4 Μαΐου 2010

Athens Video Art Festival 2010


Ένα από τα φεστιβάλ που προσπαθώ να παρακολουθώ κάθε χρόνο.. είναι το Athens Video Art Festival.. Όπως είχαμε πει στο περσινό & στο προπέρσινο αντίστοιχο post, το Athens Video Art Festival, είναι ένας θεσμός που έχει αγαπηθεί όσο λίγοι..

Εφέτος θα πραγματοποιηθεί στις 7 – 9 Μαΐου στην «Τεχνόπολις» του Δ. Αθηναίων και στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, στο Γκάζι.


Mε την υποστήριξη περισσότερων από 7.200 καλλιτεχνών παγκοσμίως (με μία database έργων από όλες τις κατηγορίες, η οποία ξεπερνάει τα 11.500 από ολόκληρο το φάσμα της ψηφιακής δημιουργίας), κάνοντας την διοργάνωση μια από τις μεγαλύτερες, τόσο ως προς τις υποψηφιότητες, όσο και την επισκεψιμότητα.

Έργα από ολόκληρο το φάσμα της ψηφιακής δημιουργίας (Video Art, Animation, Digital Image, Web Art, Installation Art, Performance Art), αλλά και παρουσιάσεις των μεγαλύτερων Διεθνών Φεστιβάλ με αποκλειστικό υλικό και επίσημους προσκεκλημένους, Ακαδημαϊκά Αφιερώματα, καθώς και μια σειρά από μεγάλα νεανικά μουσικά συναυλιακά δρώμενα.

Highlight της φετινής διοργάνωσης – οι μεγαλύτερες στιγμές κορυφαίων δημιουργιών του Andy Warhol, του μεγαλύτερου ειδώλου της Pop κουλτούρας. Ο Andy Warhol διερεύνησε έντονα την κινούμενη εικόνα δημιουργώντας επικές ταινίες, προσωπικά πορτρέτα, προγράμματα για την τηλεόραση, μουσικά videos και μεταμόρφωσε τη σύγχρονη τέχνη, διαγράφοντας τις παραδοσιακές διακρίσεις ανάμεσα στις Καλές Τέχνες και την Pop κουλτούρα.

Με τη φετινή θεματική ενότητα «Feel Free To Feel Green» θα παρουσιαστούν σε ειδικά διαμορφωμένο κτήριο της «Τεχνόπολις», «περιβαλλοντικά - ευαίσθητα» έργα όλων των κατηγοριών (installations, video art, digital image κ.α.), που αφορούν στην ευρύτερη σχέση του σύγχρονου Ανθρώπου με τη Φύση.

Αφιερώματα στα μεγαλύτερα διεθνή Festival

Transmediale (Germany), REC (Spain), In-Edit (Spain), Orebro Video Art Festival (Sweden), Cologne Off (Germany).

Ακαδημαϊκές Συνεργασίες / Παρουσία Επισήμων

Goethe Institut (40 jahre videokunst), Instituto Cervantes (Videonautas: Panorama of Spanish Video Creation 2002-2008), Παρουσίαση: Electronic Arts Intermix, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, ΤΕΙ Αθηνών.

Info:

Ώρες Λειτουργίας : 16:00 – 00:30

Είσοδος:
7 ευρώ


Πρόσβαση:
Τρόλεϊ: Νο 21 (από Ομόνοια),
Λεωφορεία ΟΑΣΑ: 035, 049, 811, 815, 838, 914, Β18, Γ18, 731, 031.
Μετρό: Σταθμός "Κεραμεικός"


Ιnfo: athensvideoartfestival.gr
Athens Video Art Festival 2008
Athens Video Art Festival 2009

29 Απριλίου 2010

Θερμοπύλες

Θερμοπύλες
Τιμή σ' εκείνους όπου στην ζωή των
ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες.
Ποτέ από το χρέος μη κινούντες•
δίκαιοι κ' ίσοι σ' όλες των τες πράξεις,
αλλά με λύπη κιόλας κ' ευσπλαχνία•
γενναίοι οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν
είναι πτωχοί, πάλ' εις μικρόν γενναίοι,
πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε•
πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,
πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.
Και περισσότερη τιμή τους πρέπει
όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)
πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος,
κ' οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε.

