23 Νοεμβρίου 2009

Νομισματικό Μουσείο Αθηνών

Νομισματικό Μουσείο Αθηνών, Ιλίου Μέλαθρον Ερρίκου Σλήμαν

Περνώντας την είσοδο του Νομισματικού Μουσείου, στην οδό Πανεπιστημίου 12,


το πρώτο πράγμα που εξαρχής κερδίζει τον επισκέπτη
είναι ο περιβάλλον χώρος..


..καταπράσινος και όμορφα διακοσμημένος..

..και φυσικά το επιβλητικό κτίριο.
Tο Iλίου Mέλαθρον, ένα από τα πιο όμορφα κτίρια της Αθήνας, κτίστηκε το διάστημα 1878-1879 σε σχέδια του Γερμανού αρχιτέκτονα Eρνέστου Tσίλερ, ως κατοικία της οικογένειας Σλήμαν.

Το όνομά του, σημαίνει «μέγαρο της Τροίας», παραπέμποντας στην ανακάλυψη της αρχαίας πόλης από τον Eρρίκο Σλήμαν.

Heinrich Scliemann Heubokow, 1822-1890

Όποιος έχει έστω και για λίγο στην ζωή του αγαπήσει την αρχαιολογία, δεν υπάρχει περίπτωση να μην «μακαρίζει» τον Ε. Σλήμαν, για το θησαυρό που έφερε στην επιφάνεια με τις ανασκαφές του..

Αξίζει αρχικά μια σύντομη αναφορά στην ζωή του..
Ο Ερρίκος Σλήμαν (Heinrich Scliemann Heubokow, 1822-1890), γιος ευαγγελιστή πάστορα, αναγκάστηκε από μικρή ηλικία να εργαστεί για να επιβιώσει. Υπήρξε ιδιαίτερα ικανός έμπορος και κατάφερε να δημιουργήσει μεγάλη περιουσία.

Σε ηλικία 41 ετών εγκατέλειψε τις επιχειρήσεις του και αφιερώθηκε στο μεγάλο του πάθος, την αρχαιολογία. Το 1868 επισκέφτηκε για πρώτη φορά την Ελλάδα. Το επόμενο έτος παντρεύτηκε την Αθηναία Σοφία Καστριώτη και από το 1870 εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα. Το Ιλίου Μέλαθρον χτίστηκε το 1880 ως μόνιμη κατοικία της οικογένειας του.




Άποψη της Τροίας μετά την ανασκαφή του Σλήμαν το 1879
Το 19ο αιώνα στην Γερμανία επικρατούσε μια έντονη αγάπη για το αρχαίο ελληνικό πνεύμα, κάτι που επηρέασε καθοριστικά τον Σλήμαν. Από αρκετά μικρή ηλικία διάβαζε μανιωδώς τον Όμηρο.

Η συμβολή του Σλήμαν στην ανάδειξη του ελληνικού πολιτισμού υπήρξε καθοριστική.. αρκεί μόνο να αναλογιστεί κανείς πως η ανακάλυψη της Τροίας, αλλά και η ανασκαφή σημαντικότατων προϊστορικών πόλεων, όπως οι Μυκήνες, η Τίρυνθα, ο Ορχομενός, έδωσε ιστορική υπόσταση στα Ομηρικά έπη.

Το Ιλίου Μέλαθρον, έργο του Ε. Τσίλλερ (κατασκευή: 1878-1879) σε ταχυδρομικό δελτάριο



Το κτίριο είναι διώροφο με ιδιαίτερα εντυπωσιακή διακόσμηση. O πρώτος όροφος λειτουργούσε κυρίως ως χώρος για την κοινωνική ζωή της οικογένειας. Με την αίθουσα για τις δεξιώσεις, το λογοτεχνικό σαλόνι για τις φιλολογικές βραδιές, την αίθουσα φιλοξενίας και τη τραπεζαρία. Στο δεύτερο όροφο υπήρχαν τα υπνοδωμάτια, τα γραφεία και η βιβλιοθήκη. Στο ισόγειο βρίσκονταν οι βοηθητικοί χώροι, τα δωμάτια του υπηρετικού προσωπικού, καθώς και η αίθουσα όπου εκθέτονταν τα ευρήματα από τις ανασκαφές στην Tροία. Στον μεγάλο κήπο που βρισκόταν στην πίσω πλευρά υπήρχε αμαξοστάσιο και σταύλος.


Πρόκειται για μια εξαιρετική μνημειακή κατοικία της Αθήνας του 19ου αιώνα..

