14 Νοεμβρίου 2009

Κλωντ Μονέ

Ο Μονέ σε προσωπογραφία του Ρενουάρ

Ο Κλωντ Μονέ (Claude Oscar Monet) γεννήθηκε στις 14 Νοεμβρίου του 1840 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν εύπορος έμπορος. Σε ηλικία πέντε ετών μετακόμισε με την οικογένειά του στη Χάβρη, η οποία αποτελούσε σημαντικό λιμάνι, στις όχθες του Σηκουάνα.

Καθοριστική υπήρξε η γνωριμία του με το διάσημο στην εποχή του ζωγράφο τοπίων Eugene Boudin, ο οποίος αποτέλεσε έναν από τους πρώτους δασκάλους του και ουσιαστικά τον ενθάρρυνε να ζωγραφίσει την ύπαιθρο.

Το 1859 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι για να σπουδάσει ζωγραφική και ήρθε σε επαφή με έργα σημαντικών ζωγράφων στο Μουσείο του Λούβρου.

Impression, soleil levant, 1872, ελαιογραφία 48 x 63 εκ - Μουσείο Marmottan

Το 1874 συμμετείχε στην πρώτη έκθεση της ομάδας των Ιμπρεσσιονιστών στο Παρίσι, με τον πίνακα του Impression, soleil levant (Εντύπωση, ανατέλλων ήλιος) στη Γαλλία.

Ο τίτλος του πίνακα του Μονέ, ενέπνευσε τον κριτικό τέχνης Louis Leroy στην χρήση του όρου Ιμπρεσιονισμός (Impressionism) για πρώτη φορά.
"...Είμαι εκστασιασμένος το Giverny είναι
ένα υπέροχο μέρος για μένα...", γράφει ο Μονέ το 1883...


Μετά το θάνατο της γυναίκας του Camille, την οποία έχει απαθανατίσει ο ζωγράφος σε αρκετούς πίνακές του, εγκαταστάθηκε στο προάστιο Giverny, με την Αλίς Οσεντέ, ερωμένη του από πολλά χρόνια πριν, όπου καλλιεργούσε τον κήπο του και ζωγράφιζε.

Πολλοί από τους πίνακες αυτής της εποχής έχουν ως θέμα τον κήπο και το σπίτι του στην περιοχή.

Στις δεκαετίες του 1880 και του 1890, ο Μονέ ξεκίνησε να ζωγραφίζει σειρές πινάκων, όλοι βασισμένοι σε ένα κοινό θέμα, το οποίο όμως απέδιδε κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο ή με διαφορετική τεχνοτροπία..

Ζωγράφιζε συχνά σε ταξίδια που έκανε στη νότια Γαλλία, Αγγλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία και Ιταλία. Το διάστημα 1883-1908, ταξίδεψε στη Μεσόγειο, γεγονός που τον ενέπνευσε για την δημιουργία μιας σειράς τοπίων.
Το 1908 παθαίνει μια βλάβη στα μάτια.
Το 1918 η κατάσταση της όρασης του χειροτερεύει.
Πλέον βασίζεται στις ετικέτες των χρωμάτων για να μην κάνει κάποιο λάθος. Τελικά εγχειρίζεται επιτυχώς, το 1923 κι έτσι ως ένας πεισματάρης γέρος συνεχίζει πεισματικά να ζωγραφίζει.

Πέθανε το 1926, σε ηλικία 86 ετών στο Giverny, ως πλούσιος και αναγνωρισμένος ζωγράφος.
Οι πίνακες του, πραγματικά με ξεκουράζουν..
Ακολουθούν κάποιοι ενδεικτικοί παρακάτω..

O Μιρμπό γράφει για τα έργα του Μονέ:
"..Ο αέρας ποτίζει κάθε αντικείμενο, το γεμίζει μυστήριο, το τυλίγει με όλους τους χρωματισμούς, που πότε σβήνουν απαλά και πότε σπινθηλοβολούν... η αρμονία των δυνάμεων συμβαδίζει με τους ατμοσφαιρικούς νόμους, με την κανονική και ακριβή πορεία των επίγειων και των ουράνιων φαινομένων.."

Ο Καθεδρικός της Ρουέν, 1892-1894, Παρίσι, Μουσείο Ορσέ..
Αυτός ο πίνακας καδράρει την πρόσοψη του καθεδρικού, με τους σκούρους τόνους να κυριαρχούν..

..Λεύκες Στο Ποτάμι..

..Η Μεγάλη Γέφυρα Της Αρζεντέιγ..

Ψαρόβαρκες..
Αυτό το έργο ζωγραφίστηκε στο 1885 ή το 1886 και φυλάσσεται σε Μουσείο της Βουδαπέστης.
Είναι ένα από τα πιο όμορφα έργα της δεκαετίας που είναι αφιερωμένα στα Ετρετά, ένα ψαροχώρι. Μπορεί να πρόκειται για μια σκηνή κοινότυπης εικονογραφίας, αλλά η ζωγραφική πραγμάτευση είναι αξιοπαρατήρητη..
Η λίμνη με τα Νούφαρα, η Πράσινη Αρμονία..
Αυτός ο υπέροχος πίνακας του 1899,
φυλάσσεται στο Παρίσι στο Μουσείο Ορσέ.
Ανήκει στην πλούσια σειρά των έργων με το συγκεκριμένο θέμα..
Ο Μονέ υπήρξε σημαντικός καλλιτέχνης, ειδικά όσον αφορά την επιλογή των θεμάτων, την επαναστατικότητα στην τεχνική του, την μέθοδό του να δημιουργεί σειρές έργων..

Μπορείτε να κατεβάσετε αρχείο με τα έργα του Μονέ, απλά πατώντας ΕΔΩ.
Ευχαριστώ πολύ τον αγαπητό συνblogger Κούκο, που μου το έστειλε, να το μοιραστούμε μαζί!

116 σχόλια:

b|a|s|n\i/a είπε...

καλός ο μονέ.
μα και οι μόνο αριστουργηματικοί!
καλό σου βράδυ! φιλιά!

maximus είπε...

