Είναι πραγματικό στολίδι το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος...
Το επισκέφτηκα δυο φορές το Σαββατοκύριακο, παρακολουθώντας ξεναγήσεις και εκδηλώσεις. Είναι σχεδόν έτοιμο να παραδοθεί στο κοινό, ακριβώς στους προκαθορισμένους χρόνους του. Το διπλό κτιριακό συγκρότημα που θα στεγάσει τη νέα Εθνική Βιβλιοθήκη και τη νέα Εθνική Λυρική Σκηνή της Αθήνας εντυπωσιάζει τον επισκέπτη.
Μια λωρίδα θάλασσας μπροστά στα κτίρια της Εθνικής Βιβλιοθήκης & της Εθνικής Λυρικής Σκηνής. #speechless #renzopiano
**
Περπάτησα σε όλη την έκταση του, παρακολούθησα ξεναγήσεις στα κτίρια και συναυλίες, επισκέφτηκα την εικαστική έκθεση "Φως και Χρώμα Ελληνικό στη Ζωγραφική του Τέτση", ξάπλωσα στο γρασίδι του, περπάτησα στους κήπους του, ατένισα από ψηλά τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα από τον Πειραιά μέχρι το Λυκαβηττό και την Ακρόπολη. Πρόκειται πραγματικά για ένα στολίδι, που το ελληνικό δημόσιο δε θα μπορούσε ποτέ να κατασκευάσει. Το ερώτημα πλέον είναι κατά πόσο θα μπορέσει το δημόσιο να το συντηρήσει, αλλά και εμείς οι πολίτες να το σεβαστούμε πραγματικά.
Παρακολούθησα ξενάγηση στο εσωτερικό της νέας Εθνικής Βιβλιοθήκης. Όποιος αγαπά τις βιβλιοθήκες και γνωρίζει σε ποια κατάσταση βρίσκονται στην Ελλάδα, δε γίνεται να μην εκστασιαστεί - αντικρίζοντας αυτό το καινούργιο κτίριο. Πόσο μάλλον αν γνωρίζει σε τι δύσκολες συνθήκες λειτουργούσε η ΕΒΕ τα τελευταία χρόνια...
Το νέο κτίριο είναι σχεδιασμένο με δυνατότητα φιλοξενίας μέχρι και 3 εκατομμυρίων βιβλίων και με ειδικά διαχωρισμένους χώρους ανάλογα με τις κατηγορίες κοινού. Χώρους για τα παιδιά "μικρούς" αναγνώστες, για ερευνητές, για φοιτητές, για ηλικιωμένους κλπ.
Σύγχρονη βιβλιοθήκη, απόλυτα εντυπωσιακή.
Ένα ζωντανό όνειρο για τους λάτρεις των βιβλιοθηκών.
Μέσα στο κτίριο όλα μύριζαν καινούργιο.
Το κτίριο είναι σχεδιασμένο να υποδέχεται το ηλιακό φως εσωτερικά. Διαθέτει μοντέρνα, ευχάριστη και πολύχρωμη επίπλωση. Δεν παραπέμπει σε κάποιο περιβάλλον "μουσείου", αντίθετα σε προδιαθέτει να αισθανθείς θετικά, όμορφα, άνετα.
Παράλληλα είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της νέας ψηφιακής εποχής.
Ένα κτίριο που κεντρίζει το ενδιαφέρον του επισκέπτη.
Αγορά• κοινός τόπος συνάθροισης μεταξύ της ΕΒΕ και της ΕΛΣ.
#snfcc #lookingdown #snfccmetamorphosis #renzopiano
**
O διάσημος Ιταλός αρχιτέκτονας Renzo Piano, ονόμασε το χώρο ανάμεσα στα δύο κτίρια «Αγορά», με σκοπό να αποδώσει και να τονίσει την αρχαιοελληνική έννοια, θέλοντας να γίνει ένας κοινός τόπος συνάθροισης και σημείο έλξης των Αθηναίων.
Το έργο κόστισε 560 εκ. ευρώ, δούλεψαν σε αυτό περίπου 6.500 άνθρωποι και ολοκληρώθηκε σε 10 χρόνια. Τα συναισθήματα που ένιωσα περιδιαβαίνοντας το, ήταν σίγουρα από τη μια χαρά και αισιοδοξία, μα από την άλλη ανασφάλεια για το αν θα μπορέσουμε να σταθούμε άξιοι να το εκμεταλλευτούμε και να το σεβαστούμε.
