26 Μαρτίου 2009

Δημήτρης Χαρισιάδης, έκθεση φωτογραφίας Μουσείο Μπενάκη


Το Σάββατο είδα στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς)  την έκθεση για τον φωτογράφο Δημήτρη Χαρισιάδη (1911-1993), ενός από τους σπουδαιότερους Έλληνες φωτογράφους της εποχής του. Η έκθεση έχει αρκετό ενδιαφέρον, παρουσιάζεται αντιπροσωπευτικό υλικό από το σύνολο της δουλειάς του. 

Αφετηρία της φωτογραφικής πορείας του Δημήτρη Χαρισιάδη αποτέλεσε το αλβανικό μέτωπο (1940), όταν ως έφεδρος αξιωματικός και επίσημος φωτογράφος του στρατού, απαθανάτισε τη ζωή των στρατιωτών και την επέλαση της ελληνικής στρατιάς στη Βόρεια Ήπειρο. Μετακληθείς λόγω της γλωσσομάθειάς του, στην Αθήνα, κατέγραψε τις δύσκολες συνθήκες διαβίωσης κατά τη διάρκεια της Κατοχής. 


Ως ανταποκριτής του ευρωπαϊκού τύπου φωτογράφησε τα «Δεκεμβριανά» και τον Εμφύλιο. Μετά την Απελευθέρωση και για λογαριασμό των ξένων αποστολών βοήθειας, τεκμηρίωσε φωτογραφικά την άφιξη και τη διανομή της αμερικανικής βοήθειας προς τη χώρα. Αργότερα, κατέγραψε την οικονομική ανάκαμψη της χώρας και τα μεγάλα έργα.  


Από το 1956 έως το 1985 διατηρούσε το φωτογραφικό πρακτορείο «Δ.Α. Χαρισιάδης» με το συνεργάτη του Διονύση Ταμαρέση. 


Ως φωτογράφος του Εθνικού Θεάτρου εντρύφησε στη θεατρική φωτογραφία, καταθέτοντας πολυτιμότατο υλικό για την ιστορία του. 

Το προσωπικό του ενδιαφέρον στράφηκε προς το ελληνικό τοπίο, τους οικισμούς, την καθημερινή ζωή των ανθρώπων της υπαίθρου και των πόλεων, και προς τον ίδιο τον άνθρωπο, «το πλέον ενδιαφέρον θέμα που υπάρχει εις τον Κόσμον».

Φωτογράφησε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους σε όλη την Ελλάδα από το 1944 ως το 1978


Ακρόπολη. Αθήνα, Μαίος 1963


Το εσωτερικό του Θησαυρού του Ατρέα, Μυκήνες, Ιούλιος 1954

Κατέγραψε την εκβιομηχάνιση της χώρας και την εξάπλωση της σύγχρονης αρχιτεκτονικής

Πλατεία Συντάγματος. Αθήνα, Ιανουάριος 1965


Κινηματογράφος "Ορφεύς" στην οδό Σταδίου, 24 Φεβρουαρίου 1947


..Αθηναϊκό καφενείο στις βουλευτικές εκλογές του 1956..


..την ανάπτυξη της ναυτιλίας ..


..αυτή η φωτογραφία μου άρεσε πολύ..

Πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση!!
Διαρκεί ως και τις 19 Απριλίου.

65 σχόλια:

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

Από τις αξίες στο χώρο της φωτογραφίας.
΄Ομορφη η ανάρτησή σου όπως πάντα.

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

Unknown είπε...

Καλημέρα

Θα πάω οπωσδηποτε με την καινούργια
μου μηχανή για φωτογράφιση
Το έχω στο πρόγραμμά μου και θα
κάνω και το σχετικό αφιέρωμα
όπως έκανα και με τον Κουντέλκα

Καλό πρωινό
Να είσαι καλά πάντα
ευχαριστώ για την ανάρτηση

Πριν έχω και την Έκθεση του βιβλίου
για τα παιδιά στο Μετρό Συντάγματος

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

Θα πάω οπωσδήποτε, δηλώνω επίσης χαρούμενος για όλες τις προωθημένες φωτογραφίες,εδώ κι αλλού.

