5 Σεπτεμβρίου 2009

Caspar David Friedrich

Self Portrait With Cap And Sighting Eye Shield,1802


O Κάσπαρ Νταβίντ Φρίντριχ (Caspar David Friedrich) γεννήθηκε στις 5 Σεπτεμβρίου του 1774. Υπήρξε ο κυριότερος ζωγράφος του Γερμανικού ρομαντισμού και μοναδική μορφή στην ιστορία της τοπιογραφίας.


Η βαθιά θρησκευτική πίστη και η αγάπη του για τη γερμανική φύση, αποτέλεσαν βασική πηγή της έμπνευσής του. Μέσα από τα έργα του εξύμνησε την πνευματικότητα στη φύση.


Η ζωή του καθορίστηκε από δυο τραγικά γεγονότα. Στα επτά του έχασε τη μητέρα του, ενώ στα 13 έχασε τον αδελφό του, ο οποίος πνίγηκε στην προσπάθεια να σώσει τον μικρό Κάσπαρ που είχε πέσει στο νερό. Στα έργα του αντικατοπτρίζεται η βαθιά μελαγχολία και η εσωστρέφεια του. Διέξοδο βρήκε μέσω της τέχνης του..


Το μεγαλύτερο μέρος της σταδιοδρομίας του καταγράφεται στη Δρέσδη, την οποία εγκατέλειψε αρκετές φορές, για να ταξιδέψει σε διάφορα μέρη του γερμανόφωνου κόσμου.


Μπόρεσε να δημιουργήσει ένα προσωπικό ιδίωμα, φιλοτεχνώντας τοπία που διαπνέονται από έντονο μυστικισμό και θρησκευτικές αλληγορίες.


Το 1835 πάσχει από βαριά αποπληξία και πέντε χρόνια αργότερα, πεθαίνει στη Δρέσδη, στις 7 Μάη του 1840, σε ηλικία 66 ετών.

On the Sailing Boat, 1819

Αυτό είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μου έργα του..
Από την πρώτη στιγμή με «μάγεψε»..

Ακολουθούν κάποιοι μοναδικοί, αγαπημένοι πίνακες..

View of a Harbour, 1815-16

The Wanderer above the Mists, 1817-18

Mountainous-River-Landscape-(Night-Version)-1830-35
Mountainous-River-Landscape-(Day-Version)-1830-35
Monastery-Graveyard-In-The-Snow View-of-a-Harbour-1815-16

Man-and-Woman-Contemplating-the-Moon-c.-1824

Griefswald-in-the-Moonlight

Evening-Landscape-with-Two-Men-1830-35

Evening-c.-1824

Woman-before-the-Rising-Sun-(Woman-before-the-Setting-Sun), 1818-20

Two-Men-Contemplating-the-Moon-1819-20

Evening

Moonrise over the Sea, 1822

Boats-in-the-Harbour-at-Evening-c.-1828


Από τους πιο αγαπημένους μου ζωγράφους..

Τα έργα του πραγματικά με ταξιδεύουν!!


Η ανάρτηση αυτή είναι αφιερωμένη στον Thalassokrator, τον ευχαριστώ πολύ για το βραβείο κ τη σκέψη του.. Έχει θάλασσα, οπότε ελπίζω να του αρέσει :)

42 σχόλια:

kostaslogh είπε...

Εκπληκτικός!!!
δεν τον ήξερα,νά ΄σαι καλά Καλιτέχνιδα!
Καλό και δημιουργικό Φθινόπωρο σου εύχομαι!

Hfaistiwnas είπε...

:)
Π;νέμορφα τοπία όντως!!!

Ανώνυμος είπε...

Εισαι πολύ ευγενικη,με συγκινεις.
Σ΄ευχαριστώ πολυ.

Τσαλαπετεινός είπε...

Έχω απέναντι μου εδώ και χρόνια μια διπλή τεράστια αφίσα -ένα έργο του Philipp Otto Runge και ένα του Caspar David Friedrich - από το Μουσείο Van Gogh από έκθεση του 1996!

(Θα βγάλω μια φωτο και θα σου τη στείλω)

τo τέρας της «αμάθειας» είπε...

"Από τους πιο αγαπημένους μου ζωγράφους.. Τα έργα του πραγματικά με ταξιδεύουν!!"

Δεν έχεις άδικο...

Καλημέρα :)

Margo είπε...

Αυτός ο πρώτος είναι πράγματι μαγικός... Καλημέρα με ταξίδια του νου και της σκέψης
Καλό Σαββατοκύριακο Ροντάκι..:)

zoyzoy είπε...

Είδα θάλασσα και μαγεύτηκα!
Πρώτη φορά και'γω βλέπω πίνακές του και ομολογώ ότι είναι εκπληκτικοί με την μελαγχολία που τους διακρίνει στα χρώματα!

