5 Μαΐου 2010

Bob Theatre Festival 2010


Ένα από τα πιο επιτυχημένα και δημοφιλή φεστιβάλ νεανικού θεάτρου της Αθήνας επιστρέφει για τρίτη χρονιά στο Θέατρο Χώρα! Μετά την μεγάλη επιτυχία των δύο προηγούμενων χρόνων, το φεστιβάλ θα διοργανωθεί για τρίτη φορά φέτος, από τις 10 έως τις 16 Μαΐου στο θέατρο ΧΩΡΑ, με νέες ακόμα πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις, συναυλίες και με το γνωστό κέφι που το έκανε αγαπητό στο κοινό.

Θεατρικές παραστάσεις, μουσικά lives, giggs, events, Dj sets, Ραδιοφωνικά πάρτυ, όλα αυτά εκτυλίσσονται από το Φουαγιέ στην Ταράτσα και από την Κεντρική Σκηνή στον εξώστη, από το δρόμο στην Μικρή Χώρα με νέους ανθρώπους να κυκλοφορούν με το ποτό τους σε όλους τους χώρους, μετατρέποντας την όλη διοργάνωση σε ένα δυναμικό, ζωντανό πάρτυ.

Το νεανικό θέατρο έχει βρει το φεστιβάλ που το αγκαλιάζει και το παρουσιάζει με το καλύτερο δυνατό τρόπο. Νέες ομάδες-νέοι δημιουργοί το εμπιστεύονται γιατί γνωρίζουν ότι θα βρουν τις ιδανικές συνθήκες για να παρουσιάσουν τη δουλειά τους και να προσεγγίσουν και ένα κοινό που είναι δύσκολα προσεγγίσιμο διαφορετικά. Το θέατρο ΧΩΡΑ, αναμένεται να γίνει για ακόμα μια φορά η θεατρική πρωτεύουσα της Αθήνας.

Παραστάσεις
1. Τα Λιοντάρια (των Β. Μαυρογεωργίου, Κ. Γάκη – Θέατρο Ν. Κόσμου)
2. Εκεί, εκεί στην Κόλαση (AbOvo)
3. Scarmface (Splish – Splash)
4. Μαμά Ελλάδα2 (AbOvo)
5. Το Κουρδιστό Πορτοκάλι (mikriskini)
6. The Love Manifest (Ζ. Ρούμπος, Ρ. Κυρίου των eXanimo)
7. Ο Γλάρος (Pequod)
8. Ζελόβ (AbOvo)
9. Pac Man (σκην. Γ. Παλούμπης – Θέατρο ΧΩΡΑ)
10. The Theatre Case (βλακlist)
11. Ο Πλανήτης (AbOvo)
... και άλλες (σύνολο περίπου 18)


Διαγωνισμός Scratch Night
8 διαφορετικοί θίασοι θα διαγωνιστούν δείχνοντας 15 λεπτά από τις υπό διαμόρφωση παραστάσεις τους και το κοινό θα ψηφίσει τον καλύτερο. Ο νικητής θα ενταχθεί με την ολοκληρωμένη πια παράσταση στο πρόγραμμα του θεάτρου ΧΩΡΑ για τη σεζόν 2010-2011.

Συναυλίες – πάρτυ – performances
Live από τους Burger Project και άλλα συγκροτήματα, πάρτυ από ραδιοφωνικούς dj και performances – έκπληξη από τους AbOvo στους χώρους του θεάτρου θα πλαισιώσουν το φεστιβάλ και θα το μετατρέψουν σε ένα επταήμερο θεατρικό πάρτυ

Πρόγραμμα των παραστάσεων: εδώ.

Θέατρο ΧΩΡΑ
10-16 Μαΐου 2010
Αμοργού 20, Κυψέλη
Τηλέφωνο θεάτρου: 2108673945
Εισιτήριο: 12€
Προσφορά: Αφού δείτε μια παράσταση κρατάτε το εισιτήριό σας και βλέπετε άλλη μία μόνο με 8€.

