3 Φεβρουαρίου 2009

..Έλληνες γιατροί στην Τανζανία..










Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που οι φωτογραφίες έχουνε τόσα πολλά να "πούνε" από μόνες τους.. 
Το χαμόγελο ή η μελαγχολία ενός μικρού παιδιού, ανεξαρτήτως χρώματος ή εθνικότητας, είναι καθηλωτικά..
Και όμως εκεί που η φτώχια και ο θάνατος κυριαρχεί.., το αληθινό χαμόγελο δεν έχει χαθεί.. 

30 φοιτητές και 10 συνοδοί καθηγητές της Ιατρικής Αθηνών, βρέθηκαν το περασμένο Σεπτέμβριο για 17 μέρες στην καρδιά της Αφρικής, όπου είχανε την ευκαιρία να γνωρίσουν το "σκληρό" της πρόσωπο..

Είδανε παιδιά να πεθαίνουν, απλά επειδή δεν υπήρχε ένα χάπι, ένα απλό αντιβιοτικό, η χορηγία του οποίου θα μπορούσε να τους σώσει τη ζωή..

Στην ελώδη και γεμάτη με ορυζώνες κοιλάδα του Κιλομπέρο, όπου η ελονοσία «βασιλεύει», οι Έλληνες φοιτητές συμμετείχαν στις καθημερινές εργασίες -εξετάσεις ασθενών, χειρουργικές επεμβάσεις και τοκετούς-, γνώρισαν από κοντά τα τροπικά νοσήματα και παρακολούθησαν εκπαιδευτικές διαλέξεις Τροπικής Ιατρικής από επιστήμονες.

Αναφέρουν σχετικά με την εμπειρία τους.. για την πραγματικότητα της υποσαχάριας Αφρικής:

«Είναι κάτι που δεν περιγράφεται. Δεν υπάρχει καμία προηγούμενη εμπειρία με την οποία μπορείς να συγκρίνεις το απόλυτο τίποτα σε αστικές υποδομές, ιατρικές υποδομές και συγκοινωνίες»..

Εκεί τίποτα δεν είναι απλό, ούτε και αυτονόητο. 

«Αν και σπάνιο για τα δεδομένα της Αφρικής, το νοσοκομείο όπου δουλέψαμε διέθετε υπέρηχο για να παρακολουθεί τις εγκύους, όμως ελάχιστες παρακολουθούνταν τελικά επειδή δεν υπήρχε τρόπος να φτάσουν εκεί», θυμάται η κ. Κακκάλου.

«Φανταστείτε μια γυναίκα στον 7ο ή στον 8ο μήνα να πρέπει να περπατήσει μια απόσταση π.χ. από τον Πειραιά στον “Ευαγγελισμό”, μέσα στο δάσος και υπό βροχή για να μπορέσει να το κάνει...», εξηγεί ο κ. Βρυώνης.


Σύμφωνα με την
τελευταία έκθεση της UNICEF για την Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο, 300
 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να πεθάνουν κατά τη διάρκεια του τοκετού ή από επιπλοκές της εγκυμοσύνης διατρέχουν οι γυναίκες στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες του κόσμου, σε σχέση με αυτές στις αναπτυγμένες χώρες. 
Σε καμία άλλη αιτία θνησιμότητας δεν παρουσιάζεται τέτοια ανισότητα. Επιπλέον, εκατομμύρια γυναικών που επιζούν μετά τον τοκετό, υποφέρουν από τραυματισμούς, μολύνσεις και ασθένειες, που σχετίζονται με τον τοκετό, ενώ αναφέρονται και περιπτώσεις σωματικής ανικανότητας.

Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο 70.000 κορίτσια και νεαρές γυναίκες ηλικίας 15 με 19 ετών πεθαίνουν τη στιγμή που φέρνουν στον κόσμο το παιδί τους ή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Επιπλέον, το ποσοστό θνησιμότητας βρεφών που γεννιούνται από μητέρες μικρότερες των 18 ετών είναι 60% μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ποσοστό βρεφών που γεννιούνται από μητέρες μεγαλύτερες των 19 ετών.

Το συγκλονιστικό είναι πως αυτοί οι άνθρωποι βρίσκονται πάρα πολύ κοντά μας...

Το 80% αυτών των θανάτων θα μπορούσαν να αποσοβηθούν, αν υπήρχαν σωστές υγειονομικές υπηρεσίες, προγεννητικός έλεγχος, νοσηλευτικό προσωπικό με εμπειρία σε τοκετούς, πρόσβαση σε μαιευτήρια και νοσοκομεία παίδων όταν υπάρχει ανάγκη, κατάλληλη διατροφή, μεταγεννητική φροντίδα για τα βρέφη και τις λεχώνες και εκπαίδευση.

..και όμως τίποτα ουσιαστικό δεν γίνεται, για να τους δωθεί το μέλλον που τους ανήκει.. 

Τα χαμόγελα των παιδιών, η αγάπη με την οποία πλαισιώνουν τους γιατρούς σε καθηλώνει.. 

Ας πάρουμε μαθήματα ζωής από αυτά..


