24 Ιουνίου 2010

Δωρεάν εισιτήρια σε ανέργους από το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου


Σε μια δύσκολη εποχή, αρχίζουν να γίνονται σταδιακά θετικές κινήσεις.. Εύχομαι να συνεχιστούν και να πληθύνουν..

Το Φεστιβάλ Αθηνών φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν προσιτό και προσβάσιμο πολιτιστικό πυρήνα, ενισχύοντας το άνοιγμα στις περιθωριοποιημένες ομάδες και φέρνοντας το ελληνικό κοινό πιο κοντά στην καλλιτεχνική δημιουργία.

Για το σκοπό αυτό φέτος προσφέρει χαμηλότερες τιμές στο Ηρώδειο και την Πειραιώς 260, δωρεάν εκδηλώσεις και παραστάσεις (εικαστικά, Τροχόσπιτο, κ. ά.), ειδικές τιμές για μαθητές ωδείων κλπ.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Φεστιβάλ Αθηνών εξασφάλισε 1000 δωρεάν εισιτήρια για ανέργους στο άνω διάζωμα σε κάθε μία από τις παρακάτω παραγωγές:

ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ
Θέατρο Νο [16/6]
Ορχήστρα των Χρωμάτων [4/7]
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών [8/7]
Rimini Protokoll [15/7]
Ελληνοτουρκική Ορχήστρα Νέων [16/7]

ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
Οιδίπους τύραννος / Αμφι-θέατρο Σπύρου Α. Ευαγγελάτου [9&10 /7]
Οθέλλος / Schaubühne Berlin [6&7/8]
Πλούτος - Πενίας θρίαμβος / Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν»[13&14 / 8]

Το κοινό μπορεί να προμηθευτεί τα δωρεάν εισιτήρια με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας του από τα κεντρικά ταμεία του Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39) και από τα ταμεία των χώρων την ημέρα της παράστασης, εφόσον δεν έχει εξαντληθεί ο διαθέσιμος αριθμός. Σε αυτή την περίπτωση μπορούν να αγοράσουν εισιτήρια στην τιμή των φοιτητικών.

23 Ιουνίου 2010

Το Χρονικό της Τέχνης


Σήμερα θα σας προτείνω ένα βιβλίο για όποιον ενδιαφέρεται να έχει μια πρώτη επαφή στην Ιστορία της Τέχνης.. Πρόκειται για ένα ίσως από τα πιο διάσημα και δημοφιλή βιβλία για την τέχνη. Έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από είκοσι γλώσσες και επί 45 χρόνια παραμένει ασυναγώνιστο βιβλίο ως εισαγωγή στην τέχνη, από τις αρχαιότερες ζωγραφιές των σπηλαίων ως τη σύγχρονη πειραματική έκφραση.

Το Χρονικό της Τέχνης οφείλει τη μοναδική δημοτικότητά του στην άμεση και απλή γραφή του. Έχει ως στόχο να βοηθήσει τον αρχάριο "να βάλει σε μια κατανοητή τάξη τον πλούτο των νοημάτων, των περιόδων και των τεχνοτροπιών που συσσωρεύονται στις σελίδες των πιο φιλόδοξων έργων" και, χρησιμοποιώντας τη διαίσθηση του στην ψυχολογία των εικαστικών τεχνών, να δει την ιστορία της τέχνης ως "συνεχή διαπλοκή και εναλλαγή των παραδόσεων, όπου κάθε έργο αναφέρεται στο παρελθόν και δείχνει το μέλλον", "μια ζωντανή αλυσίδα που συνδέει ώς σήμερα τη δική μας εποχή με την εποχή των Πυραμίδων".

O Gombrich επεξηγεί με ουσιαστικό τρόπο αρκετά σύνθετα ζητήματα. Eίναι ευτύχημα όσοι ενδιαφέρονται για τα καλλιτεχνικά φαινόμενα να εισαχθούν από τον Gombrich στον συχνά περίπλοκο κόσμο της τέχνης. Και αυτό, επειδή ο συγγραφέας προτείνει μια εύληπτη αφήγηση, επιχειρώντας παράλληλα να αποφύγει τις αξιολογικές κρίσεις.