Από τους αγαπημένους μου ζωγράφους! Όταν... ζωγράφιζα ήθελα να αποτυπώνω στο τελάρο ακριβώς αυτό που βλέπω και στην πραγματικότητα. Όταν παρατηρώ όμως έργα μεγάλων καλλιτεχνών απολαμβάνω περισσότερο τις αντανακλάσεις.

Ευχαριστούμε για το σύντομο ταξίδι στην τέχνη.

Thalassenia είπε...

Mία ώρα κάθησα στην αίθουσα με τα "Νούφαρα" του Μονέ στο ΜΟΜΑ της Ν.Υόρκης.
Αγαπημένο έργο.
Αγαπημένος ζωγράφος.

librarian είπε...

Απλά τέλειος! Έχω δει πολλούς από τους πίνακες του στη Γαλλία. Πάντα το live είναι καλύτερο στη ζωγραφική!

quartier libre είπε...

@
τι road ART IST θα ήσουνε,

αν δεν μας έδειχνες ΤΕΧΝΗ !

φορές, αναρωτιέμαι αν πρώτη είναι η τέχνη
κι έπειτα είναι η πολιτική...
είναι ένα ερώτημα, που βασανίζει συνέχεια το μυαλό μου.

δεν έχω ακόμα δώσει απάντηση!


υ.γ.
φυσικά,
με τον όρο πολιτική
δεν αναφέρομαι στην γνωστή, επικρατούσα κατάσταση,
μα στον Αριστοτέλη...

lena_zip είπε...

Καταπληκτικά χρώματα. Χρώματα αληθινά. Αλλά ο Μονέ ποτέ δε με άγγιξε. Θα μου πεις ποια είμαι εγώ να αμφισβητήσω το Μονέ. Δεν τον αμφισβητώ, απλά δε μου πάει.
Θα προτιμήσω κι εγώ τους Mono στου φίλου μας του b|a|s|n\i/a!!!!!

Hfaistiwnas είπε...

Αχ.. καταπληκτικά τοπία.. αν ήμουν ζωγράφος, αυτός θα ήμουν..

amelie είπε...

πολυ καλος! ευτυχως εισαι και συ βρε ροαντ και μας ανοιγεις λιγο το νου! και με τις αναρτησεις σου και με τα υπεροχα μεηλ σου!
γεια χαρα

Ρουμπάκης Γιάννης είπε...

Εξαιρετικό ερέθισμα.Ευχαριστούμε.

karkinos7 είπε...

Ωραία χρώματα για Καλημέρα!
Με καλή διάθεση θα πάω στη δουλειά,πέρασα απο εδώ!
Την Καλημέρα μου!
Όμορφο Σ/Κ να έχεις!

ippoliti_ippoliti είπε...

Οπως πάντα η φιλότεχνη ματιά σου εξαιρετική.
Τυχαίνει να είναι και μένα από τους αγαπημένους μου.
Ευχές για όμορφο Σαββατοκύριακο

kariatida62 είπε...

Εξαιρετικός ο Μονέ. Ολοκληρωμένο αφιέρωμα!
Χρησιμοποιεί τόσο έντονα χρώματα τόσο αληθινά!
Μου κάνει όμως εντύπωση που όλοι οι μεγάλοι ΄ζωγράφοι την μούσα τους την ανακαλύπτουν σ' ένα πλαίσιο ας πούμε ...παρανομίας!
Το παράνομο γίνεται έμπνευση τελικά?
Μπας και πρέπει να το δοκιμάσω κι'εγώ μήπως και δώ Θεού πρόσωπο? lol

Βάσσια είπε...

Road.......

Είμαι λάτρης της τεχνοτροπίας, είναι γνωστό.
Δεν ξέρω γιατί αλλά με μαγεύουν
οι ζωγράφοι του ιμπρεσιονισμού και του μετά-ιμπρεσιονισμού.

Με μάγεψε και η ανάρτηση.

(είμαι μεγάλη θαυμάστρια του Βαν Γκογκ, και θα αναφερθώ σε αυτόν).
:-)

(κι υπήρξα πολύ τυχερή, γιατί στο Εδιμβούργο είδα μια μεγάλη έκθεση ιμπρεσιονιστών, με αριστουργήματα- Αξέχαστη εμπειρία- θα αναφερθώ και σ' αυτήν).

Καλημέρα !

jf είπε...

Claude Monet - Claude Debussy, ακτύπητο δίδυμο του Ιμπρεσιονισμού!Μ' αρέσει αυτή η φευγαλέα εντύπωση... τόσο στη ζωγραφική όσο και στη μουσική...

Ένα πολύ καλό Σ/Κ σου εύχομαι

μιά φορά κι ἕναν τρελλό... είπε...

Και το δικό σου σπιτικό είναι ιδιαιτέρως ταξιδιάρικο.
Να' ξερες με την ανάρτησή σου αυτή που με ταξίδεψες τόσο σε χώρο όσο και σε χρόνο!

Artanis είπε...

Υπέροχο αφιέρωμα...Και πολύ όμορφη η μουσική του ποστ...
Καλημέρα από ΝΖ και καλό Σ/Κ να έχεις, σε φιλώ...

Μαριλένα είπε...

τι μου θυμισες τώρα..

καλό Σαββατοκύριακο καλλιτεχνιδα μου
φιλιά!

Ελένη Μπέη είπε...

Πολύ όμορφο αφιέρωμα, roadartistάκι! Ο Monet είναι από τους αγαπημένους μου, όπως άλλωστε εν γένει ο ιμπρεσσιονισμός.

Καλό σου Σ/Κ!

lenio είπε...

εκπληκτικός, ξεχωριστός, ανεπανάληπτος ζω-γράφος..
Οι πίνακές του, στα μάτια τα δικά μου, μιλάνε.. σωπαίνουν, γράφουν..σβήνουν, ένας κύκλος..
Το διαπεραστικό βλέμμα του το έκανε τέχνη και μιά τέχνη που μέσα από τη "βουβαμάρα κ την στασιμότητά της" επιδιώκει την επικοινωνία και την κινητοποίηση..
αυτό κι αν δεν είναι τέχνη!
Ευχαριστώ σε.. για την αναφορά και υπενθύμηση.