Οι φόβοι, οι σκέψεις, οι ενδοιασμοί είναι πολλοί και φοβάμαι όχι αβάσιμοι.
Τι να πρώτο θαυμάσεις;
Το τεχνητό κανάλι 400x30 μ., ακριβώς μπροστά από τα κτίρια της ΕΒΕ και της ΕΛΣ,
όπου μπορούν να διεξαχθούν μέχρι και ιστιοπλοϊκοί αγώνες;
Τα προσεγμένα υλικά κατασκευής (πεντελικό μάρμαρο, ξύλο, μπετόν, γυαλί, );
Το πάρκο των 170 στρεμμάτων με μεσογειακή βλάστηση, το οποίο σχεδίασε η Ντέμπορα Νέβινς και συναγωνίζεται σε έκταση τον Εθνικό Κήπο; Στην ξενάγηση ειπώθηκε ότι ήδη τα τελευταία μόλις δυο χρόνια έχει αλλάξει η πανίδα της περιοχής.
Ναι το έργο είναι φοβερό και σχεδόν έτοιμο. Πρόκειται για ένα έργο μεγάλης εξωστρέφειας, μα και δυναμικής καθώς συνδυάζει όπερα, βιβλιοθήκη, κάτι που σημαίνει και κέντρο έρευνας, πάρκο και ευρύτατη φύση δράσεων σχεδιασμένων για ενεργούς πολίτες. Ίσως αυτή η δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος να έχει τη δύναμη να αναδιαμορφώσει την ποιότητα της ζωής μας, να αλλάξει τη ζωή της πόλης. Η ουσιαστική και μόνη ανάπτυξη μιας χώρας ξεκινά από τη δημιουργία βιβλιοθηκών, κέντρων πολιτισμού και γνώσης. Αυτά προκαλούν την όποια μορφή αναγέννησης.
Μπορεί αυτό το έργο να αποτελέσει αφορμή να ενταχθεί το βιβλίο, η όπερα, οι τέχνες, ποικίλες προσεγμένες πολιτιστικές εκδηλώσεις μέσα στη ζωή μας;
Η Αθήνα διψά για το έργο. Το χρειάζεται.
Πόσο όμως εφικτό είναι να συντηρηθεί και να αναγεννήσει ένα όραμα, ειδικά τη συγκεκριμένη στιγμή, με βάση τις δυσκολίες που βιώνει η χώρα μας;
Εξαιρετική η εικαστική έκθεση με έργα του Τέτση.
Ανοικτή στο κοινό έως και τις 31.07.2016.
Ελεύθερη είσοδο
**
Στιγμές απλά αναλογιζόμενη ότι η Εθνική Βιβλιοθήκη για ένα διάστημα αδυνατούσε να πληρώσει το ρεύμα στο κτήριο της, αναρωτιέμαι πραγματικά πως θα σηκώσει το βάρος της συντήρησης ενός τόσο θαυμάσιου μα όμως τιτάνιου έργου. Όπως και η Λυρική.
Ηλιοβασίλεμα από το "Φάρο",
το πιο ψηλό σημείο του ΚΠΙΣΝ.
Ας ήρθε για να μείνει &
να αναδιαμορφώσει την πόλη και τις ζωές μας... #wishfulthinking #snfcc
**
Πέρα από τους προβληματισμούς, όλοι εμείς είμαστε οι πρώτοι που θα πρέπει να διεκδικήσουμε, αυτό το στολίδι να μπει στις ζωές μας ουσιαστικά. Εμείς θα πρέπει πια ν' αφήσουμε τη μουρμούρα, τη μεμψιμοιρία, τη γκρίνια. Εμείς να το χαρούμε, να το προστατεύουμε και να διεκδικήσουμε τη νέα Εθνική Βιβλιοθήκη, τη νέα Λυρική Σκηνή και πράσινο στην πόλη. Εμείς θα πρέπει να το σεβαστούμε, να απαιτήσουμε την καθαριότητα και το σεβασμό στο περιβάλλοντα χώρο. Αυτά είναι στοιχεία που δεν τα θεωρούμε αυτονόητα στην καθημερινότητα. Ο πολιτισμός από εκεί όμως πρώτα πάντα ξεκινά.