..στην οποία αποτυπώνεται η ατμόσφαιρα,

..η έντονη αρχαιολατρεία της εποχής..

..και η ιδιαίτερη προσωπικότητα του πρώτου ιδιοκτήτη, του Ερρίκου Σλήμαν..

..Το ανασκαφικό και συγγραφικό έργο δώρισε στον Σλήμαν το τίτλο του "πατέρα της μυκηναϊκής"..

Το Νομισματικό Μουσείο, είναι μοναδικό στην Ελλάδα, και ένα από τα σημαντικότερα μουσεία στο είδος του στον κόσμο.. Έχει συγκεντρώσει πάνω από 500.000 αντικείμενα..

Νομίσματα χαραγμένα με διάφορους συμβολισμούς, μολυβδόβουλλα, σταθμία...

..πολύτιμους λίθους, μεταλλία, που χρονολογούνται από τον 14 αι. π.Χ. έως σήμερα..

Χαρτονόμισμα..των ...5.000.000 δραχμών.. (1944)

..κέρματα επί βασιλείας του Όθωνα..

..και από κάθε άλλη ιστορική εποχή..

Ξεφυλλίζοντας το βιβλίο επισκεπτών της έκθεσης...
"Νομίζω πως η αύρα και το θέμα σε αυτό το μουσείο, είναι που το κάνει εντυπωσιακό και μη-βαρετό. Όλες η πληροφορίες είναι πολύ χρήσημες. Ευχαριστούμε τον Σλίμαν που έκανε την Ελλάδα γνωστή σε όλους!!"
Από την 11χρονη Ελισάβετ..
το αντέγραψα όπως το έγραψε.. :))

Με αυτό το σημείωμα, γέλασα πολύ...
"Anyone have some change?" ;))

Μερικά χρήσιμα αποφεύγματα για το χρήμα..
Εδώ από τον Κάρολο Μαρξ.

Εδώ από τον Αριστοτέλη...

Εδώ από τον Μπρέχτ...

Και εδώ..ίσως το καλύτερο..από τον Σοφοκλή..

Στην αυλή του μουσείου, μας περιμένει ένας όμορφος "Κήπος Μουσών"..

..αλλά και ένα από τα πιο όμορφα μέρη για καφέ στο κέντρο της Αθήνας..

..η Καφετέρια του Μουσείου παραμένει ανοικτή εως τις 23,00 το βράδυ..

..αποτελώντας ίσως μια από τις ιδανικότερες κρυμμένες γωνιές της Αθήνας..

..για καφέ και χαλάρωση.. κυριολεκτικά μέσα στο κέντρο της πόλης...

Νομισματικό Μουσείο..
Πανεπιστημίου 12, 210-3643774.
Συλλογές νομισμάτων από την αρχαία Ελλάδα έως τις μέρες μας.
Τρ.-Κυρ. 8 π.μ.-8 μ.μ. Εισιτ. € 3, μειωμένο € 2.
Είσ. ελεύθερη για νέους έως 19 ετών, φοιτητές

21 Νοεμβρίου 2009

..picture...



Κάθε ένας και μια άλλη άποψη..,
μια άλλη διαφορετική σκέψη,
μια εντελώς άλλη πινελιά στον καμβά της ζωής..

Σας αφήνω με ένα αγαπημένο κομμάτι και βίντεο
..και στις σκέψεις μου..
..τα λέμε, καλό σκ!

19 Νοεμβρίου 2009

..Τα τείχη


Τα τείχη

Χωρίς περίσκεψιν, χωρίς λύπην, χωρίς αιδώ
μεγάλα κ’ υψηλά τριγύρω μου έκτισαν τείχη.
Και κάθομαι και απελπίζομαι τώρα εδώ.
Άλλο δεν σκέπτομαι: τον νουν μου τρώγει αυτή η τύχη·
διότι πράγματα πολλά έξω να κάμω είχον.
A! όταν έκτιζαν τα τείχη πώς να μην προσέξω.
Aλλά δεν άκουσα ποτέ κρότον κτιστών ή ήχον.
Aνεπαισθήτως μ’ έκλεισαν από τον κόσμον έξω


---

Οι παραπάνω στίχοι του Κ. Καβάφη είχανε "κολλήσει" σήμερα στο μυαλό μου..
Θυμάμαι την έκπληξη μου όταν τους είχα πρωτοδιαβάσει στα μαθητικά μου χρόνια.
Σήμερα κάμποσα χρόνια μετά, αισθάνομαι πως δεν θα μπορούσε κανείς
να εκφράσει καλύτερα το νόημα τους.. με τόσες λίγες λέξεις..

