Όλοι θυμόμαστε το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond της εταιρίας «Louis Hellenic Cruises» στις 5 Απριλίου 2007 στη Σαντορίνη, μετά από πρόσκρουση σε χαρτογραφημένο ύφαλο κοντά στο λιμάνι των Φυρών. Ο πλοίαρχος, σύμφωνα με την αρχική του κατάθεση, ανέλαβε την ευθύνη του ναυαγίου λόγω λανθασμένου χειρισμού.
Ενώ το πλοίο θα μπορούσε να οδηγηθεί στα αβαθή και να σωθεί, τελικά αφέθηκε να βυθιστεί σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή.
Μετά από επιστημονική έρευνα το ναυάγιο χαρακτηρίστηκε ως ρυπογόνο απόβλητο και κλήθηκαν οι αρχές να επέμβουν άμεσα.
Σήμερα, ένα χρόνο μετά, το ναυάγιο παραμένει εγκαταλειμμένο στο βυθό της καλντέρας δίπλα στο λιμάνι Αθηνιός, σε βάθος περίπου 100 μέτρων. Στις δεξαμενές του υπάρχουν 300 τόνοι πετρέλαιο και στα υλικά κατασκευής και εξοπλισμού υπάρχουν μεγάλες ποσότητες τοξικών ουσιών, επικίνδυνων για το θαλάσσιο περιβάλλον και την υγεία του ανθρώπου.
Οι αρμόδιοι, ακόμα συσκέπτονται για τον τρόπο αντιμετώπισης του τοξικού κινδύνου και την αναγκαιότητα ή όχι της ανέλκυσης. Την ίδια στιγμή η πλοιοκτήτρια εταιρεία προσπαθεί να απαλλαγεί από την ευθύνη, επικαλούμενη λανθασμένη χαρτογράφηση των υφάλων (αντίθετα από την κατάθεση του πλοιάρχου), δεν έχει πληρώσει πρόστιμα 5,7 εκατομμυρίων ευρώ από 327 παραβάσεις που έχουν διαπιστωθεί έως τώρα και, ένα έτος μετά τη βύθιση εκδίδει για το ναυάγιο αμφισβητούμενες βεβαιώσεις μη επικινδυνότητας (!) των υλικών κατασκευής και του εξοπλισμού του.
Το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), είναι ο κρατικός επιστημονικός φορέας που έχει ασχοληθεί με την υπόθεση. Πρόσφατα ο Πρόεδρος κος. Γιώργος Χρόνης δήλωσε ότι μακροπρόθεσμα εάν δεν γίνει ανέλκυση, η όλη κατάσταση θα είναι μη αναστρέψιμη.
Η μακροπρόθεσμη οικολογική καταστροφή στο ευρύτερο θαλάσσιο περιβάλλον θέτει σε άμεσο κίνδυνο την υγεία του ανθρώπου, το τουρισμό και την οικονομία του νησιού.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε το blog:
Ενώ το πλοίο θα μπορούσε να οδηγηθεί στα αβαθή και να σωθεί, τελικά αφέθηκε να βυθιστεί σε απόσταση 100 μέτρων από την ακτή.
Μετά από επιστημονική έρευνα το ναυάγιο χαρακτηρίστηκε ως ρυπογόνο απόβλητο και κλήθηκαν οι αρχές να επέμβουν άμεσα.
Σήμερα, ένα χρόνο μετά, το ναυάγιο παραμένει εγκαταλειμμένο στο βυθό της καλντέρας δίπλα στο λιμάνι Αθηνιός, σε βάθος περίπου 100 μέτρων. Στις δεξαμενές του υπάρχουν 300 τόνοι πετρέλαιο και στα υλικά κατασκευής και εξοπλισμού υπάρχουν μεγάλες ποσότητες τοξικών ουσιών, επικίνδυνων για το θαλάσσιο περιβάλλον και την υγεία του ανθρώπου.
Οι αρμόδιοι, ακόμα συσκέπτονται για τον τρόπο αντιμετώπισης του τοξικού κινδύνου και την αναγκαιότητα ή όχι της ανέλκυσης. Την ίδια στιγμή η πλοιοκτήτρια εταιρεία προσπαθεί να απαλλαγεί από την ευθύνη, επικαλούμενη λανθασμένη χαρτογράφηση των υφάλων (αντίθετα από την κατάθεση του πλοιάρχου), δεν έχει πληρώσει πρόστιμα 5,7 εκατομμυρίων ευρώ από 327 παραβάσεις που έχουν διαπιστωθεί έως τώρα και, ένα έτος μετά τη βύθιση εκδίδει για το ναυάγιο αμφισβητούμενες βεβαιώσεις μη επικινδυνότητας (!) των υλικών κατασκευής και του εξοπλισμού του.
Το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), είναι ο κρατικός επιστημονικός φορέας που έχει ασχοληθεί με την υπόθεση. Πρόσφατα ο Πρόεδρος κος. Γιώργος Χρόνης δήλωσε ότι μακροπρόθεσμα εάν δεν γίνει ανέλκυση, η όλη κατάσταση θα είναι μη αναστρέψιμη.
Η μακροπρόθεσμη οικολογική καταστροφή στο ευρύτερο θαλάσσιο περιβάλλον θέτει σε άμεσο κίνδυνο την υγεία του ανθρώπου, το τουρισμό και την οικονομία του νησιού.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε το blog:
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ ΟΣΟΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ..
------------------
Υ. Γ. Για προσωπικούς λόγους, κλείνω τα σχόλια.
Θα τα πούμε σύντομα! Ευχαριστώ πολύ!