18 Μαρτίου 2008

Οδυσσέας Ελύτης

Στις 18 Μαρτίου του 1996 έφυγε από κοντά μας ο Οδυσσέας Ελύτης, ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Ευρωπαίους λογοτέχνες και ένας από τους κορυφαίους εκπροσώπους του υπερρεαλισμού στην Ελλάδα.
Για ορισμένους ανθρώπους, ό,τι και αν αποπειραθείς να γράψεις είναι αδύνατο να μπορέσεις να περιγράψεις την ευγνωμοσύνη και το θαυμασμό σου. Μια τέτοια μορφή είναι ο Οδυσσέας Ελύτης. Σοφός μέσα στην απλότητα του. Ο καλύτερος τρόπος για να τον γνωρίσει κάποιος είναι να διαβάσει τα δοκίμια και την ποίησή του, καθώς έχει αυτοβιογραφηθεί σε αυτά έξοχα.

"Ένα δειλινό στο Αιγαίο περιλαμβάνει τη χαρά και τη λύπη σε τόσο ίσες δόσεις που δεν μένει στο τέλος παρά η αλήθεια."

"Αν αποσυνδέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις."

"Για όποιον η Θάλασσα στον ήλιο είναι 'τοπίο' - η ζωή μοιάζει εύκολη και ο θάνατος επίσης. Αλλά για τον άλλον είναι κάτοπτρο αθανασίας, είναι 'διάρκεια'. Μια διάρκεια που μόνον το ίδιο της το εκθαμβωτικό φως δεν σ' αφήνει να τη συλλάβεις."
(Μικρός Ναυτίλος)

"Ιστορία, ζωή, θάνατος, είναι νοήματα που δίνουν όλους τους δυνατους συνδυασμούς για πιθανές απαντήσεις στην υπαρξιακή μας απορία. Κι όλα δείχνουν πως τα νοήματα αυτά αιωρούνται μέσα στο εξαγνιστικό νησιώτικο τοπίο."
(Εξι και μια τύψεις για τον ουρανό)

"Στόν Παράδεισο έχω σημαδέψει ένα νησί
Απαράλλαχτο εσύ κι ένα σπίτι στή θάλασσα
Μέ κρεβάτι μεγάλο καί πόρτα μικρή
Έχω ρίξει μές στ’άπατα μιάν ηχώ
Νά κοιτάζομαι κάθε πρωί που ξυπνώ
ΝΑ ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΜΙΣΗ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΣΤΟ ΝΕΡΟ
ΚΑΙ ΜΙΣΗ ΝΑ ΣΕ ΚΛΑΙΩ ΜΕΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ..."
(Μονόγραμμα)

"Ο Νόμος που είμαι δεν θα με υποτάξει."
"Το «κενό» υπάρχει όσο δεν πέφτεις μέσα του."
"Δεν έχει φτέρνες η τελειότητα."
"Τρώγε την πρόοδο και με τα φλούδια και με τα κουκούτσια της."
"Ψαρεύοντας έρχεται η θάλασσα."
"Δίνε δωρεάν τον χρόνο, αν θες να σού μείνει λίγη αξιοπρέπεια."
"Είναι διγαμία ν’ αγαπάς και να ονειρεύεσαι."
"Αν δεν στηρίξεις το ένα σου πόδι έξω απ’ τη Γη,
ποτέ σου δεν θα μπορέσεις να σταθείς επάνω της"
"Θάλασσα λανθασμένη δεν γίνεται."
"Αν είναι να πεθάνεις πέθανε,
αλλά κοίτα να γίνεις ο πρώτος πετεινός μέσα στον Άδη."
(Μαρία Νεφέλη)

Βιογραφία, εργογραφία Ο. Ελύτη : ΕΔΩ

168 σχόλια:

Adrian Leverkühn είπε...

απλά να προσθέσω κάτι αγαπημένο...


Θεέ μου, πόσο μπλε ξόδεψες για να μη σε βλέπουμε... Μαρία Νεφέλη

πολύ όμορφο ποστ

konstantinos είπε...

Εντάξει, δεν έχω διαβάσει πολλή ποίηση και δε θα το παίξω σχετικός, αλλά το Μονόγραμμα με έχει αγγίξει πολύ, όπως και η Ιδιωτική Οδός...

Από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της σύγχρονης Ελλάδας...

Κόκκινη Ομπρέλα είπε...

Καλή μου roadartist,
Μπορεί ο Οδυσσέας Ελύτης να έφυγε, ζητώντας να περιβληθεί η εκδημία του με απέραντη χριστιανική σιωπή, όμως ένας άνθρωπος που γράφει"θα καρώ Μοναχός των θαλλερών πραγμάτων"(ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ), δεν μπορεί παρά να μένει ζωντανός μέσα μας και για πάντα.
Και κάτι άλλο: Ο Οδυσσέας Ελύτης γεννήθηκε στις 2 Νοεμβρίου. Δες στο ημερολόγιο ποιοι γιορτάζουν αυτήν την ημέρα και θα καταλάβεις ότι τέτοιες μορφές έχουν προέλθει από συνομωσίες της μοίρας.

απάγγειο είπε...

"Δεν έχει φτέρνες η τελειότητα."
Αυτό το κλέβω!
Καλό βράδυ!

ράγες είπε...

Εμένα μου αρέσει πολύ το ποίημα "Μικρή πράσινη Θάλασσα"! Να ΄σαι καλά που μας θυμίζεις σημαντικούς ανθρώπους της τέχνης και της διανόησης!
Καλό σου βράδυ! Φιλιά!

demon είπε...

Πόσο δίκιο έχεις, roadartist. Θησαυρός παντοτινός!
Καλή σου βδομάδα

amelie είπε...

τελειος , τα λογια βεβαια δεν μπορουν να περιγραψουν μια τετοια προσωπικοτητα... ειδικα το μονογραμμα ειναι καταπληκτικο!
υγ: η αρβανιτακη εινια θεα... χεχε

zentikes,dano είπε...

Αρχιζοντας να διαβαζω ποιηση
πριν πολλα πολλα χρονια τον παρεκαμπτα
σχεδον τον αντιπαθουσα
κατι η καταγωγη του
κατι η ελευθερια των κινησεων του
κατι λιγο το κολημα με τον Βαρναλη
και τον Ριτσο........
μεχρι που καποια στιγμη αποφασισα να
νατον διαβασω και τοτε
γνωρισα την μεγαλοφυια στην απλοτητα
βαζεις ομορφα θεματα
στα ποστ σου
αφορμη για σκεψη και
ψαξιμο
την καλημερα μου

Artanis είπε...

ΕΡΩΤΙΚΟ
Εδώ στου δρόμου τα μισά
έφτασ' η ώρα να το πω
αλλα εινει εκείνα που αγαπώ
αλλού γι' αλλού ξεκίνησα...
Στ' αληθινά στα ψεύτικα
το λέω και τ' ομολογώ
σα νά 'μουν άλλος κι όχι εγώ
μες τη ζωή πορεύτηκα...
Όσο κι αν κανείς προσέχει
όσο κι αν το κυνηγά
πάντα- πάντα θα 'ν' αργά
δεύτερη ζωή δεν έχει...

Κούκος είπε...

Ότι και να πεις για τον Ελύτη είναι λίγο.

Επίγραμμα
Πριν απ'τα μάτια μου ήσουν φως
Πριν απ'τον Έρωτα έρωτας
Κι όταν σε πήρε το φιλί
Γυναίκα.

BLUEPRINTS είπε...

επιτέλους, λίγη Ελλάδα αποτυπωμένη σε ποίηση, να' σαι καλά που μας τον θύμησες μέσα στον γενικότερο χαμό των ημερών

Μαριλένα είπε...