Δε θέλω να γράψω ότι "αμφιβάλλω", θα γράψω όμως ότι φοβάμαι - ειδικά μετά και από την εμπειρία του 2004 - εάν θα μπορέσει να είναι λειτουργικό το ΚΠΙΣΝ. Ενδοιασμοί υπαρκτοί και ρεαλιστικοί. Μα ας ξεκινήσουμε από την προσωπική ευθύνη του καθένα μας.
Πριν αλλάξεις τα μυαλά των άλλων, προσπάθησε να αλλάξει πρώτα το δικό σου μυαλό.
Εύχομαι το ΚΠΙΣΝ να ήρθε για να μείνει και να αναδιαμορφώσει τις ζωές μας.
25 σχόλια:
Φέρουμε μέσα μας τον πολιτισμό και την τέχνη, αγαπητή Road Artist... η κοινωνία είναι οι πολίτες της. Εξαρτάται και από μας (όλους) λοιπόν η διατήρηση και η μακροβιότητα ενός έργου σαν αυτό.
Εντυπωσιακές εικόνες ομολογουμένως.
Τους χαιρετισμούς μου!
@ το φονικο κουνελι: Πέρα από την ανεπάρκεια του κράτους, που είμαι (σχεδόν) βέβαιη ότι δε θα διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια για την σωστή λειτουργία του - π.χ. η Ελλάδα έχει διαθέσει το χαμηλότερο προϋπολογισμό σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ στην Εθνική Βιβλιοθήκη της, η Ελλάδα δεν έχει καν Εθνική Πολιτική Βιβλίου... το κράτος έχει αφήσει στην τύχη του τον πολιτισμό, τώρα άραγε θα ενδιαφερθεί; Πέρα όμως απ' αυτά, φοβάμαι και ένα κομμάτι της κοινωνίας. Το μεγαλύτερο κομμάτι θα το αγκαλιάσει. Υπάρχει όμως και ένα κομμάτι, που δε ξέρει να σέβεται τη δημόσια περιουσία, απορώ αν σέβεται καν τη δική του...
"Πέρα από τους προβληματισμούς, όλοι εμείς είμαστε οι πρώτοι που θα πρέπει να διεκδικήσουμε, αυτό το στολίδι να μπει στις ζωές μας ουσιαστικά. Εμείς θα πρέπει πια ν' αφήσουμε τη μουρμούρα, τη μεμψιμοιρία, τη γκρίνια. Εμείς να το χαρούμε, να το προστατεύουμε και να διεκδικήσουμε τη νέα Εθνική Βιβλιοθήκη, τη νέα Λυρική Σκηνή και πράσινο στην πόλη. Εμείς θα πρέπει να το σεβαστούμε, να απαιτήσουμε την καθαριότητα και το σεβασμό στο περιβάλλοντα χώρο. Αυτά είναι στοιχεία που δεν τα θεωρούμε αυτονόητα στην καθημερινότητα. Ο πολιτισμός από εκεί όμως πρώτα πάντα ξεκινά. "
Tα είπες όλα !!
Και το ίδρυμα έχει πολλαπλώς δηλώσει οτι αν το κράτος δείξει σοβαρή αντιμετώπιση θα είναι πάντα απο κοντά να ενισχύει .
Ας αφοπλίσουμε τους γκρινιάρηδες με την παρουσία μας κυρίως , με θετικά δημοσιεύματα σαν αυτό και με όποιο άλλο τρόπο μπορούμε στα κοινωνικά δίκτυα στις παρέες μας ...
Ας αγαπήσουμε με πάθος αυτή την ακτίνα φωτός και σαν...αντίσταση στην ευκολία του να μισούμε μόνο με πάθος.....
Φιλιά χαράς και ευχαριστίες για την εύστοχη παρουσίαση !!!!
Σχετικά με την απάντησή σου πάνω... ναι, μπορώ να πω πως συμμερίζομαι τις επιφυλάξεις σου. Μεταξύ μας, από το κράτος δεν περιμένω και πολλά. Μένει να δούμε τί μπορούν να κάνουν οι πολίτες...