** Ευτυχώς που διοργανώνονται αυτά τα φεστιβάλ,
και ευτυχώς που υπάρχει το θέατρο.. **

4 Μαΐου 2010

Athens Video Art Festival 2010


Ένα από τα φεστιβάλ που προσπαθώ να παρακολουθώ κάθε χρόνο.. είναι το Athens Video Art Festival.. Όπως είχαμε πει στο περσινό & στο προπέρσινο αντίστοιχο post, το Athens Video Art Festival, είναι ένας θεσμός που έχει αγαπηθεί όσο λίγοι..

Εφέτος θα πραγματοποιηθεί στις 7 – 9 Μαΐου στην «Τεχνόπολις» του Δ. Αθηναίων και στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, στο Γκάζι.


Mε την υποστήριξη περισσότερων από 7.200 καλλιτεχνών παγκοσμίως (με μία database έργων από όλες τις κατηγορίες, η οποία ξεπερνάει τα 11.500 από ολόκληρο το φάσμα της ψηφιακής δημιουργίας), κάνοντας την διοργάνωση μια από τις μεγαλύτερες, τόσο ως προς τις υποψηφιότητες, όσο και την επισκεψιμότητα.

Έργα από ολόκληρο το φάσμα της ψηφιακής δημιουργίας (Video Art, Animation, Digital Image, Web Art, Installation Art, Performance Art), αλλά και παρουσιάσεις των μεγαλύτερων Διεθνών Φεστιβάλ με αποκλειστικό υλικό και επίσημους προσκεκλημένους, Ακαδημαϊκά Αφιερώματα, καθώς και μια σειρά από μεγάλα νεανικά μουσικά συναυλιακά δρώμενα.

Highlight της φετινής διοργάνωσης – οι μεγαλύτερες στιγμές κορυφαίων δημιουργιών του Andy Warhol, του μεγαλύτερου ειδώλου της Pop κουλτούρας. Ο Andy Warhol διερεύνησε έντονα την κινούμενη εικόνα δημιουργώντας επικές ταινίες, προσωπικά πορτρέτα, προγράμματα για την τηλεόραση, μουσικά videos και μεταμόρφωσε τη σύγχρονη τέχνη, διαγράφοντας τις παραδοσιακές διακρίσεις ανάμεσα στις Καλές Τέχνες και την Pop κουλτούρα.

Με τη φετινή θεματική ενότητα «Feel Free To Feel Green» θα παρουσιαστούν σε ειδικά διαμορφωμένο κτήριο της «Τεχνόπολις», «περιβαλλοντικά - ευαίσθητα» έργα όλων των κατηγοριών (installations, video art, digital image κ.α.), που αφορούν στην ευρύτερη σχέση του σύγχρονου Ανθρώπου με τη Φύση.

Αφιερώματα στα μεγαλύτερα διεθνή Festival

Transmediale (Germany), REC (Spain), In-Edit (Spain), Orebro Video Art Festival (Sweden), Cologne Off (Germany).

Ακαδημαϊκές Συνεργασίες / Παρουσία Επισήμων

Goethe Institut (40 jahre videokunst), Instituto Cervantes (Videonautas: Panorama of Spanish Video Creation 2002-2008), Παρουσίαση: Electronic Arts Intermix, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ΤΕΙ Αθηνών.

Info:

Ώρες Λειτουργίας : 16:00 – 00:30

Είσοδος:
7 ευρώ


Πρόσβαση:
Τρόλεϊ: Νο 21 (από Ομόνοια),
Λεωφορεία ΟΑΣΑ: 035, 049, 811, 815, 838, 914, Β18, Γ18, 731, 031.
Μετρό: Σταθμός "Κεραμεικός"


Ιnfo: athensvideoartfestival.gr
Athens Video Art Festival 2008
Athens Video Art Festival 2009

29 Απριλίου 2010

Θερμοπύλες

Θερμοπύλες
Τιμή σ' εκείνους όπου στην ζωή των
ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες.
Ποτέ από το χρέος μη κινούντες•
δίκαιοι κ' ίσοι σ' όλες των τες πράξεις,
αλλά με λύπη κιόλας κ' ευσπλαχνία•
γενναίοι οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν
είναι πτωχοί, πάλ' εις μικρόν γενναίοι,
πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε•
πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,
πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.
Και περισσότερη τιμή τους πρέπει
όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)
πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος,
κ' οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε και πέθανε σαν σήμερα.. (29 Απριλίου 1863-29 Απριλίου 1933). Εχει αναρτηθεί αφιέρωμα στο blog, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ .

Το παραπάνω, είναι ένα από τα ιστορικά ποιήματα του Κ.Καβάφη, το οποίο γράφτηκε τον Ιανουάριο του 1901.

Οι Θερμοπύλες είναι ένα πασίγνωστο σύμβολο, ιστορικής καταγωγής, ένα ισχυρότατο σύμβολο ανδρείας και αλτρουισμού. Με πλήρη επίγνωση του χρέους και του καθήκοντός τους, οι ολιγάριθμοι στρατιώτες του Λεωνίδα προσφέρουν ό,τι πολυτιμότερο έχουν, την ίδια τη ζωή τους για την πατρίδα. Δίχως δισταγμό μένουν ακίνητοι στις θέσεις τους, ακόμη και όταν μαθαίνουν για την προδοσία του Εφιάλτη.

Ο Καβάφης επιχειρεί στο ποίημα αυτό να ορίσει το μέτρο, την μεσότητα που δεν ξεπερνά ποτέ τα δύο εκ διαμέτρου αντίθετα άκρα του ιδανικού ανθρώπου-φύλακα των Θερμοπυλών (οι Θερμοπύλες εννοούνται εδώ ως οι καθημερινές προκλήσεις που δέχονται όλοι ανεξαιρέτως οι άνθρωποι).
Η ουσία του ποιήματος βρίσκεται στο τελευταίο τετράστιχο. Αυτό έχει σημασία για τον ποιητή: να προβλέπεις ότι θα ηττηθείς (πάντα θα βρεθεί ένας Εφιάλτης και οι Μήδοι θα περάσουν) και όμως εσύ «να μη κινείς από το χρέος σου», να στέκεσαι ασάλευτος στη θέση σου και να πέφτεις.
--
Υπάρχουν ακόμη άραγε άνθρωποι σήμερα που φυλάνε Θερμοπύλες;
Υπάρχουν, μα δεν ακούγονται, δεν προβάλλονται και είναι συνήθως περιθωριοποιημένοι.


Για να βγει από το αδιέξοδο η χώρα και εμείς, τώρα κ αν θα χρειαστούν αυτοθυσίες... Μα ποια η λογική του να βιώσεις όλα αυτά που "έρχονται", όταν οι ένοχοι που θησαύρισαν - τρώγοντας τo δημόσιο χρήμα - μένουν ατιμώρητοι; Ακόμα και σήμερα κανείς δεν φαίνεται να έχει συναίσθηση των εγκλημάτων, κανένας λογαριασμός δεν έχει ανοικτεί;..


Δε ξέρω ποιο είναι το νόημα του να μείνεις ασάλευτος στη θέση σου, όταν όσοι μας κυβερνούν τις τελευταίες δεκαετίες αποδείχτηκαν ανθέλληνες, απατεώνες, ανάξιοι εμπιστοσύνης, εξακολουθεί κανένας από εσάς να τους πιστεύει;


Τι σόι δημοκρατία είναι αυτή που οι 300 κλέβουν, αποφασίζουν και ο λαός ακολουθεί πειθήνια τις όποιες αποφάσεις τους;
Τι σόι δημοκρατία είναι αυτή που καταργεί εν μια νυκτί επιδόματα και δικαιώματα, κατακτημένα με αγώνες; Όταν την ίδια στιγμή... εγκρίνουν 1.500.000 ευρώ επίδομα στους βουλευτές για αγορά pc ???
Τι σόι δημοκρατία είναι αυτή που καταργεί μισθούς συνταξιούχων και οδηγεί στην ανεργία τους νέους με μηδενική ανάπτυξη και δίχως όριο απολύσεων;


Γιατί να μην πληρώσουν και να καταδικαστούν οι υπαίτιοι αυτής της συμφοράς, να εφαρμοστεί το "πόθεν έσχες" ανεξαιρέτως για όλους, να καταργηθεί η παραγραφή των αδικημάτων για τους πολιτικούς και μετά να ζητήσουν θυσίες από όλο το λαό...