17 Νοεμβρίου 2009

..εξαιρέσεις..


Δυστυχώς τελικά, είχες δίκιο.. Ο ήχος το Σάββατο στο Fuzz ήταν χάλια!
Να πληρώνεις 35€, να έρχονται μεγάλα ονόματα στην Ελλάδα, η συναυλία να είναι sold out, κόσμος μέχρι και λίγο πριν αρχίσει να ψάχνει εισιτήρια απ'έξω.., αν μη τι άλλο είναι ντροπή να ξενερώνεις από τον χάλια "ήχο" του μαγαζιού! Δεν νομίζω να έχω ακούσει χειρότερο ήχο σε συναυλιακό χώρο. Σίγουρα θα το σκεφτώ αρκετά να ξαναπάω στο Fuzz Club..

Από την άλλη, ο κόσμος!.. Μπίρι, μπίρι όλη την ώρα.. Τους Your Hand In Mine (-μπράβο παιδιά είστε καταπληκτικοί!!-) σχεδόν κανείς δεν τους άκουγε.. κυριαρχούσαν οι φωνές.. λες και δεν υπήρχαν άνθρωποι πάνω στη σκηνή.. (απλά δείτε το βίντεο.. )

Και ο Tiersen..., παίζοντας ελάχιστα κομμάτια από αυτά για τα οποία τον έχουμε αγαπήσει.. (ούτε ένα από amelie, λοιπά soundtracks).. με μια στροφή προς το electro-rock.. Γιατί βρε Yann???

Μια από τις λίγες καλές στιγμές ήταν αυτή.

Παρόλ'αυτά το εισιτήριο της συναυλίας θα κρατηθεί..
Αυτή η πρώτη σκαναρισμένη εικόνα οφείλεται στον b|a|s|n\i/a.
Σε Ευχαριστώ πολύ για το δώρο! Και εκτιμώ, το ξέρεις..
Ό
λα θα πάνε καλά..θέλουν δε θέλουν!! :)))


Αυτό το τραγούδι, όσο πάει μου αρέσει περισσότερο!

14 Νοεμβρίου 2009

Κλωντ Μονέ

Ο Μονέ σε προσωπογραφία του Ρενουάρ

Ο Κλωντ Μονέ (Claude Oscar Monet) γεννήθηκε στις 14 Νοεμβρίου του 1840 στο Παρίσι. Ο πατέρας του ήταν εύπορος έμπορος. Σε ηλικία πέντε ετών μετακόμισε με την οικογένειά του στη Χάβρη, η οποία αποτελούσε σημαντικό λιμάνι, στις όχθες του Σηκουάνα.

Καθοριστική υπήρξε η γνωριμία του με το διάσημο στην εποχή του ζωγράφο τοπίων Eugene Boudin, ο οποίος αποτέλεσε έναν από τους πρώτους δασκάλους του και ουσιαστικά τον ενθάρρυνε να ζωγραφίσει την ύπαιθρο.

Το 1859 εγκαταστάθηκε στο Παρίσι για να σπουδάσει ζωγραφική και ήρθε σε επαφή με έργα σημαντικών ζωγράφων στο Μουσείο του Λούβρου.

Impression, soleil levant, 1872, ελαιογραφία 48 x 63 εκ - Μουσείο Marmottan

Το 1874 συμμετείχε στην πρώτη έκθεση της ομάδας των Ιμπρεσσιονιστών στο Παρίσι, με τον πίνακα του Impression, soleil levant (Εντύπωση, ανατέλλων ήλιος) στη Γαλλία.

Ο τίτλος του πίνακα του Μονέ, ενέπνευσε τον κριτικό τέχνης Louis Leroy στην χρήση του όρου Ιμπρεσιονισμός (Impressionism) για πρώτη φορά.
"...Είμαι εκστασιασμένος το Giverny είναι
ένα υπέροχο μέρος για μένα...", γράφει ο Μονέ το 1883...


Μετά το θάνατο της γυναίκας του Camille, την οποία έχει απαθανατίσει ο ζωγράφος σε αρκετούς πίνακές του, εγκαταστάθηκε στο προάστιο Giverny, με την Αλίς Οσεντέ, ερωμένη του από πολλά χρόνια πριν, όπου καλλιεργούσε τον κήπο του και ζωγράφιζε.

Πολλοί από τους πίνακες αυτής της εποχής έχουν ως θέμα τον κήπο και το σπίτι του στην περιοχή.

Στις δεκαετίες του 1880 και του 1890, ο Μονέ ξεκίνησε να ζωγραφίζει σειρές πινάκων, όλοι βασισμένοι σε ένα κοινό θέμα, το οποίο όμως απέδιδε κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο ή με διαφορετική τεχνοτροπία..

