8 Απριλίου 2008

Picasso Pablo / Πικάσσο Πάμπλο

Ο Πάμπλο Πικάσο είναι ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της τέχνης του 20ου αιώνα, συνιδρυτής μαζί με τον Georges Braque του κυβισμού. Με σημαντική συμβολή στη διαμόρφωση και εξέλιξη της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης.

Ο Πικάσο γεννήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας στις 25 Οκτώβρη 1881. Ζωγράφιζε από πολύ μικρός και στα 14 του μπήκε στη Σχολή Καλών Τεχνών Βαρκελώνης. Το 1897 πήρε χρυσό βραβείο με τον πρώτο πίνακά που παρουσίασε εκεί. Τα πρώτα έργα του τα υπέγραφε ως Ruiz Blasco, αλλά από το 1901 άρχισε να χρησιμοποιεί το όνομα της μητέρας του (Πικάσο).

Το 1904 μετακόμισε στο Παρίσι. Σταδιακά τα έργα του γίνονταν γνωστά. Τ' όνομα του συνδέθηκε με το καινούργιο και το τολμηρό. Υπήρξε ξεχωριστός ζωγράφος, χαράκτης, γλύπτης και δραματουργός. Αν κι οι συνεχείς μεταλλαγές του παρεξηγήθηκαν ως έλλειψη συνέπειας, θεωρείται ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της ζωγραφικής του 20ου αιώνα. Έχει αφήσει περίπου 20.000 αυτοτελή έργα κάθε μορφής.

Η Guernica (Γκερνίκα ή Γκουέρνικα, με λατινική απόδοση στα ελληνικά) είναι ίσως το διασημότερο έργο του Πικάσο.
Αυτός ο τεράστιος καμβάς (3,49x7,77μ.) αποτελεί έναν πίνακα-καταγγελία για τα εγκλήματα κατά του λαού του στον ισπανικό εμφύλιο. Περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Ήταν παραγγελία της δημοκρατικής κυβέρνησης της Ισπανίας για μια έκθεση στο Παρίσι το 1937. Ο Πικάσο εμπνεύστηκε το έργο όταν, κατά τη διάρκεια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, Γερμανοί πιλότοι της αεροπορίας των εθνικιστών βομβάρδισαν την κωμόπολη Guernica της Χώρας των Βάσκων. Στο βομβαρδισμό εκείνο σκοτώθηκαν 1.650 άνθρωποι και ισοπεδώθηκε το 70% της πόλης με 32 τόνους εκρηκτικά.

Ο Πικάσο δεν ζωγράφισε βόμβες ή ερείπια. Οι δύο κυρίαρχες μορφές του έργου είναι ένας ταύρος και ένα πληγωμένο άλογο, με διαμελισμένα κορμιά, και γυναίκες που ουρλιάζουν κρατώντας νεκρά μωρά. Αρχικά ο Πικάσο πειραματίστηκε με χρώμα, αλλά τελικά κατέληξε στο άσπρο-μαύρο και αποχρώσεις του γκρι, για να δώσει έτσι μεγαλύτερη ένταση στο θέμα. Πολλές φορές μετακίνησε τις φιγούρες πριν καταλήξει στην οριστική τους θέση. Όταν πρωτοεμφανίστηκε ο πίνακας, οι αντιδράσεις ήταν αρνητικές.

Λέγεται πως όταν οι Γερμανοί εισήλθαν στο Παρίσι κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, στην προσπάθειά τους να βρουν καλλιτεχνικούς θησαυρούς και να τους κατασχέσουν, ένας Γερμανός Αξιωματικός έδειξε σε φωτογραφία το συγκεκριμένο πίνακα στον ίδιο τον Πικάσο που είχε προσαχθεί, ρωτώντας τον:
-Αυτόν τον πίνακα εσείς τον κάνατε;
Κι εκείνος απάντησε:
-Όχι, Εσείς!

Με τον πίνακα "Οι Δεσποινίδες της Αβινιόν" προσδιόρισε -κατά τους κριτικούς- το καλλιτεχνικό ρεύμα του κυβισμού.

Πέθανε στις 8 Απριλίου 1973, σε ηλικία 92 ετών.

Πηγές: Έργο και ζωή του Picasso
Διαδικτυακή βόλτα σε κάποιο μουσείο με έργα του:

6 Απριλίου 2008

..οι καλύτεροι φίλοι μας!

Στο προηγούμενο post αναφερθήκαμε στο απίστευτο περιστατικό με το σκυλί. Θα ήθελα όμως σε αυτή την ανάρτηση να αναδείξουμε την άλλη πλευρά. Έλαβα ένα email με τη παρακάτω αληθινή ιστορία.

Ένα σκυλί τραυματίζεται από ένα διερχόμενο αμάξι. Ο οδηγός του αυτοκινήτου το εγκαταλείπει αβοήθητο.. εκείνη τη στιγμή ένα άλλο σκυλί τρέχει κοντά στο πληγωμένο ζώο για να το βοηθήσει. Προσπαθεί να το τραβήξει στην άκρη του δρόμου, σε ένα ασφαλέστερο σημείο, θέτοντας παράλληλα σε κίνδυνο και τη δική του ζωή. Μένει δίπλα στο φίλο του, και καλεί βοήθεια…

Διερχόμενοι φωτογραφίζουν το σκηνικό…

Είναι πολλές οι φορές που τα ζώα μας διδάσκουν αξίες...

Υπάρχει ευτυχώς και η άλλη πλευρά της ζωής.
Με ανθρώπους, οι οποίοι αγαπάνε πραγματικά τα ζώα.
Το παρακάτω βίντεο είναι από τα πιο αγαπημένα μου, πραγματικά όποτε το βλέπω με ανεβάζει πολύ. Θέλησα να το μοιραστώ μαζί σας.

Εύχομαι κάποια στιγμή να αποκτήσω ένα τέτοιο σκύλο..και να αναρτήσω ένα βίντεο δικό μου που θα του το αφιερώνω .. :)
Καλή Κυριακή, καλή εβδομάδα!

4 Απριλίου 2008

..τέχνη???

Η παρακάτω είδηση πραγματικά με εξόργισε...
O υποτιθέμενος ‘καλλιτέχνης’ Guillermo Vargas "Habacuc" πήρε ένα αδέσποτο σκυλί, το μετέφερε στην κοσταρικανή γκαλερί "Centro Nacional de la Cultura", το έδεσε και το άφησε χωρίς νερό και φαγητό. Το σκυλί πέθανε μετά από μερικές μέρες.
Οι απαθέστατοι καλεσμένοι του στην γκαλερί έγιναν μάρτυρες του εγκλήματος χωρίς να αντιδράσει κανένας.


