αμφιβάλλω αν το κοινό θα καταλάβει ποτέ, πόσο μάλλον θα εκτιμήσει, πόση γυμναστική του μυαλού, συναρπαστική για μένα, έχει προηγηθεί της κατασκευής μιας τέτοιας εικόνας.”


Η έκθεση που παρουσιάζεται αυτή τη περίοδο στο Μ. Ηρακλειδών αφορά την ενότητα «Η Περίοδος της Ανακάλυψης» και καλύπτει το έργο του καλλιτέχνη από το 1937 μέχρι τον θάνατό του το 1972.
Εδώ, η έννοια της «Ανακάλυψης» έχει διπλή σημασία: από τη μια πλευρά αφορά στις προσωπικές ανακαλύψεις που έκανε ο Escher μέσω πολλών μελετών (Κανονική Διαίρεση Επιπέδου, Ανέφικτοι Κόσμοι, Οπτικές Απάτες κλπ.), και από την άλλη στην ανακάλυψη του ιδίου και του έργου του από την επιστημονική κοινότητα.

Η πρώτη ενότητα θα διαρκέσει έως και 11 Ιανουαρίου 2009 και περιλαμβάνει περίπου 100 εκθέματα, τα οποία απαρτίζονται από 40 δημοφιλή χαρακτικά, πλαισιωμένα από 60 σχέδια / μελέτες που προηγήθηκαν του κάθε αριστουργήματος.

Ο επισκέπτης έχει τη μοναδική δυνατότητα να θαυμάσει τα έργα από το αρχικό τους στάδιο, ενώ επιπλέον, παρουσιάζεται σημαντικός αριθμός προσχεδίων σε video monitors.

Πρόκειται για έναν απίστευτα ιδιοφυή καλλιτέχνη..

Εννοείται πως και στις επόμενες ενότητες θα προσπαθήσω να παραβρεθώ στο Ηρακλειδών, ξεχωριστή έκθεση..

Στο παρακάτω βιντεο μπορείτε να δείτε κάποια έργα του Escher, που παρουσιάζονται στο Μ. Ηρακλειδών. Απλά απίστευτος..


Πηγή: Herakleidon
Herakleidon, Experience in Visual Arts
Ηρακλειδών 16, Θησείο118 51 Αθήνα
(Στάση Metro: Θησείο), T: 210 34 61 981
Ώρες λειτουργίας: Τρί - Σαβ 13:00-21:00
Κυρ 11:00-19:00, Δευτέρα - κλειστά

114 σχόλια:

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

Πρίν από αρκετά χρόνια για ένα διάστημα άρχισα να διαβάζω με μανία βιβλία για τη λειτουργία του εγκεφάλου,τους νεύρωνες κλπ.
Αιτία ήταν ένα ξένο περιοδικό που έπεσε τυχαία στα χέρια μου και είχε κάποια έργα του Escher.
Μετά επέστρεψα στα κανόνικά μου και να τ΄αποτελέσματα.
Πραγματικά εντυπωσιακός, ότι και να πούμε είναι λίγο.
Μπράβο σου και σένα.

Hfaistiwnas είπε...

Όμορφα έργα και φαίνονται δύσκολα στην κατασκευή..
:) Και το βίντεο επίσης, κάποια στιγμή μου είχαν στείλει έργα με μέιλ σε συνημμένο αν θυμάμαι καλά..
Καλό βράδυ!

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

Και το βίντεο φοβερό, αληθινό φάρμακο μετά από ανούσιο χάζεμα των εκλογών στις ΗΠΑ.

b|a|s|n\i/a είπε...

αυτό με τα δύο πρόσωπα (που έχεις σαν εικόνα) και αυτό με τις σκάλες (λίγο πριν το τέλος στο βίντεο) από τα πιο αγαπημένα. καλημέρες πολλές!

Δανάη είπε...

Αχ! Καλή μου φίλη...

Πολυαγαπημένος ο Εscher μ΄αυτή τη μαθηματικοποιημένη ( και όχι μόνο)αντίληψη στα σχέδιά του...

Το βίντεο εντυπωσιακό...
Είναι κι αυτή η λατρεμένη φωνή του Leonard...

Μου φτιάχνεις τη μέρα φίλη μου...Να είσαι καλά!!!

Γλυκιά καλημέρα και φιλιά

Ανώνυμος είπε...

τρομερός καλλιτέχνης παίζει με το μυαλό και την αίσθηση.

Ανώνυμος είπε...

Αχ βρε road, πάντα ωραίες εικόνες... Καταπληκτικά έργα!

Καλή σου μέρα :))

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Γεννιέται ο άνθρωπος με το ταλέντο του και στην πορεία απλώς έχει τα περιθωρια να το εξελίξει.
Εξαιρετικός!!
Σ' ευχαριστούμε,

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Adamantia είπε...

Πηγα πηγα και μ'αρεσε πολυ!!
Φιλια

librarian είπε...

Με πρόλαβες!!!! Ακόμα δεν έχω πάει αλλά το έχω στο μυαλό μου και κάποιο ηλιόλουστο κυριακάτικο πρωινό θα το αφιερώσω στο μουσείο και σε βόλτα κάτω από την Ακρόπολη.

H.Constantinos είπε...