Oταν ήμουν πολύ νέα, είχα πάθος με τον Ελύτη.
(νομίζω πως πάντα θα εντυπωσιάζει τους νέους :)

Αν και στα μετέπειτα χρόνια μου, αυτό το πάθος αντικαταστάθηκε από τον Παλαμά κι ίσως από τον Σολωμό και κάποια του Καβάφη (πάντως όχι τα ηθικοπλαστικά), παντα θα έχω ένα χαμογελο για τον Ελύτη, που μου θυμίζει τα πρώτα χρονια της εφηβείας μου..

καλημέρα :)
xx

Σπύρος είπε...

Kαλημέρα, τι να πει κανεις για τον Ελύτη δεν χρειάζονται συστάσεις μέγαλη απώλεια. Μπράβο σου που θυμήθηκες το θέμα και έκανες αφιέρωμα να εισαι καλα . Καλημέρες:)

P. Kapodistrias είπε...

Πολύ χαίρομαι που έκαμες κι εσύ αφιέρωμα, τέτοια μέρα, στον πολυαγαπημένο μου Ποιητή!
Υπήρξε πράγματι Ανεπανάληπτος! Γι' αυτό αξίζει να τον μνημονεύουμε, πάλι και πάλι και πάλι!

Έτσι δικαιώνεται κάπως (όσο μάς αναλογεί) η προσφορά του στο Πνεύμα και στην "πατρίδα τη δεύτερη του Επάνω Κόσμου"!
Έτσι γινόμαστε κι εμείς λίγο καλύτεροι, λίγο ψηλότεροι, αποφεύγοντας (έστω και προσωρινά) τη χαμέρπεια και το σκουπιδαριό της καθημρινότητάς μας!

Εύγε σου και να έχεις την ευχή του!!!

Churchwarden είπε...

To μίσος παλαιότερων και σύγχρονων ομοτέχνων, "ομοτέχνων", επαϊόντων και προφεσόρων (που θα'λεγε και ο Κατσαρός) για τον Ποιητή, είναι δείκτης της ανυπέρβλητης αξίας του. Όσοι ασχολούνται ή εμπλέκονται πιο ενεργά στα ποιητικά, ξέρουν καλά τι λέω.

Ένας στίχος από το Μονόγραμμα...

Έχω δει πολλά κι η γη μέσ' απ' το νου μου φαίνεται ωραιότερη (από μνήμης)

Μπράβο σου Road που τον τιμάς. Μπράβο σου.

faraona είπε...

AΡΤΙΣΤΑ μου
καλημερα
ε!ναι τωρα τι να πω?Ο Ελυτης σημαδεψε τα νιατα μου με 2000 σφραγιδες.


φιλια

Dee Dee είπε...

Τι να σχολιασουμε για τον Ελυτη; Μηπως να εκλεινες τα σχολια;; Αλλα οχι ας γραψουμε κατι παραπανω ο καθενας απο αυτον ε;

Παμε με ενα τραγουδακι του σε μουσικη του Δημητρη Παπαδημητριου και πρωτη εκτελεση Ελευθερια Αρβανιτακη,

"Στ' αληθινά στα ψεύτικα
το λέω και τ' ομολογώ.
Σαν να 'μουν άλλος κι όχι εγώ
μες στη ζωή πορεύτηκα."

Καλημερααα!!

Μαρινα ..... είπε...

ΜΟΝΟΓΡΑΜΜΑ ....μοναδικα αγαπημενο

καθημερινο διαβασμα...κι αργοτερα πολυ αργοτερα καθημερινο άκουσμα....

να εισαι καλα road...
ομορφη μερα να πορευτεις....

manetarius είπε...

Τώρα για να σου πω την αλήθεια, τόσα χρόνια στο βιβλιοπωλείο, το μόνο που έχω διαβάσει του Ελύτη, είναι το Μονόγραμμα και το λάτρεψα. Βλέπεις ήμουν στο τμήμα της φιλοσοφίας..γι' αυτό και είμαι τόσο ψαγμένη :)))
Φοβερό το αφιέρωμα, τώρα θα μπώ να διαβάσω τη βιογραφία.
Α! και να πάρω τηλ. τον φίλο μου να μου φέρει το απόγευμα και τον Μικρό Ναυτίλο!
Πολλά πολλά φιλιά και απέραντο γαλάζιο:))))

Ανώνυμος είπε...

Όπως είπε και η Μαριλένα πιο πάνω, οι περισσότεροι βλέπουμε λίγο από την εφηβεία μας στον Ελύτη. Την καλημέρα μου.

nikosm

Maria Mikro Analogo είπε...

Πω πωωωω, το είχα ξεχάσει!!! Να 'σαι καλά για την υπενθύμηση! Υπέροχο το αφιέρωμά σου, για ακόμη μία φορά :)
Φιλιά και καλημέρα!

BUTTERFLY είπε...

Δεν εχω λογια...
Καλημερα κι ευχαριστουμε!

leila είπε...

ημουν σιγουρη οτι σημερα θα εγραφες για τον Ελυτη! oτι εφυγε σαν σημερα πριν 12 χρονια, το θυμηθηκα και γω το πρωι και χαμογελουσα σκεφτομενη οτι εχει γουστο να μπω στο βλογ της και να γραφει για αυτον!
και να που εγινε!

Ανώνυμος είπε...

Θάλασσα λανθασμένη δεν γίνεται!!! Τέσσερις λέξεις, δύναμη που σαρώνει..

Καλημέρα γλυκιά roadartist που το μπλογκ σου ξεχειλίζει ομορφιά απέναντι στην ασχήμια αυτής της πόλη :))

Νικόλας Παπανικολόπουλος είπε...

Καλημέρα! Άλλο ένα πολύ καλό σου αφιέρωμα.. :))

jf είπε...

ΕΛ -λάδα, -ευθερία, -πίδα
Υ grec
ΤΗΣ η κατάληξη

Έτσι εμπνεύστηκε το ψευδώνυμό του ο γλωσσοπλάστης Ελύτης

Roadartist είπε...

@ adrian: Απο τους πιο αγαπημένους μου στίχους αυτός.. Αλλά τι να πρωτοεπιλέξεις απο Ελύτη.. Να είσαι καλά ..

Roadartist είπε...

@ konstantinos: Καλησπέρα Κωνσταντίνε, νομίζω οτι αν διαβάσεις κάποια βιβλία του Ελύτη, θα δεις ενα μεγάλο καινούργιο κόσμο να απλώνεται μπροστά σου..και σε διαβεβαιώ ειναι απόλυτα μεθυστικός.. Αξίζει σίγουρα να τον μελετήσεις. Απίστευτος πραγματικά :)

Roadartist είπε...

@ ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ: Καλησπέρα σου, ο Ελύτης έφυγε αλλά ο ίδιος είναι πραγματικά σαν να μην έχει ποτέ χαθεί απο κοντά μας. Γι'αυτο και έγραψα οτι τετοιοι άνθρωποι ειναι αλησμόνητοι και αναντικατάστατοι. Αν με ρωτήσεις να σου πω με λιγες λεξεις τι νιωθω για τη ποιηση του, θα μου ηταν πραγματικα πολύ δύσκολο..Τον ευγνωμονώ για την αξία του και που τη μοιράστηκε μαζί μας..

Roadartist είπε...

@ ΑΠΑΓΓΕΙΟ: εννοείται να το πάρεις και αυτό..και όλα τα υπόλοιπα..
:)

Roadartist είπε...

@ ραγες: Εχεις δικιο, πανεμορφο ποιημα..Σε ευχαριστω πολύ, να εχεις μια ομορφη μερα.

Roadartist είπε...

@ demon: Να εισαι καλα και εσυ demon, θησαυρός πραγματικά. Μιλάει στις ψυχές μας..Ανεπανάληπτος ..

Roadartist είπε...

@ amelie: Καλησπέρα amelie ναι ετσι.
Η Αρβανιτάκη πολύ καλή και στο rex την καταχάρηκα :) Είχες δίκιο!!