Σκοπός του "καλλιτέχνη" ήταν, όπως ο ίδιος δήλωσε, να…διαμαρτυρηθεί για την κακοποίηση των ζώων...
Δυστυχώς το εγκληματικό αυτό περιστατικό εκτιμήθηκε από την..αμερικανική τέχνη και έτσι η επιτροπή της Central American Biennial of Art, δήλωσε ότι η εγκληματική αυτή πράξη ήταν πραγματική τέχνη!
Έτσι αυτός ο ανεγκέφαλος και αρρωστημένος τύπος κλήθηκε για να πραγματοποιήσει για δεύτερη φορά την 'τέχνη' του στη Biennial του 2008!..


ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΤΕΧΝΗ??


Αυτές είναι απάνθρωπες, κτηνώδεις ενέργειες και δεν μπορούν να έχουν καμία καλλιτεχνική αξία/σχέση με τη τέχνη!
Στο internet υπάρχουν φωτογραφίες του άτυχου ζώου, είναι ιδιαίτερα σκληρές και δεν θέλησα να τις αναρτήσω.
Μόνο όποιος επιθυμεί, ας δει εικόνες απο την κτηνωδία στο παρακάτω βίντεο:





ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΖΩΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ???


Για να αποτραπεί η συμμετοχή του (αν και θα έπρεπε να είχε ήδη υπάρξει κάποια άλλη λύση…), μπορείτε να ψηφίσετε εδώ: http://www.petitiononline.com/13031953/

Το κείμενο είναι γραμμένο στα Ισπανικά και λέει ότι δεν μπορούμε να ανεχτούμε τέτοιου είδους συμπεριφορές.

3 Απριλίου 2008

Comicdom Con Athens 2008

Αυτό το φεστιβάλ θα ενθουσιάσει τους φίλους των comic, καθώς για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην Ελληνοαμερικανική Ένωση θα συγκεντρωθούν μερικοί από τους διασημότερους σχεδιαστές comic στον κόσμο.

Το Σάββατο 5 και την Κυριακή 6 Απριλίου 2008, θα πραγματοποιηθεί η διήμερη γιορτή για τα comic, το Comicdom Con Athens 2008.

Το διήμερο Φεστιβάλ, το οποίο διοργανώνεται στο κεντρικό κτίριο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Κολωνάκι), θα παρουσιαστούν διεθνείς προσκεκλημένοι, βραβεία comics, προβολές, σεμινάρια, φιλανθρωπικό sketch event, bazaar με τη συμμετοχή comic-shops και εκδοτικών εταιριών.

Ο David Lloyd είναι η «βεντέτα» της φετινής διοργάνωσης καθώς οι ήρωες που σχεδίασε μαζί με τον Alan Moore για το «V for Vendetta» μεταφέρθηκαν στη μεγάλη οθόνη και έγιναν έτσι διάσημοι παγκοσμίως.
Στο πλαίσιο του Comicdom Con Athens 2008 διοργανώνεται επίσης για πρώτη φορά στην Ελλάδα έκθεση σχεδίων του Will Eisner με τίτλο "The «Spirit» of Will Eisner".

Aναλυτικό ημερήσιο πρόγραμμα φεστιβάλ: ΕΔΩ
Διάρκεια Φεστιβάλ: 5 - 6 Aπριλίου, 2008
Ώρες λειτουργίας: 11:00 – 21:30
Η είσοδος είναι ελεύθερη.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Comicdom Con Athens 2008 επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της εκδήλωσης: http://www.comicdom-con.gr/

31 Μαρτίου 2008

Banksy

There is always hope
Θέλησα στο πρώτο post αυτής της εβδομάδας να αναρτήσω κάποια έργα ενός αγαπημένου καλλιτέχνη, του Banksy.
Για όσους δεν τον γνωρίζουν, πρόκειται για ένα Βρετανό graffiti δημιουργό. Κανείς δεν ξέρει τα πραγματικά στοιχεία του, καθώς έχει διατηρήσει την ανωνυμία του.
Βanksy είναι το ψευδώνυμο του. Η τέχνη του ξεχωρίζει. Είναι πολύ ανατρεπτική, πανέξυπνη και με αρκετά μηνύματα. Εύχομαι να μπορέσω μελλοντικά να αναρτήσω περισσότερα τόσο για τον ίδιο, όσο και για τις δουλειές του.

animal
feed the world..
pollution
police
media
sale ends today
camera & girl
queen_bloody
flower
Αν κλικάρετε τις φωτογραφίες θα τις δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος και καλύτερα..
Όποιος επιθυμεί μπορεί να επισκεφτεί την ιστοσελίδα του http://www.banksy.co.uk/

30 Μαρτίου 2008

..παιχνιδάκι με ερωτήσεις!..

Η αγαπητή Μαριλένα με κάλεσε σ' ένα καινουργιο παιχνιδάκι.. Την ευχαριστώ πολύ για τη πρόσκληση και ανταποκρίνομαι αμέσως.. :)
Οι κανόνες είναι απλοί..
Απαντάς στις παρακάτω ερωτήσεις και μετά καλείς άλλους τρεις για να παίξουν.
Στην έκθεση "Φαντασία της πραγματικότητας" 2 χρόνια πριν μοιράστηκε ένα ερωτηματολόγιο από την Υπερρεαλιστική Ομάδα Αθήνας!
Οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις μου:

1)Γιατί κλαις?
Γιατί έτσι…

2)Γιατί δεν κλαις?
Γιατί έτσι και πάλι..

3)Που είναι ο βάλτος?
Δε βλέπω κανένα βάλτο..

4)Ποιός και που είναι ο δεσμοφύλακας?
Ο τζιμάκος .. ‘κάγκελα, κάγκελα, κάγκελα παντού…’

5)Που συναντάς μια εντελώς δική σου άβυσσο?
Στη θάλασσα.. εκεί συναντώ τα πάντα..

6)Περιφρονείς κάτι?
Την υπεροψία, αγνωμοσύνη, αγένεια

7)Θα ερωτευόσουν για πάντα?
Ποτέ μη λες ποτέ.. ίσως .. μπορεί..

8)Γιατί πουλιούνται τα "έργα τέχνης"?

Μεγάλη συζήτηση άνοιξες..

9)Μήπως να αφαιρεθούν τα εισαγωγικά στην παραπάνω ερώτηση?
Όχι να μπει σε εισαγωγικά όλη η πρόταση!