Μαριλένα είπε...

πόσο εξαιρετικές φωτογραφίες θα έχει στο αρχείο του!

καλημερα
και πολλά φιλιά :))

(καλή βδομαδα, μου 'ρχεται να σου πω, αλλα θυμαμαι πως ειναι Πέμπτη, και χαίρομαι διπλά!)
:)))

jacki είπε...

Είχα δει μια έκθεση φωτογραφίας του Τούλπα και είχα εντυπωσιαστεί.. Νομίζω πως άνετα θα παρακολουθούσα και αυτή.
Καλημέρα.

βασίλης είπε...

Τεράστια διαδρομή και πράγματι ενδιαφέρουσα η έκθεση. Καλημέρα σου

Roadartist είπε...

@ ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ : να είσαι καλά Γλαρένια σε ευχαριστώ.. Υπέροχος φωτογράφος.. Ουσιαστικά κατέγραψε τη σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας.. Φιλιά, καλημέρα!

Roadartist είπε...

@ Sailor : Καλημέρα Καπετάνιε μου.. Θυμάμαι τις αναρτήσεις για τον Κουντέλκα.. Εσύ μπορείς και αφιερώνεις περισσότερα από ένα ποστ στο ίδιο θέμα σε αυτό το blog, και θα βάλεις πιο πολλές φωτογρ, εγώ έκανα μια επιλογή .. Πιστεύω όμως πως είναι αρκετά ενδεικτικές αυτές.. Τι φωτογραφική μηχανή πήρες????

Roadartist είπε...

@ Κ.Υ.Π WALKING : Χαίρομαι τότε οι προωθήσεις θα συνεχιστούν ;)) Να πας αξίζει.. :)

Roadartist είπε...

@ Μαριλένα : Δεν είναι τόσο η τεχνική του, όσο η μεγάλη και ενδιαφέρουσα θεματολογία του..
ΥΓ Όντως και εγώ τα ίδια σήμερα..
Μου φαίνεται ως Δευτέρα! Καλημέρα φιλάκια !!! ;))

Roadartist είπε...

@ jacki : εξαιρετικός ο Τούλπας.. είναι ένα ταξίδι η φωτογραφία.. και αυτές οι εκθέσεις με φωτογ. από όλη την Ελλάδα είναι νομίζω έτσι σαν ταξίδι..Θα σου άρεσε.. Καλημέρα!

Roadartist είπε...

@ βασίλης : Εξιστόρηση ιστορίας πραγματικά.. Ελπίζω να σας μετέφερα λίγο το "κλίμα" σε όσους είστε μακρυά.. Καλημέρα..

b|a|s|n\i/a είπε...

έτσι ήταν η πλατεία συντάγματος;
σε όλη την πλατεία;
καλημέρες! πήγα να πω και εγώ καλή βδομάδα! :)) άντε μία και σήμερα. :)

Unknown είπε...

Καλημέρα

Πήρα την καινούργια του 2009
την EOS 50D
Είναι από τις καλύτερες
στην κατηγορία της
με δυο φακούς καταπληκτικούς
τον ef24-105mm f/4L IS USM
Kαι τον ef 50mm f/1.4USM
Με αυτόν θα κάνω φωτογράφιση
στην Έκθεση του Χαρισιάδη
και μάλιστα το αφιέρωμα θα έχει
σχεδόν όλες τις φωτογραφίες
που εκθέτη το Μουσείο Μπενάκη

Θα σε ενημερώσω έγκαιρα όταν
κάνω το αφιέρωμα

Καλό πρωινό

Adamantia είπε...

Συγκινήθηκα με τη φωτογραφία του Συντάγματος γεμάτη τραπεζάκια, είναι μια πολύ παλιά ανάμνηση μου..
Ευχαριστω..

Crazy Tourists είπε...