Appelsinpigen είπε...

αχ, εχω την ευτυχια να τους εχω δει απο κοντα, πολλους απ τους πινακες που εχεις αναρτησει...

ειναι ακομη πιο μαγικοι απο κοντα, ειδικα εκεινος με τα νουφαρα κ το χωράφι με τις παπαρουνες..

αποπνεουν μια γαληνη, μια ηρεμια μαγικη!!!

σ ευχαριστω που μου τους ξαναθυμησες!!!

πολλα φιλιαα !!!

Juanita La Quejica είπε...

Ωραίο αφιέρωμα.
Συμπτωματικά, ο αγαπημένος μου ζωγράφος. Τον πίνακα με την γυναίκα του να κρατά το παρασόλι και τον γιο του λίγο πιο πίσω ψηλά στον λόφο, τον χρησιμοποιούσα σαν κύριο θέμα στις εκθέσεις των ξένων γλωσσών, που μας ζητούσαν να περιγράψουμε κάτι που αγαπούμε.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Mονέ και Ρενουάρ, οι αγαπημένοι μου ιμπρεσιονιστές!
Πάντα με γοήτευε αυτή η τεχνοτροπία και κυρίως τα χρώματα, είχαν μια δικιά τους γοητεία!
Φιλιά, καλό Σαββατοκύριακο!

Roadartist είπε...

Καλησπέρα σε όλους.. και συγνώμη για τις αργοπορημένες απαντήσεις, αλλά όλη μέρα είχα διάφορα.. ευτυχώς τώρα είμαι free :D για απαντήσεις..
Φιλιά πολλά σε όλους!

Roadartist είπε...

@ b|a|s|n\i/a : Καλοί και οι mono, αριστουργηματικός ο Monet :) Να έχεις ένα όμορφο βράδυ, φιλιά!

Roadartist είπε...

@ MAXIMUS : Aυτές οι αντανακλάσεις στο νερό και η χρήση του χρώματος και του φωτός είναι φοβερές.. Σε παρασέρνει στο όνειρο, όπως το έγραψες απόλαυση! Να είσαι καλά, εγώ ίσως περισσότερο ταξιδεύω μέσω αυτών των posts πραγματικά. Αν κάποιοι από εσάς ακολουθείτε, είναι χαρά μου.

Roadartist είπε...

@ Thalassenia : Μη τα γράφεις έτσι αυτά φίλη μου θαλασσένια.. MoMa.. λογικό να κολλήσεις με τις ώρες.. Εγώ προς το παρόν κολλάω στο site του μουσείου (τι να κάνεις!) :
http://www.moma.org/collection/artist.php?artist_id=4058
Την επόμενη φορά μη ξεχάσεις να με πάρεις μαζί :) φιλάκια!

Roadartist είπε...

@ librarian : Σίγουρα η ζωντανή επαφή με κάθε μορφή τέχνης, πόσο μάλλον στην ζωγραφική, δεν συγκρίνεται από κάθετι μακρινό. Τι να κάνουμε μέχρι να τα δούμε, τα γνωρίζουμε μέσω αρκετού διαβάσματος, νοερών ταξιδιών, εξ αποστάσεως. :) Καλό σκ!

Roadartist είπε...

@ quartier libre : Μέσω της τέχνης ταξιδεύω.. Αυτό δεν σημαίνει πως το αισθάνονται όμως όλοι.
Πιστεύω πως μια μειοψηφία μπορεί να το διαισθανθεί. Ενώ θα έπρεπε να γινόταν ασφαλώς το αντίθετο.
Η τέχνη σε προέκταση στην καθημερινότητα την ομορφαίνει, την κάνει πιο 'βιώσιμη', πιο όμορφη, αληθινά "γεμάτη". Είναι ουσιαστικά η τροφή της ψυχής.
Σήμερα όμως η συντριπτική πλειοψηφία όχι απλά δεν παρακολουθεί την αληθινή μορφή της τέχνης, αλλά την αγνοεί. Δεν ξέρω σε τι οφείλεται αυτό. Όσοι αισθάνονται όσα σου έγραψα είναι τυχεροί. Γιατί αν βιώνεις έτσι την τέχνη γίνεται καταφύγιο και η ζωή σου πιο πλούσια. Και ζούμε σε εξαιρετικά άνυδρες και ανούσιες εποχές.
Οι αρχαίοι Έλληνες αντιλήφθηκαν νωρίς την σημασία της τέχνης, αλλά και της ενότητας και της συνεργασίας. Αυτό που εννοούσε και ο Αριστοτέλης, και δεν έβαλε νομίζω τυχαία αυτή η φράση του, στην αρχή των "Πολιτικών" του, ότι "ο άνθρωπος είναι πολιτικό ον", με την έννοια ότι είναι ένα "ζώο που κατοικεί σε πόλη".. δεν γίνεται να ζήσει μόνος.. Συνυφασμένα λοιπόν τα θεωρώ. Η τέχνη είναι μια μορφή επικοινωνίας.. με πράγματα πιο πάνω από την ύλη, με το πνεύμα..

Roadartist είπε...

@ lena_zip : Δε μιλάνε όλα σε όλους. Στην περίπτωση του Monet ίσως να χρειάζεται το χρόνο του.. :) Και εμένα άλλοι ζωγράφοι, μου πάνε περισσότερο και άλλοι όχι. Σε περιπτώσεις σαν του Monet με μαγεύουν όχι μόνο τα χρώματα, αλλά είναι σαν να ζωντανεύουν οι μορφές, τα τοπία.. Σαν να ταξιδεύω όπου ο ίδιος πήγε και στιγμιαία ζωγράφισε. "Never going to get to France" λέμε! :) φιλάκια!

Roadartist είπε...

@ Hfaistiwnas: Γειά σου βρε Ηφαιστίωνα!! Πολύ σε πάω! :)) Και εγώ πραγματικά λατρεύω τα τοπία στους πίνακες! Καλό σαβ*δο!

Roadartist είπε...

@ amelie : Άντε βρε!! Μα που χάθηκες!! Μη μου πεις πως διάβαζες τόσο καιρό (!!) γιατί δε θα σε πιστέψω :) Εύχομαι να επέστρεψες για να μείνεις.. Θα έρθω από το blog σου.