Κωνσταντίνος Π. Καβάφης

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε και πέθανε σαν σήμερα.. (29 Απριλίου 1863-29 Απριλίου 1933). Εχει αναρτηθεί αφιέρωμα στο blog, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ .

Το παραπάνω, είναι ένα από τα ιστορικά ποιήματα του Κ.Καβάφη, το οποίο γράφτηκε τον Ιανουάριο του 1901.

Οι Θερμοπύλες είναι ένα πασίγνωστο σύμβολο, ιστορικής καταγωγής, ένα ισχυρότατο σύμβολο ανδρείας και αλτρουισμού. Με πλήρη επίγνωση του χρέους και του καθήκοντός τους, οι ολιγάριθμοι στρατιώτες του Λεωνίδα προσφέρουν ό,τι πολυτιμότερο έχουν, την ίδια τη ζωή τους για την πατρίδα. Δίχως δισταγμό μένουν ακίνητοι στις θέσεις τους, ακόμη και όταν μαθαίνουν για την προδοσία του Εφιάλτη.

Ο Καβάφης επιχειρεί στο ποίημα αυτό να ορίσει το μέτρο, την μεσότητα που δεν ξεπερνά ποτέ τα δύο εκ διαμέτρου αντίθετα άκρα του ιδανικού ανθρώπου-φύλακα των Θερμοπυλών (οι Θερμοπύλες εννοούνται εδώ ως οι καθημερινές προκλήσεις που δέχονται όλοι ανεξαιρέτως οι άνθρωποι).
Η ουσία του ποιήματος βρίσκεται στο τελευταίο τετράστιχο. Αυτό έχει σημασία για τον ποιητή: να προβλέπεις ότι θα ηττηθείς (πάντα θα βρεθεί ένας Εφιάλτης και οι Μήδοι θα περάσουν) και όμως εσύ «να μη κινείς από το χρέος σου», να στέκεσαι ασάλευτος στη θέση σου και να πέφτεις.
--
Υπάρχουν ακόμη άραγε άνθρωποι σήμερα που φυλάνε Θερμοπύλες;
Υπάρχουν, μα δεν ακούγονται, δεν προβάλλονται και είναι συνήθως περιθωριοποιημένοι.


Για να βγει από το αδιέξοδο η χώρα και εμείς, τώρα κ αν θα χρειαστούν αυτοθυσίες... Μα ποια η λογική του να βιώσεις όλα αυτά που "έρχονται", όταν οι ένοχοι που θησαύρισαν - τρώγοντας τo δημόσιο χρήμα - μένουν ατιμώρητοι; Ακόμα και σήμερα κανείς δεν φαίνεται να έχει συναίσθηση των εγκλημάτων, κανένας λογαριασμός δεν έχει ανοικτεί;..


Δε ξέρω ποιο είναι το νόημα του να μείνεις ασάλευτος στη θέση σου, όταν όσοι μας κυβερνούν τις τελευταίες δεκαετίες αποδείχτηκαν ανθέλληνες, απατεώνες, ανάξιοι εμπιστοσύνης, εξακολουθεί κανένας από εσάς να τους πιστεύει;


Τι σόι δημοκρατία είναι αυτή που οι 300 κλέβουν, αποφασίζουν και ο λαός ακολουθεί πειθήνια τις όποιες αποφάσεις τους;
Τι σόι δημοκρατία είναι αυτή που καταργεί εν μια νυκτί επιδόματα και δικαιώματα, κατακτημένα με αγώνες; Όταν την ίδια στιγμή... εγκρίνουν 1.500.000 ευρώ επίδομα στους βουλευτές για αγορά pc ???
Τι σόι δημοκρατία είναι αυτή που καταργεί μισθούς συνταξιούχων και οδηγεί στην ανεργία τους νέους με μηδενική ανάπτυξη και δίχως όριο απολύσεων;


Γιατί να μην πληρώσουν και να καταδικαστούν οι υπαίτιοι αυτής της συμφοράς, να εφαρμοστεί το "πόθεν έσχες" ανεξαιρέτως για όλους, να καταργηθεί η παραγραφή των αδικημάτων για τους πολιτικούς και μετά να ζητήσουν θυσίες από όλο το λαό...


Δε ξέρω αν έχει νόημα να συνεχίσεις να προσπαθείς ή να φύγεις για άλλα μέρη πιο φιλόξενα, όσο γίνεται πιο μακρυά από τους Εφιάλτες που σε έχουν περικυκλώσει.