Είναι πραγματικά ευρηματικός, και αν υπολογίσεις και την εποχή του, ακόμη περισσότερο, έχει κάτι πολύ φρέσκο στην οπτική του...

Μαριλένα είπε...

"απίστευτα ιδιοφυής" οπως ακριβώς το γράφεις καλλιτέχνιδα μου.

την καλησπερα μου
φιλιά

amelie είπε...

γεια σου road μου! ωραιος ο καλλιτεχνης!! φιλια και καλη σου μερα

Σπύρος είπε...

Πραγματικά απίστευτα έργα με τρομερή λεπτομέρια και εικαστική υφή..:)

Roadartist είπε...

@ Κ.Υ.Π WALKING : Καλησπέρα και εγώ θυμάμαι στο σχολείο, όπου ενίοτε φέρναμε κάποιο σχετικό βιβλίο, είτε με έργα του Escher, είτε με διάφορες οφθαλμαπάτες και βρίσκαμε νόημα στις ώρες μας εκεί μέσα!.. Ο άνθρωπος ήταν εκπληκτικός.. φοβερή οξυδέρκεια..Αν πας θα κολλήσεις με τις ώρες σε κάποιους πίνακες..αφού ξεπηδάνε τόσα από το καθένα τους..Στο βίντεο υπάρχουν κάποιοι από αυτούς, αλλά οπωσδήποτε διαφορετικά είναι στη κοντινή επαφή μαζί τους.
Σε ευχαριστώ, μπράβο κ σε σένα για το αφιέρωμα στο Φελίνι. Αν είχες ανοικτά τα σχόλια θα στο έγραφα.

Roadartist είπε...

@ Hfaistiwnas : Μόνο δύσκολα? Το θέμα είναι όχι μόνο πως τα έφτιαξε, αλλά και πως τα σκέφτηκε! Ηταν πολύ "μπροστά".. φιλάκια!

Roadartist είπε...

@ b|a|s|n\i/a : Εμένα με κολλάνε και τα υπόλοιπα πολύ, αλλά αν τα δεις απο κοντα θα καταλαβεις..εδώ χάνουν..
Στο ηρακλειδων εχει ενα καταπληκτικο βιντεο, για το πινακα με το παιδι που κοιταει απο το παραθυρο.. Ουσιαστικα κοιταει ενα πινακα ζωγραφικης σε μια αίθουσα.., ο οποιος ομως ανοιγει και απο μεσα του ξεπηδα ενας αλλος κοσμος..με πλοια, πολεις μακρινες.. Η δύναμη της σκέψης φοβερή..
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ!!!
Και αυτό με τις σκάλες..και αυτό με τη γυάλα που καθρεπτίζεται το πρόσωπο του.. Φιλάκια :)

Roadartist είπε...

@ Δανάη : Καλησπέρα Δανάη, χαίρομαι που σου αρέσει ο Εscher, ήθελα πολύ καιρό να του κάνω ένα αφιέρωμα, από την αρχή του blog, γιατί μου αρέσει πάρα πολύ, και την έκθεση αυτή τη περίμενα από πέρσι..
Στο Ηρακλειδών έχει και μόνιμη έκθεση για τον Escher και οποτε πηγαινω πιο πολύ κολλάω σε αυτή, παρά στις προσωρινές εκθέσεις.
Ο Koen αγαπημένος :) Φιλιά!

Roadartist είπε...

@ evlahos : Εκπληκτικός.. τι πιο σημαντικό στη τέχνη, από το σου βάζει το μυαλό σε "κίνηση", πραγματικά πολύ μπροστά!

Roadartist είπε...

@ Δενδρογαλή : Να εισαι καλα Δενδρογαλή μου, σε ευχαριστώ πολύ, καλησπέρα ;))

Roadartist είπε...

@ ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ : Ετσι ακριβώς Γλαρένια! Στη σχολή του δεν ήταν από τους καλούς μαθητές..φαντάσου! Απλά ακολούθησε το ένστικτο του και δούλεψε σκληρά πάνω σε αυτό! Καλησπέρα, φιλάκια πολλά!

Roadartist είπε...

@ Adamantia : Α, και εσύ από τους πρώτους λοιπόν??? :)) Χαίρομαι που σου άρεσε! Φιλιά πολλά!!

Roadartist είπε...

@ librarian : Librarian να πας, ακριβώς έτσι όπως το περιέγραψες την έχω και εγώ πάντα στο μυαλό μου την επίσκεψη στο Ηρακλειδών, Κυριακή πρωί και μετά βόλτα εκεί τριγύρω!

Roadartist είπε...

@ H.Constantinos : Ετσι ακριβώς.. δεν ειναι λιγοι οι πίνακες, που κολλάς πραγματικά μπροστά τους. Θέλει χρόνο και σκέψη για να καταλάβεις "που" το πάει..Μ'αρέσει πολύ! :)

Roadartist είπε...

@ Μαριλενα : Να είσαι καλά Μαριλένα μου, καλησπέρα, φιλάκια!!

Roadartist είπε...

@ amelie : Αμελί γειά και χαρά και σε σένα!!!! :))) Ωραίος ναι!!

Roadartist είπε...

@ LOCKHEART : Τρομερή λεπτομέρεια και μελέτη.. καλημέρα !!