Roadartist είπε...

@ zentikes: Καταλαβαίνω τι εννοείς. Εγώ την Ελύτη τον γνώρισα και τον αγάπησα, φυσικά εκτός της μάθησης και των μαθημάτων του σχολείου. Ετσι μεγαλοφυια στην απλοτητα..και πόσο σπάνια πολύτιμο ειναι αυτό.. Σε ευχαριστώ για τα λόγια σου, να σαι καλά.

Roadartist είπε...

@ Artanis: Καλησπέρα..Καταπληκτικό το ποίημα. Η Αρβανιτάκη το έχει τραγουδήσει πανέμορφα..

Roadartist είπε...

@ Κούκος: ..είναι υπέροχο που αφήνετε ολοι τον αγαπημένο στίχο σας. Και τι να πρωτοεπιλέξεις..

Roadartist είπε...

@ BLUEPRINTS: και εσύ να είσαι καλά blueprints χαίρομαι που σε βλέπω εδώ. Δίνουν φως στις ζωές μας αυτοί οι άνθρωποι. Δεν ξεχνιούνται άλλωστε.

Roadartist είπε...

@ Μαριλενα: Καλησπέρα Μαριλένα μου στην εφηβεία μυήθηκα στην ποίηση του..η λατρεία εξακολουθεί όμως να υπάρχει και σήμερα :)

Roadartist είπε...

@LOCKHEARΤ: Καλησπέρα Lock, είναι πολύ αγαπημένος ο Ελύτης.. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην αναφερθώ σε αυτόν..Ακόμα και αν πνίγομαι γενικότερα αυτή τη περίοδο, η μέρα αυτή την θυμάμαι πάντα :) Φιλιά!

Roadartist είπε...

@ Π.Κ.: Ευχαριστώ για τα λόγια σου και για την ευχή σου :) Και εμένα ειναι ο πιο αγαπημένος..Δεν μπορώ πραγματικά να εξηγήσω με λόγια τα συναισθήματα. Αρκεί να σου πω οτι τη μέρα που πέθανε, την θυμάμαι έντονα. Πήγαινα Τρίτη Γυμνασίου και εκείνη τη μέρα, είχαμε φύγει κάποια παιδιά απο το μάθημα και είχαμε πάει στη κηδεία του μαζί με την φιλόλογο μας... Η οποία έκλαιγε σαν να είχε χάσει τον δεύτερο πατέρα της..έτσι τον έλεγε άλλωστε. Τώρα κατανοώ απόλυτα και καλύτερα τι εννοούσε τότε..
Όσο για το σκουπιδαριό..συμφωνώ αυτό απόλυτα..αυτό μάλιστα μας το πρωωθούν όλοι μανιωδώς.. Δεν θέλουν προφανώς την ομορφιά.. Αλλά εμείς θα τους την θυμήζουμε και θα την επαναφέρουμε πάντα στην ζωή μας.. Να σαι καλά, ευχαριστώ.

Roadartist είπε...

@Churchwarden: Ετσι ακριβώς, ό,τι αξίζει άλλωστε είναι δεδομένο, ειδικά στη χώρα μας, πως θα κατηγορηθεί και θα κριθεί..
Δεν πειράζει ο Ελύτης ήταν πολύ μακρυά και ανώτερος απο όλα αυτά.. Αξίζει ιδιαίτερα και ο λόγος που έδωσε όταν πήρε το Νόμπελ..
Ευχαριστώ για το στίχο του..Μου αρέσει που όλοι έχουμε κάποιους αποστηθίσει και τους καταθέτουμε..
Καλή σου μέρα.

Roadartist είπε...

@ Faraona: Και εμένα το ίδιο φαραόνα μου, τη καλημέρα μου :)

Roadartist είπε...

@ Dee Dee: καλησπέρα σου!! Ο Καθένας αφήνει την αγάπη του εδώ και αυτό είναι πολύ όμορφο. Ευχαριστώ για το στιχάκι.. :)

@ Μαρινα Γ..... εμπυρη γνωση: Και εσύ να είσαι καλά..σε ευχαριστώ πολύ..Κάθε βιβλίο του έχει και κάτι το μοναδικό να σου δώσει..

Roadartist είπε...

@ mane-tarious: καλησπέρα σου, να διαβασεις οπωσδήποτε και αλλα βιβλια απο Ελυτη...θα δεις τον κοσμο με άλλη ματια..
:)
Ο μικρος ναυτιλος απο τα πιο αγαπημενα μου βιβλία..

Roadartist είπε...

@ scriptamanent: Ναι καταλαβαίνω, εγω εχω μια παρατεταμένη εφηβεία στο θέμα 'ποίησης'.. Τη γλυκιά μου καλησπέρα..

Ra Ma είπε...

Πάντα επίκαιρη!!!!
Είσαι πηγή πληροφόρησης.

Καλό μεσημέρι!

Roadartist είπε...

@ Μαρία: σε ευχαριστώ πολύ, καλό απόγευμα..φιλιά, καλό απόγευμα και σε σένα.

Roadartist είπε...

@ BUTTERFLY: Παρακαλώ, καλό απόγευμα :)


@ leila: χαχα έχεις καταλάβει δηλαδή τι πράγματα αγαπώ.. Να είσαι καλά leila, σε ευχαριστώ πολύ, καλό απόγευμα να έχουμε :)

Roadartist είπε...

@ Δενδρογαλή : Να είσαι καλά δενδρογαλή μου..Ο Ελύτης ομορφαίνει τις ζωές όλων μας.. και θα το κάνει..για πάντα..

Roadartist είπε...

@ ΑΝΕΜΟΣΚΟΡΠΙΣΜΑΤΑ: Νικόλα σε ευχαριστώ πολύ. Καλό απόγευμα :-)

Roadartist είπε...

@ JF:..δεν το ήξερα! Και ενθουσιάστηκα, σε ευχαριστώ πολύ για αυτό το "δώρο".. Το κρατώ να έχουμε ενα ομορφο απόγευμα!

Kaveiros είπε...

Δεν εφυγε ποτε,απλα μετουσιωθηκε σε κατι πιο χρησιμο και για τους περρισοτερους,απιαστο.

Roadartist είπε...

@ Radio Marconi: Να είσαι καλά marconi, ο Ελύτης δεν ξεχνιέται ειναι για εμένα θεόςςςς :) Καλό απόγευμα!

Roadartist είπε...

@ Kaveiros: Πραγματικά άπιαστο! Ειδικά στις μέρες μας..μορφές σαν τη δική του μοιάζουν περισσότερο απλησιάστες..Καλησπέρα!

Utopia είπε...

"Η λύπη ομορφαίνει
επειδή της μοιάζουμε."


Από τη "ΜΑΡΙΑ ΝΕΦΕΛΗ"

Να΄σαι καλά για το αφιέρωμα αυτό...
Εμείς πάντως θα θυμόμαστε-
και θα μπερδεύεται στη γλώσσα μας ένα μεγάλο κατακόκκινο τριαντάφυλλο...

Θα μνημονεύουμε Ελύτη εσαεί...

Νικόλαος Παπουτσής είπε...

Ο Οδυσσέας Ελύτης δεν έφυγε
καλη μου Roadartist!!!
Θα ειναι πάντα κοντά μας
μαζί μας!!!
Δάσκαλος κι οδηγός !!!
Καλή σου μέρα!!!

Side21 είπε...

Τι να σας κάνω μάτια μου
κι εσάς τους ποιητές...
που χρόνια μου καμώνεστε
τις ψυχές τις αήττητες
Και χρόνια περιμένετε
κείνο που δεν περίμενα
όρθιοι στη σειρά
σαν αζήτητα αντικείμενα...
Δεν πα να σας φωνάζουν
- ούτε ένας δεν ασπαντά -
έξω χαλάει ο κόσμος
καίγονται τα σύμπαντα
Τίποτα σεις διεκδικείτε
- νά 'ξερα με τι νου -
τα δικαιώματά σας επί κενού!
Σε καιρούς λατρείας του πλούτου
ώ της αμεριμνησίας
αποπνέετε το μάταιο της ιδιοκτησίας.
Μ. ΝΕΦΕΛΗ !!!