Είχα διαβάσει ένα αφιέρωμα στο περιοδικό "φωτογράφος" για τον Χαρισιάδη και είχα εντυπωσιαστεί από τις φωτογραφίες του...Αυτή ιδίως με τον πιτσιρίκο είναι απίστευτη!
Πολύ όμορφες και οι δύο από την Ακρόπολη και τις Μυκήνες!

Τρελοτουρίστρια

IZA είπε...

Θα την δω οπωσδήποτε. Αυτές οι εκθέσεις έχουν ενδιαφέρον όχι μόνο από καλλιτεχνικής πλευράς, αλλά γιατί γνωρίζεις μιαν άλλη Ελλάδα. Τα Χριστούγεννα είχα δει στο μουσείο Μπενάκη την έκθεση του Ζακ Λακαρριέρ. `Ενα γοητευτικό ταξίδι στην Ελλάδα που λατρέψαμε, φτωχή αλλά αγνή,απλή και πανέμορφη.

Margo είπε...

Για μας που είμαστε μακρυά αυτές οι αναρτήσεις σου είναι σπουδαίες!!
Σ΄ευχαριστούμε!
Φιλιά πολλά

ΕΛΕΝΑ είπε...

Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα η θεματολογία του, θα προσπαθήσω να απολαύσω την τέχνη του και από κοντά, στην έκθεση:)

Roadartist είπε...

@ b|a|s|n\i/a : Έλα ντε.. και εμένα μου έκανε εντύπωση αυτή η φωτό.. Στην έκθεση αν δεν διάβαζα τη λεζάντα δε θα καταλάβαινα τι είχε φωτογραφίσει.. :)))
Μια και σήμερα Basnia με αισιοδοξία και ότι καλύτερο που θα έρθει..
ΥΓ τέλειος όντως τελικά ο νέος δίσκος του Αλκίνοου.. δε παίζεται..

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Καταγράφοντας τον Χαρισιάδη έγινες κι εσύ μια πρώτης τάξεως φωτογράφος!!

Σκέψου αβλεψία. Το σκεφτήκαμε με τους συναδέλφους μου αμέσως μετά την εκδήλωσή μας στο Μπενάκη και ...απελπιστήκαμε: Για τόσες πρόβες πήγαμε τα παιδιά εκεί και, μέσα στον πανικό μας και το άγχος μας, δεν πήγαμε/προτείναμε στα παιδιά να δούμε και την παρακείμενη έκθεση. Φτου μας!

Από εγωισμό, έστω, θα επανορθώσουμε.

Γεια σας, κ. καλλιτέχνιδα των δρόμων.

Roadartist είπε...

@ Sailor : Πολύ καλή αγορά Καπετάνιε μου.. Εμένα με παιδεύει η φωτογραφική μου..Οι φωτο της ανάρτησης είναι από μια απλή ψηφιακή φωτογραφική.. Θέλω να πάρω καινούργια.. Βέβαια και να με ενημερώσεις να περάσω να τις δω.. καλό απόγευμα~

Roadartist είπε...

@ Adamantia : ..μου έκανε πολύ εντύπωση η συγκεκριμένη φωτογρ. γιατί δεν είχα ιδέα ότι ήταν έτσι η πλατεία του Συντάγματος παλιά..

Roadartist είπε...

@ Crazy Tourists : καλησπέρα! Ναι το περιοδικό "Φωτογράφος" είναι αρκετά καλό.. Δεν είναι καταπληκτικός ο πιτσιρίκος;;.. Κρατά και το "αλφηβητάριο" :))
Και εμένα οι φωτο από την Ακρόπολη και τις Μυκήνες μου άρεσαν πολύ. Είχε και άλλες πολύ ωραίες, αλλά έπρεπε να βάλω (όσο) λιγότερες μπορούσα.. :)

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ.ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ.ΕΠΕΙΔΗ ΜΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ ΠΟΛΥ ΑΥΤΑ ΑΝ ΜΠΟΡΕΣΩ ΘΑ ΠΑΩ.ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

Roadartist είπε...