Roadartist είπε...

@ Ρουμπάκης : Εγώ ευχαριστώ για τα λόγια σου. Είναι εξαιρετικά όμορφο σε τέτοια ταξίδια στην τέχνη, να έχεις συνοδοιπόρους!

Roadartist είπε...

@ gaykarkinos7 : Να είσαι καλά, σε ευχαριστώ. Να έχεις ένα όμορφο σκ, φιλάκια!

Roadartist είπε...

@ ippoliti_ippoliti : Μου αρέσει πάρα πολύ η διεργασία τέτοιων αναρτήσεων. Πραγματικά με ξεκουράζει, λειτουργεί πάρα πολύ ευεργετικά πάνω μου. Ταξιδεύω μπορώ να σου πω. Άσε που μετά έχω να διαβάζω και τα σχόλια σας.. τι σπάνιο στη σημερινή εποχή να συνομιλείς με πάθος αληθινό με άλλους για τέχνη! Καλό σκ!

Roadartist είπε...

@ kariatida62: Αχ κουτσομπόλα Καρυάτιδα!! Ελα πλάκα σου κάνω! Είναι η αλήθεια πως υπερισχύει όντως. Δεν νομίζω να είναι θέμα έμπνευσης, ίσως μόνο να είναι ότι αντιλαμβάνονται την καθημερινότητα διαφορετικά από την πλειοψηφία.. (μη με ξαναρωτήσεις τι εννοώ χεχε) Καλό βράδυ!

Roadartist είπε...

@ Βάσσια : Βάσσια! Λοιπόν εξαιρετικά αφιερωμένο το post του Van Gogh σε σένα :

vincent van gogh


Όσο απίστευτο και αν σου φανεί, όταν το είχα ανεβάσει σε είχα σκεφτεί, γιατί θυμήθηκα πως σου άρεσε. Καλό σκ!

Roadartist είπε...

@ JamanFou : Απολαμβάνω πραγματικά τα σχόλια σας!! Μια άλλη οπτική που πάει παρακάτω το κεντρικό θέμα του ποστ, από τον καθένα σας.. Καλό απόγευμα και πολύ καλό σκ & από εμένα, φιλιά!

Roadartist είπε...

@ Μια φορα κι εναν τρελο... : Και εγώ για αυτό τα ανεβάζω.. για να ταξιδεύω πρώτη εγώ, σε χώρες, σε εποχές, και το σημαντικότερο (;) που δεν έζησα.. Η Ιστορία της Τέχνης γενικώς είναι συγκλονιστική..ίσως προσφέρει το καλύτερο μέσο διαφυγής. Τα φιλιά μου :)

Roadartist είπε...

@ Artanis : Και εμένα αυτό το κομμάτι μου αρέσει πολύ..με ταξιδεύει με το δικό του τρόπο.. Καλό σκ :)

Roadartist είπε...

@ Μαριλενα : Με την μουσική να υποθέσω; Γιατί αυτό το κομμάτι άνετα μπορεί να σου θυμήσει καταστάσεις.. Καλό βράδυ επίσης φιλιά!

Roadartist είπε...

@ Νερένια : Τότε να ξανανεβάσω αφιέρωμα για ιμπρεσσιονιστή ζωγράφο :) Σε ευχαριστώ πολύ, καλό σου βράδυ, καλό σκ!

Roadartist είπε...

@ lenio : Ότι αισθάνομαι έγραψες. Και τι πιο όμορφο από το να σου μιλά η τέχνη, γιατί η τέχνη αυτό ακριβώς (πρέπει να) είναι. "Επικοινωνία και την κινητοποίηση.." :) Καλό βράδυ, και εγώ σε ευχαριστώ πολύ!

Roadartist είπε...

@ Christine, the Elf : Καλά το έγραψες.. "Ευτυχία" είναι να τους έχεις δει από κοντά. Όμορφο να το αντιλαμβάνεσαι έτσι! Φιλιά!

Roadartist είπε...

@ Juanita La Quejica : Είναι εκπληκτικός αυτός ο πίνακας!! Έπρεπε να τον είχα προσθέσει στο ποστ, αλλά τι να πρωτοβάλεις.. Πάντως στο αρχείο που δίνετε στο λινκ, εμπεριέχεται.. Φοβερός πίνακας όντως!
Χαίρομαι που σου άρεσε, σε ευχαριστώ.

Roadartist είπε...

@ ΕΛΕΝΑ : Εξαρτάται πόσο καιρό θα έχω ακόμη το Blog..αν δεν προκείψει κάτι, και αν έχω ακόμη διάθεση, ίσως κάποια στιγμή να παρουσιαστούν εδώ οι σημαντικότεροι ιμπρεσιονιστές ζωγράφοι.. Θα ήταν πολύ όμορφο (για μένα) Καλό σκ!

ΓΙΑΝΝΑ είπε...

Θαυμασια η αναρτηση σου.Τον Μονε τον λατρευω και ειχα την τυχη στην παραμονη μου στο Παρισι να τον θαυμασω με τις ωρες.Νομιζω πως η παλετα του ειναι μαγικη,η τεχνη του απαραμιλλη.

quartier libre είπε...

@
τι είν' αυτά ;!
μην το ξανασκεφτείς αυτό, για το blog !

ανοιχτό !
ανοιχτό !

mareld είπε...

Όμορφή μας κι Ακριβή μας!

Υπάρχει μέσα μου ένα φως
που αστράφτει μέσα στη μεγάλη νύχτα
και δεν παραδίδεται
γράφει ο Τόλης Νικηφόρου και με ανεβάζει..βλέπω το σκοτάδι, αναπνέω μέσα στη βροχή
αλλά αυτοί οι στίχοι με πότισαν και με κράτησαν ζεστή και πίσω από τα σύννεφα..σήμερα που γύριζα στην αγορά..
όταν επέστρεψα μπήκα στο μαγικό σπιτάκι σου και αφέθηκα στο χάδι του Μονέ..όσο κατέβαινα προς τα κάτω είχα την αίσθηση ότι έχανα βάρος
και επιθυμούσα να την αράξω πάνω σε ένα νούφαρο να περάσω τη νύχτα μου..ε..αυτό έγινε αφού ο τελευταίος πίνακας είναι νούφαρα..πόση ευτυχία..

