16 Φεβρουαρίου 2011
14 Φεβρουαρίου 2011
Κάρολος Κουν
«Λέμε αποστολή και ούτε σκιαζόμαστε τη λέξη, μήτε μας ενοχλεί η ιδέα, γιατί μονάχα με απόλυτη πίστη, με απόλυτη θυσία του εαυτού μας σε μια ανώτερη ιδέα μπορούμε ν΄ αποχτήσουμε τη δύναμη, την οντότητα και να φέρουμε στην επιφάνεια τον ψυχικό πλούτο που βρίσκεται θαμμένος μέσα μας για την πραγματοποίησή της.
Πρέπει να πιστεύουμε σε θαύματα για να γίνουν θαύματα»
Πρέπει να πιστεύουμε σε θαύματα για να γίνουν θαύματα»
-από τη διάλεξη μανιφέστο που έδωσε ο Κουν στους φίλους του Θεάτρου Τέχνης τον Αύγουστο του ΄43-
Σαν σήμερα, στις 14 Φεβρουαρίου του 1987 έφυγε από τη ζωή ο Κάρολος Κουν.
Μια φιγούρα ηγετική, αυστηρή, προσηλωμένη στους δικούς της νόμους, στις δικές της αξίες, αυτές που οι περισσότεροι ίσως ποτέ δε θα κατανοήσουν..
Μια σπάνια μορφή χωρίς σοβαροφάνεια και άσκοπες σαχλαμάρες. Ένας άνθρωπος που απέπνεε σεβασμό και παράλληλα ήταν ανοιχτός σε κάθε ενδεχόμενο..
Μια προσωπικότητα που άλλαξε ριζικά την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, που πίστεψε σε θαύματα, μα το σημαντικότερο ώθησε και άλλους στο να τα πιστέψουν..Μια σπάνια μορφή χωρίς σοβαροφάνεια και άσκοπες σαχλαμάρες. Ένας άνθρωπος που απέπνεε σεβασμό και παράλληλα ήταν ανοιχτός σε κάθε ενδεχόμενο..
Παλιότερα αφιερώματα του blog στον Κουν:
12 Φεβρουαρίου 2011
World Press Photo 2011
Το World Press Photo είναι ο σημαντικότερος ετήσιος διεθνής διαγωνισμός δημοσιογραφικής φωτογραφίας. Διοργανώνεται από το 1955, με εικόνες δημοσιευμένες την προηγούμενη χρονιά σε εφημερίδες, περιοδικά σε όλον τον κόσμο. H αξία της φωτογραφίας, εκτός από το εικαστικό της ενδιαφέρον, λειτουργεί και ως «ντοκουμέντο».
Έχουνε παρουσιαστεί στο blog, από τα βραβεία των προηγούμενων τριών ετών, ορισμένες βραβευμένες φωτογραφίες. Μπορείτε να δείτε εδώ:
Σήμερα ανακοινώθηκαν, οι καλύτερες περσινές φωτογραφίες που βραβεύτηκαν από την επιτροπή World Press Photo. Ακολουθούν κάποιες από αυτές..
Το πορτρέτο της νεαρής Αφγανής που κακοποιήθηκε από τον σύζυγό της είναι αυτό που κέρδισε φέτος το βραβείο World Press Photo. Η φωτογραφία της Μπίμπι Αίσα, 18 ετών, από το Αφγανιστάν με κομμένη τη μύτη είχε ληφθεί από την φωτογράφο Τζόντι Μπίμπερ για το περιοδικό TIME. Η κοπέλα είχε εγκαταλείψει το σύζυγό της, καθώς την κακοποιούσε. Τότε, διοικητής των Ταλιμπάν, έδωσε εντολή για την 18χρονη να αντιμετωπίσει τη δικαιοσύνη και ο σύζυγός της, της έκοψε τη μύτη και τα αυτιά...Μια σκληρότατη φωτογραφία..