10)Do you remember revolution? –
αν remember λεει???

11)Θα ανέβαινες σ'ένα βουνό, αν το επέβαλε το ωροσκόπιο σου?
Ναιιιιιι οπωσδήποτε! Ευκαιρία ζηταώ!

12)Θα σκότωνες τον παππού σου, αν το τζάμι δεν έσπαγε απ΄τον πάγο?
Ο παππούς μου έχει πεθάνει ήδη :(

13)Θα μπορούσες να κλείσεις τα μάτια σου, αν η ζωή σου έστηνε καρτέρι ?
Όχι, σίγουρα θα την αντιμετώπιζα κατάματα!!

14)Θα κυλούσε η πέτρα του θανάτου το πρωί, εάν δεν κινδυνεύατε να τιμωρηθείτε από το νόμο?
Ναι, like a rolling stone!

15) .........
……….............

16) Θα εξετάζατε το ενδεχόμενο να διανύσετε μετά τα μεσάνυχτα απ'την αρχή μέχρι το τέλος την οδό Αχαρνών,αν γνωρίζατε οτι ποτέ δεν θα σας συλλάβουν?
Έτσι κ αλλιώς είμαι υπέρανω νόμου.. :)

17)Θα σκότωνες τον Μπους,αν σου χάριζαν 10 λαχταριστά εκλέρ? –
Για μένα, αυτός είναι ηδη νεκρος..

18)Θα μου έδειχνες τα σαπισμένα σου δόντια,αν έβλεπες μέσα τους τα αστέρια?
Μα τι πίνεις??

19)Θα έπεφτες στο πηγάδι αν ήσουν θλιμμένος?
Μα σε καμία περίπτωση.. Η ζωή είναι ωραία..

και καλώ να παίξουν (όποτε και αν το θελήσουν) τις:
vassia, mane-tarious, faraona !!!

29 Μαρτίου 2008

Earth Hour 2008

Αναδημοσίευση άρθρου απο: Κοσμικός άξονας

29 Μαρτίου 2008 έρχεται η ώρα που πρέπει να ανοίξουμε τα μάτια και να κλείσουμε τα φώτα.

Στις 8 το απόγευμα και για μία ώρα ο κόσμος θα συντονιστεί στην "Ώρα της Γης".

Το Earth Hour είναι μια πρωτοβουλία που άρχισε για πρώτη φορά στις 31 Μαρτίου 2007 στο Σίντνεϊ της Αυστραλίας υπό την αιγίδα της WWF με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος από τις καταστροφικές κλιματολογικές αλλαγές και την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Αυτή η συγκριτικά μικρή - σε παγκόσμιο επίπεδο - συμμετοχή των 2μιση εκατομμυρίων ανθρώπων που έσβησε τα φώτα και έκλεισε τις περιττές ηλεκτρονικές συσκευές είχε θεαματικά αποτελέσματα αφού η εξοικονόμηση ενέργειας όπως προέκυψε από σχετικές έρευνες ήταν σημαντικότατη.

Στις 29 Μαρτίου 2008, η κοινή αυτή προσπάθεια παίρνει παγκόσμιες διαστάσεις αφού καλούνται να πάρουν μέρος όλες οι μεγαλουπόλεις της υφηλίου με τη συμμετοχή 30 εκατομμυρίων πολιτών αλλά και χιλιάδων επιχειρήσεων.

Με τις πρόσφατες ενοχλητικές διακοπές της ΔΕΗ στην ηλεκτροδότηση της χώρας μας, μια τέτοια προσπάθεια ενδεχομένως να ακούγεται οξύμωρη αλλά σε καμία περίπτωση δεν παύει να μας αφορά αφού η απειλή για το περιβάλλον συνεχίζει αδίστακτα.

Καλώ λοιπόν τους όποιους ευαισθητοποιημένους να το διαδώσουν και να συμμετέχουν σε αυτόν τον κοινό αγώνα για το μέλλον του πλανήτη μας.
29 Μαρτίου 2008 - 8 μ.μ. ώρα Ελλάδος - Ώρα της Γης
Για περισσότερες πληροφορίες Earth Hour 2008


27 Μαρτίου 2008

Henri de Toulouse-Lautrec - Μουσείο Ηρακλειδών

Jane Avril - 1893 - color litho,129x94cm

Στο Μουσείο Ηρακλειδών στο Θησείο παρουσιάζεται η έκθεση "Ο Toulouse-Lautrec και η Belle Epoque στο Παρίσι και την Αθήνα" έως τις 4 Μαΐου.
Η έκθεση στο Μουσείο του Θησείου φιλοξενεί μια σπάνια ενότητα περίπου 70 πρωτότυπων έργων του Henri de Toulouse-Lautrec επί χάρτου. Μέσα από αυτά ο επισκέπτης έρχεται σε επαφή με τη Μονμάρτη και τις αμαρτωλές απολαύσεις που αυτή η γραφική περιοχή χάριζε στους επισκέπτες της.

Οι διοργανωτές της έκθεσης τοποθετούν τα έργα στο ιστορικό, κοινωνικό, καλλιτεχνικό και αισθητικό πλαίσιο της εποχής τους (περ. 1880-αρχές 20ου αιώνα).
Ο βασικός στόχος της έκθεσης είναι να επισημάνει την επίδραση της Γαλλικής Belle Epoque στον αθηναϊκό κοινωνικό και καλλιτεχνικό βίο.

Τα πρωτότυπα έργα του Lautrec που παρουσιάζονται στην έκθεση (διαφημιστικές αφίσες, εξώφυλλα βιβλίων, προγράμματα θεατρικών παραστάσεων, μενού, προσκλητήρια, παρτιτούρες, σκίτσα, καρικατούρες, χαρακτικά και σχέδια) αντλούν τη θεματολογία τους από την Παρισινή καθημερινότητα και ψυχαγωγία. Αλλωστε η εικονογράφηση της έγχρωμης αφίσας του Μουλέν Ρουζ το 1891 ήταν εκείνη που τον έκανε διάσημο μέσα σε μια νύχτα.

Επίσης, η έκθεση περιλαμβάνει διαφημιστικά προϊόντων, φωτογραφίες, καρτ ποστάλ, θεατρικά προγράμματα και εξώφυλλα βιβλίων που εμφανίστηκαν στην αθηναϊκή καθημερινότητα στα τέλη του 19ου αιώνα και είναι εμφανώς επηρεασμένα από τα αντίστοιχα παρισινά έργα. Ορισμένα από αυτά τα υπογράφουν διακεκριμένοι Έλληνες δημιουργοί όπως ο Ν. Γύζης και ο Δ. Γαλάνης.