«Οταν εγώ κοιτάζω ένα δέντρο,βλέπω μόνο ένα δέντρο. Εσείς όμως κοιτάζετε μέσα από μισόκλειστα μάτια και σκέφτεστε: "Πόσες διαβαθμίσεις πόσων πολλών χρωμάτων υπάρχουν μέσα στις αποχρώσεις του φωτός σε αυτόν τον απλό κορμό δέντρου!"» είχε γράψει ο Ζορζ Κλεμανσό στον μεγάλο ιμπρεσιονιστή Κλοντ Μονέ. Οι δυο τους ήταν καλοί φίλοι και ο Κλεμανσό μεγάλος θαυμαστής του έργου του ζωγράφου, ειδικά της σειράς με τα νούφαρα που ο Μονέ ζωγράφιζε από το φυσικό, στον κήπο του, στο Ζιβερνί. Το 1914, ο Κλεμανσό επισκέφθηκε τον Μονέ στο Ζιβερνί και του πρότεινε να ζωγραφίσει τεράστιες συνθέσεις με νούφαρα. Ως το 1916, ο ζωγράφος είχε αναγκαστεί να επεκτείνει το εργαστήριό του για να στεγάσει τους τεράστιους πίνακες. Το 1922 υπέγραψε τη συμφωνία με την οποία δώριζε τις «Νυμφαίες» στη Γαλλία, καθώς είπε, «σαν ένα μπουκέτο λουλούδια». Ο Κλοντ Μονέ πέθανε σχεδόν τυφλός το 1926, με τον Ζορζ Κλεμανσό στο πλευρό του..

Δεν πρέπει να λες σ’ αγαπώ αν δεν το εννοείς. Αλλά αν το εννοείς πρέπει να το λες συνέχεια γιατί οι άνθρωποι ξεχνάνε..λέει ο εξάχρονος Μάρκος..

Σε αγαπώ και θα το ακούς συχνά..
Καλή σου νύχτα!

Dorothy είπε...

Πολύ όμορφο το αφιέρωμα στον Μονέ. Αν και από τα έργα του μου αρέσει περισσότερο το "wild poppies near Argenteuil (για το φωτεινό κόκκινο των λουλουδιών), μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση το πορτρετο της ετοιμοθάνατης Καμίλ. Καλό βράδυ και καλή Κυριακή!

ALEX είπε...

OMORFES PLIROFORIES. AN EGW PAW STO MoMa NA SE PARW MAZI MOU? :D

Unknown είπε...

Καλημέρα

Πολύ σπουδαίο και όμορφο
οδοιπορικό στον σπουδαίο
καλλιτέχνη.
Μπορεί να μην είμαι ζωγράφος
αλλά είμαι ένας πολύ απλός
καλλιτέχνης του δρόμου

Καλό πρωινό

Δυστυχώς όμως σ αυτό τον τόπο
τον μοναδικό και μαγικό
δεν υπάρχει μέλλον για κανέναν!!!!!

Σ αυτό τον τόπο
που υπήρξε η μητρόπολη
του κόσμου όλου......

Roadartist είπε...

@ ΓΙΑΝΝΑ : Όντως τύχη είναι να μπορέσεις να ζήσεις σε αυτή την πόλη, ειδικά ως προς τις ευκαιρίες να θαυμάσεις όλα αυτά τα θαυμάσια έργα.. Φοβερή "προίκα" για το μέλλον σου! Την καλημέρα μου και καλή Κυριακή!

Roadartist είπε...

@ quartier libre : Εννοείς την απάντηση προς την "Έλενα"; Όλα μέσα στη ζωή είναι ql :) Σε ευχαριστώ!

Roadartist είπε...

@ mareld : Ωραίο και το να αναπνέεις μέσα στην βροχή.. Βέβαια ξέρω πως είσαι παιδί του ήλιου και σου λείπει.. Θα ήθελα πάρα πολύ να ήμουν μαζί σου, να κάναμε μαζί βολτες στην αγορά! Τότε και το σκοτεινό σου δάσος, θα το αισθανόσουν πραγματικά 'μαγικό'.. Μα είναι! Δες το καλύτερα!! :) Σε φιλώ, σε ευχαριστώ τόσο πολύ για τα λόγια σου.
Ο 6χρονος Μάρκος πολύ σοφός για την ηλικία του.
Το ξέρω πως το 'σ'αγαπώ' το λες μόνο όταν το αισθάνεσαι, γι'αυτό και με συγκινείς πραγματικά, και έχει αξία για εμένα. Να το ακούω γιατί όχι;;; :)) Σε φιλώ. :))

Roadartist είπε...

@ τα παπούτσια της Dorothy : Όντως πολύ ωραίο έργο... Πίνακες με ψυχή! Την καλημέρα μου σε ευχαριστώ πολύ, καλή εβδομάδα να έχουμε :)

Roadartist είπε...

@ ALEX : ας ανοίξεις και ένα blog πρώτα.. έτσι για αρχή..

Roadartist είπε...

@ Sailor : Δεν είναι φοβερό να το λες και να μην έχεις άδικο.. αυτό το "δεν υπάρχει μέλλον".. Τουλάχιστον υπάρχουν και κάποιοι που έχουνε συνειδητοποιήσει τι ζούμε όπως εσύ, γιατί αρκετοί μόνιμοι στις θέσεις τους, δεν έχουνε ιδέα τι περίοδο διανύουμε και τι μπορεί να έρχεται. Καλημέρα!

Γιώτα Παπαδημακοπούλου είπε...

Υπέροχος ο Μονέ... τα ωραιότερα τοπία! :)))

zoyzoy είπε...

Μ'αρέσει η ζωντάνια των χρωμάτων πολύ ζωηρά καθαρά χρώματα που πραγματικά σε ξεκουράζουν!
Να'σαι καλά για τις πληροφορίες !

Φιλιά θαλασσινά και καλή εβδομάδα να'χεις!!

