16 Απριλίου 2019

3 διπλές προσκλήσεις για το "ΒΟΥΤΣΕΚ" στο Θέατρο Σημείο



Το Θέατρο Σημείο προσφέρει 3 διπλές προσκλήσεις στους αναγνώστες του "Roadartist" για να απολαυσετε την εξαιρετική παράσταση "ΒΟΥΤΣΕΚ" την Παρασκευή 19 Απριλίου!

Δηλώστε συμμετοχή κάνοντας like στη σελίδα του blog στο facebook
(αν θέλετε κάντε και ένα share), 
είτε στο λογαριασμό του στο twitter
 είτε αφήνοντας ένα σχόλιο σε αυτή την ανάρτηση στο blog! 
Οι τρόποι πολλοί, οι νικητές πέντε από εσάς με τους φίλους τους! 

Συμμετοχές μέχρι και το μεσημέρι της Παρασκευής 19/4 στις 14.00. 
Αμέσως μετά οι νικητές θα ενημερωθούν με μήνυμα!

Καλή επιτυχία!


Τελευταίες παραστάσεις 19/4, 20/4, 21/4!

Η παράσταση είναι εξαιρετική και αξίζει να μη τη χάσετε. Σκηνοθετικά, κινησιολογικά, από άποψη ερμηνείων και προσέγγισης. Ένα εμβληματικό και δύσκολο έργο, παρουσιάζεται με ένα τρόπο που σε κερδίζει από τα πρώτα λεπτά έως και το τέλος. Συγχαρητήρια στους συντελεστές. Καλή απόλαυση σε όσους θα τη δείτε. 



Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες θεατρικές παραστάσεις της χρονιάς, το αινιγματικό αριστούργημα «Βόυτσεκ» του Γκέοργκ Μπύχνερ, σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου Σημείο. 

Ο σκηνοθέτης και η σταθερή ομάδα ηθοποιών και συνεργατών που μας έδωσαν τις υπέροχες παραστάσεις δραματοποιημένης λογοτεχνίας «Μεταξύ Πειραιώς και Νεαπόλεως» του Γ. Βιζυηνού, «Μαζώχτρα» του Αργ. Εφταλιώτη και «Χαλασοχώρηδες» του Αλ. Παπαδιαμάντη, προτείνουν τη δική τους, νέα εκδοχή πάνω στο έργο που άλλαξε την παγκόσμια θεατρική δραματουργία. Για την παράσταση έγινε νέα μετάφραση από τον ποιητή Αλέξη Μάινα, ο οποίος επιμελήθηκε και τη νέα δραματουργική πρόταση της ομάδας για το ανέβασμα του έργου.

Παραγωγή Ξανθίας Α.Μ.Κ.Ε.

Υπόθεση

Ο φτωχός στρατιώτης Βόυτσεκ μοιάζει διαρκώς κυνηγημένος, ξυρίζει το λοχαγό του, εκτελεί την υπηρεσία του και συμπληρώνει τον ελάχιστο μισθό του συμμετέχοντας στο πείραμα μονοφαγίας του γιατρού, τρώγοντας για μήνες μόνο μπιζέλια. Έχει ένα παιδί εκτός γάμου με τη Μαρία. Η Μαρία είναι ό,τι έχει. Ως αποτέλεσμα του πειράματος αρχίζει να χάνει σταδιακά την υγεία σώματος και μυαλού. Όταν η Μαρία τον απατά με άλλον άντρα, τη σκοτώνει.


«Η μαϊμού έγινε στρατιώτης, δεν είναι δα και τίποτα σπουδαίο, η κατώτατη βαθμίδα του ανθρωπίνου γένους».




Το έργο
Το άτιτλο τελευταίο έργο του Μπύχνερ (1836/37) έγινε γνωστό ως Βόυτσεκ. Πρόκειται για τέσσερα ημιτελή και μισοσβησμένα χειρόγραφα με διαφορετικές σειρές σύντομων σκηνών, ένα έργο γρίφος. Εκδότες και δραματουργοί καλούνται να συνθέσουν κάθε φορά από την αρχή δράση και προβληματική βάζοντας σε σειρά τις πολυεπίπεδες μικροσκηνές. Ο Μπύχνερ εισάγει για πρώτη φορά στο παγκόσμιο θέατρο τον εξαθλιωμένο αντιήρωα, για να φωτίσει τις σκιές του σύγχρονου κόσμου. Βόυτσεκ και Μαρία εκπροσωπούν τη συστημική φτωχοποίηση και τις συνέπειες της ανθρώπινης απαξίωσης.

«Όλα είναι δουλειά κάτω απ’ τον ήλιο, και στον ύπνο ακόμα ιδρώτας».