Τα έργα του Lautrec πλαισιώνονται από επιλεγμένα γαλλικά λογοτεχνικά χωρία, φωτογραφίες και άλλα πραγματολογικά στοιχεία που επιχειρούν να βοηθήσουν το θεατή να κατανοήσει με καλύτερο τρόπο την ατμόσφαιρα της εποχής.

Άνδρας Έφιππος με φόντο την Ακρόπολη, Αθήνα, c.1900, Αρχείο Μπενάκη

Στην πραγματοποίηση της διοργάνωσης συνεισφέρουν με σπάνιο αρχειακό υλικό φορείς όπως το Ελληνικό Λογοτεχνικό και Ιστορικό Αρχείο (ΕΛΙΑ), το Φωτογραφικό Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη, η συλλογή έργων τέχνης της Alpha Bank, την ιδιωτική συλλογή του κ. Π. Βέργου και άλλοι συλλέκτες.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο Μουσείο Ηρακλειδών υπάρχει μια εξαιρετική μόνιμη συλλογή με αντιπροσωπευτικά χαρακτικά του Ολλανδού καλλιτέχνη M. C. Escher, την οποία αξίζει επίσης να δείτε…
Στο παρακάτω βίντεο εμφανίζονται κάποια έργα του Henri de Toulouse-Lautrec :

Αξίζουν την επίσκεψη σας:
Η ζωή του Toulouse-Lautrec
Ιστοσελίδα του Toulouse-Lautrec
Μουσείο Ηρακλειδών

HERAKLEIDON - EXPERIENCE IN VISUAL ARTS
Ηρακλειδών 16, Θησείο, 210-3461981. Μόνιμη συλλογή με αντιπροσωπευτικά χαρακτικά του Ολλανδού καλλιτέχνη M. C. Escher και του ηγέτη της op art V. Vasarely.
Μέχρι 4/5 περιοδική έκθεση με τίτλο "Ο Toulouse-Lautrec και η Belle Epoque στο Παρίσι και την Αθήνα". Τρ.-Σάβ. 1-9 μ.μ. Κυρ. 11 π.μ.-7 μ.μ. Εισιτ. € 6, μαθητές-φοιτητές και άτομα άνω των 65 ετών € 4, παιδιά έως 12 ετών δωρεάν.

24 Μαρτίου 2008

..τουρίστρια στη πόλη μου!

..φωτό απο το....κέντρο της Αθήνας!!

Μου αρέσει να το 'παίζω' τουρίστρια στη Αθήνα!
Συχνά με φίλους κάνουμε βόλτες, μπερδευόμαστε με τους ξένους τουρίστες, τραβάμε φωτογραφίες, βρισκόμαστε ξανά σε λησμονημένες γωνιές της πόλης...ή ανακαλύπτουμε κάποιες νέες.. γιατί πάντα όλο κάτι καινούργιο βρίσκεις..
Αυτό το σκ έκανα διάφορα πράγματα. Αυτό όμως που ξεχώρισε μέσα μου ήταν η γνωριμία με ένα εξαιρετικό άνθρωπο.

Εντελώς τυχαία συνάντηση, μέσω κοινών γνωστών.
Ένας ξεχωριστός άνθρωπος, με φοβερές γνώσεις και εμπειρίες.
Καθηγητής ιστορίας, πολυβραβευμένος για τα βιβλία και τις μεταφράσεις του.
Και όπως όλοι οι αληθινά σημαντικοί άνθρωποι, ήταν απίστευτα απλός και προσιτός.
Κατασταλαγμένος .. Ένας μοναδικός πλούτος, που μας χαρίστηκε απλόχερα σε όλη τη παρέα..
Το πρωινό του Σαββάτου, ο αρχικός περίπατος συνεχίστηκε με μια ξεχωριστή ξενάγηση στην αρχαία αγορά, από εκείνες που πραγματικά σε κάνουν να βλέπεις την Αθήνα με μια εντελώς άλλη ματιά, και κατέληξε σε ένα φαγοπότι :) σε κοντινό μεζεδοπωλείο!

Μετά από αρκετή ώρα ανταλλαγής απόψεων, μου έδωσε τόσα πολλά εναύσματα και μια τόσο διαφορετική οπτική για την αξία της ζωής, που σπάνια σήμερα την αποκομίσεις..

Καλή εβδομάδα σε όλους! Να είστε όλοι πολύ-πολύ καλά :)

21 Μαρτίου 2008

Nαός της Αγροτέρας Αρτέμιδος στο Μετς

Ο αρχαιολογικός χώρος, όπου βρίσκονται τα θεμέλια του ιωνικού ναού της Αγροτέρας Αρτέμιδος, μια από τις σημαντικότερες ιστορικά αρχαιολογικές τοποθεσίες στο κέντρο των Αθηνών, απειλείται με μερική ή και ολική οικοπεδοποίηση.

O λόγος είναι η έλλειψη πολιτικής βούλησης από τους εκάστοτε Υπουργούς Πολιτισμού, να προσκομίσουν το τίμημα για την απαλλοτρίωση του χώρου, την περαιτέρω ανασκαφή, ανάδειξη και απόδοση του στους πολίτες των Αθηνών.

Η αρχαιολογική σπουδαιότητα του χώρου έχει επισημανθεί από το 1964 από επιφανείς αρχαιολόγους, και το ΚΑΣ έχει ήδη γνωμοδοτήσει 7 φορές υπέρ της απαλλοτρίωσης ολόκληρου του τετραγώνου.
Το ΥΠΠΟ έχει εκδώσει 3 αποφάσεις υπέρ της απαλλοτρίωσης όμως αρνείται να τις υλοποιήσει με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες (πολιτικά πρόσωπα και εταιρίες) να πιέζουν επανειλημμένα για την οικοδόμησή του!

Πρόκειται για Ιωνικό Ναό του 5ου αιω, κτίσθηκε πιθανότατα από τον Καλλικράτη αρχιτέκτονα του Ναού της Απτέρου Νίκης στην Ακρόπολη, με τον οποίο παρουσιάζει πολλές ομοιότητες. Συνδέεται άρρηκτα με την ταυτότητα της πόλης και τη χρυσή της εποχή, καθώς στον ναό αυτόν έταξαν οι Αθηναίοι τη νίκη τους στη μάχη του Μαραθώνα. Ήταν επίσης ο τόπος τέλεσης των μικρών Ελευσινίων μυστηρίων γνωστά τα ως «εν Άγραις μυστήρια» και παρέμεινε τόπος λατρείας ενσωματωμένος στην μεταβυζαντινή εκκλησία γνωστή ως «Παναγιά στην Πέτρα» έως το 1778. Έχει καταγραφεί και αποτυπωθεί εκτενώς από ξένους περιηγητές ανά τους αιώνες.