Πηγή: Ελεύθερος Τύπος


Υ.Γ. Ευχαριστώ πολύ την Ευαγγελία για το βραβείο εκτίμησης που μου πρόσφερε. Της αφιερώνω αυτή την ανάρτηση.., με τούτη την ελπιδοφόρα κίνηση των Ελλήνων επιστημόνων που δεν "παρουσιάστηκε" όπως άξιζε από τα μμε.. Ευαγγελία σε ευχαριστώ πολύ για τη σκέψη σου.

1 Φεβρουαρίου 2009

Buster Keaton

Σαν σήμερα, την 1η Φεβρουαρίου του 1966 πέθανε ο Buster Keaton , ηθοποιός και σκηνοθέτης του βωβού κινηματογράφου. Γιος περιπλανόμενων ηθοποιών, από την παιδική του ηλικία συμμετείχε στα κωμικά νούμερα του οικογενειακού θιάσου, έχοντας υποστεί συχνά την κακομεταχείριση του πατέρα του για να προκαλεί το γέλιο των θεατών. 

Θεωρούμενος ως το αντίπαλο δέος του Charlie Chaplin, ο Buster Keaton ποτέ δεν γνώρισε εκδηλώσεις λατρείας, ή την προσοχή των media, ούτε προβλήθηκε, όπως αντίστοιχα ο Chaplin.  Ίσως να μην είναι καν γνωστός σε ένα μέρος των κινηματογραφόφιλων. Το βέβαιο είναι, πως αποτελεί την πρώτη περίπτωση ηθοποιού που αποθεώθηκε από τον κινηματογραφικό σύστημα και έπειτα βρέθηκε στο κενό, όταν αυτό τον εγκατέλειψε.

Ο Keaton υπήρξε ένας από τους πρώτους που είδε τη μαγεία της μεγάλης οθόνης να γεννιέται, κατάφερε να τη ζήσει, αλλά όμως χάθηκε μέσα σε αυτή.

Αυτό το ποστ είναι ένας μικρός φόρος τιμής σε μια από τις πιο ταλαντούχες, αλλά και καταραμένες μορφές του σινεμά της αθωότητας..

Στα παρακάτω βίντεο μπορείτε να θαυμάσετε την κωμική του ιδιοφυΐα. 


Απλά υπέροχος...


Αξίζουν την επίσκεψη σας.. :
Επίσημο Site.. Buster_Keaton
Ζωή, Έργο του
cinenews

30 Ιανουαρίου 2009

Παζάρι Βιβλίου 2009


Αμέσως μετά την «Εκποίηση Βιβλίου», για την οποία έγινε σχετική ανάρτηση στο blog, θα πραγματοποιηθεί και το Παζάρι Βιβλίου 2009 για 14η συνεχή χρονιά από τον Σύνδεσμο Εκδοτών Βιβλίου στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

Ακόμη μια ευκαιρία για βόλτα στην Αθήνα, ειδικά με αφορμή ένα τέτοιο Παζάρι, που με ψάξιμο και με ελάχιστα χρήματα μπορείς να βρεις πολλούς μικρούς θησαυρούς.

Το Παζάρι Βιβλίου 2009, 

από τις 6 ως 15 Φεβρουαρίου, 

θα λειτουργεί καθημερινά από τις 10.00 ως και τις 21.45 το βράδυ!...


Με σύνθημα : 

«Υιοθετήστε ένα βιβλίο, για να μην πολτοποιηθεί!»

Θα το λέμε συνέχεια.., ένα καλό βιβλίο έχει πολλές ζωές μέσα του.., είναι ένα ταξίδι σε όλους τους τόπους κ πέρα από τη διάσταση του χρόνου, γι' αυτό και η ζωή του δεν θα πρέπει να σταματά ποτέ…

Το παρακάτω βίντεο, το είδα στον softwatches, ένα νέο καλό blog, που αξίζει την προσοχή σας..

Το θέμα του video ακριβώς αυτό.. 
Από κάθε βιβλίο, ξεπηδούν πάντα άλλοι όμορφοι κόσμοι…


14ό Παζάρι Βιβλίου από τις 6 ως 15 Φεβρουαρίου..
Καλές βόλτες, καλές αγορές ;)

28 Ιανουαρίου 2009

M.C. Escher "Απο το προσχέδιο στο αριστούργημα" - "Ιταλική Περίοδος", Μουσείο Ηρακλειδών

Calabria-litho

Το Μουσείο Ηρακλειδών, από τις 17 Ιανουαρίου 2009, παρουσιάζει τη δεύτερη ενότητα της έκθεσης «Από το Προσχέδιο στο Αριστούργημα», αφιερωμένη στην Ιταλική Περίοδο δημιουργίας του καλλιτέχνη Maurits Cornelis Escher (1922 – 1935)

Αν θυμάστε αναλυτική παρουσίαση για την πρώτη ενότητα της έκθεσης, όσο και βιογραφικά στοιχεία του Escher, είχανε γίνει στο blog σε αντίστοιχο post, μπορείτε να το δείτε πατώντας εδώ.