Καλή μου φίλη καλησπέρα σου.
Εξαίρετη, όπως πάντα, η παρουσίαση ενός εντυπωσιακού στο φαίνεσθαι έργου. Δεν θα αντικρούσω για τη χρησιμότητα τέτοιων έργων στην άγονη πολιτιστικά ζωή μας αλλά έχω σοβαρές αναστολές για τα ιδρύματα περιβόητων μεγαλοαστών με εξαιρετικά αμφιλεγόμενη ζωή και δράση.
Με κατανοείς έτσι ;
Ο Πολιτισμός είναι μέλημα και υποχρέωση της Πολιτείας και όχι ιδιωτικών ιδρυμάτων, συμφωνούμε θαρρώ.
Δεν γνωρίζω τη χρηματοδότηση του έργου και δεν θέλω να κηλιδώσω την ομορφιά που θα δώσει σε ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Όμως καλή μου, περιδιαβαίνοντας τα νοσοκομεία της Αθήνας, ειλικρινά σε ότι αντικρύζω εκεί μέσα και εσύ και εγώ θα μου είναι εξαιρετικά απεχθές ένα τέτοιο "Φαραωνικό" έργο σαν αυτό που είδα στις φωτογραφίες σου αλλά και από κοντά έχοντας περάσει δίπλα του.
Είναι γεγονός ότι ο διχασμός στην κοινωνία μας, το άνοιγμα της ψαλίδας, ανάμεσα στο σκοτάδι της φτώχιας και το φως του πλούτου, βαθαίνει επικίνδυνα.
Με τα μελλούμενα δε έργα του Λάτση στο Ελληνικό, αντιλαμβάνεσαι ότι η Αθήνα μετατρέπεται σε Πόλη με δύο απόλυτα διαφορετικά πρόσωπα.
Το σκοτάδι της φτώχιας και το φως του πλούτου.
Τι προτιμάς αλήθεια ;
Οι θέσεις μου δεν αναιρούν τη δουλειά σου και το ξέρεις. Μια δουλειά εξαιρετική και πάντα ζωντανή μέσα στα δρώμενα της Αθήνας.
Το σεβασμό μου.
@ ξωτικό : Δυστυχώς ας μη γελιόμαστε, δίχως τις χορηγίες και την ιδιωτική πρωτοβουλία δε γίνεται δουλειά. Καλώς ή κακώς. Έχουμε φτάσει στο σημείο να φοβόμαστε το δημόσιο... Δεν είμαι τόσο αισιόδοξη, αλλά δε μπορώ να κάνω αλλιώς. :)
@ το φονικο κουνελι : Νόμίζω ότι αρχικά αυτό που έχουν να κάνουν οι πολίτες είναι να το εντάξουν στην καθημερινότητα τους, να γίνει μέρος της ζωής τους. Όπως πχ. στην Αγγλία που βγήκανε στους δρόμους διαμαρτυρώμενοι για τις περικοπές και το κλείσιμο Δημοσίων βιβλιοθηκών. Εδώ θα γινόταν ποτέ κάτι τέτοιο; Όχι γιατί ο Έλληνας έχει στερηθεί αυτά τα αγαθά. Να λοιπόν μια χρυσή ευκαιρία να τα διεκδικήσουμε, να μάθουμε πως είναι όλο αυτό. Ξεκινάμε από τα βασικά. Αμφιβάλλω δυστυχώς και για τους πολίτες, καθώς στον απογευματινό μου περίπατο της Κυριακής μέσα στο κήπο είδα ένα σπασμένο παγκάκι. Και σκέφτηκα "μα από τις πρώτες μέρες κιόλας;" Και με τόση ασφάλεια; Θα μπορεί το δημόσιο να το προστατέψει, πέρα από τα υπόλοιπα έξοδα... Θα μου πεις στα 150,000 άτομα πως να μη βρεθούν και κάποιοι γρόθοι; Μακάρι φονικό κουνέλι μου, να μπορέσει να αξιοποιηθεί, θα είναι προς όφελος όλων μας.