Πόσο μάλλον όταν δεν υπάρχουν πλέον Λεωνίδες σε αυτό το τόπο..

Μόνο ως ανέκδοτο μπορείς αυτό να το σκεφτείς.


Κάποτε σε αυτό το τόπο, 300 θυσιάστηκαν για το σύνολο..


Σήμερα 300 καταδυναστεύουν επί δεκαετίες τα δημόσια ταμεία, καταστρέφοντας το καλό του σύνολου, με την ανοχή του..


Y.Γ. Άδοξο τέλος για το Εθνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού, καθώς ο κ. Γερουλάνος έβαλε εχτές το τελευταίο καρφί στο φέρετρο που προετοιμαζόταν από καιρό.

Για τη Λυρική Σκηνή, ο κ. Γερουλάνος χαρακτήρισε "αφόρητο" για το ΥΠΠΟ το χρέος του οργανισμού και (..) δήλωσε πως "δεν μπορεί να εγγυηθεί" τη βιωσιμότητα του λυρικού μας θεάτρου, έχοντας μάλιστα υπογραμμίσει ότι κάθε φορέας αξίζει όσο παράγει...

Για τα ΔΗΠΕΘΕ, το τοπίο είναι ακόμη θολότερο, αφού σχεδόν όλα εξαρτώνται από τις αναδιαρθρώσεις που θα επιφέρει ο "Καλλικράτης" -οδηγώντας πιθανόν κάποια από αυτά στο οριστικό λουκέτο.

**9 μήνες (απο αύριο 10 μήνες) ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ οι μουσικοί του Ωδείου Αθηνών !!!**

Σχολιασμός ποιήματος: εδω

27 Απριλίου 2010

..ιστορική αναδρομή..


Τις τελευταίες μέρες διαβάζω ευρωπαϊκή ιστορία, συγκεκριμένα κυρίως όσον αφορά το κοινωνικό, ιστορικό, οικονομικό πλαίσιο της Ευρώπης και της Αμερικής στον 20ό αιω. Δεν πρόκειται για κανένα μαγευτικό ταξίδι ανάγνωσης στο χρόνο..Το αντίθετο μάλλον θα έλεγα..

Αντιγράφω εδώ συνοπτικά μέρη από σημειώσεις..


Το τέλος του Α' Παγκοσμίου Πολέμου (1914-1918) βρίσκει την Ευρώπη εντελώς διαφορετική από εκείνη του 19ου αιώνα. Παλιές αυτοκρατορίες είχανε καταρρεύσει και νέα κράτη είχανε δημιουργηθεί στη θέση τους. Ο πόλεμος ώθησε κάποιες χώρες στη χρεοκοπία και άλλες στην πλήρη διάλυση.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 μια θεαματική κατάρρευση του νομισματικού συστήματος μείωσε την αξία του χρήματος, οδηγώντας εκατομμύρια Ευρωπαίους σε απόγνωση. Η πρωτοφανής αύξηση της ανεργίας οδήγησε τις κοινωνίες σε μία περίοδο απόλυτης εξαθλίωσης και ο υπερδανεισμός ορισμένων ευρωπαϊκών χωρών τις κατέστησε ιδιαίτερα ευάλωτες σε περίοδο μείζονος κρίσης. Μια βαθιά αμερικανική οικονομική κρίση πέρασε στην Ευρώπη, αυξάνοντας ραγδαία την ανεργία.


photo
"Αν θέλετε τη συμπάθεια των μαζών, πρέπει να λέτε τα πιο ηλίθια και τα πιο χοντρά ψέματα."
Αδόλφος Χίτλερ,1889-1945, Γερμανός τρελό
ς


Στα τέλη της δεκαετίας του 1930 ήταν πλέον σαφές πως η μαζική ανεργία αποτελούσε τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τις οικονομίες και για την κοινωνική τάξη.
Τον Ιανουάριο του 1933 ο Hitler πήρε εντολή σχηματισμού κυβέρνησης και διέλυσε τη βουλή.

Ο Hobsbaum θεωρεί ότι εάν δεν υπήρχε η παγκόσμια οικονομική κατάρρευση δεν θα υπήρχε και ο Hitler.
Η μαζική ριζοσπαστικοποίηση στην οποία οδηγήθηκε η εργατική τάξη εξαιτίας της μαζικής εξαθλίωσης ενίσχυσε τελικά την αντεπανάσταση και διόγκωσε τις τάξεις της οργανωμένης άκρας δεξιάς.