Βάσσια είπε...

Ευχαριστώ .........
Αφού σκέφτομαι ότι αν ποτέ (που ποτέ) γίνω εκατομμυριούχα.....
θα αγοράσω το "starry night"..

:-)

kiki είπε...

Πολύ όμορφα έργα!

navarino-s είπε...

Σ' ευχαριστούμε που μέσα στο έρεβος των στατιστικών μας έβαλες την ομορφιά του Μονέ!
Να είσαι καλά!

Dreamy Cloud είπε...

Πραγματικά το ότι έχει αποτυπώσει τόσο μοναδικά τη φύση σε τόσες διαφορετικές μορφές και φάσεις της είναι εκπληκτικό.. Πολύ όμορφοι πίνακες.. Φιλάκια πολλά!!

Υ.Γ Με το σκυλάκι στην προηγούμενη ανάρτηση έγινε τίποτα τελικά; Βρέθηκε σπιτάκι;

Άστρια είπε...

Από τους αγαπημένους μου κι εμένα, θυμάσαι σ' ένα παιχνίδι που νομίζω εσύ με κάλεσες να παίξω, είχα διαλέξει ως αγαπημένο πίνακα να βάλω έναν πίνακά του, έναν κήπο του, όπως διάλεξες κι εσύ:))))
Βεβαίως θα κατεβάσω το αρχείο, όπως και του Νταλί.

Η ανάρτηση αυτή ήταν μια πολύ όμορφη ανάσα:))

Σε φιλώ φίλη μου, καληνύχτα, καλή εβδομάδα:))
Σ' ευχαριστώ για όλα!!:))


υγ.Και η Γαλλία δεν είναι τόσο απλησίαστο όνειρο, θα γίνει κι αυτό:))

Roadartist είπε...

@ Γιώτα Παπαδημακοπούλου :Όντως καταπληκτικά τοπία! Καληνύχτα!

Roadartist είπε...

@ zoyzoy : και εσύ να είσαι καλά, καλή σου εβδομάδα όπως την θες!

Roadartist είπε...

@ Βάσσια : Θεωρώ παράνοια τα χρήματα που δίνονται για αγορά πινάκων.. Την μεγαλύτερη παράνοια στην τέχνη. Είναι εξωφρενικά τα νούμερα και αυτό πραγματικά κάποια στιγμή θα ήθελα να το κάνω ανάρτηση. Καλό βράδυ, και αν ποτέ γίνεις εκατομμυριούχα (γιατί ποτέ δε ξέρεις..η ζωή αλλάζει την επόμενη στιγμή) να τα διαθέσεις αλλού σίγουρα :) :) καλό βράδυ!

Roadartist είπε...

@ kiki : Υπέροχα :)

Roadartist είπε...

@ navarino-s : Καλησπέρα! Ευχαριστώ πολύ. Χρειάζονται τέτοιες 'βουτιές' στα χρώματα της τέχνης, ίσως και ως ανάσες..βοηθάνε :)

Roadartist είπε...

@ Dreamy Cloud : Όντως! Σε ταξιδεύει.. ΝΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ Βρήκε σπίτι!! Μόλις πριν το έγραψε η αχτίδα στο Blog της.. Ευτυχώς! :-)

Roadartist είπε...

@ Άστρια : Ευχαριστώ πολύ για όλα.. πραγματικά.. :)))

Roadartist είπε...

@ άστρια : λίγο λακωνική η παραπάνω απάντηση :) αλλά αν αρχίζα να απαριθμώ δε θα τελείωνε το σχόλιο. Οπότε ένα ευχαριστώ προς το παρόν, που περικλείει τα πάντα.
Επίσης από το υ.γ. σου φαίνεται πως "έπιασες" το νόημα του τραγουδιού. Σε φιλώ :)

ALEX είπε...

DEN EXW DIKO MOU. ALLA SE DIABAZW KAIRO. NA SOY STEILW EMAIL TOTE? NA GNWRISTOUME KAI PAME META ENA TAXIDI. MIA XARA NY DE ME XALAEI.

ΑΧΤΙΔΑ είπε...

Απο τους αγαπημένους μου ζωγράφους.Ξέρεις οτι το στυλ του πολεμήθηκε όσο δεν λέγεται;Υπέροχο χρώμα , υπέροχα θέματα πάντα μου άρεζε γιατί η θέα των χρωμάτων και της τεχνοτροπείας του με ξεκούραζαν και με γέμιζαν ζωή και γλυκήτητα.Είχα τη χαρά να τα δω απο κοντά και δάκρυσα πίστεψε με όταν καθόμουνα ώρα και τα θαύμαζα.

Λυγερή Βασιλείου είπε...

Θησαυρός ,σε κοινή Θέα πάλι σήμερα η εγγραφή σου.Να τον βλέπουν οι περαστικοί και να αισθάνονται πλουσιότεροι.
Καλή σου δημιουργική και αυτή η εβδομάδα κορίτσι μου.

http://ligery.pblogs.gr
http://lygeri.pblogs.gr
http://pygemos.blogspot.com

Roadartist είπε...

@ alex: μπα μωρέ άστο καλύτερα μη στέλνεις άδικα!

Roadartist είπε...

@ αχτίδα : Ναι αρχικά ο ιμπρεσσ/ος πολεμήθηκε πάρα πολύ.. Συμφωνώ πως σε ξεκουράζει και μεταδίδει μια χαρά για τη ζωή.. Πόσο θα ήθελα να τους δω και εγώ. Μπορώ να καταλάβω την συγκίνηση σου!!! Πάντα να παραμείνεις ίδια.., με τον ίδιο αυθορμητισμό για ότι αγαπάς. Φιλιά!

Roadartist είπε...

@ λυγερη : Χαίρομαι που σου άρεσε. Θησαυρός είναι να μοιράζεσαι όσα χαρά σου δίνουν, και να υπάρχουν άνθρωποι που να τα εκτιμούν! Την καλημέρα μου Λυγερή και σε ευχαριστώ πολύ!

Ανώνυμος είπε...

πολή όμορφο το αφιέρωμα. ευχαριστώ για το Link

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραία!

Mariela είπε...