@ Giannis Pit : Φίλε μου Γιάννη, δυστυχώς καλώς ή κακώς (;) δε γίνεται να υπάρξουν τέτοια έργα από κράτη όπως η Ελλάδα. Δε γίνεται να παραχθεί Πολιτισμός χωρίς την συνδρομή των ιδιωτων, πόσο μάλλον σε κράτη όπως το δικό μας. Πάντα έτσι γινόταν. Ας μη παραβλέπουμε ότι ακόμη και το πρώτο κτήριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης κτίστηκε από ιδιώτες, χρηματοδοτήθηκε από τρία αδέλφια με καταγωγή από την Κεφαλονιά αλλά διαμένοντες στη Διασπορά, τους Παναγή, Μαρίνο και Ανδρέα Βαλλιάνο. Μα αυτό το "απεχθές" όπως γράφεις παραπάνω έργο, θα ανήκει στον κόσμο. Θα γίνει δωρεά στο κράτος για να το χαρεί ο απλός κόσμος. Μακάρι να μπορούσε το δημόσιο και η πολιτεία να το δημιουργήσει, αλλά αλήθεια μπορεί; Τέτοια έργα τα χαίρονται στην Βόρεια Ευρώπη είναι μέρος της καθημερινότητας τους. Αν το επισκεπτόσουν και έβλεπες πως χαίρονταν τα μικρά παιδιά μέσα στα πάρκα και στις παιδικές χαρές του, ίσως να άλλαζες γνώμη. Ακόμη και τα ειδικά τμήματα της εθνικής βιβλιοθήκης για τα παιδιά θα είναι ένα τεράστιο κέρδος για τις νέες γενιές. Κάτι που λείπει από τη χώρα μας.
Μακάρι το κράτος να μπορούσε να μας παρέχει σωστά νοσοκομεία. Που τα περισσότερα από αυτά έχουν δημιουργηθεί από αντίστοιχες χορηγίες, όπως π.χ. εταιρειών και πλουσίων οικογενειών. Κάποια ακόμη έτσι συντηρούνται. Το κράτος κατακλέβει κάθε μέρα τη ζωή μας. Μακάρι να μου δημιουργούσε την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη ο δημόσιος τομέας, μα πια δε μπορώ με όλα όσα ζούμε να πω ότι μπορώ να περιμένω κάτι αξιόλογο.
Σέβομαι και εγώ την άποψη σου. Και σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου. Προτιμώ να δω να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε ως γενιά και ως έθνος, τον πλούτο για την μετέπειτα εξέλιξη της χώρας. Φοβάμαι ότι δε θα φανούμε ούτε για αυτό ικανοί, ως πολίτες και ως χώρα.
Κάθε είδηση συνοδεύεται και από κάποια υπο-είδηση. Η είδηση εδώ είναι ότι μια ιδιωτική πρωτοβουλία δώρισε στο κράτος κάτι που, αν και καθημερινό σε άλλες χώρες, σε τούτη θεωρείται μοναδικό, και η υπο-είδηση είναι ότι, βάση της εμπειρίας της, η κοινωνία αναρωτιέται πόσο θα κρατήσει πριν αφεθεί στην τύχη του, εκεί, δίπλα σε τουλάχιστον τρεις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις... Μπόνους είδηση: Δεν σχεδιάστηκε από Έλληνες αρχιτέκτονες/καλλιτέχνες.
Μακάρι να το ενστερνιστούν και να το απολαύσουν όσοι περισσότερο γίνεται, για όσο το δυνατόν μακρύτερο χρόνο αποδείξει δυνατό η πραγματικότητα της κοινωνίας και του κράτους το οποίο η κοινωνία έχτισε…
Καλησπέρα Δημήτρη, δε το έχτισε το κράτος, εγινε δωρεά στο κράτος απο ενα ιδιώτη. Κάποιου του χαριζανε ενα γάιδαρο κ τον κοίταγε στα δοντια... Καταλλα ο αρχιτέκτονας ήταν Ιταλός, κατι με το οποίο δε διαφωνώ - αντίθετα θαυμάζω τα έργα του ανά τον κόσμο - αλλα συνεργάστηκε με Έλληνες μηχανικούς αρχιτέκτονες κλπ συγκεκριμένα με την Τερνα ΑΕ. Ακομη κ αυτο οτι άνοιξαν δουλειές για πολλούς ανθρώπους το παραβλέπουν κάποιοι. Ευελπιστώ το αυτονόητο για άλλες χώρες, να γινει κατάκτηση κ για την μικρή Ελλάδα.