Δε ξέρω αν έχει νόημα να συνεχίσεις να προσπαθείς ή να φύγεις για άλλα μέρη πιο φιλόξενα, όσο γίνεται πιο μακρυά από τους Εφιάλτες που σε έχουν περικυκλώσει.

Πόσο μάλλον όταν δεν υπάρχουν πλέον Λεωνίδες σε αυτό το τόπο..

Μόνο ως ανέκδοτο μπορείς αυτό να το σκεφτείς.


Κάποτε σε αυτό το τόπο, 300 θυσιάστηκαν για το σύνολο..


Σήμερα 300 καταδυναστεύουν επί δεκαετίες τα δημόσια ταμεία, καταστρέφοντας το καλό του σύνολου, με την ανοχή του..


Y.Γ. Άδοξο τέλος για το Εθνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού, καθώς ο κ. Γερουλάνος έβαλε εχτές το τελευταίο καρφί στο φέρετρο που προετοιμαζόταν από καιρό.

Για τη Λυρική Σκηνή, ο κ. Γερουλάνος χαρακτήρισε "αφόρητο" για το ΥΠΠΟ το χρέος του οργανισμού και (..) δήλωσε πως "δεν μπορεί να εγγυηθεί" τη βιωσιμότητα του λυρικού μας θεάτρου, έχοντας μάλιστα υπογραμμίσει ότι κάθε φορέας αξίζει όσο παράγει...

Για τα ΔΗΠΕΘΕ, το τοπίο είναι ακόμη θολότερο, αφού σχεδόν όλα εξαρτώνται από τις αναδιαρθρώσεις που θα επιφέρει ο "Καλλικράτης" -οδηγώντας πιθανόν κάποια από αυτά στο οριστικό λουκέτο.

**9 μήνες (απο αύριο 10 μήνες) ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ οι μουσικοί του Ωδείου Αθηνών !!!**

Σχολιασμός ποιήματος: εδω

27 Απριλίου 2010

..ιστορική αναδρομή..


Τις τελευταίες μέρες διαβάζω ευρωπαϊκή ιστορία, συγκεκριμένα κυρίως όσον αφορά το κοινωνικό, ιστορικό, οικονομικό πλαίσιο της Ευρώπης και της Αμερικής στον 20ό αιω. Δεν πρόκειται για κανένα μαγευτικό ταξίδι ανάγνωσης στο χρόνο..Το αντίθετο μάλλον θα έλεγα..

Αντιγράφω εδώ συνοπτικά μέρη από σημειώσεις..


Το τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου (1914-1918) βρίσκει την Ευρώπη εντελώς διαφορετική από εκείνη του 19ου αιώνα. Παλιές αυτοκρατορίες είχανε καταρρεύσει και νέα κράτη είχανε δημιουργηθεί στη θέση τους. Ο πόλεμος ώθησε κάποιες χώρες στη χρεοκοπία και άλλες στην πλήρη διάλυση.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 μια θεαματική κατάρρευση του νομισματικού συστήματος μείωσε την αξία του χρήματος, οδηγώντας εκατομμύρια Ευρωπαίους σε απόγνωση. Η πρωτοφανής αύξηση της ανεργίας οδήγησε τις κοινωνίες σε μία περίοδο απόλυτης εξαθλίωσης και ο υπερδανεισμός ορισμένων ευρωπαϊκών χωρών τις κατέστησε ιδιαίτερα ευάλωτες σε περίοδο μείζονος κρίσης. Μια βαθιά αμερικανική οικονομική κρίση πέρασε στην Ευρώπη, αυξάνοντας ραγδαία την ανεργία.


photo
"Αν θέλετε τη συμπάθεια των μαζών, πρέπει να λέτε τα πιο ηλίθια και τα πιο χοντρά ψέματα."
Αδόλφος Χίτλερ,1889-1945, Γερμανός τρελό
ς


Στα τέλη της δεκαετίας του 1930 ήταν πλέον σαφές πως η μαζική ανεργία αποτελούσε τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τις οικονομίες και για την κοινωνική τάξη.
Τον Ιανουάριο του 1933 ο Hitler πήρε εντολή σχηματισμού κυβέρνησης και διέλυσε τη βουλή.