Η τοποθεσία βρίσκεται επi της οδού Αρδηττού δίπλα στους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Αθήνας (Ακρόπολη, ναός Ολυμπίου Διός, Βασιλική του Λεωνίδη, Παναθηναϊκό Στάδιο, λόφοι Αρδηττού και Άγρας).

Είναι απορίας άξιον πως το υπουργείο Πολιτισμού έχει τους πόρους για να απαλλοτριώσει και να κατεδαφίσει τα νεοκλασσικά κτίρια επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου και αφήνει να σέρνεται επί δεκαετίες τώρα η ανάδειξη και διάσωση της Αγροτέρας Αρτέμιδος, μίας από τις σημαντικότερες ιστορικά αρχαιολογικές τοποθεσίες στο κέντρο των Αθηνών, αδυνατώντας να προσκομίσει χρήματα για την απαλλοτρίωση!

Όσον αφορά τη σημερινή κατάσταση του μνημείου αναμένεται η συνέχιση της κατεδάφισης των υπόλοιπων παλαιών κτισμάτων που ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2006 και η πλήρης ανασκαφή του χώρου.

Πηγή άρθρου: ΕΔΩ

Στην Ελευθεροτυπία είχε δημοσιευθεί ένα σχετικό άρθρο, το οποίο αξίζει να διαβάσετε με τίτλο : Η Αγροτέρα Αρτεμις κι ο Ζαχόπουλος .

Θέα απο τον αρχαιολογικό χώρο, όπου φαίνεται η άμεση σχέση με την Ακρόπολη και το ναό του Ολυμπίου Διός
Πρόσφατη εικόνα απο τους τάφους στον αρχαιολογικό χώρο
Εύρημα απο την κατεδάφιση (Δεκ.2006)
Λεπτομέρεια λιθογραφίας των αρχιτεκτόνων Stuart&Revett που δείχνει το ναό (1750-53)

Ένας ιστορικός τόπος σαν τον ναό της Αγροτέρας Αρτέμιδος στο Μετς, όχι μόνο πρέπει να διασωθεί και να προστατευθεί, αλλα και να αναδειχθεί. Είναι απίστευτο, να έχουμε μία ανεκτίμητη κληρονομιά και να επιδιώκουμε την καταστροφή του εθνικού κεφαλαίου μας με την ανοχή του κράτους.
Το κράτος θα πρέπει να αναλάβει με σοβαρότητα τις ευθύνες του και να προσφέρει στους κατοίκους και επισκέπτες της Αθήνας ένα σημαντικό ιστορικό μνημείο και ελεύθερο χώρο.

Η Αθήνα δεν αντέχει άλλο τσιμέντο.

Για περισσότερες πληροφορίες και για να υπογράψετε την έκκληση για άμεση απαλλοτρίωση του ιστορικού και αρχαιολογικού χώρου κάντε κλικ στο http://www.artemisagrotera.org/

18 Μαρτίου 2008

Οδυσσέας Ελύτης

Στις 18 Μαρτίου του 1996 έφυγε από κοντά μας ο Οδυσσέας Ελύτης, ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Ευρωπαίους λογοτέχνες και ένας από τους κορυφαίους εκπροσώπους του υπερρεαλισμού στην Ελλάδα.
Για ορισμένους ανθρώπους, ό,τι και αν αποπειραθείς να γράψεις είναι αδύνατο να μπορέσεις να περιγράψεις την ευγνωμοσύνη και το θαυμασμό σου. Μια τέτοια μορφή είναι ο Οδυσσέας Ελύτης. Σοφός μέσα στην απλότητα του. Ο καλύτερος τρόπος για να τον γνωρίσει κάποιος είναι να διαβάσει τα δοκίμια και την ποίησή του, καθώς έχει αυτοβιογραφηθεί σε αυτά έξοχα.

"Ένα δειλινό στο Αιγαίο περιλαμβάνει τη χαρά και τη λύπη σε τόσο ίσες δόσεις που δεν μένει στο τέλος παρά η αλήθεια."

"Αν αποσυνδέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις."

"Για όποιον η Θάλασσα στον ήλιο είναι 'τοπίο' - η ζωή μοιάζει εύκολη και ο θάνατος επίσης. Αλλά για τον άλλον είναι κάτοπτρο αθανασίας, είναι 'διάρκεια'. Μια διάρκεια που μόνον το ίδιο της το εκθαμβωτικό φως δεν σ' αφήνει να τη συλλάβεις."
(Μικρός Ναυτίλος)

"Ιστορία, ζωή, θάνατος, είναι νοήματα που δίνουν όλους τους δυνατους συνδυασμούς για πιθανές απαντήσεις στην υπαρξιακή μας απορία. Κι όλα δείχνουν πως τα νοήματα αυτά αιωρούνται μέσα στο εξαγνιστικό νησιώτικο τοπίο."
(Εξι και μια τύψεις για τον ουρανό)

"Στόν Παράδεισο έχω σημαδέψει ένα νησί
Απαράλλαχτο εσύ κι ένα σπίτι στή θάλασσα
Μέ κρεβάτι μεγάλο καί πόρτα μικρή
Έχω ρίξει μές στ’άπατα μιάν ηχώ
Νά κοιτάζομαι κάθε πρωί που ξυπνώ
ΝΑ ΣΕ ΒΛΕΠΩ ΜΙΣΗ ΝΑ ΠΕΡΝΑΣ ΣΤΟ ΝΕΡΟ
ΚΑΙ ΜΙΣΗ ΝΑ ΣΕ ΚΛΑΙΩ ΜΕΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ..."
(Μονόγραμμα)

"Ο Νόμος που είμαι δεν θα με υποτάξει."
"Το «κενό» υπάρχει όσο δεν πέφτεις μέσα του."
"Δεν έχει φτέρνες η τελειότητα."
"Τρώγε την πρόοδο και με τα φλούδια και με τα κουκούτσια της."
"Ψαρεύοντας έρχεται η θάλασσα."
"Δίνε δωρεάν τον χρόνο, αν θες να σού μείνει λίγη αξιοπρέπεια."
"Είναι διγαμία ν’ αγαπάς και να ονειρεύεσαι."
"Αν δεν στηρίξεις το ένα σου πόδι έξω απ’ τη Γη,
ποτέ σου δεν θα μπορέσεις να σταθείς επάνω της"
"Θάλασσα λανθασμένη δεν γίνεται."
"Αν είναι να πεθάνεις πέθανε,
αλλά κοίτα να γίνεις ο πρώτος πετεινός μέσα στον Άδη."
(Μαρία Νεφέλη)