Δηιάνειρα είπε...

μια γλυκιά καλησπέρα και απο εμένα :)

kalynama είπε...

Πάντα μοναδικές οι αναφορές σου...
Χίλια μπράβο σου αξίζουν που ενημερώνεις κι εμάς που δε θυμόμαστε και λυσμονούμε...

Καλό σου απόγευμα.

Βάσσια είπε...

Κι ότι διάβαζα σήμερα για το θάνατό του σε εφημερίδα.

Παιδί της Ελλάδας κι αυτός.
(να μην θυμόμαστε μόνο τα αρνητικά μας)
:-)
Ωραίο το αφιέρωμα Road.

Fatale είπε...

Αρωμα Ελύτη..!!
Ναι..είναι από τους πιο αγαπήμενους μου ποιητές.
Τον ερωτεύτηκα κάπου στα 16..!!
Γλυκαίνει τους ανθρώπους η ποίησή του..όταν η καρδιά μου αναζητά ομορφιά εκεί καταφεύγω..

'' Αγγελοι δεν είναι οι άγγελοι μ' άσωτα βιολιά ν' αναρριπίζουν τις νυχτιές μ΄αίολα φώτα και ψυχές καμπάνες!
Φλάουτα ν ' αγεροδρομούν πόθους ανάλαφρους , ανάγερτους.''

εύγε που τον θυμήθηκες!!

cinderella είπε...

Όπως είπες κι εσύ roadartist μου για κάποιους ανθρώπους ότι και να γράψει κανείς είναι πολύ λίγο. Ισως γιατί τελικά αυτά που έχουνε γράψει αυτοί είναι τόσο δυνατά που επισκιάζουν όλα τα υπόλοιπα. Τουλάχιστον η αξία τους είναι διαχρονική και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Αρκεί να έχουμε χρόνο να την παρατηρήσουμε. Να την αφουγκραστούμε και αυτή σίγουρα θα μας πάρει μαζί της.

phlou...flis είπε...

'Εψιλον όπως
Ελπίδα
Ελευθερία
Ειρήνη
Εμπιστοσύνη
'Εαρ
Ευημερία
Εγκώμιο
Ειδύλλιο
'Εψιλον όπως Ελλάδα
'Εψιλον όπως Ελύτης

iLiAs είπε...

..απλά respect!

Ανδρόνικος είπε...

Εγώ πάλι
δεν ΄χω κάτι ποιητικό να πω

μου αρκεί η σιωπή

αλλά είμαι παρών...

καλησπέρα

Unknown είπε...

Καλησπέρα

Οδυσσέας Ελύτης
Σοφός μέσα στην απλότητά του

Από κανέναν μας δεν πρέπει
να λείπει το "Άξιον Εστί "

Καλό βράδυ

Stiliano είπε...

Καλησπέρα
μια μικρή λευκή μαργαρίτα στη μνήμη του μεγάλου μας Ποιητή.
Γειά σου Roadartist. Αξίζεις!

rip1708 είπε...

καθε φορα που διαβαζω κατι απο το μονογραμμο κατι μεσα μου σπαει απο την τοση ομορφια..ποσο πρεπει να εχει γεμισει η καρδια καποιου απο αγαπη για να μπορεσει να γραψει εναν τετοιο υμνο στην αγαπη..σε ευχαριστω που μου το θυμησες..σου ευχομαι και εσενα μια τετοια αγαπη..

Cookie είπε...

Σπουδαίος ποιητής ήταν ο Ελύτης. Ένας από τους αγαπημένους μου... Γι αυτό κάνω και ένα save την ανάρτησή σου!

"...Μόνος απέλπισα το θάνατο
Μόνος εδάγκωσα μες στον Καιρό με δόντια πέτρινα
Μόνος εκίνησα για το μακρύ
Ταξίδι σαν της σάλπιγγας μες στους αιθέρες!
...
Μια και δύο και τρεις φορές
Θεμέλιωσα τα σπίτια μου στη μνήμη μόνος
Πήρα και στεφανώθηκα την άλω μόνος
Το στάρι που ευαγγέλισα το 'δρεψα μόνος!"

nikiplos είπε...

Καλησπέρα...

"πολλά δεν θέλει ο άνθρωπος να ν' ήρεμος να ναι άκακος"(Αλλη μια μεγάλη ατάκα του ποιητή...)

Τι να σχολιάσω για αυτόν τον τρις μέγιστο ποιητή, που ακόμη και σήμερα δεν διδάσκεται στην Βθμια εκπαίδευση, παρά μόνο ψήγματα του λόγου του (καίτοι νομπελίστας).

pafa64 είπε...

Τι να πω εγώ, ας μιλήσει ο ίδιος ο ποιητής
Λακωνικόν

O καημός του θανάτου τόσο με πυρπόλησε, που η λάμψη
μου επέστρεψε στον ήλιο.

Kείνος με πέμπει τώρα μέσα στην τέλεια σύνταξη της
πέτρας και του αιθέρος,

Λοιπόν, αυτός που γύρευα, είμαι.

Ω λινό καλοκαίρι, συνετό φθινόπωρο,

Xειμώνα ελάχιστε,

H ζωή καταβάλλει τον οβολό του φύλλου της ελιάς

Kαι στη νύχτα μέσα των αφρόνων μ' ένα μικρό τριζόνι
κατακυρώνει πάλι το νόμιμο του Aνέλπιστου.

Hfaistiwnas είπε...

"Για όποιον η Θάλασσα στον ήλιο είναι 'τοπίο' - η ζωή μοιάζει εύκολη και ο θάνατος επίσης. Αλλά για τον άλλον είναι κάτοπτρο αθανασίας, είναι 'διάρκεια'. Μια διάρκεια που μόνον το ίδιο της το εκθαμβωτικό φως δεν σ' αφήνει να τη συλλάβεις."
(Μικρός Ναυτίλος)


Tι τέλειο Χριστέ μου! Ακριβώς ότι νιώθεις όταν την κοιτάς. Έτσι εξηγείται πως δεν βρίσκω τελειότερο μέρος απο την Ελλάδα. Πολύ ωραίο αφιέρωμα roadartist!

ceralex είπε...

"Λάμπει μέσα μου εκείνο που αγνοώ μα ωστόσο λάμπει"

Καλό βράδυ αγαπητή!

ολα θα πανε καλα... είπε...

Μικρή πράσινη θάλασσα,Μαρίνα,Μαρίνα των βράχων,Ελεγεία της Οξώπετρας,το φωτόδεντρο,το Ημερολόγιο ενός αθέατου Απριλίου.
Όλα φως.Λίγο σκιά τα Ελεγεία.Αλλά στο τέλος πάλι φως.Ο πιο αγαπημένος μου ποιητής.

ΩΣΗΕ είπε...

Τον ευχαριστούμε που υπήρξε...

απλά...

Luthien είπε...

"Έτσι μιλώ γιά σένα καί γιά μένα
Επειδή σ’αγαπώ καί στήν αγάπη ξέρω
Νά μπαίνω σάν Πανσέληνος"

(Οι αγαπημένοι μου στίχοι από το Μονόγραμμα)

Πολύ ωραίο το αφιέρωμά σου σε έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές.