Fegia είπε...

Με ταξίδεψες πάλι καλή μου φίλη.
Στα φοιτητικά χρόνια, όπου οι αφίσες με θέματα του Esher στόλιζαν τους τοίχους των δωματίων μου.
Και οι ατέρμονες ολονύχτιες συζητήσεις με τον φίλο και συγκάτοικό μου, παθιασμένο με τη δουλειά του Esher...

Ανεξάντλητη φαντασία σε συνδυασμό με αυστηρή λογική....αυτές είναι οι απίθανες συνθέσεις του καλλιτέχνη.

Και τώρα για να ...ζηλέψεις....(LOL)
Την μοναδική (που έχω δει) έκθεσή του, την είδα στη ...Φλωρεντία!
Σε ένα υπέροχο χώρο, μαγικό, που έδενε τέλεια με τα έργα του!

Πολλά φιλιά και ένα μεγάλο ευχαριστώ για την ενημέρωση και το ταξίδι.

Roadartist είπε...

@ Fegia : Fegia, Εscher σε συνδιασμό με Φλωρεντία?????
Δε έχω καλύτερο πραγματικά!!
Και τι δε θα έδινα να μπορούσα να ζούσα για λίγο εκεί!! Θα ήθελα να ήμουν τώρα εκεί..
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που ο Escher εμπνεύστηκε από αυτή τη μοναδική χώρα..(αν και κυρίως από τη Νότια Ιταλία..)
Χαίρομαι που σου θύμισα όμορφες εποχές..Αν ήσουν ΑΘήνα, αυτή την έκθεση δε θα έπρεπε να τη χάσεις.. Νομίζω οτι μας τιμάει που γίνεται εδώ, τόσο πλήρης πραγματικά..
Πολλά φιλιά και από εμένα, να είσαι καλά!

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

Μπράβο μας λοιπόν.
Θα πάω οπωσδήποτε και είμαι σίγουρος ότι θα κολλήσω.
Αυτό που περιγράφεις με το σχολείο είναι μεγάλη αλήθεια και θα έπρεπε κανονικά να αποτελεί σημείο προβληματισμού για τους εκάστοτε "εγκέφαλους" του ΥΠΕΠΘ,για τις ανάγκες των νέων ανθρώπων.
Τα σχόλια στο blog μου πιστεύω ότι θ΄ανοίξουν σύντομα.
Μου λείπει η συζήτηση που προέκυπτε, αλλά έπρεπε να διασφαλίσω την καλή μου διάθεση,της οποίας σημαντικότατη παράμετρος είναι ότι σχολιογράφοι όπως εσύ, δεν θα συνυπάρχουν καταναγκαστικά με επαγγελματίες της αυθαιρεσίας και της ενόχλησης.
Τον Φελίνι τον αγαπάω πολύ και δεν θα άντεχα να "γνωρίσω" τη χαμένη εδώ και χρόνια κόρη του, όπως συνέβη με άλλα θέματα.
Καλημέρα και συγνώμη για την πολυλογία.

jf είπε...

Μμμ! με βλέπω να πηγαίνω...

? είπε...

διακρίνω πρωτοτυπία! :-) Την καλησπέρα μου..

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΟΣ είπε...

Tην ώρα που μπήκα το πρωϊ να αφήσω σχόλιο μου ήρθε το μήνυμα.
Τόση σύμτωση !!!
Μουσείο Ηρακλειδών , Escher , να μια καλή δικαιολογία να κατέβω Αθήνα. Θα είναι υπέροχα να δω από κοντά όλα αυτά που καθοδήγησαν την φαντασία μου από την νιότη μου μέχρι και σήμερα.
Πως να μη σε αγαπώ που καθοδηγείς τα βήματά μου εκει που βγαίνει το αληθινό φως!!!
Να είσαι καλά road Artist.

tovenito είπε...

κορυφαίο αυτό με την αντανάκλαση του προσώπου! μου δίνει ιδέες και για φωτογραφία!
δίκιο έχει. εδώ το κοινό δεν καταλαβαίνει το αποτέλεσμα θα καταλάβει την προεργασία;;;
όπως πάντα εξαιρετική στις αναρτήσεις σου!αυτή είχε και λίγο ιταλία μέσα και ξέρεις, αδυναμίες είναι αυτές!

panagiota είπε...

Αμα του γυρισμού μου έπεσα πάνω σ'αυτό το είδος τέχνης και γοητεύτηκα.Δεν τον ήξερα τον καλλιτέχνη.
Ασχετα αν είναι από τις αδυναμίες της κόρης μου.
Το http://www.youtube.com/watch?v=qwkVnyfdGYQ το έκανε σε παζλ.
Πανέμορφα ολα!
Φιλιά Αρτιστάκι μου

pafa64 είπε...

Έχω δει πολλά έργα του
σε φωτογραφίες αλλά δεν
γνώριζα τον καλλιτέχνη.
Τι μαθαίνει κανείς
από τους νέους.
Καταπληκτικός...

Ανώνυμος είπε...

Escher pragmatika auti i polupleuri matia tou mou aresei para polu! Dinei mia trisdiastati morfi sta erga tou kai auto me kathilonei!!
Eixa paei stin monimi ekthesi tou perisi!
Katapliktikos! Bravissimo road mou!! Zografises..simera stin trisdiastati blogosfaira sou!!
Se filo!!