Βιογραφία, εργογραφία Ο. Ελύτη : ΕΔΩ

16 Μαρτίου 2008

Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain

Πρωταγωνιστές: Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz, Yolande Moreau, Artus DePenguern, Urbain Cancelier
Σκηνοθέτης: Jean-Pierre Jeunet
Ετος: 2001

Υπάρχουν αρκετές ταινίες που αγαπώ, κάποιες από αυτές τις αναφέρω & στο προφίλ μου. Ήθελα πολύ να κάνω ανάρτηση, για μια από τις πιο αγαπημένες μου ταινίες και ευχαριστώ τον lockheart για την αφορμή που μου έδωσε με αυτή τη πρόσκληση.
Η Αmelie για εμένα είναι ένα διαμάντι, μια ταινία που με γοήτευσε από το πρώτο λεπτό, μέχρι και την ώρα που άναψαν τα φώτα στην σκοτεινή αίθουσα του κινηματογράφου.
Υπέροχη ιστορία, σκηνοθεσία, φωτογραφία...Μεθυστική η μουσική του Yann Τiersen! Δεν πρόκειται να τη βαρεθώ ΠΟΤΕ!
Απόψε θέλω να σας την θυμίσω και να σας ταξιδέψω στο κόσμο της Αmelie, μιας κοπέλας τόσο διαφορετικής από τις υπόλοιπες.


Η Amelie δουλεύει ως σερβιτόρα σε ένα καφέ στη Μονμάρτη.. και βάζει στόχο να ομορφύνει τη ζωή των γύρω της. Ξεκινά μια σειρά εφευρετικών σχεδίων για να δώσει ουσία στις ζωές των άλλων ανθρώπων. Σαν από θαύμα αλλάζει τις ζωές των γειτόνων της, προς το καλύτερο. Πάντα όμως κρύβεται πίσω από το πέπλο της ανωνυμίας και της μυστικότητας.
Όταν θα ερωτευτεί, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει λίγη από τη μαγεία, για να ομορφύνει και τη δική της ζωή.

Το μήνυμα της ταινίας είναι πανέμορφο και οικουμενικό.
Είναι απλή επιλογή το να ακολουθούμε τις επιθυμίες της καρδιάς μας και να ζούμε αισιόδοξα και με αγάπη.
Τα πάντα μπορούν να αλλάξουν στην ζωή μας την αμέσως επόμενη στιγμή!
Η καθημερινότητα είναι γεμάτη από μικρά καθημερινά θαύματα, τα οποία προσπερνάμε βιαστικοί, δίχως να τους δίνουμε προσοχή.
Τα πάντα είναι πιθανά.
Ανά πάσα στιγμή μπορείς να ερωτευτείς, να νιώσεις, να αγαπήσεις, να αλλάξεις ολόκληρη τη ζωή σου, να κερδίσεις, να χάσεις, να βοήθησεις, να ομορφύνεις τη ζωή του διπλανού σου. Δίνοντας έτσι νόημα και στη δική σου ζωή.
Η Αmelie θυμίζει οτι όλα είναι πιθανά αρκεί να το πιστέψεις … το μόνο που χρειάζεται.. να ανοίξεις τη καρδιά σου και να ζήσεις το όνειρο σου!

Όποιος επιθυμεί ας αναρτήσει τη δική του αγαπημένη ταινία.

14 Μαρτίου 2008

Nuts - Εξ Αρχείων Τέχνης Κάρολου Κουν

Τη προηγούμενη εβδομάδα βρέθηκα στο Νέο Ελληνικό Θέατρο Γ. Αρμένη στην παράσταση Nuts. Αν και το σενάριο του έργου είχε ενδιαφέρον, εντούτοις η παράσταση δεν με κέρδισε.

Βέβαια αυτό είναι καθαρά προσωπική απόψη. Σε κάθε περίπτωση, νομίζω πως αξίζει να γίνει αναφορά στη θεματολογία του έργου.

Ο Αμερικανός συγγραφέας Tom Topor στο τέλος της δεκαετίας του 1970 τάραξε τα νερά στη μέχρι τότε συγγραφή δικαστικού δράματος.
Καθώς μέχρι τότε, η έμφαση στα δικαστικά δράματα δινόταν στο δολοφόνο, στο έγκλημα και στο ποιος ήταν ο ένοχος. Δηλαδή σε δικαστικά έργα με αστυνομικό σασπένς.
Ο Topor ανατρέπει το τοπίο στο Αμερικανικό δικαστικό δράμα, επιχειρώντας έμφαση στην κοινωνική ανθρωπολογία και ρίχνοντας το βάρος στην ψυχολογία των μαρτύρων. Στα έργα του, αυτά που αποκαλύπτονται σε ένα δικαστήριο, δεν έχουν ενδιαφέρον τόσο από αστυνομικής άποψης, αλλά περισσότερο από κοινωνικής και ψυχιατρικής.
Αξίζει μια αναφορά στον θεατρικό συγγραφέα. Ο Topor γεννήθηκε το 1938 στην Αμερική, εργάστηκε επί σειρά ετών ως ρεπόρτερ δικαστικού και αστυνομικού ρεπορτάζ και απέκτησε πλούσια εμπειρία σε τέτοιου είδους υποθέσεις. Έγραψε έργα για το θέατρο και βιβλία μεταφέροντας την εμπειρία τόσων χρόνων στο δικαστικό ρεπορτάζ. Πολλά από τα έργα του τα σκηνοθέτησε ο ίδιος.

Το έργο «ΝUTS» γράφτηκε το 1979 με τη μορφή θεατρικού κειμένου και με αφορμή ένα πραγματικό περιστατικό. Πρωτοπαίχτηκε το 1981 στο Θέατρο Μπρόντγουεη στη Νέα Υόρκη, με μεγάλη επιτυχία. Το 1996 ένα θεατρικό σχήμα τολμά να ανεβάσει το έργο σε πραγματική δικαστική αίθουσα, παίρνοντας άδεια από το Δήμαρχο της πόλης. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως η αίθουσα το πρωί λειτουργούσε σαν δικαστήριο, ενώ το βράδυ μετατρεπόταν σε θεατρική σκηνή.
Η εφημερίδα New York Times είχε σχολίασει θετικά το εγχείρημα, σε σχετικό άρθρο με τίτλο: «Δικαστήριο το πρωί, θεατρικό σανίδι το βράδυ…».
Το 1987 το «ΝUTS» έγινε ταινία, σε σενάριο του ίδιου του Topor και σκηνοθεσία του Martin Ritt. Πρωταγωνιστούσαν η Barbara Streisand και ο Richard Dreyfuss.