Η Ευρώπη υπήρξε θέατρο βίαιων συγκρούσεων, πληθυσμιακών ανακατατάξεων και εφιαλτικής ανασφάλειας. Ο απολογισμός του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν ο ξεριζωμός εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων, οι μαζικές εκτελέσεις, τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και το ολοκαύτωμα στη Χιροσίμα, που στιγμάτισαν την ανθρωπότητα.

Αυτή η ζοφερή πραγματικότητα επρόκειτο να αλλάξει μετά το 1945, που σηματοδότησε το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Όμως στην αρχή της μεταπολεμικής περιόδου αυτό κάθε άλλο παρά σίγουρο ήταν: οι διάχυτες ελπίδες για ειρήνη και ευημερία συνυπήρχαν με τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου.


Ως τις 6 Αυγούστου του 1945 ο άνθρωπος ζούσε με ορίζοντα τον προσωπικό του θάνατο. Από τη μέρα όμως που η πρώτη ατομική βόμβα κάλυψε τον ήλιο πάνω από τη Χιροσίμα, ολόκληρη η ανθρωπότητα αναγκάστηκε να ζει με την προοπτική ότι μπορεί να αφανιστεί ως είδος.

Οι Η.Π.Α., που κατασκεύασαν και χρησιμοποίησαν την ατομική βόμβα, αποδεικνύοντας την τραγικότητα της έκβασης μιας επιστημονικής εφεύρεσης σε όργανο καταστροφής της ζωής, αναδείχτηκαν μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ως η υπερδύναμη στον κόσμο.

Η σιγουριά πως έσωσαν τον κόσμο από το φασισμό, σε συνδυασμό με το ξεπέρασμα της κρίσης του 1930 και την εντυπωσιακή οικονομική άνθηση του 1940, τις ώθησαν σε μια μοναδική ανάπτυξη. Σε μια εποχή, που η Ευρώπη προσπαθούσε να θεμελιώσει ξανά τα ερείπια της, η δύναμη της Αμερικής γιγαντωνόταν.

Η οικονομική αυτή δύναμη δεν άργησε φυσικά να γίνει παράγοντας παγκόσμιας πολιτισμικής επιρροής. Μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο συντελέστηκαν σημαντικές μεταβολές στην τέχνη, εξαιτίας των σπουδαίων τεχνολογικών καινοτομιών που στιγμάτισαν όχι μόνο τις επιστήμες αλλά και την περαιτέρω πορεία της.



*Είναι συγκλονιστικό να διαβάζεις την Ιστορία.. Πόσα σου αποκαλύπτονται για την ματαιοδοξία των ανθρώπων, για την ωμή βία, ακόμη και τότε που δεν υπήρχε η τηλεόραση να "βομβαρδίζει" καθημερινά τόσο τα μυαλά των ανθρώπων.. Είναι ίσως ειρωνικό, μα διαβάζοντας το παρελθόν της ανθρωπότητας, σου φανερώνονται σημεία στιγμών του μέλλοντος της..

25 Απριλίου 2010

Δημήτρης Κουκουλάρης, γνήσιος νικητής...

"Ξέρεις τι είναι να σου λένε ότι μπορεί να μην ξαναπερπατήσεις ποτέ;"
Ο Δημήτρης Κουκουλάρης, από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής, δεν ακούγεται θυμωμένος, ούτε καν πικραμένος λέγοντας τα παραπάνω. Είναι φορτισμένος, αλλά θετικά.

"Είναι σαν κάποιος να σου βάζει φτερά στα πόδια. Αυτό είναι."

Η απίθανη ιστορία του 31χρονου Δημήτρη από τη Σπάρτη, καθηγητή σήμερα σε γυμνάσιο της πόλης, αρχίζει πριν από περίπου 18 χρόνια, όταν ένα τροχαίο ατύχημα παρ ολίγον να τον καθηλώσει για μια ζωή σε αναπηρικό καροτσάκι.

Σήμερα, όχι μόνο δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί ειδικό αμαξίδιο, αλλά αντίθετα προετοιμάζεται να....τρέξει στον μαραθώνιο της Ζυρίχης!