Ο Hobsbaum θεωρεί ότι εάν δεν υπήρχε η παγκόσμια οικονομική κατάρρευση δεν θα υπήρχε και ο Hitler.
Η μαζική ριζοσπαστικοποίηση στην οποία οδηγήθηκε η εργατική τάξη εξαιτίας της μαζικής εξαθλίωσης ενίσχυσε τελικά την αντεπανάσταση και διόγκωσε τις τάξεις της οργανωμένης άκρας δεξιάς.


Η Ευρώπη υπήρξε θέατρο βίαιων συγκρούσεων, πληθυσμιακών ανακατατάξεων και εφιαλτικής ανασφάλειας. Ο απολογισμός του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν ο ξεριζωμός εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, οι μαζικές εκτελέσεις, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και το ολοκαύτωμα στη Χιροσίμα, που στιγμάτισαν την ανθρωπότητα.

Αυτή η ζοφερή πραγματικότητα επρόκειτο να αλλάξει μετά το 1945, που σηματοδότησε το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Όμως στην αρχή της μεταπολεμικής περιόδου αυτό κάθε άλλο παρά σίγουρο ήταν: οι διάχυτες ελπίδες για ειρήνη και ευημερία συνυπήρχαν με τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου.


Ως τις 6 Αυγούστου του 1945 ο άνθρωπος ζούσε με ορίζοντα τον προσωπικό του θάνατο. Από τη μέρα όμως που η πρώτη ατομική βόμβα κάλυψε τον ήλιο πάνω από τη Χιροσίμα, ολόκληρη η ανθρωπότητα αναγκάστηκε να ζει με την προοπτική ότι μπορεί να αφανιστεί ως είδος.

Οι Η.Π.Α., που κατασκεύασαν και χρησιμοποίησαν την ατομική βόμβα, αποδεικνύοντας την τραγικότητα της έκβασης μιας επιστημονικής εφεύρεσης σε όργανο καταστροφής της ζωής, αναδείχτηκαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ως η υπερδύναμη στον κόσμο.

Η σιγουριά πως έσωσαν τον κόσμο από το φασισμό, σε συνδυασμό με το ξεπέρασμα της κρίσης του 1930 και την εντυπωσιακή οικονομική άνθηση του 1940, τις ώθησαν σε μια μοναδική ανάπτυξη. Σε μια εποχή, που η Ευρώπη προσπαθούσε να θεμελιώσει ξανά τα ερείπια της, η δύναμη της Αμερικής γιγαντωνόταν.

Η οικονομική αυτή δύναμη δεν άργησε φυσικά να γίνει παράγοντας παγκόσμιας πολιτισμικής επιρροής. Μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο συντελέστηκαν σημαντικές μεταβολές στην τέχνη, εξαιτίας των σπουδαίων τεχνολογικών καινοτομιών που στιγμάτισαν όχι μόνο τις επιστήμες αλλά και την περαιτέρω πορεία της.



*Είναι συγκλονιστικό να διαβάζεις την Ιστορία.. Πόσα σου αποκαλύπτονται για την ματαιοδοξία των ανθρώπων, για την ωμή βία, ακόμη και τότε που δεν υπήρχε η τηλεόραση να "βομβαρδίζει" καθημερινά τόσο τα μυαλά των ανθρώπων.. Είναι ίσως ειρωνικό, μα διαβάζοντας το παρελθόν της ανθρωπότητας, σου φανερώνονται σημεία στιγμών του μέλλοντος της..
Related Posts with Thumbnails