10 Φεβρουαρίου 2014

Massimo Listri. Φωτογραφική Αρχιτεκτονική, Μουσείο Μπενάκη



Massimo Listri. Φωτογραφική Αρχιτεκτονική,
 Μουσείο Μπενάκη, 
οδού Πειραιώς


Μπαρόκ παλάτια



εντυπωσιακοί εσωτερικοί χώροι


αναγεννησιακές βιβλιοθήκες


που σου κόβουν την ανάσα...







Μια έκθεση φωτογραφίας στο Μουσείο Μπενάκη όπου παρουσιάζεται μια επιλογή φωτογραφιών του Massimo Listri, η οποία περιλαμβάνει τις εικονικές του προοπτικές για τα μπαρόκ παλάτια, τους νεοκλασικούς εσωτερικούς χώρους και τις μοναδικές αναγεννησιακές βιβλιοθήκες.


Περισσότερο από απλή καταγραφή της αρχιτεκτονικής, ο Listri ανακαλύπτει εκ νέου τους ιστορικούς χώρους. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε πολλά δημόσια και ιδιωτικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του έχει δημοσιεύσει πάνω από πενήντα βιβλία για την τέχνη και την αρχιτεκτονική. 

Παρατήρησα προσεκτικά τις φωτογραφίες, στάθηκα ώρα μπροστά τους... Μα ένιωσα ότι δεν μου αρκεί... Αντίθετα μεγάλωσε μέσα μου η επιθυμία να ταξιδέψω και να μεθύσω τη ματιά μου σε αυτά τα κτίρια. Να χαθώ στις μοναδικά εντυπωσιακές βιβλιοθήκες, εκεί που θριαμβεύει το ανθρώπινο πνεύμα και σε καλεί να αφεθείς στη μεγαλοπρέπεια, να σε μαγέψει η γνώση...


Επιμέλεια έκθεσης: Μάγδα Μπαλτογιάννη


Έως 16/03/2014

Μουσείο Μπενάκη

7 Φεβρουαρίου 2014

Οργάνωση Γη - "Κέντρο της Γης"



Η σημερινή δημοσίευση είναι αφιερωμένη στην "Οργάνωση Γη", μια νεοσύστατη ελληνική μη κερδοσκοπική, μη κυβερνητική οργάνωση που δημιουργήθηκε για να δώσει απαντήσεις σε σύγχρονους κοινωνικούς και περιβαντολογικούς προβληματισμούς.

Βρίσκεται σε μια υπέροχη έκταση στον Δήμο Ίλιου επί της Λεωφόρου Δημοκρατίας 67, εντός του Κτήματος Βασιλίσσης, στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης".


Σκοπός της είναι η ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας πάνω στα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζει το περιβάλλον. Μέσα από την καθημερινή δράση και πρακτική, να συνεισφέρει στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος και τελικά στην καλύτερη διαβίωση και ανάπτυξη της κοινωνίας. Πολύ κοντά στο κέντρο της Αθήνας και όμως νιώθεις σαν να έχεις διακτινιστεί κάπου εκτός Αττικής. 


Χάνεσαι σε αυτή την υπέροχη έκταση... Ακολουθούν φωτογραφίες...
Παρατηρήστε προσεκτικά. 























Όσοι αγαπάτε τη φύση, αξίζει σίγουρα να πάτε μια βόλτα με τους φίλους ή με τα παιδιά σας. Υπέροχες εγκαταστάσεις, όπου διοργανώνονται ενδιαφέροντα ψυχαγωγικά, βιωματικά και εκπαιδευτικά προγράμματα.  

Λειτουργεί από Τρίτη έως Παρασκευή από τις 9.00π.μ - 5.00μμ και τα Σαββατοκύριακα από τις 10.00 π.μ - 5.00π.μ.

Όπως επισημαίνουν και οι υπεύθυνοι : «Το Κέντρο της Γης έχει σκοπό τη διεύρυνση των οριζόντων των επισκεπτών του». Νομίζω πως το καταφέρνουν...