Λόγω του εύρους αλλά και της συγκριτικής φύσης της ιστορίας της τέχνης, η έμφαση δίνεται στα ουσιαστικά χαρακτηριστικά που συγκροτούν τις καλλιτεχνικές τάσεις των διαφόρων εποχών και πολιτισμών. Ένα βιβλίο που το προτείνω ανεπιφύλακτα.., θα γοητεύσει τους λάτρεις της τέχνης κάθε ηλικίας..

Το χρονικό της τέχνης
The story of art
Συγγραφέας: Gombrich Ernst Hans
Μεταφραστής: Κάσδαγλη Λίνα
Εκδότης: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
Σελίδες: 687

22 Ιουνίου 2010

..όταν ο άνθρωπος έχει θέληση!

Γηράσκω δ' αεί πολλά διδασκόμενος, είχε πει ο Σόλωνας εννοώντας ότι καμιά ηλικία δεν μπορεί να σταθεί εμπόδιο στη μάθηση. Αυτό το ρητό ανέλαβε να εφαρμόσει η Hazel Soares, από την Καλιφόρνια αφού σε ηλικία 94 αποφοίτησε από το κολλέγιο.

Η Hazel Soares, μητέρα έξι παιδιών και γιαγιά περισσότερων από 40 εγγονιών, είναι η πρώτη στον κόσμο γηραιότερη απόφοιτη που παίρνει πτυχίο. Η ίδια παραδέχτηκε ότι με το πτυχίο της στον τομέα «Ιστορία της Τέχνης» έχει εκπληρώσει μια φιλοδοξία 78 ολόκληρων ετών.

Γεννήθηκε στην Καλιφόρνια το 1915 σε περίοδο μεγάλης παρακμής, γεγονός που της στέρησε την δυνατότητα να σπουδάσει και να αποφοιτήσει από το κολλέγιο. Έχει ζήσει μια μεγάλη κατάθλιψη, δύο οικονομικές κρίσεις, 15 Προέδρους των ΗΠΑ και τους δύο Παγκόσμιους Πολέμους.. Υπήρξε ανύπαντρη μητέρα, νοσοκόμα, διοργανώτρια συναυλιών και λάτρης της τέχνης.

Η Hazel σχολιάζει ότι χωρίς βοήθεια ήταν αδύνατον να περάσει τα μαθήματα, ωστόσο δεν έχασε ποτέ την δίψα για μάθηση. Απλά χρειάστηκε λίγο περισσότερο χρόνο από ότι συνηθίζεται για να τα καταφέρει και σήμερα να έχει στα χέρια της το πολυπόθητο πτυχίο.

"Πάντα είχε ένα βιβλίο στα χέρια της, είτε ήταν στην όπερα, είτε στην συμφωνική, είτε στο μπαλέτο, οτιδήποτε που διέγειρε το μυαλό της", είπε ο γιός της Matt Soares, 59 ετών..

"Δεν υπάρχει κανένας λόγος για να μην επιστρέψεις. Αρκετοί άνθρωποι εγκαταλείπουν την ιδέα ή την αναβάλλουν. Σκέφτονται πως είναι πλέον αρκετά αργά, πως απαιτεί πολύ δουλειά. Δεν συνειδητοποιούν πως αν μια φορά το δοκιμάσεις, είναι συναρπαστικό να πας στο σχολείο..."

"Είχα πάντα μια περιέργεια για το πως φτιάχνονται τα πράγματα.. Είτε πρόκειται για μια συνταγή μαγειρικής, είτε για τον εντοπισμό ενός έργου τέχνης στο ιστορικό του πλαίσιο", σχολιάζει..