Το έργο πραγματεύεται την αληθινή ιστορία μιας πόρνης, η οποία σκοτώνει έναν από τους πελάτες της. Η οικογένεια της, για να αποφύγει το κοινωνικό “στίγμα”, την κλείνει στο ψυχιατρείο. Η κοινωνία και το σύστημα σιωπούν. Η ίδια δίνει έναν άνισο αγώνα απέναντι σε όλους όσους την περιθωριοποίησαν, προσπαθώντας να αποδείξει ότι δεν είναι τρελή και να επανακτήσει το δικαίωμα να περάσει από δίκη για το έγκλημα.

Ο συγγραφέας έχει σκοπό να αποδείξει, αφενός οτι το δικαστικό σώμα είναι αδιάφορο και διαπλεκόμενο και, αφετέρου οτι όλοι οι αξιόπιστοι μάρτυρες είναι εν δυνάμει τρελοί.
Στο έργο θίγονται θέματα οικογενειακής βίας, καθώς και το πώς το περιβάλλον ενός παιδιού έχει τη δυνατότητα να διαμορφώσει θετικά ή αρνητικά το χαρακτήρα του, οδηγώντας το σε πράξεις εγκληματικές.

Αν και η συγκεκριμένη θεατρική μεταφορά του έργου έχει αποσπάσει καλές κριτικές, προσωπικά έφυγα από το θέατρο, έχοντας την αίσθηση ότι το συγκεκριμένο σενάριο θα μπορούσε να παρουσιαστεί καλύτερα. Η σκηνοθετική άποψη δεν με άγγιξε ιδιαίτερα.

Νομίζω οτι η παράσταση θα έπρεπε να μεταδώσει αρκετά μηνύματα. Αντίθετα, ακόμα και οι δυνατές στιγμές του έργου - καθαρά προσωπική άποψη - δεν μου δημιούργησαν κάποια ιδιαίτερη ένταση.
Από τους ηθοποιούς, ξεχώρισα την ερμηνεία του κ. Καρύδη και κάποιες στιγμές της κας Κοταμανίδου. Στα συν της παράστασης οι φωτισμοί, η αίθουσα και η μουσική του Δ. Τσακνή.

ΝΕΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΞ ΑΡΧΕΙΩΝ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ)
Σπύρου Τρικούπη 34, Εξάρχεια, 210 8253489, Απόγ: Σάβ. 6 μ.μ. Βραδ: Τετ., Πέμ., Παρ., Σάβ. 9 μ.μ., Κυρ. 8 μ.μ. € 20, φοιτ.: € 15.
Κοινωνικό του Τομ Τοπόρ Σκηνοθ.: Π. Ζούλιας.
Παίζουν: Η. Μουκίου, Ντ. Καρύδης, Εύα Κοταμανίδου, Στ. Μερμήγκης, Θ. Αντωνιάδης, Μ. Πετούσης.

11 Μαρτίου 2008

γάτες..

Έχω ιδιαίτερη αδυναμία στα ζώα, ειδικότερα στις γάτες!
Μου αρέσει πολύ να τις φωτογραφίζω. Σκέφτηκα να σας ποστάρω κάποιες φωτο!
.. γεια σας!!
..σε βράχο στην Αμοργό.. απο πίσω η θάλασσα!..
γάτος...μου ποζάρει..ξανά...
γάτες..λιάζονται σε αρχαία μάρμαρα μέσα στο χώρο της Ακροπόλεως..
..απο την Αμοργό..ξανά..
επ...κάποιος μας παρακολουθεί !!
..σε ένα απο τα μονοπάτια πεζοπορίας της Αμοργού..
κάποιος μάλλον πεινάει αρκετά.. :)

8 Μαρτίου 2008

...άρωμα γυναίκας

Όλοι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως φύλου, πρέπει να τιμούνται και να εισπράττουν σεβασμό κάθε μέρα.
Να έχουν ίσα δικαιώματα σε όλα τα επίπεδα της ζωής.
Εντούτοις η σημερινή ημέρα είναι μια καλή ευκαιρία για να αναλογιστούμε την αξία του δύσκολου ρόλου της γυναίκας στην κοινωνία.

Η γυναικεία φύση αποτελούσε ανέκαθεν πηγή έμπνευσης σε κάθε έκφραση της τεχνης.

Θαυμάστε στο παρακάτω βίντεο γυναικεία πορτρέτα απο πίνακες κορυφαίων καλλιτεχνών.


Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τους καλλιτέχνες και τους πίνακες που παρουσιάζονται στο παραπάνω βίντεο: ΕΔΩ

Στο παρακάτω βίντεο ξεχωριστές δημιουργίες του Jean-Baptiste Camille Corot εμπνευσμένες απο τη γυναικεία φύση.


Αξίζουν την ανάγνωση σας:
Μια γυναίκα κάθε 18 δευτερόλεπτα θύμα ενδοοικογενειακής βίας
International women's day

7 Μαρτίου 2008

Τραγούδια αγάπης..

Μετά τις πρόσκλησεις των κοσμικός άξονας , vassia , Το κέρας της αμάλθειας , Αdonios , daisy , butterfly και mad (αν ξέχασα κάποιον να με συγχωρέσει..) να συμμετάσχω στο παιχνίδι για τραγούδια αγάπης.

Οι κανόνες έχουν ως εξής: "Διαλέγεις ένα ή δυο τραγούδια με τα οποία θα έλεγες το σ’ αγαπώ στον-ην σύντροφο σου ή κάποιον-α που σε ενδιαφέρει. Σε περίπτωση που επιλέξεις δύο κομμάτια, απαραιτήτως το ένα θα πρέπει να έχει αντρικά και το άλλο γυναικεία φωνητικά. Δεν υπάρχει περιορισμός ανάμεσα σε σόλο καλλιτέχνες ή γκρουπ, βάζετε ότι σας εκφράζει περισσότερο. Προσοχή, οι Prince και Mika θα θεωρηθούν γυναικείες φωνές οπότε αυτόματα η συμμετοχή σας κηρύσσεται άκυρη."

Τα αγαπημένα τραγούδια για μια τέτοια περίπτωση..άπειρα!!
Αναρτώ αυθόρμητα δύο τραγούδια που 'μιλάνε' μέσα μου..