Αααααα! αυτές οι αναρτήσεις σου στους ζωγράφους πάρα πολύ μου αρέσουν.... εντός της ημέρας θα παραπέμψω προς τα εδω τους μαθητές του καφενείου.... καλημέρα!

καλημέρα είπε...

Καλημέρα roadartist!
Αυτό που μου είχε κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση στον Μονέ, ήταν ότι δεν χρησιμοποιεί ποτέ μαύρο,το πιο σκούρο του είναι το σκούρο πράσινο, το είχα μάθει στο πανεπιστημιο, ελπίζω ότι το θυμάμαι σωστα.
Η λίμνη με τα Νούφαρα εδώ και αρκετό καιρό είναι ο πίνακας που βλέπω κάθε μέρα, είναι το εξώφυλλο του τετραδίου μου, εκεί που σημειώνω τα πάντα κάθε μέρα! Θα στο δείξω απο κοντά.
Πολύ ωραία ανάρτηση!

zekia είπε...

η κάθε πινελιά στα έργα του είναι μικρή μαγεία

τo τέρας της «αμάθειας» είπε...

Μ' αρέσει ο Μονέ και ιδιαίτερα "Το λιβάδι με τις παπαρούνες"!

Καλή εβδομάδα καλλιτέχνιδα μου :))

Κούκος είπε...

Όταν στο έστειλα ήξερα ότι θα πιάσει τόπο...
Να είσαι καλά Καλλιτέχνιδα με τις εξαιρετικές σου παρουσιάσεις!
Καλή εβδομάδα!

η κοπέλα με το καναρινί φόρεμα είπε...

Μου θυμίζεις τα γυμνασιακά μου χρόνια και το μάθημα της ιστορία της Τέχνης. Μου αρέσουν οι αναρτήσεις σου, ξαναθυμάμαι όλα όσα κάποτε κοίταζα μαγεμένη.

Καλημερένια!

Madame de la Luna είπε...

Αν και του σουρεαλισμού, σε διάβασα μ' ενδιαφέρον. Ορισμένοι πίνακες του μου αρέσουν κι εμένα. Το σημαντικό είναι όμως, ότι εσένα σε ξακουράζουν. Φιλί!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΟΝΕΙΡΟ ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ.
ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ.

Άιναφετς είπε...

Από χθες προσπαθώ, να σ' επισκεφτώ και να δω που μας σεριανίζεις αυτή την φορά, αλλά πάλι κάτι έκανα...και δεν εμφανιζόταν το σχόλιο μου...για να δω τώρα. Λοιπόν, και αυτοί οι υπέροχοι πίνακες, μου θύμισαν τα φοιτητικά μου χρόνια στη σχολή εφηρμοσμένων τεχνών στο Παρίσι...βρισκόντουσαν "τότε" σ' ένα υπέροχο ζεστό χώρο, όπου καθόμουν με τις ώρες και τους απολάμβανα!

Άιναφετς είπε...

Α, Οκ...τώρα μπορώ στα σίγουρα να σου πω, πως ως καλή νεράιδα των δρόμων, έκανες πάλι, πολύ καλή δουλειά. Πάρε και ένα φπα...χιχιχιχι!

Roadartist είπε...

@ Vaggelis : Να είσαι καλά Βαγγέλη, καλησπέρα και καλή εβδομάδα!

Roadartist είπε...

@ solomantzaros : Να είσαι καλά! Καλή εβδομάδα!

Roadartist είπε...

@ Mariela : Ευχαριστώ πάρα πολύ Μαριέλα μου! Σίγουρα τιμή μου να μου το γράφεις εσύ αυτό :) Φιλάκια! Καλή εβδομάδα :)

Roadartist είπε...

@ καλημέρα : Γειά σου Αναστασία, όλη μέρα βυθισμένη σε διάφορα μόλις τώρα μπόρεσα να δω το blog και αμέως θα περάσω από το δικό σου.. Ωραία η επιλογή, και φυσικά να μου το φέρεις να το δω.. Εγώ πάντα κάποιο βλέπω και μου αρέσει και το αγοράζω και τελικά καταλήγω να πέρνω 5-6 διαφορετικά τετράδια και άντε να συμμαζευτεί έτσι το χάος μου :) χιχι πάντως αυτό που σήμερα έγραφα και σημείωνα είναι ένα με σκίτσα του Αρκά απ'έξω! Φιλάκι, ευχαριστώ.

Roadartist είπε...

@ zekia : Ακριβώς .. μαγικές πινελιές.. :)

Roadartist είπε...

@ τo τέρας της «αμάθειας» : Ναι πολύ ωραίος πίνακας. Καλό βραδάκι, και να είσαι καλά!!! :)

Roadartist είπε...

@ Κούκος : Σε ευχαριστώ πολύ Κούκε μου! Για ακόμα μία φορά. Ευτυχώς που το θυμήθηκα, θα ήταν κρίμα να μην συμπεριληφθεί! Καλό βραδάκι :)

Roadartist είπε...

@ η κοπέλα με το καναρινί φόρεμα : Τώρα δεν τα κοιτάς μαγεμένη?? Να προσπαθήσεις όσο γίνεται να κρατήσεις το ίδιο βλέμμα που είχες και τότε.. Σαν να τα βλέπεις πρώτη φορά.. Αν τα παρατηρείς νομίζω πως θα βλέπεις κάτι που δεν το είχες προσέξει τότε. Φιλάκια ευχαριστώ.

Roadartist είπε...

@ Madame de la Luna : Το ξέρω φίλη μου ότι είσαι του σουρεαλισμού, και μακάρι να προλάβω να φτιάξω κάτι ειδικά για σένα. Θα δούμε! Με ξεκουράζουν απίστευτα οι πίνακες αυτοί! Είναι σαν ταξίδι στιγμαίο, ξέρεις εσύ! Φιλιά πολλά, καλή εβδομάδα!

Roadartist είπε...

@ JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS : Χαίρομαι που σου άρεσαν σκρουτζάκο! ΌΝΕΙΡΟ σίγουρα.. :) Καλό σου βράδυ! Φιλιά επίσης!

Ανώνυμος είπε...