Ανώνυμος είπε...

καταπληκτικό το βίντεο μπελβεντέρε!

αλλά και η βιογραφία του ήταν κάτι που ήθελα να διαβάσω

Άστρια είπε...

Μικρότερη είχα εντυπωσιαστεί από τα έργα του, ειδικότερα αυτά με τις σκάλες και τα πολλά διαφορετικά επίπεδα, που αν και παράλογα, ήταν σχεδιασμένα με τις φωτοσκιάσεις τους ως αναμφισβήτητα αληθινά.
Το βίντεο που έβαλες, το σταμάτησα σε κάθε εικόνα, ανακαλύπτοντας όσο την κοιτούσα τα κρυμμένα στοιχεία της. Ευφυία και φαντασία!!!
Είχα διαβάσει για την έκθεση και ήταν από αυτά που ήθελα να δω, μετά το ξέχασα και μου το υπενθύμισες:) Πρέπει να πάω.
Να είσαι καλά, εξαιρετική επιλογή.
Σε φιλώ:))

iLiAs είπε...

Γυμναστική του μυαλού..μου αρεσε αυτό!
..καλό μήνα Αρτίστα :)

venceremos είπε...

τι...αρτιστα εισαι εσυ παιδακι μου!! ευχαριστιες κ ευχες για οτι ομορφοτερο θες!
φιλια καρυστινα

. είπε...

Εξαιρετικός καλλιτέχνης! Να'σαι καλά αρτίστα μου.

Φιλί!

Artanis είπε...

Πανέμορφα τα σχέδια του καλλιτέχνη...Και το βίντεο πολύ ωραίο, ο Κοέν είναι υπέροχος...
Να είσαι καλά, Καλλιτέχνιδά μου, και καλό βράδυ...
Φιλιά...

Άστρια είπε...

Ξαναήρθα. Διαπίστωσα ότι μουσική Κοέν είχα βάλει και εγώ :)) ΧΧΧΧ

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Γεια!
Είχα δει ήδη από πέρυσι, στο ίδιο μουσείο, έργα του. Δεν ξέρω αν έχω μείνει μπροστά από άλλα έργα τόση πολλή ώρα. Κάθεσαι και προσπαθείς να κωδικοποιήσεις, να καταλάβεις πώς δομεί και αποδομεί, πώς κάνει την τάξη αταξία και την αταξία τάξη, πού βρίσκεται η οριακή των πραγμάτων γραμμή, θαυμάζεις τόσο τη σύλληψη όσο και την εκτέλεση.
Κι όλα αυτά με σχηματισμένο ένα ξάφνιασμα, ένα χαμόγελο, στο πρόσωπό σου..
[Τώρα...Αυτό το τελευταίο...μπορεί και εξ ιδίων...Μπορεί και ενδεικτικό πως χαζοφέρνω και λίγο...:-) ]

Ναι, νομίζω πως είναι τυχερή η Αθήνα που φιλοξενεί τόσα έργα του και θεωρώ πως, συγκριτικά με άλλα πράγματα, δεν έχει προβληθεί η έκθεση όσο της αξίζει.

( Τώρα, ε, να μην πούμε ότι είχαμε κάνει ανάρτηση κι εμείς, αδελφή ψυχή του δρόμου!...)

Aθηνά Π.Κ. είπε...

Τρομερός, καταπληκτικός, εντυπωσιακός, ευρηματικός καλλιτέχνης !!
Απίστευτα , θαρρείς ανάγλυφα σχέδια με την παραμικρή λεπτομέρεια δουλεμένα !!
Αν ήμουν στην Αθήνα ...

φιλάκια !!

ritsmas είπε...

να πω ενα ευχαριστώ γι αυτή την ενημέρωση , με την ελπίδα να αξιωθώ να περάσω καποια μέρα...

Νηφάλια Μέθη είπε...

ευχαριστω roadartist μου

παντα μια ομορφια παρουσιαζεις..

να σαι παντα καλα!

καλο μας μηνα!

panagiota είπε...

Σορυ βρε Αρτιστούλα, ότι να ΄ναι λινκ έστειλα πριν...
http://stark.udg.es/~emili/docent/diversio/escher/Treppenhaus.jpg

kikop80 είπε...

Καλημέρα αρτιστάκι!
Ο Escher μου είναι πολύ αγαπημένος!!!
Στην έκθεση βλακωδώς δεν έχω πάει ακόμα!
(ο πανηλίθιος ούτε στον Lotrec πήγα! Να! να! να! - μούτζες)
Είναι απίστευτος και με γοητεύουν οι οπτικές απάτες στα έργα του!
:))

faraona είπε...

“Αμφιβάλλω αν το κοινό θα καταλάβει ποτέ, πόσο μάλλον θα εκτιμήσει, πόση γυμναστική του μυαλού, συναρπαστική για μένα, έχει προηγηθεί της κατασκευής μιας τέτοιας εικόνας.”
Δεν εχω λογια.
Ο άνθρωπος ηταν οντως ιδιοφυϊα!!!
Θρυαλλιδα μου σ ευχαριστω.

Roadartist είπε...