Κρίμα που το μάθημα της Λογοτεχνίας γίνεται σtα σχολεία με αυτό τον τρόπο.Το λέω αυτό γιατί γνώρισα την ποίηση απ΄το σχολείο και πιο πολλά κατάλαβα μόνη μου, διαβάζοντας ποιήματα και προσπαθώντας να τα καταλάβω,να τα ερμηνεύσω με τον δικό μου τρόπο..Αλλά στο σχολείο είναι αλλιώς και ο εκάστοτε καθηγητής δίνει τις δικές του σημειώσεις, τις οποίες μάλιστα απαιτεί να αποστηθίσουμε και να αναπαράγουμε στο διαγώνισμα..Σίγουρα για ένα ποιήμα δεν υπάρχει μία μόνο ερμηνεία, αλλά για τον καθένα μας έχει ξεχωριστό νόημα.Και αυτό δεν ισχύει μόνο για την ποίηση, αλλά και για την τέχνη γενικότερα..Μερικές σκέψεις μόνο, καλή σου νύχτα roadartist..
:):)
Luthien

Alexis B είπε...

Οταν ένας μεγάλος φεύγει, γινόμαστε φτωχότεροι.
Καλο βράδυ.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο για το "αφιέρωμα" σου αυτό σε αυτή τη μεγάλη μορφή.
Ήταν απο τους μεγαλύτερους Έλληνες ποιητές.
καλό βράδυ.

κοκκινη κισσα είπε...

Ας προσθέσω και εγώ κάτι αγαπημένο".....Η ώρα είναι ρευστή και εσύ στυλώνεσαι πάνω της ακάνθινη.Συλλογίζομαι αυτούς πού δε δεχτήκανε ποτέ ναυαγοσωστικά.πού αγαπούν το φώς κάτω από τα βλέφαρα,πού σα μεσουρανήσει ο ύπνος άγρυπνοι μελετούνε τα ανοιχτά τους χέρια.Και θέλω να κλείσω τούς κύκλους πού άνοιξαν τα δικά σου δάχτυλα ,να εφαρμόσω επάνω τους τον ουρανό για να μήν είναι ποτέ ο στερνός τους λόγος άλλος.

μιλησέ μου ,αλλά μιλησέ μου για δάκρυα."
από τους Προσανατολισμούς μαζί με την καλησπερα μου

Natalia είπε...

Ελύτης, ο μεγαλος αναχωρητής...

ό,τι και να πούμε ειναι πολυ λίγο

όλα τα ποιήματα του ειναι διαμαντια

καλησπέρα roadartist

Unknown είπε...

Καλά είσαι απίστευτη ...

όχι που δεν θα το θυμοσουνα τι ειναι σήμερα......

εκπληκτικές οι επιλογές σου και σε θαυμάζω που μπορεσες να είσαι τόσο σύντομη !!!! αν άρχιζα να ξεχωρίζω αγαπημενους στίχους δεν θα τελείωνα ποτέ!!!

μπράβο ξανά


φιλάκια γλυκά

_Κυβέλη_

ναυτίλος είπε...

Χάρηκα πολύ που μου θύμισες την επέτειο 12 χρόνων από το θάνατο του Ελύτη κι έτσι μου έδωσες την αφορμή να ξεφυλλίσω κάποιες από τις συλλογές του ...
Να σου συμπληρώσω κι εγώ ένα στίχο;
"Το ποσοστό της ομορφιάς που μου αναλογούσε πάει , το ξόδεψα όλο."
(από το υπέροχο :ημερολόγιο ενός αθέατου Απρίλη.)

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

Με αυτό τό: "Δίνε το χρόνο σου δωρεάν, αν θέλεις να σου μείνει λίγη αξιοπρέπεια" που είναι το moto μου, κέρδισα επάξια τον τίτλο του μαλάκα (και του αξιοπρεπή βέβαια).
(Το post δεν το σχολιάζω γιατί θα γίνω γραφικός πια)

Axis Mundi είπε...

ούτε εγώ μπορώ να βρω λόγια να σχολιάσω αυτή την μεγάλη προσωπικότητα άλλωστε οι αναρτήσεις μου έχουν δείξει πολλές φορές την εκτίμηση που του έχω.
Ένα μεγάλο μπράβο για την συγκεκριμένη αφιέρωση καλλιτέχνιδα.
Υποκλίνομαι

mmexer είπε...

Πραγματικός θησαυρός....

Τι να πει κανείς για τον Ελύτη. Πόσο λίγοι είμαστε μπροστά σε κάποιους....!

τo τέρας της «αμάθειας» είπε...

Λαμπερός ήλιος!

Καλημέρα :)

Ανώνυμος είπε...

μετά απ΄όλ΄αυτά που διάβασα τι να πουν και οι δικές μου λέξεις; Μόνο μια Καλημέρα!

Γιώτα Παπαδημακοπούλου είπε...

Απ' τα πολύ όμορφα του Ελύτη είναι το "Μικρή Γαλάζια Θάλασσα".
Καλημέρα!
:)

Madame de la Luna είπε...

Το διάβαζα κι είχα στο νου το "Μονόγραμμα" με τη φωνή της Ιουλίτας και του Θεοδωράκη. "Κι είναι νωρίς στον κόσμο αυτόν αγάπη μου, να μιλώ για σένα και για μένα..." Καλή σου μέρα!

Takiz είπε...

Άραγε, υπάρχουν λέξεις....





.....μάλλον όχι.

maria είπε...

Κοίτα να δεις που μπορεί και ν' αρχίσω να διαβάζω ποίηση. Όχι επειδή διάβασα αυτό το αφιέρωμα, όχι επειδή κάναμε συνάντηση ποίησης στην λέσχη ανάγνωσης που συμμετέχω, όχι επειδή τυχαία διαβάζω καμιά φορά κάτι που μ' αρέσει πολύ... αλλά για όλα αυτά μαζί. Δε λέω μεγάλες κουβέντες, αλλά ίσως και να ψάχνω πια λίγο παραπάνω...

Η φιλόλογός μου στην Γ' Γυμνασίου λάτρευε τον Ελύτη. Και είχε θυμώσει τόσο πολύ που όταν έφυγε το πέρασαν αρκετά αψήφιστα σε σχέση με άλλες προσωπικότητες που έφυγαν, λίγο νωρίτερα λίγο αργότερα δεν έχει σημασία, και τιμήθηκαν πολύ περισσότερο.

Να 'σαι καλά.

dyosmaraki είπε...

Ενας από τους σημαντικότερους παραγωγούς πολιτισμού της νεότερης Ελλάδας.

Πολύτιμο το αφιέρωμά σου καλή μου Roadartist.

Εύχομαι να έχεις μια υπέροχη ημέρα

ΥΓ. Σε ευχαριστώ πολύ για το πολύτιμο σχόλιο-πρόταση στο blog μου για τό ανοιχτό παράθυρο στο μάθημα του πολιτισμού

NdN είπε...

Καλησπέρα,

Ότι και να πεις για τον Ελύτη είναι λίγο. Ενας από τους τους ανθρώπους που πρόσφεραν πολλά στον πολιτισμό της Ελλάδας.

Ακόμα ενα πολύ καλό σου αφιέρωμα!

Να είσαι καλά!

Ιάκωβος είπε...

O καθείς και τα όπλα του, είπα...

Artanis είπε...

Καλησπέρα Καλλιτέχνιδά μου...

Δέσποινα είπε...

Ο Ελύτης μας συντροφεύει πάντοτε με τα ποιήματά του. Συγχαρητήρια για το αφιέρωμα! Να είστε καλά!

Roadartist είπε...

@ Utopia: Καλησπέρα σου, ευχαριστώ για τον όμορφο στίχο. Ναι εμείς θα τον θυμόμαστε και θα μνημονεύουμε Ελύτη εσαεί...όπως το έγραψες.. :)

Roadartist είπε...

@ karaflokotsifas: Καλησπέρα σου τρελέ μου κότσιφα, συμφωνώ μαζί σου ο Ελύτης υπήρξε και θα είναι για πάντα ένας δάσκαλος..της ομορφιάς της ζωής..για όλους μας.. Καλό απόγευμα, τσίουυυ :)

Roadartist είπε...