Ενδιαφέρουσα πληροφορία: Το "Κέντρο της Γης" προσφέρει δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια για ανέργους, ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης “Εισαγωγή στη Γεωργία”. Ίσως από τα πιο ενδιαφέροντα και ολοκληρωμένα που υπάρχουν αυτή την στιγμή και μάλιστα εντελώς δωρεάν. Όσοι ενδιαφέρεστε, σπεύσατε να δηλώσετε συμμετοχή. 
Περισσότερες πληροφορίες - See more at: organizationearth.org

* Δες και αυτό το video :

3 Φεβρουαρίου 2014

Γιώργος Σεφέρης, Μέρες Γ΄



ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 1936. ΟΙΚΙΑ ΦΛΩΡΟΥ, ΑΙΓΙΝΑ. 
Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονότατο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία. Να νοσταλγείς τον τόπο σου, ζώντας στον τόπο σου, τίποτα δεν είναι πιο πικρό. Ωστόσο νομίζω πως αυτό το συναίσθημα, συνειδητό ή όχι -αδιάφορο, χαραχτηρίζει όσους από τους ανθρώπους μας των εκατό τόσων τελευταίων χρόνων αξίζει να τους λογαριάσει κανείς. Οι μεγάλοι κολυμπητάδες, που αγωνίστηκαν, όσο κρατούσαν τα μπράτσα τους, να φτάσουν και να ιδούνε από πιο κοντά αυτό το σκληρό νησί του Αιόλου, την άλλη Ελλάδα. 

ΤΕΤΑΡΤΗ, 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1938, ΑΘΗΝΑ. 
Ο τόπος αυτός που μας πληγώνει, που μας εξευτελίζει. Η Ελλάδα γίνεται δευτερεύουσα υπόθεση, όταν συλλογίζεται κανείς τον Ελληνισμό. Ό,τι από την Ελλάδα μ’ εμποδίζει να σκεφτώ τον Ελληνισμό, ας καταστραφεί. Αν ήταν δίκαιο να μεγαλώσει ο τόπος αυτός, δεν ήταν για να έχουμε περισσότερους βουλευτές, νομάρχες ή χωροφύλακες· ήταν για να μπορέσει ν’ αναπτυχθεί σε μια γωνιά της γης ο Ελληνισμός -αυτή η ιδέα της ανθρώπινης αξιοσύνης και της ελευθερίας, όχι αυτή η αρχαιολογική ιδέα. Δεν πιστεύω σ’ αυτούς τους ανθρώπους που φλυαρούν, ή στους άλλους που δεν ξέρουν τι κάνουν· δεν εννοώ να βουλιάξω μέσα στην απερίγραπτη μιζέρια των χαρακτήρων -πιστεύω σε δυο-τρεις ιδέες που προχωρούν, και τώρα ακόμη, ύστερ’ από χιλιάδες χρόνια, σ’ αυτή τη γλώσσα. Γι’ αυτές τις δυο-τρεις ιδέες που πρέπει να ζήσουν εδώ, και μονάχα εδώ θα μπορούσαν να ζήσουν καθώς τις σκέπτομαι, υπομένω αυτή την αθλιότητα

Μέρες Γ΄. 16 Απρίλη 1934 – 14 Δεκέμβρη 1940, Ίκαρος, Αθήνα 1984

30 Ιανουαρίου 2014

Μένγκελε, του Θανάση Τριαρίδη στο Faust


Αν είσαι, είμαι.
Όνειρο για δύο πρόσωπα σε ένα βαγόνι

Ο ναζί Γιόζεφ Μένγκελε, αρχίατρος στο διαβόητο Άουσβιτς, γνωστός για τα διεστραμμένα, αρρωστημένα πειράματα που έκανε με ανθρώπους, τα οποία οδηγούσαν συνήθως στο θάνατό τους, συναντά τυχαία μια Εβραία, στο θεατρικό θρίλερ «Μένγκελε», σε μια ακραία ηθική παραβολή του συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη, που παρουσιάζεται στο θέατρο Faust.

Ο Μ, η Ε, στο κουπέ του τρένου.
Συνεπιβάτες σε ένα τρένο του σήμερα, δύο άγνωστοι αναμεταξύ τους άνθρωποι, ένας άντρας (διοικητικός υπάλληλος) και μια γυναίκα (υποψήφια διδάκτορας Ιστορίας), εγκλωβίζονται από μια ξαφνική διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος. Αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι για να περάσει η ώρα. Το παιχνίδι ονομάζεται «Αν είσαι, είμαι», το παιδικό παιχνίδι των ρόλων (όπου ο καθένας από τους δύο αναλαμβάνει να υποδυθεί μία συγκεκριμένη ιστορική ή φανταστική προσωπικότητα). Καθώς η κοπέλα ασχολείται με την ιστορία του Ολοκαυτώματος, ο άντρας της προτείνει να είναι εκείνος που θα παραστήσει τον «Γιόζεφ Μένγκελε», τον διαβόητο «Άγγελο του Θανάτου» του Άουσβιτς, και εκείνη την «Εσθήρ», την εγγονή μίας Εβραίας επιζήσασας, θύματος των φριχτών πειραμάτων του.