@ IZA : Εννοείται!!! Είναι σαν να ξετυλίγεται η σύγχρονη ιστορία της Ελλάδας μπροστά σου.. Γι'αυτό και μόνο είναι τρομερά ενδιαφέρουσες αυτές οι εκθέσεις.. Έχει και πολλές φωτογραφίες από διάφορα μέρη της Ελλάδας.. (νησιά κλπ..) έτσι ακριβώς όπως το αναφέρεις είναι..

Roadartist είπε...

@ Margo : Χαίρομαι ιδιαίτερα για αυτό που λες Margo πραγματικά.. Εμένα μου αρέσει πολύ να μοιράζομαι μαζί σας ότι βλέπω και μου αρέσει.. αν το χαιρόσαστε και εσείς, είναι τότε διπλή η χαρά μου :)) Παρακαλώ, πολλά φιλάκια.

Roadartist είπε...

@ ΕΛΕΝΑ : Σίγουρα αξίζουν αυτές οι εκθέσεις.. Αν μπορέσεις τότε να πας.. :)) Καλό απόγευμα Έλενα!

Roadartist είπε...

@ Διονύσης Μάνεσης : Ταξίδεψα για λίγο μέσα από το φακό του..λες και πατούσα κάποιες στιγμές κ εγώ το κλικ μαζί του.. (τι τυχερός και μόνο που γύρισε τόσα πολλά μέρη της Ελλάδας..κλπ)
Δεν πειράζει, είχατε αφοσιωθεί στην παράσταση γι'αυτό..
Δεν υπήρχε περίπτωση να έρθω στο Μπενάκη και να μη περάσω από την έκθεση (ειδικά τέτοιου είδους, με τόσες φωτογραφίες)..
Αν μπορέσετε να πάτε, να είσαι καλά Διονύση, πολλά φιλάκια :)

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Ο πιτσιρίκος που ξερογλύφεται με το βιβλίο είναι θεός!
Εντύπωση μου έχει κάνει η εξαιρετική κατάσταση των αρνητικών του, από τα οποία έγιναν οι εκτυπώσεις. Κι αυτό γιατί ένας τόσο παραγωγικός φωτογράφος συνήθως παραπετάτει τα φιλμς του, δεν τα εμφανίζει προσεκτικά ώστε να κρατήσουν και δεν αποθηκεύει σωστά τα αρνητικά, ώστε να μην γρατζουνιστούν.

ΥΓ Τλούπας, βρε, όχι Τούλπας!

Roadartist είπε...

@ JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS : Καλησπέρα σκρουτζάκο μου, χαίρομαι που σου άρεσε το post.. Αν μπορέσεις θα ήταν ενδιαφέρον να πας.. αξίζει.. Καλό απόγευμα :)

Roadartist είπε...

@ Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα : Έψαχνα να δω που μιλήσαμε για τον Τλούπα.. Οι πρωινές απαντήσεις (σχόλια) πάντα γίνονται από τη δουλειά..σε κατάσταση εγρήγορσης.. Φαντάσου έχω και βιβλίο του.. lol.. Συγχωρέστε αγαπητέ σκυλάκο το λαθάκι μου :) Καλό απόγευμα!

καλημέρα είπε...

roadartistάκι,
μακάρι να τα πούμε κι από κοντά! Πάντως το Μουσείο Μπενάκη είναι από τις προτάσεις και επιλογές σου που μου έκαναν κλικ αμέσως-αμέσως, για να δούμε τι θα προλάβω να κάνω...
πολλα φιλιά
κι
ευχαριστώ για όλα!

Roadartist είπε...

@ καλημέρα : Καλησπέρα Αναστασία, θα περιμένω να μου στείλεις να δούμε αν θα μπορέσουμε, μακάρι!!! Θα ήθελα πολύ να πηγαίναμε και μαζί σε κάποια έκθεση.. Δεν έκανα τίποτα..Φιλάκια!

Artanis είπε...

πανέμορφες φωτό, καταπληκτική ανάρτηση καλλιτέχνιδα...
Νά 'σαι καλά, σε φιλώ...

Τρελός του Χωριού είπε...