Ζωγράφιζε συχνά σε ταξίδια που έκανε στη νότια Γαλλία, Αγγλία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία και Ιταλία. Το διάστημα 1883-1908, ταξίδεψε στη Μεσόγειο, γεγονός που τον ενέπνευσε για την δημιουργία μιας σειράς τοπίων.
Το 1908 παθαίνει μια βλάβη στα μάτια.
Το 1918 η κατάσταση της όρασης του χειροτερεύει.
Πλέον βασίζεται στις ετικέτες των χρωμάτων για να μην κάνει κάποιο λάθος. Τελικά εγχειρίζεται επιτυχώς, το 1923 κι έτσι ως ένας πεισματάρης γέρος συνεχίζει πεισματικά να ζωγραφίζει.

Πέθανε το 1926, σε ηλικία 86 ετών στο Giverny, ως πλούσιος και αναγνωρισμένος ζωγράφος.
Οι πίνακες του, πραγματικά με ξεκουράζουν..
Ακολουθούν κάποιοι ενδεικτικοί παρακάτω..

O Μιρμπό γράφει για τα έργα του Μονέ:
"..Ο αέρας ποτίζει κάθε αντικείμενο, το γεμίζει μυστήριο, το τυλίγει με όλους τους χρωματισμούς, που πότε σβήνουν απαλά και πότε σπινθηλοβολούν... η αρμονία των δυνάμεων συμβαδίζει με τους ατμοσφαιρικούς νόμους, με την κανονική και ακριβή πορεία των επίγειων και των ουράνιων φαινομένων.."

Ο Καθεδρικός της Ρουέν, 1892-1894, Παρίσι, Μουσείο Ορσέ..
Αυτός ο πίνακας καδράρει την πρόσοψη του καθεδρικού, με τους σκούρους τόνους να κυριαρχούν..

..Λεύκες Στο Ποτάμι..

..Η Μεγάλη Γέφυρα Της Αρζεντέιγ..

Ψαρόβαρκες..
Αυτό το έργο ζωγραφίστηκε στο 1885 ή το 1886 και φυλάσσεται σε Μουσείο της Βουδαπέστης.
Είναι ένα από τα πιο όμορφα έργα της δεκαετίας που είναι αφιερωμένα στα Ετρετά, ένα ψαροχώρι. Μπορεί να πρόκειται για μια σκηνή κοινότυπης εικονογραφίας, αλλά η ζωγραφική πραγμάτευση είναι αξιοπαρατήρητη..
Η λίμνη με τα Νούφαρα, η Πράσινη Αρμονία..
Αυτός ο υπέροχος πίνακας του 1899,
φυλάσσεται στο Παρίσι στο Μουσείο Ορσέ.
Ανήκει στην πλούσια σειρά των έργων με το συγκεκριμένο θέμα..
Ο Μονέ υπήρξε σημαντικός καλλιτέχνης, ειδικά όσον αφορά την επιλογή των θεμάτων, την επαναστατικότητα στην τεχνική του, την μέθοδό του να δημιουργεί σειρές έργων..

Μπορείτε να κατεβάσετε αρχείο με τα έργα του Μονέ, απλά πατώντας ΕΔΩ.
Ευχαριστώ πολύ τον αγαπητό συνblogger Κούκο, που μου το έστειλε, να το μοιραστούμε μαζί!

13 Νοεμβρίου 2009

..ένας γλύκας χαρίζεται!!!

Αυτός ο γλύκας αφέθηκε έξω από το σπίτι της κόρης της Αχτίδας..
Με ένα σημείωμα ότι ονομάζεται Ντάφυ..
Όποιος ενδιαφέρεται και μπορεί να του προσφέρει αγάπη...
..ή γνωρίζει κάποιον που να ενδιαφέρεται..
τότε ας επικοινωνήσει με την Αχτίδα..
..τα οφέλη που θα έχει όποιος το υιοθετήσει,
τα έχουμε ξαναπεί, και είναι ανεκτίμητα!!!
..εύχομαι ο γλύκας να βρει σύντομα τη ζεστασιά που χρειάζεται!..
Ενημερώστε όπως μπορείτε τους γνωστούς σας!!

12 Νοεμβρίου 2009

..λίγο όνειρο ακόμα...



είσαι άνθρωπος - ξεχνάς - πιστεύεις - αμφιβάλλεις - χάνεις - νικάς
ζεις
γελάς - γέρνεις - ακουμπάς - λείπεις
Related Posts with Thumbnails