Ε:  Είναι στ’ αλήθεια μεγάλη εφεύρεση τα τρένα… 
Μ: Συμφωνώ μαζί σας… Είναι μια από τις μεγαλύτερες εφευρέσεις της Ιστορίας… Ίσως η μεγαλύτερη… 
Ε: Η μεγαλύτερη; 
Μ: Μη σας φαίνεται παράξενο… Τα τρένα ένωσαν τον κό­σμο… Έδωσαν στους ανθρώπους τη δυνατότητα να σκε­φτούν συνολικά… Σαν ανθρωπότητα…

Παρόμοια τρένα, φορτωμένα με δυστυχισμένους ανθρώπους, όδευαν και προς το Άουσβιτς, σε εκείνη την επίγεια κόλαση. Το αθώο αρχικά παιχνίδι, ξεκινά ουσιαστικά να τους χωροκατακτά. Τα λόγια που ανταλλάσσουν, γίνονται σημαντικότερα από όσο πιστεύουν. Αρχικά οι δυο τους εμφανίζονται αθώοι, σαν δυο μικρά παιδιά. Σταδιακά όμως ο άντρας αρχίζει να γίνεται ο Μένγκελε και η κοπέλα να γίνεται η Εσθήρ. Όσο όμως υποδύονται τους «ρόλους» τους, τα όρια ανάμεσα στο αληθινό και το ψεύτικο εξαφανίζονται. Ώσπου οι καταστάσεις ξεφεύγουν από κάθε έλεγχο.  



Η Μυρτώ Αλικάκη είναι πραγματικά καθηλωτική. Εντυπωσιακή η αλλαγή της από ντροπαλή και συνεσταλμένη φοιτήτρια, σε ερωτευμένη γυναίκα, κυριευμένη και διψασμένη για την ανταπόδοση του κακού. Ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος, ένας απόλυτα αινιγματικός, μυστηριώδης Μένγκελε. Και οι δύο ηθοποιοί ανταποκρίνονται εξαιρετικά στους δύσκολους ρόλους τους. Έχουν πλαστικότητα στις κινήσεις, σωστές αλλαγές στο τόνο της φωνής και στη στάση του σώματος τους.


Όσο εξαιρετική ήταν η ιδέα του συγγραφέα να καταπιαστεί με αυτή την προσωπικότητα, τόσο ήταν όμως και επικίνδυνη να ξεφύγει. Συγκράτησα μια άποψη από μια συνέντευξη του Τριαρίδη, που την βρήκα ενδιαφέρουσα. Ότι «αν ο Σαίξπηρ ή ο Ευριπίδης ζούσαν σήμερα, δε θα άφηναν απ’ έξω τέτοιες ακραίες περιπτώσεις από τη θεματολογία τους». Όντως ο Μένγκελε δεν συνελήφθη, δε δικάστηκε, δεν απολογήθηκε ποτέ για τα εγκλήματα του, οπότε κατά κάποιο τρόπο το θέατρο σε αυτή την περίπτωση παίζει το ρόλο που θα έπρεπε να παίξει η ιστορία. Η Δύση έχει συμβολοποιήσει τον Μέγκελε με το απόλυτο κακό, κάτι σαν το «Διάβολο του Διαφωτισμού».  Τελικώς ήταν εξαιρετικό και το αποτέλεσμα επί σκηνής. Μια παράσταση που σέβεται το θεατή, κάτι που όλο και περισσότερο σπανίζει στις μέρες μας. 

Το τραγούδι "Γιουκάλι" του Κουρτ Βάιλ ακούγεται αρκετές φορές στην παράσταση, νομίζω ότι ηχεί ακόμη στα αυτιά μου... 





Το ομώνυμο βιβλίο κυκλοφορεί σε φυσική μορφή από τις εκδόσεις "Ευρασία", ενώ σε ηλεκτρονική βρίσκεται ελεύθερο στο διαδίκτυο, εδώ: www.triaridis.gr/mengele/


Σκηνοθεσία: Κώστας Φιλίππογλου
Ηθοποιοί: Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Μυρτώ Αλικάκη
Σκηνικά – κοστούμια – videos: Όλγα Μπρούμα
Μουσική: Δημήτρης Γιακουμάκης
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Βοηθός σκηνοθέτη: Ροζαλί Σινοπούλου


ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ FAUST
Καλαμιώτου 11 & Αθηναΐδος 12,
πλατεία Αγίας Ειρήνης – Μοναστηράκι
Related Posts with Thumbnails