Ο Συγγραφέας (Μπύχνερ)
Ο Γκέοργκ Μπύχνερ (1813-1837) φεύγει από τη ζωή μόλις 23 ετών. Στον σύντομο βίο του προλαβαίνει παράλληλα με τις σπουδές του στην ιατρική, να αναπτύξει έντονη επαναστατική και πολιτική δράση και να αφήσει σημαντικό λογοτεχνικό έργο. Η ανατρεπτικότητα των έργων του μένει αρχικά αφανής, μέχρι την έκδοση του Βόυτσεκ μισό αιώνα αργότερα. Σταδιακά αναγνωρίζεται ως πρόδρομος του ενός λογοτεχνικού κινήματος μετά το άλλο: Νατουραλισμού, Εξπρεσιονισμού, Σουρεαλισμού, έως και του επικού θεάτρου του Μπρεχτ. Το σημαντικότερο λογοτεχνικό βραβείο του γερμανόφωνου χώρου φέρει το όνομά του.

Λίγα λόγια από τον σκηνοθέτη
Η παράσταση ξεκινά με την ανακοίνωση του τέλους του ιστορικού Βόυτσεκ, η υπόθεση του οποίου ενέπνευσε τον Μπύχνερ να γράψει το έργο.
«Το 1824 ο στρατιώτης Βόυτσεκ αποκεφαλίζεται στην κεντρική πλατεία της πόλης για τον φόνο της ερωμένης του.» 
Έτσι, όλοι οι θεατές ξέρουν απ’ την αρχή την κατάληξη του Φραντς Βόυτσεκ και της Μαρίας. Ξέρουμε το τέλος και παρακολουθούμε το πώς θα οδηγηθούμε εκεί.Το έγκλημα έχει προαναγγελθεί και παρατηρούμε όλα όσα συμβάλλουν σε αυτό. 
Ο Μπύχνερ χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ως κεντρικά πρόσωπα αντιήρωες.
Εμείς, παρουσιάζουμε και τη Μαρία ως κεντρική ηρωίδα σε ένα έργο που θα μπορούσε να λέγεται «Φραντς και Μαρία».

Κ.Π.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση - Δραματουργική επιμέλεια: Αλέξιος Μάινας
Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χαρά Δημητριάδη
Σκηνογραφία - Ενδυματολογία: Βίκυ Πάντζιου
Πρωτότυπη μουσική - Στίχοι τραγουδιών: Βασίλης Κουτσιλιέρης
Κινησιολογία: Κατερίνα Γεβετζή
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Φωτογραφίες: Νίκος Βαρδακαστάνης
Εικαστικό - Σχεδιασμός εντύπων: Μανόλης Αλμπάνης
Κατασκευή σκηνικού: Αντώνης Χαλυβίδης

Παραγωγή: Ξανθίας Α.Μ.Κ.Ε.

Παίζουν: Ελισσαίος Βλάχος, Αγγελική Μαρίνου, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Κώστας Παπακωνσταντίνου, Βασιλική Σουρρή, Φοίβος Συμεωνίδης.

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠ.ΠΟ.Α.
Τελευταίες παραστάσεις: Παρ., Σάβ. 9 μ.μ., Κυρ. 8 μ.μ 
Μέχρι : 21/4

Διάρκεια: 1 ώρα και 15’
Θέατρο Σημείο, Χαριλάου Τρικούπη 4, Καλλιθέα
πίσω από το Πάντειο Πανεπιστήμιο

Τηλ.: 2109229579

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αναστάσιος Παπαδάκης
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Καλημέρα, roadartist, σχολιάζω αλλά, δεν πειράζει, μη με βάλεις στην κλήρωση αφού κέρδισα την προηγούμενη φορά.

Ήθελα μόνο να πω πόσο ουσιαστικό, όμορφο και γόνιμο είναι αυτό που κάνεις, καθώς γίνεται και για αξιόλογες παραστάσεις. Και σκέφτομαι, τώρα που υπάρχει ο άλλοτε υποκριτικός και άλλοτε ανυπόκριτος θρήνος για το μνημείο της Νοτρ Νταμ, ότι όσο υπάρχουν τα μνημεία του πολιτισμού δίπλα μας, ένας είναι ο τρόπος να τα αντιμετωπίζουμε. Ζώντας τα. Τιμώντας τα. Γνωρίζοντάς τα. Είτε πρόκειται για μεγάλα, είτε για μικρά, είτε για αρχιτεκτονικά είτε για "ζωντανά" (θεατρ. παραστάσεις, π.χ). Κάτι που κάνεις με απίστευτη συνέπεια τόσα χρόνια (και) μέσα από το μπλογκ σου.

Φιλιά πολλά.

η κοπέλα με το καναρινί φόρεμα είπε...

Καλημέρα, δηλώνω παρούσα!
Και, Δ. Μάνεσης συμφωνώ μαζί σου!

Roadartist είπε...

Σας ευχαριστώ πολύ όλους.

Διονύση, τι να απαντήσω σε σένα; :)

Να'στε καλά! Καλή Κυριακή

Εδώ θα είμαστε και έχω σκοπό από την επόμενη θεατρική σεζόν να κάνουμε συχνότερα διαγωνισμους, αξίζει.

Related Posts with Thumbnails