@ Side21: Απλά υπέροχο.. Καλό απόγευμα να έχεις!! :)

@ Δηιάνειρα: Και τη δική μου γλυκιά καλησπέρα μικρή μου :)

Roadartist είπε...

@ kalynama: Εγώ σε ευχαριστώ πολύ kalynama, χαίρομαι πολύ που τα εκτιμάς. Χαρά μου να υπάρχουν άνθρωποι που αγαπάνε τη ποίηση και το πολιτισμό. Τη καλησπέρα μου!

Roadartist είπε...

@ Βάσσια: Καλησπέρα Βάσσια μου, ναι ανάμεσα στο γενικότερο χάλι που επικρατεί..υπάρχουν κάποιες τέτοιες μέρες να μας υπενθυμίζουν ανθρώπους που πέρασαν απο αυτό το τόπο και υπήρξαν φωτεινοί σαν τον ήλιο.. Φυσικά υπάρχουν και αυτά :)

Roadartist είπε...

@ Fatale: Καλησπέρα σου! Και εμένα ο αγαπημένος μου ποιητής δίχως συζήτηση.. Συμφωνώ γλυκαίνει τους ανθρώπους η ποίησή του..Φιλιά :)

Roadartist είπε...

@ cinderella: Καλησπέρα σου, ακριβώς έτσι. Μοναδικοί, έχουνε σημαδέψει το τόπο και ζωές πολλών ανθρώπων μέσα απο τα έργα τους. Και θα συνεχίσουν αιώνια να το κάνουν..

@ phlou...flis: Καλησπέρα σου, όλα αυτά..μαζί! Ευχαριστώ.

@ iLiAs: Καλησπέρα Ηλία μου :)

Roadartist είπε...

@ Ανδρόνικος: Καλησπέρα, καλώς όρισες, ειναι σημαντικό και μόνο το οτι είσαι παρών. Ισως το σημαντικότερο όλων.

Roadartist είπε...

@ Sailor: Καλησπέρα Καπετάνιε μου, ετσι όπως τα λές. Θα μου επιτρέψεις να συμπληρώσω οτι και τα υπόλοιπα βιβλία του δεν θα πρέπει να λείπουν απο κανένα σπίτι..

Roadartist είπε...

@ Stiliano: Να είσαι καλα stiliano σε ευχαριστώ. Καλό απόγευμα.

@ rip1708: Οντως για να γράψει κάποιος τέτοια ποιήματα δεν ειναι μονο θέμα ταλέντου, αλλά πρέπει να εχει τη καρδιά του γεμάτη αγάπη και συναισθήματα, και ο Ελύτης σίγουρα την είχε..Σε ευχαριστώ πολύ, ανταποδίδω κ τη ευχή σου :)

Roadartist είπε...

@ Clockwork Plum: Να τη σώσεις βέβαια, ευχαριστώ πολύ για τους υπέροχους στίχους :)

Roadartist είπε...

@ nikiplos: Προτιμώ φίλε μου να αφήσω ασχολίαστο το θέμα που θίγεις.. Δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω με ποια κριτήρια κάνουν τις επιλογές τους οι υπεύθυνοι των σχολείων.. :( Καλό απόγευμα να έχουμε !

Roadartist είπε...

@ pafa64 : Σε ευχαριστώ θερμά για τους στίχους, αυτοί μιλάνε καλύτερα σίγουρα και έχουνε πολλά να μας πούνε :)

Roadartist είπε...

@ Hfaistiwnas: Ηφαιστίωνα πόσο χαίρομαι που σου άρεσε τόσο! Συμφωνώ! Δεν υπάρχει καλύτερος τόπος απο τη Ελλάδα και απο τα νησιώτικα τοπία του Αιγαίου που τόσο όμορφα ύμνησε ο Ελύτης. Τα νησιά ειναι η Ελλάδα του.. Καλησπέρα!

Roadartist είπε...

@ ceralex: Τέλειο...Καλησπέρα :)

@ όλα θα πάνε καλά...: Ολα αυτά και πόσα ακόμα...Και εμένα ο πιο αγαπημένος μου ποιητής..Καλό σου απόγευμα.

@ωσηε: Ακριβώς ωσηέ μου..Καλό απόγευμα!

Roadartist είπε...

@ Luthien: Πολύ σωστές οι σκέψεις σου φίλη μου. Και εγώ τη ποίηση τη γνώρισα μόνη μου..σιγά μη περίμενα τα μαθήματα του σχολείου..με το τρόπο διδασκαλίας τους, το πιο πιθανό ειναι να μισήσεις τη ποίηση αντι να την ..ερωτευτείς! Να εισαι καλα, καλό σου απόγευμα!

Roadartist είπε...

@ Alexis B : Ετσι ειναι Αλέξη, αλλά για πάντα θα ζει μέσα μας.. δε φεύγουν ποτέ άνθρωποι σαν τον Ελύτη.

@Ακον: Να εισαι καλά Ακον μου, να εχουμε ενα ομορφο απογευμα :)

Roadartist είπε...

@κοκκινη κισσα: Σε ευχαριστώ για τη καλησπέρα και για τους υπέροχους στίχους..Να σαι καλά!

Roadartist είπε...

@ Natalia: Ακριβώς αυτό ένιωσα και εγώ Ναταλία μου... Διαμάντια, όλα ανεξαιρέτως..

Roadartist είπε...

@ Κυβέλη Δραγούμη : Σε ευχαριστώ Κυβέλη μου για τα λόγια σου. Το να επιλέξεις κάποιους στίχους απο Ελύτη είναι πραγματικά πάρα πολύ δύσκολο εγχείρημα, ειναι ολοι τους τόσο τέλειοι και ξεχωριστοί! Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε η ανάρτηση :) Φιλιά πολλά, καλό απόγευμα :)

Roadartist είπε...

@ ναυτίλος: Πολύ όμορφος ο στίχος που παρέθεσες ναυτίλε, σε ευχαριστώ. Μοναδικός ο Ελύτης.. Καλό απόγευμα να έχουμε..

Roadartist είπε...

@ Γιώργος Χρηστινίδης: Γιώργο μου :) Μάλλον πρέπει να επιλέγεις που θα δώσεις τον χρόνο σου δωρεάν, για να μη γίνεσαι θύμα.. :) Σε ευχαρίστώ πολύ, μόνο γραφικός δεν εισαι :) Καλησπέρα!

Roadartist είπε...

@ Axis Mundi: Ναι τα λόγια ειναι φτωχά για μερικές προσωπικότητες. Να είσαι καλά axis, καλό απόγευμα!

Roadartist είπε...

@ mmexer: Ακριβώς έτσι... Καλησπέρα :)

@τo τέρας της «αμάθειας» : Ευχαριστώ πολύ για το link, Καλησπέρα σου !!

Roadartist είπε...

@ Ηλιογράφος: Η 'καλημέρα' σου ηλιογράφε μου ειναι παρα πολυ όμορφη και σημαντική! Καλησπέρα :)

Roadartist είπε...

@ Γιώτα Παπαδημακοπούλου: Πραγματικά υπέροχο και αυτό!! Μα τι να πρωτοξεχωρίσεις;;;; :)

Roadartist είπε...

@ Madame de la Luna: Πραγματικά υπέροχο κυρά του Φεγγαριού.. Βάλσαμο στις ψυχές...

Roadartist είπε...

@ Takiz: Καλησπέρα Τάκη μου, δεν υπάρχουν..και αυτό σημαίνει πάρα πολλά ..

Roadartist είπε...

@ kali zwi: Καλησπέρα σου... Μήπως είχαμε την ίδια φιλόλογο στην Γ'Γυμνασίου????? :-)

ΥΓ Ναι, ν'αρχίσεις να διαβάζεις ποίηση..