@ Κ.Υ.Π WALKING : Να πας σίγουρα..δε θα το μετανιώσεις! Οσο για τους εκάστοτε "εγκέφαλους" του ΥΠΕΠΘ" ..μακάρι να ήταν μόνο αυτοί.. Εχουμε γεμίσει από άδεια μυαλά..με ξεπερασμένες αντιλήψεις. Καλησπέρα!

Roadartist είπε...

@ JamanFou : :)))) Να πας ναι :))
Να το συνδιάσεις και με βόλτα εκεί γύρω.. :)

Roadartist είπε...

@ Νίκος Κ. : Χαίρομαι που σου άρεσε.. Καλησπέρες...να είσαι καλα΄!

Roadartist είπε...

@ epikuros : Βαγγέλη μου καλησπέρα άλλη μια σύμπτωση..και μάλλον σε τέτοιες περιπτώσεις δεν είναι τίποτα τυχαίο. Η Έκθεση θα είναι (με διαφορετικές βέβαια ενότητες) στο Μουσείο Ηρακλειδών μέχρι του χρόνου τέτοια εποχή, οπότε σίγουρα αν το προγραμματίσεις θα μπορέσεις να πας. Σου γράφω και κοιτάζω τον Χορευτή των Ορέων ;), μόνιμη συντροφιά μου πλέον. Να μου είσαι καλά!!!!! Σε ευχαριστώ πολύ!

Roadartist είπε...

@ tovene592 : Και εμένα αυτό είναι από τα πιο αγαπημένα του, και στο Ηρακλειδών εκεί κόλλησα. Οντως αρκετά έργα του σου φέρνουν ιδέες για φωτογραφία!
Σίγουρα έχει δίκιο. Σε ευχαριστώ για τα λόγια σου.
Οσο για την Ιταλία, κάτι θα κάνουμε για να 'έρθει' σύντομα σχετική αναρτησούλα κ πάλι :)
Φιλάκια πολλά!

Roadartist είπε...

@ panagiota : Παναγιώτα μου, δεν απάντησα εχτές, αλλά είχα προλάβει να δω το βιντεάκι, μάλλον κάπου μπερδεύτηκες. Τώρα οκ, είδα ποιο έλεγες. Να σου πω..και εγώ σίγουρα θα πάρω κάποιο έργο του Escher σε παζλ...και κάποια στιγμή θα το φτιάξω να το βάλω στο δωμάτιο μου, τρελαίνομαι και για παζλ..Είδα οτι στο πωλητήριο του Ηρακλειδών είχε αρκετά πάντως..Οπότε την επόμενη φορά δε θα μου τη γλιτώσουν :))
Χαίρομαι που είσαι πάλι κοντά μας, μόνο ΤΥΧΗ από εδώ και πέρα!!!!
Φιλιά πολλά :)

Roadartist είπε...

@ pafa64 : Χαίρομαι που τον έμαθες από εδώ..Νομίζω οτι αξίζει σίγουρα τη προσοχή μας.. :))) Ευχαριστώ :)

Roadartist είπε...

@ arcobaleno : Γειά σου χρωματιστό τόξο..:) Συμφωνώ σε αυτό που λες για τη μόνιμη έκθεση του Ηρακλειδών, πολύ αξιόλογη και κολλάς άνετα!! Είναι ωραίο να γίνονται εκθέσεις και για τέτοιους δημιουργούς..Χαααχα να εισαι καλά,πολλά φιλακια :))

Roadartist είπε...

@ Ηλιογράφος : Χαίρομαι που σου άρεσε το βίντεο..Ηλιογράφε! Και που διάβασες για τη ζωή του :)) πολύ περισσότερο!

Χαρά είπε...

υπέροχες εικόνες! άξιζε το ποστ

Roadartist είπε...

@ Άστρια : Και εγώ το ίδιο..Ναι στο βίντεο για να δεις τα έργα μόνο σταματώντας το έτσι, μπορείς..Ευφυία, φαντασία και παράλληλα αυστηρή λογική..Θα είναι αρκετό καιρό, οπότε θα μπορέσεις να πας.. Φιλάκια!!

Roadartist είπε...

@ iLiAs : Και εμένα μου άρεσε..φιλάκια Ηλία μου, να εισαι καλα.. Και να περνάς καλυτερα..:)

Roadartist είπε...

@ venceremos : Σε ευχαριστώ venceremos, και σε σένα το ίδιο, οτι καλύτερο θες.. Καλές είναι οι εγκάρδιες ευχές..γιατί μπορεί και να πιάσουν :))) Φιλιά πολλά!

Roadartist είπε...

@ Ανασαιμιά : Είναι όντως..Τη καλησπέρα μου ανάσα του βορρά, πολλά φιλάκια!!!

Roadartist είπε...

@ Artanis : Χαίρομαι που σου άρεσαν..πολλά φιλιά και από εμένα Αρτανις, καλό μεσημέρι!!!

Roadartist είπε...