Η δεύτερη ενότητα θα διαρκέσει τρεις μήνες, έως και 18 Απριλίου 2009, και περιλαμβάνει περίπου ογδόντα (80) έργα του Escher.

Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη έκθεση έργων της Ιταλικής Περιόδου, που οργανώθηκε ποτέ διεθνώς, σε περιβάλλον μουσείου, καθώς είναι η πρώτη φορά που τόσα πολλά ιταλικά σχέδια εκτίθενται ταυτόχρονα, ενώ ένας σημαντικός αριθμός χαρακτικών θα πλαισιωθεί από μοναδικά και σπάνια σχέδια, προσχέδια και μελέτες, με την υπογραφή του Escher.

Ακολουθούν σχέδια του Escher από την Ιταλική Περίοδο του έργου του.. Αν πατήσετε πάνω τους, μεγαλώνουν και γίνονται περισσότερο ευδιάκριτα..
La Cathedrale Engloutie
Το πρελούντιο του Debussy, La Cathedrale Engloutie 
(Ο Βυθισμένος Καθεδρικός Ναός) ήταν η έμπνευση για το χαρακτικό αυτό.
Positano
San Michele dei Frisoni, Rome, 1932, λιθογραφία
San Michele-pencil

Οι περιπλανήσεις μου με οδηγούν στις κορυφές των λόφων. 
Μπορώ να δω μακριά το τοπίο της Τοσκάνης, 
μακριά, μέχρι τον κυματιστό ορίζοντα των Απεννίνων Ορέων.”
 

                 (Επιστολή στον Jan van der Does de Willebois, 25 Δεκεμβρίου 1922)

Από νεαρή ηλικία, ο M.C. Escher γοητεύτηκε από την Ιταλία, ιδιαίτερα το νότιο μέρος της χώρας και έκανε αρκετά ταξίδια, αρχής γενομένης το 1922, πάντα με ένα τετράδιο σχεδίων ανά χείρας.  Ήταν στην Ιταλία που συνάντησε τη μελλοντική σύζυγό του Jetta Umiker, ήταν εκεί που παντρεύτηκαν το 1924 και επίσης ήταν εκεί που γεννήθηκαν οι δυο γιοί του George και Arthur.

O Escher και η νεαρή σύζυγός του εγκαταστάθηκαν στην Ιταλία και πέρασαν πολύ ευτυχισμένα χρόνια, όταν ζούσαν στη Ρώμη και περιπλανώμενοι ανά την επαρχία. Κατά τη διάρκεια αυτής της ιταλικής περιόδου, ο καλλιτέχνης δημιούργησε εκατοντάδες λεπτομερή σχέδια από τα μακρινά χωριά και το τοπίο που τόσο αγάπησε, καθώς επίσης και από τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες και τα μικροσκοπικά φυτά και έντομα.
Santa Severina, Calabria, 1931, λιθογραφία

Ο Escher δημιουργούσε συνεχώς έργα από αυτά τα σχέδια. 

Στην παρούσα έκθεση, ο επισκέπτης μπορεί να δει παραδείγματα από τέτοια σχέδια και τα χαρακτικά έργα που προέκυψαν από αυτά, καθώς επίσης και σχέδια τα οποία δεν κατέληξαν ποτέ να γίνουν χαρακτικά, παρ’ όλα αυτά συνιστούν δικαιωματικά έργα τέχνης.

Αυτή η ευτυχισμένη περίοδος στη ζωή του Escher έληξε το 1935, όταν ο ίδιος και η Jetta αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την Ιταλία, διότι εύρισκαν αβάστακτο το πολιτικό κλίμα που είχε δημιουργηθεί επί Μουσολίνι.  Οι εικόνες της εξοχής παρέμειναν ζωντανές στη μνήμη του, εν τούτοις, πολλά χρόνια μετά συμπεριέλαβε  στοιχεία τους σε μερικά έργα του. Ακόμη και στα έργα Belvedere (1958) και Waterfall (1961), τα οποία διαπραγματεύονταν την ανέφικτη πραγματικότητα, το φόντο τους βασίζεται σε ένα σχέδιο από ιταλικό τοπίο. 

~ Απόσπασμα από τον κατάλογο της έκθεσης


Rome-Woodcut, Ρωμη τη νυχτα 
Κιονοστοιχεία του Αγ. Πέτρου
Scilla-litho
Scilla-pencil
scratch drawing-ink
scratch drawing-pencil
scratch drawing-ink
scratch drawing-pencil

Πηγή: Herakleidon 
Herakleidon, Experience in Visual Arts Ηρακλειδών 16, Θησείο118 51 Αθήνα (Στάση Metro: Θησείο), T: 210 34 61 981
Ώρες λειτουργίας: Τρί - Σαβ 13:00-21:00 Κυρ 11:00-19:00, Δευτέρα - κλειστά
Υ.Γ.  η Επετειακή έκθεση «Δημήτρης Χορν» συνεχίζεται για λίγες ακόμη μέρες, μέχρι και τη 1 Φεβρουαρίου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Related Posts with Thumbnails