Roadartist είπε...

@ dyosmaraki: Να είσαι καλά Μαράκι μου. Εγώ σε ευχαριστώ και σε συγχαίρω για το ποστ σου. Είναι πολύ σημαντικό και ελπιδοφόρο να υπάρχουν άνθρωποι που να ενδιαφέρονται για το πως θα πάμε 'μπροστά' σε θέματα πολιτιστικά ως κοινωνία και το θέτουνε μάλιστα ως θέμα προς συζήτηση.. :)
Καλό απόγευμα!

Angel Vs Life είπε...

den mporeis na sxoliaseis kai polla se tetoia posts. :o)

Roadartist είπε...

@ NdN : Να είσαι καλά, αλίμονο αν ξεχνάμε και ανθρώπους σαν τον Ελύτη..Τι μας μένει μετά;; Καλό απόγευμα.

Roadartist είπε...

@ Ιάκωβος: Καλησπέρα σε σένα και στα όπλα σου Ιάκωβε χαχα :)

Roadartist είπε...

@ Artanis: Αρτάνις μου καλησπέρα σου, εύχομαι να είσαι καλα :)

Roadartist είπε...

@ Δέσποινα: Σε ευχαριστώ. Να είσαι καλά, θα χαρώ να τα λεμε λοιπον :)

Roadartist είπε...

@ Angel Vs Life: angel τι να πεις για προσωπικότητες τέτοιες?? Τα λόγια ειναι λιγα..Μόνο διαβάζεις τα λόγια τα δικά του.. Καλό απόγευμα :-)

Flora είπε...

Καλά, φίλη Roadartist,
με το σημερινό σου ποστ
χτυπάς νταν κατευθείαν στην καρδιά μου...

Σήμερα, μάλιστα, στην τάξη διάβασα Ελύτη (ακριβώς αυτά τα δύο πρώτα, με τα οποία ξεκινάς τις επιλογές από τους στίχους του! Άκου σύμπτωση!)...

Τι να πούμε για τον ποιητή που έχει "τον ήλιο με τον άξονά του μέσα του", αυτόν που παροτρύνει να "κοιμηθούμε το γαλάζιο φως στα πέτρινα σκαλιά του Αυγούστου", που φωνάζει:
"Φως πάλι φως η ψυχή που μάχεται"
ή αλλού
"Το σκοτάδι με χρωστάει στο φως"...

Τιμή σ' εκείνον που μέσα σε μία δύσκολη και σκοτεινή εποχή, λάτρεψε το φως και αποτύπωσε τη λάμψη του μέσα στην ποίησή του...

Αξίζει να διαβάσει κανείς:
Ο Ηλιοπότης Ελύτης,
της Λιλής Ζωγράφου
και
Οδυσσέας Ελύτης, ένα όραμα του κόσμου,
της Μαρίας Λαμπαδαρίδου - Πόθου.
Ούσες και οι δύο κυρίες δυνατές πένες σκιτσάρουν υπέροχα το πορτραίτο του.

Roadartist είπε...

@ Flora: Φλώρα μου έχω καταλάβει την αγάπη σου για τον Ελύτη.
Πολύ χάρηκα όσα έγραψες με τόση θέρμη για τον ποιητή..
..σε φαντάζομαι στην αίθουσα να διδάσκεις Ελύτη στους μαθητές σου, μακάρι όλοι οι καθηγητές να σου έμοιαζαν.. Λίγοι έχουνε το πάθος σου και ακόμη λιγότεροι αγαπάνε τους μαθητές τους όσο εσύ!
Τέλοσπαντων, αυτά στα έχω ξαναπεί άλλωστε. Οντως περίεργη σύμπτωση να αρχίσεις το μάθημα με τους ίδιους στίχους που έβαλα και εγώ στην ανάρτηση.
Σε ευχαριστώ για τους στίχους που παράθεσες εδώ, αλλά και για τις προτάσεις σου.

Απο τα δύο βιβλία που αναφέρεις δεν έχω το πρώτο της Λ. Ζωγράφου.

Το δεύτερο της Μαρίας Λαμπαδαρίδου - Πόθου, το έχω διαβάσει, μάλιστα το είχα αγοράσει πριν κάποια χρόνια απο το Παζάρι του Βιβλίου στην Κλαυθμώνος..σε πολύ χαμηλή τιμή..
Είδες τελικά πόση αξία έχει αυτό το Παζάρι, που μερικοί το σνομπάρουν? Πόσα χάνουν.. Tι θησαυρούς μπορείς να βρεις..
Καλό σου απόγευμα Φλώρα, χάρηκα πολύ που πέρασες :)

fish eye είπε...

TO MONOΓΡΑΜΜΑ..!!!

giant13 είπε...

Και όμως παλιά μερικοί τον είχαν αποκαλέσει ποιητάκο της θάλασσας, που γράφει συνέχεια γιά καραβάκια, ουρανούς, άσπρα σπιτάκια και θάλασσες.
Επρεπε να ρθει το Νόμπελ γιά να μπουν τα πράγματα στην σωστή διάσταση τους.

ερμία είπε...

κάποιο κομμάτι μας κάποια στιγμή τρέμησε με κάποιο ποιημά του
τον διαβάζουμε και θα τον διαβάζουμε.η(..λίγο) λιγότερο γνωστή αγάπη του είναι τα κολάζ που έφτιαχνε.
αν κάποιος ενδιαφέρεται να τα δεί,θα τα βρεί και εδώ:
http://xoomer.alice.it/gkouts/

(ζεστή καλη-νύχτα)

Roadartist είπε...

@ φεγγαραγκαλιες: ... :) καλό σου βράδυ!

Roadartist είπε...

@ giant13: Γίγαντα εμένα καθόλου δεν με παρεξενεύει..Περίεργο θα ήταν να είχε αναγνωριστεί η αξία του και να τον αποδέχονταν όλοι.. αυτά ειναι κλασικές καταστάσεις στην Ελλάδα..

Roadartist είπε...

@ ερμία: Καλησπέρα Ερμία μου, είχα σκεφτεί να βάλει κάποια απο τα κολάζ του αλλά τελικά δε το έκανα. Ευχαριστώ που παράθεσες εδώ το link. Οποιος θέλει ας τα δεί, αξίζουν... :) Καλό ζεστό βραδάκι!

δεσποιναριον είπε...

Μπορει να μην αφηνω τα ιχνη μου παντα εδω, αλλα δε χανω καμια απο τις υπεροχες αναρτησεις σου. Χιλια φιλακια μακρυνα κοριτσακι μου.

ILive2LoveMe είπε...

Καλησπέρα roadartist:) Ένα λιθαράκι μόνο, γιατί όλα έχουν ειπωθεί ήδη για τον Ελύτη. Ενα πολύ όμορφο ποστ για έναν άνθρωπο καθόλα ζωντανό μέσα μας.
"Χάνομε στο απέραντο γαλάζιο των ματιών σου, κολυμπώ στη θάλασσα σου, και ξεβράζομε στην ακτή της ψυχής σου" δεν είναι Ελύτης , απλά επειδή λατρεύω κι εγώ τη θάλασσα:) Μπράβο για το ποστ σου, να είσαι πάντα καλά. Καλό απογεύμα γλυκιά μου.

Pastaflora είπε...

Ο Μικρός Ναυτίλος αγαπημένη συντροφιά στο νησί... Να, όταν σκέφτομαι κάτι τέτοιους ανθρώπους σαν τον Ελύτη, μαύρη απελπισία με πιάνει για τα πνευματικά τάρταρα που βρισκόμαστε σήμερα

mystikaperasmata είπε...

Μικρες αλλα ομορφες υπενθυμισεις που χρειαζονται πραγματικα. Μπραβο για την αναρτηση σου.
Την καλησπερα μου.