το πρώτο..


το δεύτερο..


Περνάω τη σκυτάλη (εφόσον έχουνε τη διάθεση να συμμετάσχουν) στους: Αίγλη, Σοφία (red nights), nefelli, nikiplos, ocean και Δηιάνειρα .

6 Μαρτίου 2008

Μελίνα Μερκούρη (18/10/1920 – 6/3/1994)


«Γεννήθηκα Ελληνίδα. Θα πεθάνω Ελληνίδα.»

Σαν σήμερα πέθανε η Μελίνα Μερκούρη.
Όσοι επιθυμούν να διαβάσουν αναλυτικά στοιχεία για τη ζωή, τη φιλμογραφία και τη δισκογραφία της, ας κάνουνε κλικ εδώ .
Η διεθνής ακτινοβολία της Μελίνας και οι επαφές που είχε αναπτύξει με κορυφαίους παράγοντες των τεχνών, των γραμμάτων και της πολιτικής, έγιναν αφορμή για να βγει η Ελλάδα από το περιθώριο. Η Μελίνα υπήρξε πρέσβειρα του ελληνικού πολιτισμού.

Η θητεία της ως υπουργός Πολιτισμού, της έδωσε το έναυσμα για να κάνει μια σειρά σημαντικών κινήσεων στο τομέα αυτό. Ξεκίνησε εκστρατεία για την επιστροφή των κλεμμένων μαρμάρων της Ακρόπολης από τον Λόρδο Έλγιν, τα οποία σήμερα βρίσκονται στις προθήκες του Βρετανικού Μουσείου, δημιούργησε το θεσμό των δημοτικών περιφερειακών θεάτρων (γνωστά ως ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.) με σκοπό την πολιτιστική ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας, αλλά και τον θεσμό των πολιτιστικών πρωτευουσών της Ευρώπης, με πρώτη την Αθήνα το 1985. Επίσης, έδωσε ιδιαίτερη σημασία στην εισαγωγή του πολιτισμού και της θεατρικής αγωγής στα σχολεία, αλλά καταβεβλημένη από τη πολύχρονη μάχη με το καρκίνο άφησε τη τελευταία της πνοή στο νοσοκομείο Memorial της Νέας Υόρκης, την Κυριακή 6 Μαρτίου του 1994.

Σε προηγούμενη ανάρτηση του blog, έχει γίνει αναλυτική αναφορά στο ζήτημα της επιστροφής των Μαρμάρων. Αξίζει να παρακολουθήσετε το βίντεο που παρατίθεται με τη συνομιλία της Μελίνας με το Διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου. Δείτε το πάθος της. Νομίζω οτι σήμερα αυτός ο δυναμισμός λείπει περισσότερο απο ποτέ.

Τα λόγια της ακόμα σε συγκλονίζουν...

«Η Ελλάδα πρέπει να πρωταγωνιστεί για τον πολιτισμό. Η Ελλάδα αυτό είναι η κληρονομιά της, αυτό είναι η περιουσία της και αν το χάσουμε αυτό δεν είμαστε ΚΑΝΕΙΣ

«ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΑΓΕ ΠΟΛΛΟΙ ΠΑΡΘΕΝΩΝΕΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ??»

Μετά το θάνατό της, συνεχιστής του έργου της υπήρξε ο σύζυγος της Ζυλ Ντασέν, ο οποίος ίδρυσε το Ίδρυμα «Μελίνα Μερκούρη» με σκοπό μέσω διαφόρων πρωτοβουλιών την προβολή των αξιών του ελληνικού πολιτισμού. Πρωταρχικός στόχος του Ιδρύματος είναι η προώθηση όλων των απαιτούμενων ενεργειών για την αποπεράτωση του Μουσείου της Ακρόπολης και ο συντονισμός κινήσεων για τον επαναπατρισμό των Μαρμάρων του Παρθενώνα.

Σήμερα, όλο και περισσότεροι Βρετανοί πολίτες, με επικεφαλής τη Βρετανική Επιτροπή για την Επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα, πιέζουν για την απόδοσή τους.
Στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης θα κρατηθεί κενός χώρος για τη μέρα της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα στο σπίτι τους.

Η Μελίνα έλεγε: «…ελπίζω να δω τα Μάρμαρα πίσω στην Αθήνα προτού πεθάνω. Αν όμως έρθουν αργότερα, εγώ θα ξαναγεννηθώ…».

"Τα παιδιά του Πειραιά" (Μερκούρη Μελίνα, Μουσική/Στίχοι: Χατζιδάκις Μάνος)


Aξίζει και μια περιήγηση στο site του Ιδρύματος "Μελίνα Μερκούρη":
http://www.melinamercourifoundation.org.gr/

4 Μαρτίου 2008

ανοιξιάτικη διάθεση..

Με το που μπαίνει η Άνοιξη έχω μια απίστευτη διάθεση να βγαίνω έξω, να βολτάρω συνεχώς, να βγάζω φωτογραφίες.. Δυστυχώς οι υποχρεώσεις τρέχουν, οπότε πρέπει να πείθω τον εαυτό μου να μη κοιτάει έξω απο το παράθυρο..να μην ονειρεύεται ταξίδια, να βρεί δύναμη να συγκεντρωθεί σε ότι δεν χωρά αναβολή! Ευτυχώς πάντα βρίσκεις χρόνο.. έτσι όλη τη Κυριακή την αφιέρωσα σε ξέγνοιαστες βόλτες με φίλους έξω..! Σας ποστάρω μερικές απο τις φωτό που τράβηξα. Δίχως σκέψη, απλά πατώντας το κλικ σε ότι στιγμιαία μου κέρδισε το ενδιαφέρον! Σήμερα θέλησα να γεμίσω το blog με λουλούδια και εικόνες που αγαπώ!! Εύχομαι να τις χαρείτε κ εσείς το ίδιο!
Ενα κλαδί απο ανθισμένη αμυγδαλιά σε όλους σας!!
Αμυγδαλιές = άνοιξη!!
Τι πιο ελπιδοφόρο απο τα άνθη..
Ο ζωοδότης ήλιος γιορτάζε..
Ένα μαγικό μονοπάτι με δέντρα αγκαλιασμένο..
Σας βλέπω... :)
Αγάπη..
Ήρθαν και οι Αποκριές..
Κάποιες ψυχές έδιναν χαρά στα παιδιά ζωγραφίζοντας τα πρόσωπα τους.. :)
Χαρείτε όσο πιο πολύ μπορείτε όλοι..

Related Posts with Thumbnails