Καταγράφει, μάλιστα, βήμα βήμα τη σκληρή προετοιμασία του σε μπλογκ, "όχι για να κάνω τον έξυπνο ή τον "κάποιον", αλλά για να δουν όλοι ότι πάντα υπάρχουν περιθώρια για θαύματα, αρκεί να πιστέψεις στον εαυτόν σου".

Όπως λέει μετά από μια τέτοια ατυχία στη ζωή έχεις δύο επιλογές: "Είτε να κάτσεις να κλαις τη μοίρα σου για το κακό που σε βρήκε είτε να το πάρεις απόφαση και να πεις ότι θα κάνω ό τι είναι δυνατόν για να ανατρέψω την κατάσταση".

Ο Δημήτρης άργησε λιγάκι, αλλά τελικά πήρε τη σωστή απόφαση.
Μολονότι μια σειρά καλών γιατρών και αμέτρητες φυσιοθεραπείες του επέτρεψαν να συνεχίσει να περπατά (πάντα βέβαια υπό στενή ιατρική παρακολούθηση), για χρόνια συνέχιζε να μεμψιμοιρεί, όπως ο ίδιος λέει.
Στα 20 του, είχε φτάσει 120 κιλά, δεν μπορούσε να ανέβει έναν όροφο στο σπίτι χωρίς να λαχανιάσει.

Από λίγο κάθε μέρα.
Ο αθλητισμός μπήκε στη ζωή του το 2000.
Στο μπλογκ του περιγράφει τη στιγμή που πήρε την απόφαση να αλλάξει τα πάντα:
"Είμαστε που λέτε με τον αδελφό μου καλοκαιράκι, αραχτοί κι αγναντεύουμε το απέραντο γαλάζιο. Είναι κάτι πιτσιρικάδες εκεί δίπλα, 9-10 χρόνων, που παίζουν κυνηγητό. Βλέποντάς τους μέσα στο νεύρο και την ενέργεια νιώθουμε και οι δύο - ο Σταμάτης σε παρόμοια κυβικά και δύο χρόνια μικρότερος - σαν απόμαχοι της ζωής. Ε, ρε κατάντια, σκεφτόμαστε".


Αποφασίζει να αρχίσει να τρέχει από λίγο κάθε μέρα.
"Κι ύστερα τσούκου τσούκου, βήμα βήμα, χιλιόμετρο το χιλιόμετρο, άντε και λίγο περισσότερο από την προηγούμενη βδομάδα, έλα λίγα μέτρα μείνανε ακόμα, άλλοτε με φίλους, άλλοτε μονάχος, με μόνιμη παρεούλα το mp3, με τα τοπία να εναλλάσσονται σαν τις εποχές έφτασα να σας γράφω αυτές τις γραμμές. Πέντε χρόνια και κάτι μετά, 6 μαραθώνιοι, δυο - τρεις ντουζίνες ημιμαραθώνιοι και συνολικά γύρω τα 10 χιλιάδες χιλιόμετρα σε προπονήσεις".

"Αλλά όπως συνηθίζω πάντα να λέω, αυτό που μετράει είναι το ταξίδι, κι όχι ο προορισμός. Γι αυτό άρχισα να γράφω την εμπειρία μου από το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων".

Χορηγός επικοινωνίας του Δημήτρη, αλλά και αρωγός σε κάθε στάδιο της προσπάθειάς του είναι το Sport24, που επιπλέον του έχει παραχωρήσει το μπλογκ marathon.yooblog.gr .

"Εάν με αυτό τον τρόπο κατορθώσω και αφυπνίσω έστω και έναν άνθρωπο, θα είμαι πολύ ευχαριστημένος. Ξέρεις, η γενιά μου όλο γκρινιάζει. Σίγουρα, δεν είναι η καλύτερη εποχή, αλλά είναι και λίγο στο χέρι μας να αλλάξουμε τα πράγματα και στη ζωή μας και γενικότερα.
Ήδη πάντως έχει δημιουργήσει "ρεύμα". "Oι μαθητές μου είναι πιο τρελοί κι από μένα! Έχουν φτιάξει καυτή εξέδρα και με ακολουθούν στους αγώνες. Τους χρωστάω μεγάλη χάρη. Μου δίνουν φοβερή ενέργεια
".


Γιανναρού-Καθημερινή

i-diadromi
Related Posts with Thumbnails