Nefelli είπε...

Δεν θα αφήσω σχόλιο για την ανάρτηση σου.... την άποψη μου τη γνωρίζεις και παραμένει σταθερή στο πέρασμα του χρόνου...
Ήρθα να δηλώσω παρούσα, να σου δώσω ένα πεταχτό φιλάκι και να πω πόσο μου λείψατε όλοι σας.
Το μόνο που με κρατά ακόμη μακρυά σας, είναι η γραφειοκρατία του ΟΤΕ.
Την αγάπη μου σου αφήνω και την υπόσχεση να βρούμε ξανά σύντομα τους ρυθμούς μας.
Φιλί γλυκό
x x x x

Νικόλαος Παπουτσής είπε...

Μαζι μας συμφωνούν και
όλοι οι άλλοι, που δεν
ειναι και λίγοι 145 σχόλια
είχε όταν ήρθα καλή μου
Αγάπη για τον Οδυσσέα Ελύτη
άλλα και για σένα καλή
μου Roadartist!!!

καλό απόγευμα

τσίου!!!!

παράλληλος είπε...

"Αν δεν υπήρχε ο Ελύτης στα δεκατέσσερά μου, θα έπαιζα ακόμα μπάλα στις αλάνες."
Γιώργος

Roadartist είπε...

@δεσποιναριον: Σε ευχαριστώ, με τιμά αυτό που μου έγραψες..είναι χαρά μου να περνάς, το ξέρεις πόσο το χαίρομαι, δε πειράζει ακόμη κ αν δεν αφήνεις ίχνη.. :) Καλό υπόλοιπο της μέρας σου..εκεί μακρυά Δεσποινάριον.. :) Φιλιά πολλά :)

Roadartist είπε...

@ ILive2LoveMe: Καλώς όρισες και σε ευχαριστώ για το όμορφο στίχο που άφησες! Να είσαι καλά, και εγώ αγαπώ πολύ τη θάλασσα! Να έχεις ένα όμορφο βράδυ!

Roadartist είπε...

@ pastaflora: Καλησπέρα. Εμένα πολύ πιο μαύρη..κατράμι!!! :( Δεν ξέρεις πόσο σε κατανοώ και πόσο συμπάσχω... :( Φιλιά, καλό βράδυ!

Roadartist είπε...

@ Δημήτρης: Δημήτρη σε ευχαριστώ. Να είσαι καλά, καλό βράδυ!

Roadartist είπε...

@ Nefelli: Νεφέληηηηηηη μου!!!! Μου έλειψες πολύ :) θα το έχεις καταλάβει και απο τα emails και μηνύματα που σου έχω αφήσει! Άντε να μπει αυτή η σύνδεση πια! Θα σε περιμένουμε να το ξέρεις κ εσύ. Χαίρομαι πολύ που πέρασες, καλό βράδυ στο νησί σου, φιλιά πολλά :)

Roadartist είπε...

@ karaflokotsifas: Τρελέ μου κότσιφα σε ευχαριστώ και εσένα και όλους όσους περνάτε απο το χώρο μου. Να εισαι καλα, τα φτερουργίσματα που μου αφήνεις δεν φαντάζεσαι πόσο με χαροποιούν! Καλό γλυκό βράδυ κ σε σένα!!

Roadartist είπε...

@ παράλληλος: ..να είσαι καλά Γιώργο, καλώς όρισες. Καλό βράδυ.

Ερατώ είπε...

Tόσο πολύ τη μέθυσε ο χυμός του ήλιου
Που έγειρε το κεφάλι της και δέχτηκε να γίνει
Σιγά-σιγά : η μικρή Πορτοκαλένια !

......................................................................
Σήκω μικρή μικρή μικρή Πορτοκαλένια !
Όπως σε ξέρει το φιλί κανένας δεν σε ξέρει
Mήτε σε ξέρει ο γελαστός Θεός
Που με το χέρι του ανοιχτό στη φλογερή αντηλιά
Γυμνή σε δείχνει στους τριανταδυό του ανέμους !

ΤΙ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ....

Artanis είπε...

Καλησπέρα Καλλιτέχνιδα...Έχω ένα πρόβλημα από χθες, δεν μπορώ να μπω στο ποστ της Δηιάνειρας, μου ζητάει κωδικούς και τέτοια...Εσύ δοκίμασες; Ξέρεις αν συνέβη κάτι;

igkros είπε...

Και αυριο Παγκόσμια ημέρα ποίησης (και πολλών άλλων ακόμη)!

Roadartist είπε...

@ Ερατώ: Καλησπέρα Ερατώ!! Καταπληκτικός :) να εχεις ένα όμορφο βράδυ!

Roadartist είπε...

@ Artanis: Καλησπέρα Artanis μου, προσπάθησα και εγώ εχτές και είχα το ίδιο πρόβλημα. Κάτι έκανε πάλι στο blog της..Σκέφτηκα να της στείλω email αλλά δεν πρόλαβα, θα της στείλω όμως άμεσα..

Roadartist είπε...

@ alps: Καλησπέρα alps, την τίμησα νωρίτερα.. :) λόγω της επαιτίου του θανάτου του Ελύτη..Μακάρι όμως να τιμούσαμε τη ποίηση και τους ποιητές μας καθημερινά.. Καλό βράδυ :)

Αλεξάνδρα είπε...

Είναι διγαμία να αγαπάς και να ονειρεύεσαι....

Τι τυχεροί να μπορούμε να ακούμε, να διαβάζουμε Ελύτη.

Πλημμυρισμένη στίχους η ανάρτησή σου ενός γίγαντα ποιητή!

Καλό βράδυ
με αγάπη και όνειρα...

greendim είπε...

Για μένα ή ελπίδα του κόσμου μας είναι οι ποιητές. Τιμή αιώνια στον Οδυσσέα Ελύτη!

Dr_MAD είπε...

Αξιος Νομπελίστας. Μακάρι να δούμε τους συνεχιστές του, αλλά χλωμό το βλέπω με τη σαβούρα που σαρώνει στην αγορά του βιβλίου

PS: Η παρακάτω ανάρτησή μου μου θύμισε το σύνθημα που είναι γραμμένο στο Λύκειο απέναντί μου "Η ΖΩΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΛΙ. ΞΥΠΝΑ"...

Roadartist είπε...

@ Αλεξάνδρα: Καλησπέρα καλή μου Αλεξάνδρα.. Απλά υπέροχος.. να εισαι καλα για την ευαισθησία σου και για το όμορφο σχόλιο. Καλό βράδυ να έχεις!

Roadartist είπε...

@ greendim: Συμφωνώ μαζί σου φίλε μου :) Η ελπίδα του κόσμου ειναι οι ποιητές και οι άνθρωποι που ξέρουν να τους αγαπουνε. Καλό σου βράδυ :)

Roadartist είπε...

@ MAD: σίγουρα αξεπέραστος. Μακάρι να υπάρξουν συνεχιστές. Να είσαι καλα βρε και για να παραφράσουμε λίγο το σύνθημα στο τοίχο του σχολείο σου, ΚΑΛΟ ΥΠΝΟ...

fvasileiou είπε...

Δεν είμαι πολύ καλός στο να θυμάμαι ημερομηνίες. Και είναι άσχημο, γιατί θες να θυμάσαι ανθρώπους που χρωμάτισαν την εφηβεία και την πρώτη νεότητα.
Σ'ευχαριστώ που μου το θύμισες.
και για την μικρή ανθολογία στίχων

Roadartist είπε...

@ fvasileiou: Να είσαι καλά φίλε μου, και εμένα ο Ελύτης είναι μια απο τις πιο αγαπημένες που χρωμάτισαν την εφηβεία μου. Δεν ξεχνιούνται οι στιγμές που έντυσαν οι στίχοι του. Καλό σαββατόβραδο να έχεις!

Related Posts with Thumbnails