Katapliktikos o Monet! Katebasa to arxeio euxaristw polu!

Roadartist είπε...

@ Άιναφετς : Χαχααχααχ !! Μα γιατί δεν έκανες στον Blogger τα δικά σου μαγικά να φτιάξει;;; :) Τελευταία κάνει αρκετά περίεργα.. Αλλά το συγχωρούμε.. Σε ευχαριστώ που ξαναπέρασες.. Με τις ώρες στο Παρίσι, βόλτες στην Μονμάρτη, χάζεμα στα μουσεία, ξεγνοιασιά, όμορφα καφέ, σκίτσα, βόλτες, ενδιαφέρουσες γνωριμίες, αληθινά στιγμιότυπα, γεμάτες στιγμές όλο ουσία.. Σαν να σε βλέπω να τριγυρνάς με ένα μολύβι, το σχέδιο και μια τσάντα.. Δίχως πολύ βιασύνη χαλαρή να χαίρεσε στην Πόλη των Πόλεων..στην Πόλη της Τέχνης.. μπορώ να πω πως ζήλεψα!!!
Ευχαριστώ.. :)
Πολλά πολλά μφα - αφπ :)

Δημιουργία είπε...

Χαιρομαι πολυ που καθε φορα που σε επισκεπτομαι εχεις να μας δειξεις κατι ιδαιτερα αξιολογο! Καλη σου εβδομαδα.

Roadartist είπε...

@ Ανώνυμος : Παρακαλώ :)



@ Δημιουργία : Σε ευχαριστώ πολύ δημιουργία μου, μου δίνεις χαρά γιατί ξέρω πως εννοείς αυτό που λες. Καλημέρα σου :)

nikiplos είπε...

Είχα την τύχη να επισκεφθώ πρόσφατα το Ορσέ, και είδα πολλά απο τα έργα του...

Περισσότερο μου έκανε εντύπωση η αντίδραση των ανθρώπων που τα παρατηρούσαν...

Υπάρχει ακόμη το ατελιέ του νομίζω...

Σε φιλώ.

Roadartist είπε...

@ nikiplos : αυτό σου έλειπε ;) να μένεις στο Παρίσι και να μην έχεις πάει στο Μουσείο Ορσε.. μακάρι να ήμουν εκεί μαζί σου :(
Να ξαναπάς..και να μας μεταφέρεις σε ένα ποστ όλα όσα είδες.. Φωτο επιτρέπονταν? Σε φιλώ!

museum είπε...

Γεια σου Roadartist!

Μετά από πολύ καιρό σου γράφω ένα σχόλιο. Ο χρόνος μας πιέζει κι έτσι περιορίζομαι στα δικά μου γραπτά ίσα για να 'υπάρχω' εδώ. Ο Γαλλικός ιμπρεσιονισμός είναι έξοχος και από τα αγαπημένα μου ρεύματα της Τέχνης. Δεν θα μπορούσα να μην γράψω εδώ μιας κι όλας ένας πίνακας του Μονέ βρίσκεται στο προφίλ μου!

Κοίτα τι άκουσα κάποτε. Ξέρεις γιατί τους λένε ιμπρεσιονιστές; Όχι πάντως επειδή αποτυπώνουν την στιγμιαία εντύπωση, την ματιά, γι’ αυτό και η κοφτή πινελιά και η μορφή κοντά σε μία φωτογραφική απεικόνιση. Επειδή λένε χρησιμοποιούσαν αυτό το είδος της ζωγραφικής για να εντυπωσιάσουν τους άλλους!

Καλή συνέχεια στο ιστολόγιό σου!

k είπε...

ωραίο αφιέρωμα roadartist! ευ χα ρι στού μεεεεεεεεε!

Roadartist είπε...

@ museum : Καλημέρα! Ναι το avatar σου τα λέει όλα! Πάντα ουσιώδη τα σχόλια σου! Και εγώ με τη σειρά μου το ξέρω δεν περνάω από αρκετά blogs, θα προσπαθήσω να τα λέμε! να είσαι καλά καλημέρα σου, σε ευχαριστώ πολύ!

Roadartist είπε...

@ kayadesigner : παρακαλωωωωωωωωω χαρά μου :)) Φιλάκι σου!

kikop80 είπε...

Σ' ευχαριστώ για το όμορφο αφιέρωμα όπως και για τό όμορφο άλμπουμ με τους πίνακες!!
:-))

Flora είπε...

Καλά ε... Μονέ, ιμπρεσσιονισμός, παιχνίδι φωτός με σκιές... άλλη οπτική της ζωής... Αυτοί οι ιμπρεσσιονιστές ρε παιδί μου... έχουν άλλη σχέση με το χρώμα!

Roadartist είπε...

@ kikop80 : παρακαλώ φιλαράκι μου κικοπ να είσαι καλά. Χαίρομαι που σας άρεσε!

Roadartist είπε...

@ Flora : Όνειρο παιδί μου! Απλά όνειρο! Να μπορούσαμε να χαιρόμασταν μόνο από τα έργα τους..και να μην είχαμε ανάγκη για τίποτα άλλο..αυτό να δεις τι όνειρο είναι :) φιλιά!

eleni είπε...

Αγαπώ πολύ το Μονέ!Δεν είχα την τύχη να δω πίνακά του εκ του σύνεγγυς,γι΄αυτό χαζεύω με τις ώρες βιβλία αφιερωμένα σ΄αυτόν.
Όταν ζωγραφίζω και το θέμα ενδείκνυται,πετάω μέσα και μερικά νούφαρα-λατρεύω αυτά τα έργα του.
Πολύ ωραίο αφιέρωμα με αντιπροσωπευτικούς πίνακες!
Καλό βράδυ!

roadartist είπε...

@ Ελένη: Ευχαριστώ Ελένη. Ναι εκπληκτικά χρώματα. Σίγουρα σε ταξιδεύουν. Ότι αφιερώματα ανεβάζω είναι μόνο για καλλιτέχνες που κάτι έχουνε που λατρεύω..και θαυμάζω.. Άλλους περισσότερο άλλους λιγότερο. Ο Μονέ είναι όντως εκπληκτικός!

Related Posts with Thumbnails