@ Διονύσης Μάνεσης : Ακριβώς τα ίδια αισθάνομαι και εγώ όποτε βλέπω έργα του.. Και αυτό είναι συναρπαστικό να μπορεί να το καταφέρει ένας καλλιτέχνης.. Συνεπάγεται μοναδική ευφυία!!
Οντως δεν εχει ακουστεί όπως θα έπρεπε..όμως ελπίζω οτι όσο περνάει ο καιρός θα αναδεικτεί..γιατί όπως αναφέρεις αξίζει, αν μη τι άλλο είναι μοναδική η παρουσιάση..πολύ ολοκληρωμένη..Σαν ένα σεμινάριο πάνω στον Εscher.. Πότε είχατε κάνει post??... Το είχα δει? Είμαι και λίγο αφηρημένη.., χαίρομαι πολύ που είχατε κάνει όμως!!!
Φιλιά Διονύση μου!!

Roadartist είπε...

@ αθηνα : Αθηνά μου χαίρομαι που σου άρεσε τόσο..και σε εντυπωσίασε.. ναι είναι ΟΛΑ αυτά..και η λεπτομέρεια του εξαιρετική.. Εντάξει δεν είσαι εδώ, πήρες όμως μια γεύση ε?
πολλά φιλάκια !!

Roadartist είπε...

@ ritsmas : Παρακαλώ! Η έκθεση είναι μέχρι του χρόνου..τέτοια εποχή..οπότε κάτι θα προλάβεις.. :)

Roadartist είπε...

@ Νηφάλια Μέθη : Καλώς την μου!! Να είσαι καλά ..ευχαριστώ εγώ πολύ για τα λόγια που μου άφησες.. Καλό μήνα :)

Roadartist είπε...

@ kikop80 : Γεια σου kikop ;) Το αγχος μας αποσυντονιζει..και αν δε βάλεις μια προταιρεοτητα το ξερω πως χανεις τα καλα.. Μη σου πω πως χανεις τα αυγα και τα πασχαλια χααχαχ :) Και εγω προσπαθω τον ελευθερο χρονο που μου απομενει να το αφιερωνω σε πραγματα που αξιζουν..Η εκθεση ειναι μεχρι του χρονου ..τετοια εποχη..οπότε ολο και καποια ενοτητα θα προλαβεις..να δεις..φιλια!!!

Roadartist είπε...

@ faraona : Χαίρομαι που σου άρεσε Φαραόνα, ..να είσαι καλά, φιλάκια..Καλό μεσημέρι! :))))

Roadartist είπε...

@ Χαρά : Καλησπέρα Χαρά!! Χαίρομαι που σου άρεσε και το εκτίμησες.. Σε ευχαριστώ :)

Unknown είπε...

Πολύ ωραία ανάρτηση!
Έχωδει έργα του συγκεκριμένου καλλιτέχνη μόνο μέσω ιντερνετ ως τώρα και το βρίσκω ευκαιρία μήπως και τα δω live!
Ειδικά το έργο με τον ίδιο να κρατάει την σφαίρα και να καθρεφτίζεται είναι το αγαπημένο μου.

Ευχαριστώ Roadartist.

-Πρώην Samael-

Nefelli είπε...

Καλά... έχω εντυπωσιαστεί πραγματικά!!!!
Τον Escher τον γνώριζα, αλλά όχι στην έκταση που μας τον παρουσίασες.
Τι να πω εγώ και να είναι αρκετό, για ένα τέτοιο μυαλό σαν το δικό του!!!
Κρίμα που δεν μπορώ να επισκεφθώ το μουσείο Ηρακλείδων.
Να είσαι καλά για την υπέροχη παρουσίαση.
Φιλί γλυκό, καλλιτέχνιδα μου

Cookie είπε...

Τον εν λογω κυριο τον 'γνωρισα' στο πρωτο ετος των σπουδων μου, οταν μας μαθαιναν τις διαφορες οπτικες απατες (illusions). Μου αρεσε πολυ και αργοτερα αγορασα ενα βιβλιο με τα εργα του (θα σ' το ειπα ηδη, φανταζομαι...)...

Πολλα φιλακια Ρόαντ :)

Kaveiros είπε...

Πρέπει να πάω...

M-meggie είπε...

καλό βράδυ

leondokardos είπε...

Μου άρεσε αυτό που είπε : "πόση γυμναστική μυαλού χρειάζεται...."
Αλήθεια, όλοι αυτοί οι μεγάλοι δημιουργοί σε οποιαδήποτε μορφή τέχνης, πόσο πολύ παιδεύουν το μυαλό τους για να παρουσιάσουν έργο. Νομίζω οτι η Τέχνη δε θέλει μόνο ταλέντο, θέλει και μυαλό.
Πολύ ιδιόμορφα πάντως τα έργα του.

greendim είπε...

Εγώ θα πάω μάλλον την Κτριακή.
Thanks for imformation!...

Panos Konstantinidis είπε...

Είχα πάει πριν τρία/τέσσερα έτη, στο ίδιο μέρος γινότανε. Φαίνεται ότι η έκθεση γίνεται αρκετά συχνώς. Είχα πάρει και μία αφίσα (ανάβαση/κατάβαση) η οποία είναι και η αγαπημένη μου. Καταπληκτικός ο Έσερ.

nikiplos είπε...