Καλό ΣΒΚ με φιλιά θαλασσινά!

Roadartist είπε...

@ kostaslogh : Χαίρομαι που τον γνώρισες από εδώ.. Από τους πιο αγαπημένους μου ζωγράφους.. μιλάνε στην ψυχή μου τα έργα του! Καλό Φθινόπωρο Κώστα μου!

Despoina Chatzipavlidou είπε...

άγνωστη εποχή για εμένα.
πραγματικά υπέροχοι όλοι οι πίνακες.
και αυτό που περισσότερο με εντυπωσίασε είναι η επιλογή του να ζωγραφίζει τοπία με οπτική πίσω από την οπτική κάποιου άλλου.
η πλάτη... τόσο ποιητική.

Roadartist είπε...

@ Hfaistiwnas : Καλημέρα Ηφαιστιώνα..κάθε πίνακας του έχει κάτι μαγικά.. μυσταγωγικό!

Roadartist είπε...

@ Τhalassokrator : Μέρες τώρα σκεφτόμουν να σου αφιερώσω ένα ποστ..αλλά όλα τα προηγούμενα δεν ταιριάζανε με την θαλασσινή ιδιοσυγκρασία σου.. Οπότε σήμερα μέρα των γεννεθλίων του αγαπημένου μου Caspar :) που μέσα από τα έργα του εξυμνεί την θάλασσα..σκέφτηκα πως θα σου ταίριαζε.. Ελπίζω να μην έκανα λάθος..

Roadartist είπε...

@ Τσαλαπετεινός : Θέλω πολύ να πάω στο Μουσείο Van Gogh...... Είναι κρίμα να μην έρχονται κ στην Ελλάδα αυτοί οι πίνακες, θα ήθελα πολύ να τους δω.. Σε κάποιο μελλοντικό ταξίδι λοιπόν :) Θα την περιμένω!!!

Roadartist είπε...

@ τo τέρας της «αμάθειας» : Δεν είναι εκπληκτικός? Σε φιλώ, καλημέρα σου!

Roadartist είπε...

@ Margo : Βασικά ο πρώτος που πόσταρα, ήταν και ο πρώτος του Friedrich που έτυχε πριν χρόνια να δω..και αμέσως θυμάμαι "κόλλησα" και έψαχνα να βρω ποιος τον έχει ζωγραφίσει! Μετά έψαξα να δω και άλλους δικούς του πίνακες..και έπαθα τη πλάκα μου!!
Όλοι έχουνε κάτι το μυσταγωγικό, το τρομερά μαγικό στα μάτια μου.. Σε φιλώ margo μου, καλό σκ!

Roadartist είπε...

@ zoyzoy : Χαίρομαι που σου άρεσαν! Νομίζω από τους καλύτερους στην τοπιογραφία.. Καλό σκ, με πολλά θαλασσινά φιλιά κ αν μπορέσεις θάλασσα.. Εγώ Αθήνα! ..

Roadartist είπε...

@ desapoin3ison4 : Όντως! Πολύ σωστή η παρατήρηση. Πάντα ζωγράφιζε τις πίσω όψεις των ανθρώπων στους πίνακες του.. Μια ακόμη ένδειξη της εσωστρέφειας του..

b|a|s|n\i/a είπε...

τώρα εμένα που μου άρεσε πολύ το Two-Men-Contemplating-the-Moon-1819-20 να ανησυχώ;; :))
καλημέρες!! φιλιά πολλά!!

Artanis είπε...

ΠΟλύ όμορφα τα έργα του...Δεν τον γνώριζα, καταπληκτική ανάρτηση...
Φιλιά πολλά, καλό Σ/Κ...

librarian είπε...

Kαλλιτεχνιδά μου για άλλη μια φορά η βόλτα μου από εδώ ήταν δημιουργική.
Πραγματικά οι πίνακες είναι εκπληκτικοί. Ο ουρανός νομίζεις ότι κινείται!

Ανώνυμος είπε...

Oχι μόνο λάθος δεν έκανες.

Κ.Υ.Π. WALKING είπε...

Εξαιρετικός, άσε που μου είναι πολύ οικείο το επίπεδο τεχνολογίας που αναπαριστά.

Sally Finkenstein είπε...

Καλησπέρα Rodartist!
Η αλήθεια είναι οτι ο πρώτος πίνακας του, που πρόσεξα ήταν το "The Wanderer above the Mists", το είχα δει σε ένα ημερολόγιό μου!!!

Αβαεία και νεκροταφία μάλλον είχε ζωγραφίσει σε πολλές εκδοχές.
Κοίτα!:
http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/his/CoreArt/art/rom_fri_abbey.html

Αυτό, μεταξύ άλλων, με είχε εμπνεύσει για ένα παραμύθι, και ένα project, που δεν τέλειωσα ποτέ...