Κατά την αποφοίτηση έλαβε τιμητική μνεία από την εκπρόσωπο του αμερικανικού Κοινοβουλίου Nancy Pelosi, η οποία παρευρέθηκε και παρουσίασε την ομιλία στο κολλέγιο Mills στο Oakland. Οι συμφοιτητές της 94χρονης την επευφημούσαν λέγοντας πως ποτέ κανείς δεν είναι ηλικιωμένος για να σταματήσει την μάθηση.

Τώρα πλέον η Hazel επιθυμεί να κάνει μια σύντομη παύση μετά τις σπουδές της για να εργαστεί ως ξεναγός σε μουσείο του Σαν Φρανσίσκο!

Δήλωσε πως δεν γνωρίζει την πηγή της μακροζωίας της - μάλιστα κανένας στην οικογένεια της δεν έζησε όσο εκείνη. Εξακολουθεί να οδηγεί το αμάξι της, δεν λαμβάνει κανένα φάρμακο και επισκέπτεται τον γιατρό της κάθε τρία χρόνια, απλά για να κάνει ιατρικό έλεγχο.

Συγχαρητήρια στην Hazel Soares. Πέτυχε κάτι, για το οποίο αρκετοί νεότεροι, θα εγκατέλειπαν και την προσπάθεια.


21 Ιουνίου 2010

Ara Güler στο Μουσείο Μπενάκη

Το Μουσείο Μπενάκη παρουσιάζει έως τις 25 Ιουλίου φωτογραφίες του Ara Güler, ενός από τους πιο γνωστούς φωτογράφους της Κωνσταντινούπολης. Το ύφος και η ατμόσφαιρα των φωτογραφιών του, παραπέμπει στον Έλληνα φωτογράφο Κώστα Μπαλάφα. Η ουμανιστική του ματιά, απαθανατίζει καθημερινά στιγμιότυπα, με πρωταγωνιστές απλούς ανθρώπους και φόντο την Πόλη.
Ο φωτογράφος Ara Güler, με σημαντικό έργο στο χώρο του φωτορεπορτάζ το οποίο υπηρέτησε από το 1950 συνεργαζόμενος με σπουδαία ειδησεογραφικά έντυπα, έχει φωτογραφήσει όλη την Τουρκία και έχει καλύψει γεγονότα σε πολλές γωνιές του κόσμου.

Υπήρξε ο πρώτος ανταποκριτής του περιοδικού Life στην Εγγύς Ανατολή, χρισμένος ως ένας από τους καλύτερους φωτογράφους στον κόσμο, με διακρίσεις και εκθέσεις διεθνώς. Εν τούτοις το πιο γνωστό κομμάτι από τη δουλειάς του παραμένει πάντα η Κωνσταντινούπολη.
Ο Güler παρουσιάζει τη δική του Κωνσταντινούπολη, της δεκαετίας του 1950 και του 1960, με τους ανθρώπους του μόχθου. Τους ψαράδες του Βοσπόρου, τους χαμάληδες, τα καπηλειά τους, τους οίκους ανοχής, τις γυναίκες με τη μαντίλα, να προσεύχονται στα μουσουλμανικά τεμένη.
Η έκθεση αποτελείται από 100 περίπου εκτυπώσεις με θέμα την Κωνσταντινούπολη των δεκαετιών 1960 και 1970 επιλεγμένες για την έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη. Την έκθεση συνοδεύει το βιβλίο του Güler, Istanbul, που κυκλοφορεί σε ελληνική μετάφραση από τις εκδόσεις ΟΛΚΟΣ και περιλαμβάνει κείμενο του βραβευμένου με Νόμπελ Ορχάν Παμούκ, το οποίο συνδιαλέγεται νοερά με το έργο του φωτογράφου.
..σίγουρα ένα διαφορετικό ταξίδι στην Πόλη...

Στο παρακάτω video μπορείτε να δείτε περισσότερες αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες του..




Μουσείο Μπενάκη
Related Posts with Thumbnails