«Είναι μια απίστευτα σκληρή εικόνα. Στέλνει ένα ισχυρότατο μήνυμα στον κόσμο. Περίπου το 50% του πληθυσμού είναι γυναίκες, πολλές από τις οποίες ζουν ακόμη κάτω από άθλιες συνθήκες και δοκιμάζονται από τη βία» δήλωσε ο Ρουθ Έικχρορν, ένας εκ των κριτών του διαγωνισμού.
Spot News stories, second prize
Photograph: Corentin Fohlen
People in the News singles, first prize
Photograph: Seamus Murphy
Nature stories, third prize
Photograph: Christophe Archambault/AFP/Getty Images
Daily Life singles, third prize
Photograph: Andrew Biraj
Daily Life stories, first prize
Contemporary Issues stories, first prize
Photograph: Ed Ou
Daily Life singles, first prize
Photograph: Omar Feisal
Photograph: Stefano Unterthiner
Portraits stories, second prize
Photograph: HO/Wolfram Hahn
Sport stories, first prize
Photograph: Adam Pretty/AFP/Getty Images
**Εκτός από την πρώτη φωτογραφία, στις υπόλοιπες δεν μετέφρασα τις λεζάντες τους (λόγω χρόνου). Αλλά δε νομίζω ότι θα έχετε πρόβλημα.**
World Press Photo
World Press Photo
10 Φεβρουαρίου 2011
Τα παιδιά του Παραδείσου
"Τα παιδιά του Παραδείσου", (Children of Heaven)..
Τα παιδιά του παραδείσου, μια αριστουργηματική ταινία από το Ιράν, από έναν πολυβραβευμένο σκηνοθέτη, τον Ματζίντ Ματζιντί. Η ταινία περιγράφει την καθημερινότητα του ιρανινού λαού, προβάλλοντας τη φτώχεια, μα παράλληλα ανθρωπιστικές αξίες όπως είναι η αγάπη, η αξιοπρέπεια, η αλληλεγγύη και η επικοινωνία, στοιχεία που λείπουν σήμερα από πολλές πλούσιες κατά τα άλλα κοινωνίες..
..Mια ηθογραφική παρουσίαση της καθημερινότητας του ιρανικού λαού.. Η υπόθεση της ταινίας διαδραματίζεται στα δρομάκια της παλιάς Τεχεράνης...
Tο θέμα της ταινίας περιστρέφεται γύρω από ένα ζευγάρι παπούτσια. Την ίδια στιγμή που στις "πολιτισμένες" χώρες ένα ζευγάρι παπούτσια ίσως είναι κάτι δεδομένο, σε άλλες χώρες, όπου το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας, θεωρείται ως πολυτέλεια επειδή μπορεί να μην υπάρχει δεύτερο διαθέσιμο.
Ο Αλί έχασε το μοναδικό ζευγάρι παπουτσιών της αδελφούλας του, της Ζορέ, καθώς τα πήγαινε στο τσαγκάρη. Η φτώχεια της οικογένειας δεν τους επιτρέπει σπατάλες και ο φόβος της τιμωρίας γεννάει μια ιδέα: να μοιραστούν το επίσης μοναδικό ζευγάρι παπουτσιών του Αλί. Το μοίρασμα των παπουτσιών επιφυλάσσει πολλά απρόοπτα.
Ο Αλί έχασε το μοναδικό ζευγάρι παπουτσιών της αδελφούλας του, της Ζορέ, καθώς τα πήγαινε στο τσαγκάρη. Η φτώχεια της οικογένειας δεν τους επιτρέπει σπατάλες και ο φόβος της τιμωρίας γεννάει μια ιδέα: να μοιραστούν το επίσης μοναδικό ζευγάρι παπουτσιών του Αλί. Το μοίρασμα των παπουτσιών επιφυλάσσει πολλά απρόοπτα.
Αν και οι στιγμές που ζούνε τα δύο παιδιά είναι αρκετά δύσκολες και συγκινητικές, παρ' όλα αυτά βλέπουμε πως αφήνονται στη ζωή, πως χαίρονται, πως ξεφεύγουν από τις δυσκολίες και ονειρεύονται, πως δείχνει το ένα στο άλλο την αγάπη του, ακριβώς όπως μόνο τα παιδιά ξέρουν να κάνουν..
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)