Ευχαριστούμε για τις μαγικές σου εικόνες, τις μαγικές σου μουσικές και τα ...μαγικά πλήκτρα των φίλων σου! Θα γραφα κι άλλα, αλλά λέω να συγκρατηθώ!

kariatida62 είπε...

Εξαιρετικά φτωχές οι γνώσεις μου για τους Ζωγράφους και την τέχνη τους.
Για να την θαυμάσεις όμως δεν χρειάζονται γνώσεις...ο ζωγράφος είτε καταφέρνει μέσα απο το έργα του να σου μιλήσει είτε σ'αφήνει αδιάφορο...και το πολύ-πολύ να ζητάς τον πίνακά του γιατί απλώς ταιριάζει με τα χρώματα του σαλονιού σου ή του γραφείου σου!
Ο Γερμανός αγαπημένος σου ζωγράφος,Roadartist,με κέρδισε και μένα! Στάθηκα περισσότερο στον πίνακα"the Wanderer above the Mists"(ίσως γιατί διάλεξε τον τύπο του περιπλανώμενου...να απεικονίσει)...κάτι που θα λάτρευα να έκανα στην ζωή μου και εγώ!
Ο δεύτερος που κράτησε περισσότερο την ματιά μου είναι ο"moonrise over the sea" γιατί μου θύμισε όλους εμάς τους ερωτευμένους με τα δειλινά της θάλασσας!
Μάλλον ο Caspar θα είχε έρθει ταξείδι στα νησιά μας και εμπνεύστηκε ...για να ζωγραφίσει τον παραπάνω!!!
Ευχές για καλό Σ/Κ.

Roadartist είπε...

@ b|a|s|n\i/a : Καλησπέρες μετά τις καλημέρες :)) Καθόλου να μην ανησυχείς.. Να ανησυχούσες αν ήσουν λογικός, ψυχρός, δίχως να σε αγγίζει τίποτααααα!!! Πολύ ωραίος πίνακας, όπως όλοι του έχει κάτι το μυστήριο, το μελαγχολικό..(τουλάχ. έτσι νιώθω αυτό μεταδίδει σε μένα) Φιλιά!!

Roadartist είπε...

@ Artanis : Χαίρομαι που σου άρεσε ..και που τον γνώρισες από εδώ.. Σε φιλώ, καλό σαββατόβραδο!!!

Roadartist είπε...

@ librarian : Χαίρομαι πάρα πολύ να μοιράζομαι όλα όσα μου αρέσουν κ αγαπώ μαζί σας!! Και να έχω τόσες όμορφες παρατηρήσεις.. Σαν να συνεχίζονται .. καλό βράδυ!!! Καλές βόλτες!!!

Roadartist είπε...

@ Τhalassokrator : Χαρά μου τότε :) Σε ευχαριστώ κ πάλι νέε e-φίλε :)

Roadartist είπε...

@Κ.Υ.Π. WALKING : Λολ.. τότε επικοινωνούσανε με περιστέρια.. Εσύ εντάξει έχεις περάσει ένα επίπεδο παρακάτω χαχαα φιλιάαααα :)

Roadartist είπε...

@ Sally Finkenstein : Καλησπέρα, αυτός είναι ο πιο διάσημος πίνακας του.. Όλοι οι πίνακες που ανέβασα μου αρέσουν.. μακάρι να μπορούσα να ανέβαζα κ άλλους..Αλλά το έχω παρακάνει..ήδη..νομίζω :))
Είχε μανία με τα τοπία αλλά και με την θρησκεία..(φανατικούς προτεστάντες γονείς) γιαυτό και τα νεκροταφεία κλπ.. Δες λίγο αυτό το βιντεάκι.. μου αρέσει πάρα πολύ :
http://www.youtube.com/watch?v=Qa_OAfMoPJw&feature=related

Kαλό σβ, καλές βόλτες!!

Roadartist είπε...

@ kariatida62 : Φυσικά και ΔΕΝ παίζει ρόλο.. Η αισθητική δεν έχει όριο.. άσε που από κριτικούς τέχνης έχουμε δει τερατουργήματα να τα προωθούν ως αριστουργήματα.. Αυτά χαλάνε την τέχνη και απομακρύνουν τους ανθρώπους από αυτή.. Την τέχνη πρέπει να την προσεγγίζουμε με αγάπη και συναίσθημα σε κάθε μορφή της.. Έπειτα σταδιακά αν σε ενδιαφέρει έρχεται να συμπληρώσει περισσότερη ομορφιά και η γνώση της..γιατί σου ξετυλίζει μπροστά σου αλληγορίες και συμβολισμούς..