Roadartist, καλησπέρα... τα σχέδια τα συναντούσα κατά καιρούς,καθώς αποτελούσαν αγαπητές εικόνες για διάφορα περιοδικά και άρθρα, αγνοούσα όμως τον δημιουργό τους... Απαιτείται πραγματικά φανταστικη εγκεφαλική διαδικασία και ανάλυση των προοπτικών... Υπάρχουν νομίζω και κλάδοι των επιστημών που ασχολούνται όχι με το καλλιτεχνικό τμήμα των έργων αυτών όσο με την οφθαλμαπάτη καθεαυτή...

Φιλιά νυχτερινά από το παγωμένο Παρί...

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

Ιδιοφυές ταλέντο, μοναδικές συλλήψεις και πανίσχυρη πνευματική συγκρότηση που εξαντλεί όλους τους πιθανούς συνδυασμούς και τις δυνατότητες, προτού καταλήξει στο κάθε του έργο. Απλά:
Μ ο ν α δ ι κ ό ς!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίες οι πληροφορίες που έβαλες..Χρειάζεται πολύ "γυμναστική του μυαλού" για την δημιουργία ένα τέτοιου έργου...

Roadartist είπε...

@ WOLFHEART : Το Samael το είχα συνηθίσει ;) οκ μεγιά την αλλαγή αν και τρόμαξα να σε γνωρίσω ..ναι νομίζω πως αξίζει να πας.. Και εμένα αυτό το έργο είναι από τα πιο αγαπημένα μου. Καλημέρα!

Roadartist είπε...

@ Nefelli : Νεφέλη μου αρέσει που ενθουσιάζεσαι :) Χαίρομαι που σου άρεσε..Οντως τρομερό μυαλό! Φιλάκια πολλά, ήδη πήρες μια ιδέα όμως από την έκθεση.. Καλημερούδια!

Roadartist είπε...

@ Clockwork Plum : Welcome back!! Να που και σε κάτι καλό χρησίμευσαν οι σπουδές σου!!! Χχαχχαααχ μη βρίζεις!! Σε βλέπω τώρα!! :))) Καλημέρα δαμασκηνάκι!

Roadartist είπε...

@ Kaveiros : Να πας και να μας γράψεις μετά τις εντυπώσεις σου ;)

Roadartist είπε...

@ ΝΟΤΑ : Καλημέρα!!

Roadartist είπε...

@ leondokardos : Σίγουρα έχεις απόλυτο δίκιο, συμφωνώ. Ο Έντισον έλεγε πως η ευφυΐα είναι 1% έμπνευση και 99% σκληρή δουλειά! Τη καλημέρα μου!!

Roadartist είπε...

@ greendim : Περιμένω παρουσίαση τότε και στο blog σου μετά ε!! :) Καλημέρα σου!

Roadartist είπε...

@ Panos Konstantinidis : Το Ηρακλειδών έχει πάντα μια μόνιμη συλλογή με έργα του Escher.. αυτή τη φορά θα είναι η πιο πλήρης παρουσίαση που έχει γίνει ποτέ διεθνώς.. Ναι όντως φαίνεται οτι οι ιδιοκτήτες του ..έχουνε κόλλημα με τον καλλιτέχνη :))) Πράγμα που προσωπικά δε με χαλάει καθόλου φυσικά :)) Καλημέρα!

Roadartist είπε...

@ nikiplos : Καλημέρα Νικιπλέ, από το όμορφο Παρίσι.. :) Χαίρομαι που το post εγινε αφορμή να μάθεις και περισσότερα πράγματα για τον δημιουργό αυτών των εικόνων που αντικρίζεις στα διάφορα περιοδικά! Είναι διαφορετική η προσέγγιση του μέσα από ένα μουσείο..Φιλιά καλημέρας!!

Roadartist είπε...

@ ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ : Φαίδωνα, συμφωνώ απόλυτα..και χαίρομαι πραγματικά που σου άρεσε..Μοναδικός όντως! Καλημέρα!

Roadartist είπε...

@ Akon : Ακριβώς...πάρα πολύ δουλειά, υπομονή και μελέτη.. Καλημέρα σου!!

island είπε...

Μία καλημέρα πέρασα να πω. Και ένα φιλί...

Μαργαρίτα είπε...

Αχ φίλη μου...
οι παρουσιάσεις σου
πάντα ξεχωρίζουν!!!

Πολύ ιδιαίτερα έργα...!!

Καλό Σ/Κ καλή μου
Σε φιλώ :) ***

Roadartist είπε...

@ island : Σε ευχαριστώ πολύ φίλε μου..αρκετά σημαντικά και τα δύο. Ανταποδίδω :)

Roadartist είπε...

@ Μαργαρίτα : Μαργαριταρένια να μου καλά, ευχαριστώ πολύ! Καλό σκ και σε σένα, να το περάσεις πολύ όμορφα!! Φιλάκια!

τo τέρας της «αμάθειας» είπε...

Κι εσύ απίστευτα κατατοπιστική!!!

:))

Aspa είπε...

Roadartist
Καλησπέρα! Η Αδαμαντία απαντώντας μου σε ένα σχόλιο που της είχα γράψει, είπε ότι το ιδανικό blog για να ενημερώνομαι για τι συμβαίνει στην Αθήνα είναι το δικό σου και έτσι ήρθα να σε επισκεφτώ! Η αλήθεια βέβαια είναι ότι με τα ακόμα παιδιά μικρά έχω σχεδόν αποκοπεί από τα πάντα, αλλά πού θα πάει; Θα μεγαλώσουν!
Καλώς σε βρήκα!