Άγγιξες με την ψηφιακή σου πένα μια από τις μεγάλες μου αγάπες. Οσο για τον Μπαρμπα Δημήτρη της Φωτογραφίας , είχε ενα πολύ μεγάλο ταλέντο εκτός της βαθιάς αγάπης του γι αυτήν . Πλησίαζε τα θέματά του με σεμνότητα και σεβασμό.

Ανώνυμος είπε...

εξαιρετικός!

Olga είπε...

Έτυχε να δώ αφιέρωμα γι'αυτόν, σε κανάλι,και τον θαύμασα! Με τόσο φτωχά μέσα, τόση σπουδαία δουλειά!
Για άλλη μια φορά τυχεροί εσείς εκει κάτω...Ευχαριστούμε για την ενημέρωση, εξαιρετική όπως πάντα,
roadartist!...

Ανώνυμος είπε...

Πραγματικά μεγάλο και σπουδαίο το έργο του.

Σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου και με χαρά σου τις ανταποδίδω

Adamantia είπε...

Eτσι ήτανε. Κι όλη η Αθήνα έπινε τον καφέ της εκεί,ήταν πάντα γεμάτα. Εμάς μας πήγαινε ο μπαμπάς μου κάθε Κυριακή για να πιούν καφέ οι μεγάλοι και να παίξουν τα παιδιά. Μετά στη Βουλή να ταϊσουμε περιστεράκια..αχ.

Roadartist είπε...

@ Artanis : Να είσαι καλά Artanis μου χαίρομαι που σου άρεσε, πολλά φιλάκια κ να περνάς πολύ όμορφα στη Ν.Ζηλανδία να μας ταξιδεύεις κ εμάς....

Roadartist είπε...

@ Trellos_tou_xoriou : Τρελέ μου σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου..ότι μπορούσα έκανα..χαίρομαι αν σου άρεσε.. Πάρα πολύ σημαντικά ο σεβασμός και η σεμνότητα.. θα έλεγα τα σημαντικότερα όλων.. Φιλάκια :)

Roadartist είπε...

@ ηλιογράφος : Πραγματικά!!..

Roadartist είπε...

@ Olga : Όλγα μου εύχομαι να σου μετάφερα λίγο το "κλίμα" και κάπως να πήρες μια γεύση από την έκθεση. Νομίζω ότι έστω και έτσι για όποιον δεν πάει, το να διαβάζει, να μάθει για την έκθεση κ να δει μερικές αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες του, δεν είναι λίγο.. Σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου, καλό υπόλοιπο Παρασκευής..

Roadartist είπε...

@ evlahos : Να είσαι καλά Βαγγέλη μου και πάλι ότι επιθυμείς, για σένα και την οικογένεια σου..

Roadartist είπε...

@ Adamantia : Τι όμορφες αναμνήσεις.. Μια πόλη να τη ζεις.. Τώρα οι καφετέριες που έχουνε ανοίξει στο Σύνταγμα δε μου κάνει "κέφι" να καθήσω εκεί για καφέ.. Καλό σκ να έχεις, να περάσεις καλά, φιλάκια...

Σταλαγματιά είπε...

Πάντα με μάγευε ο τρόπος που μπορεί κάποιος να αποτυπώσει ακόμη και ψυχή πάνω σε λευκό χαρτί!


Μέχρι την επόμενη φορά σε φιλώ

amelie είπε...

υπεροχη αναρτηση... ιστορικες φωτογραφιες...!!
γεια χαρα ροαντ

tovenito είπε...

καταπληκτική η φωτογραφία στο σύνταγμα! αν και κάπως μελαγχολική. τόσα πολλά τραπεζάκια και τόσοι λίγοι να μιλάνε!
πολλά φιλιά!

ILive2LoveMe είπε...

Υπέροχη ανάρτηση, υπέροχη και η δουλειά του.
Φιλιά, καλό σου απόγευμα.

Despoina Chatzipavlidou είπε...

ναι. θέλω να την δω κι εγώ.
ευχαριστώ για την υπενθύμιση

:)

Ανώνυμος είπε...