Και οι δυο πίνακες που πρόσεξες και ξεχώρισες (ευχαριστώ για τις σκέψεις..μου αρέσει πάρα πολύ ειδικά σε τέτοια ποστς να γράφει ο καθενας σας συναισθήματα του..από έργα..) όλοι κάτι έχουνε ..
Τώρα για την φύση της Δρέσδης τι να πουμε?? Δεν χρειάζεται να ερχόταν στην Ελλάδα.. είχε κ ο τόπος του πολύ πράσινο και λιμάνια..που εμείς υστερούμε πλέον στο πρώτο..
Σε φιλώ, πάω βόλτα, καλό βράδυ!@!!!

AlexMil είπε...

Με αρέσει και μένα,
οι πίνακες του, μερικές φορές έχουν ένα λανθάνοντα σουρεαλισμό, που πηγάζει πιστεύω από τη θρησκευτικότητα και την βαθειά του θλίψη για τη πραγματικότητα.
Παίζει με τα χρώματα, αλλά παρά τη διαφορετικότητα των θεμάτων του, υπάρχει νομίζω, διάχυτη σε όλα μια απαγοήτευση, σαν να είναι θεατής/παρατηρητής σε μια ζωή που δεν τον ενδιαφέρει

καλό ξημέρωμα

jacki είπε...

Ήμουν έτοιμη να σχολιάσω: Γερμανία και ρομαντισμός; Μα αυτά τα δύο είναι αντίθετα.
Και μετά είδα τα έργα του.
Απίστευτα τρυφερά και πολύ πολύ ρομαντικά.
Καλημέρα σου.

Freedom είπε...

Καλή μου Roadartist
Δε θα κάνω την παντογνώστρια. Δεν τον ήξερα ton Caspar, αν και ασχολούμαι με τη ζωγραφική. Για μένα, κορυφαίοι στην απεικόνιση θαλασσινών τοπίων ήταν ο πρόωρα χαμένος Αλταμούρας και ο Λύτρας. Νόμιζα ότι δεν πήγαινε πιο πάνω, αλλά να που έκανα λάθος...
Ευχαριστώ για το μάθημα και την ομορφιά που αντίκρισα...
Πολλά φιλιά!

Ερατώ είπε...

Πολύ καλός!
Τα έργα του αφήνουν μια ιδαίτερη αίσθηση μελαγχολίας αλλά και ξεχωριστής δημιουργίας.
Ούτε εγώ τον ήξερα και άξιζε που τον έμαθα!

P. Kapodistrias είπε...

Χαιρετώ σε από καρδιάς!
Ως γνωστόν, πάντα χαίρομαι τις αναρτήσεις σου, απ' όπου αντλώ σημαντικές γνώσεις, όπως καλιώρα σήμερα!!!!

Καλή εβδομάδα!

Roadartist είπε...

@ AlexMil : Όντως μελαγχολικός, και πολύ επηρεασμένος απο την θρησκεία. Όμως έχει τόση ομορφιά στις ζωγραφιές του, που αν και σίγουρα μελαγχολικές, και ασφαλώς εσωστρεφείς.., δεν νομίζω να μην τον ενδιέφερε η ζωή..Αντίθετα ξέρει να αναγνωρίζει τα όμορφα..και να τα απεικονίζει.. Να ξεφεύγει μέσω αυτών.. Η ρομαντικότητα του αποδεικνύει και την αγάπη του προς τις διάφορες εκφράσεις της ζωής..
Καλή εβδομάδα.

Roadartist είπε...

@ jacki: Ετσι ακριβώς απίστευτα τρυφερά κ πολύ, πολύ ρομαντικά :) όπως το έγραψες, καληνύχτα σου :)))

Roadartist είπε...

@ Freedom : Καλησπέρα freedom, να σου πω ευτυχώς που δεν τα ξέρουμε όλα.. Διαφορετικά δεν θα είχε νόημα να συνεχίζουμε να έχουμε το πόθο για να γνωρίσουμε.. Φαντάζεσαι? Φρίκη θα ήταν.. :)))))
Είχα ανεβάσει ένα ποστ για τον Λύτρα παλαιότερα..Χαίρομαι που σου άρεσε το ποστ..:) Καληνύχτα, Φιλιά!

Roadartist είπε...

@ Ερατώ : Έτσι ακριβώς..και η μελαγχολία ίσως να είναι ένα από τα κύρια συναισθήματα που προκαλούν την δημιουργία..Καλό βράδυ :)

Roadartist είπε...

@ Π.Κ. : Χαρά μου να μοιραζόμαστε.. και να αντλείται από εδώ γνώσεις.. Πόσο μάλλον άνθρωποι τόσο δραστήριοι όσο εσύ! Σε ευχαριστώ, τιμή μου :)

zekia είπε...

έχουν κάτι που σε υπνωτίζει..

Roadartist είπε...

@ zekia : συμφωνώ.. :)

Related Posts with Thumbnails