Roadartist είπε...

@ τo τέρας της «αμάθειας» : Να είσαι καλά κέρας μου, σε ευχαριστώ!



@ Aspa : Άσπα καλως όρισες! Σε έχω ξαναδεί..σε μερικά φιλικά blogs, αλλά όντως δεν είχαμε την ευκαιρία να τα πούμε ;) Έκανες καλά που πέρασες πρώτη.. Τώρα για αυτό που σου έγραψε η Αδαμαντία τι να πω? Την ευχαριστώ πολύ για τη προτίμηση, και για όλα..
Απλά γράφω για ότι βλέπω και μου αρέσει, τίποτα παραπάνω!
Αν δε προλαβαίνεις λόγω των παιδιών, τουλάχιστον θα πέρνεις μια ιδέα..και θα κανονίσουμε να πηγαίνεις όπου αξίζει!!! :)) Σε ευχαριστώ που πέρασες! Καλό απόγευμα!

amelie είπε...

μια καλησπερα περασα να πω... να την πω?? καλησπερα!

Roadartist είπε...

@ amelie : Το ρωτάς????? Εννοείται να τη πεις.....Μετά από τη Κωνσταντινούπολη τι ακολουθεί??? Κομοτηνή??? :)))) Κάνε κάτι..

Καλησπέραααααααααααα amelieee!!

Utopia είπε...

Dance me to the end of love,με Μ.C.Escher.Tέλεια!
Από τον ένα λαβύρινθο στον άλλον!Κι εκεί που νομίζεις ότι περπατάς σε ένα συγκεκριμένο σημείο,ξαφνικά βρίσκεσαι αλλού!Βρίσκεις τον εαυτό σου να περπατά σε έναν άλλο δρόμο του λαβυρίνθου...Έτσι ακριβώς όπως στον έρωτα!
Γι αυτό...dance me to the end of love...
Καλό Σ/Κ.,road...

Ανώνυμος είπε...

Η ίδια έκθεση είχε γίνει στον ίδιο χώρο πριν 4 χρόνια. Μουα κάνει εντύπωση που ξαναγίνεται. Βέβαια, αξίζει τον κόπο. Την είχα δει τότε και είχα μείνει άναυδος.
Δεν ξέρω αν μπορούμε να τον κατατάξουμε στους καλλιτέχνες ή στους επιστήμονες ή σε κάτι τρίτο...(!) όμως η επαφή με τα έργα του είναι μια μοναδική εμπειρία.
Προτρέπω κι εγώ όλους να πάνε αλλά δίνω και μια συμβουλή:
"Να έχετε χρόνο μπροστά σας. Θα κολλήσετε και δυο ώρες μπορεί και να μη σας φτάσουν"

sombraluz είπε...

Για πολλοστή φορά ευχαριστώ. Είναι λίγο σα να πήγα.

Roadartist είπε...

@ Utopia : Δεν έχεις και άδικο, από τον έναν λαβύρινθο στον άλλο, κάπως έτσι..dance me γενικότερα με άλλα λόγια..!! Καλό σκ Ουτοπία...:)))

Roadartist είπε...

@ solomantzaros : Οι ιδιοκτήτες του Ηρακλειδών πρέπει να έχουνε ιδιαίτερη 'αδυναμία' στον Ecsher αν σκεφτείς οτι υπάρχει και μόνιμη έκθεση του στο Μουσείο, έτσι κ αλλιώς.. Αυτή τη φορά όμως όχι απλά ξαναγίνεται έκθεση, αλλά θα είναι και η πιο πλήρης παρουσίαση που έχει γίνει διεθνώς στο έργο του..Εκπληκτική δουλειά. Από τα προσχέδια, μέχρι και τα τελικά του έργα. Ναι χρόνος χρειάζεται και όχι βιασύνη! Καλό σκ!

Roadartist είπε...

@ sobraluz : Να είσαι καλά sobraluz, αν κάτι σου άρεσε, είναι χαρά μου!

Suspect είπε...

περυσι ειχα δει εργα του στο ιδιο μουσειο και πραγματικα ηταν εντυπωσιακα.

η εκθεση μαλιστα αφορουσε τον adolf luther αλλα τα εργα του escher ηταν απειρως καλυτερα!

roadartist είπε...

@ Suspect : Μου αρέσει πολύ που το Ηρακλειδών επιμένει σε τέτοιους καλλιτέχνες.. Πραγματικά μου αρέσει αυτό! Ναι έχουνε μόνιμη έκθεση με έργα του Ecsher, και ίσως παρόλο το ρίσκο..προβαίνουν και σε αυτή την έκθεση με τη πιο πλήρης παρουσίαση του έργου του..που έχει γίνει διεθνώς..με διάρκεια ένα έτος..Τετοιες εκθεσεις πραγματικα δεν λεει να τις χάνεις.. Καλη εβδομαδα :)

KitsosMitsos είπε...

Ήδη πέρασα μια βόλτα και θα ξαναπεράσω!
Πολύ καλή πρόταση.

Roadartist είπε...

@ KitsosMitsos : Χαίρομαι !!! :) Καλή εβδομάδα!

Related Posts with Thumbnails