Μου άρεσαν όλες, αλλά περισσότερο αυτή με την ακρόπολη..Φοβερη...

ceralex είπε...

Υπέροχος!

Σ ευχαριστώ πολύ για το τραγουδάκι....

Το αγαπώ πολύ το αεράκι!

Να είσαι καλά!

ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ είπε...

Η ιστορία, η αισθητική του η εποχή του σε εικόνες!! Καταπληκτική και πολύτιμη δουλειά. Σ΄ευχαριστώ για την πανέμορφη και ενημερωτική παρουσίαση.

nikiplos είπε...

καλησπέρα καλλιτέχνιδα...

είχα επισκεφθεί την αίθουσα Τιτάνιουμ πριν πολλά χρόνια και μια φίλη μου είχε χαρίσει ένα βιβλίο με φωτογραφίες του και αφιέρωμα στον ίδιο... άλλαξε η ζωή μου για δύο λόγους...

Ο πρώτος είναι με την δύναμη που έχει η φωτογραφία σαν τέχνη, ή σαν έργο γενικότερα.

Ο δεύτερος ήταν ότι αγάπησα τους έλληνες φωτογράφους από τότε. Ξεχωρίζω Χαρισιάδη, Λέτσιο, Μελετζή
και Τλούπα... βέβαια είμαι μάλλον αδαής επί της φωτογραφίας, μου αρέσει όμως που αυτοί οι παλιοί φωτογράφοι έχουν απεικονίσει ένα αυθεντικό φως της ελλάδας...

Ιδίως στο αστικό τοπίο...

να είσαι καλά, φιλιά!

Roadartist είπε...

@ Anastasia : ..θα λείψεις.. Να περάσεις όμορφα ότι κ αν κάνεις :)

Roadartist είπε...

@ amelie : Γεια και χαρά :) αμελί, σε ευχαριστώ πολύ χαίρομαι που σου άρεσαν :))))

Roadartist είπε...

@ tovene592 : Εμένα αντίθετα μου άρεσε που είχε "άπλα".. καμία σχέση με σήμερα.. Αλλά και τότε πιστεύω σπάνια θα έβρισκες άδεια τραπέζια.. Φιλιά!

Roadartist είπε...

@ ILive2LoveMe : Σε ευχαριστώ πολύ φίλη μου, μου έλειψες να είσαι καλά, καλό βράδυ, καλό σκ :)

Roadartist είπε...

@ desapoin3ison4 : Παρακαλώ, να είσαι καλά, καλό σκ :)

Roadartist είπε...

@ Akon : Και εγώ "κόλλησα" με αυτή .. Φιλάκια Άκον μου, καλό σκ!!!

Roadartist είπε...

@ ceralex : Χαίρομαι που σου άρεσε :)) Πότε θα πάμε Πιπερίγκο??? :) φιλάκια, καλό σκ :)

Roadartist είπε...

@ ΦΑΙΔΩΝ ΘΕΟΦΙΛΟΥ : Πραγματικά πολύτιμη η δουλειά του, σαν ένα ταξίδι στην ιστορία.. Χαίρομαι που σου άρεσαν, καλό σκ να έχεις..

Roadartist είπε...

@ nikiplos : Καλησπέρα nikiple μου, μου άρεσε πολύ αυτό που έγραψες.. "άλλαξε η ζωή μου".. καταλαβαίνω τι εννοείς..και μπορώ να αισθανθώ το πως ένιωσες.. Η φωτογραφία είναι για μένα αυτό ακριβώς που μόλις έγραψες..Δεν είσαι ΚΑΘΟΛΟΥ αδαής... Φιλάκια πολλά!

Panagiotis Giannakis είπε...

Καλησπέρα!
Ξέρεις οτι την φωτογραφία με τον πιτσιρίκο που κρατάει το αλφαβητάριο, την είχε βγάλει και σε έγχρωμη. Και νομίζω οτι σε κάποιο τεύχος του "Φωτογράφου" την είχαν δημοσιεύσει.

Related Posts with Thumbnails