Βεβαίως δεν το έχτισε το κράτος («ιδιωτική πρωτοβουλία δώρισε στο κράτος» έγραψα παραπάνω). Απλά είναι θλιβερή, κατά την αντίληψή μου, η πραγματικότητα του ότι έφτασε μια κοινωνία σε σημείο να «ελπίζει» ότι θα αξιοποιηθεί και θα γίνει κατάκτηση κάτι, αντί να το παίρνει σαν δεδομένο (ότι θα αξιοποιηθεί και ότι θα γίνει κατάκτηση). Δυστυχώς η Ιστορία διδάσκει ότι δεν αξιοποιούνται και δεν γίνονται κατακτήσεις οι όποιες ευκαιρίες δόθηκαν στην συγκεκριμένη κοινωνία…
Όσο για την εθνικότητα του αρχιτέκτονα (άσχετα με την αξία του), εγώ προσωπικά θα προτιμούσα (χωρίς να το προτείνω σαν σωστό ή λάθος, απλά σαν γνώμη μου) ένα τέτοιο έργο να χρησιμοποιούσε ταλέντα από μέσα από την χώρα στην οποία δωρείται και η οποία πρόκειται να το αξιοποιήσει…
Καλησπέρα σου :-)
Δημήτρη, απάντησα πριν από το κινητό ήμουν έξω στο δρόμο, και τώρα διάβασα καλύτερα την τελευταία φράση σου περί κοινωνίας και κτισίματος. Για αυτό και το ανέφερα ξανά στο πρώτο σχόλιο μου. Ε ναι εννοείται ότι είναι κατάντια. Αυτό δεν υπονοώ κ εγώ από τον τίτλο κιόλας της ανάρτησης; Δυστυχώς δεν είμαι αισιόδοξη. Μακάρι να διαψευσθώ βέβαια. Ο πολιτισμός θεωρείται και πολυτέλεια πλέον στις μέρες μας. (....) Όσο για την εθνικότητα του αρχιτέκτονα, η επιλογή ήταν απόφαση του ΙΣΝ. Θυμάμαι ότι την ίδια σκέψη είχα κάνει όταν κτιζόταν το Μουσείο Ακρόπολης. Τώρα να είμαι ειλικρινής, η συγκεκριμένη επιλογή δε με έβαλε σε παρόμοιες σκέψεις. Καταλαβαίνω ωστόσο, ναι.
[...βέβαια, πάλι, ίσως η απόφαση για εκτός Ελλάδας αρχιτέκτονα να ήτανε σοφή γιατί με τις κατινιές που βλέπουμε που-και-που στον εντός συνόρων διανοούμενο κύκλο, όποιον και να χρησιμοποιούσαν θα τσαντιζόντουσαν οι υπόλοιποι...]
:-)
Να ρωτήσω το εξής απλό καλή μου φίλη. Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πρακτικά και οικονομικά, τι απολαμβάνουν οι εξαίρετοι και φιλεύσπλαχνοι ιδιώτες από τις χορηγίες και δωρεές τους στο δημόσιο ; είσαι άνθρωπος ποιοτικός. Ψάξτο λίγο ιστορικά να το δείς. Π.χ. ποιος ήταν ο Ανδρέας Συγγρός, ποιον κόσμο αφάνισε με τις κομπίνες του στο χρηματιστήριο της εποχής και σήμερα ...μνημονεύουμε το όνομά του ; ξέρεις τι χρήμα και τι ανταπόδοση σε φόρους ξεπλένεται σε τέτοιες δωρεές ;
Η Παιδεία, ο Πολιτισμός, η Υγεία, είναι δημόσια αγαθά και οφείλει η Πολιτεία να τα υπηρετεί. Φυσικά σε ένα άλλο κοινωνικό σύστημα όχι στον καπιταλισμό.
Ο Λάτσης αγόρασε το Ελληνικό έναντι 95 ευρώ το τ.μ. Για την ψυχή της ...Μάνας του θα κάνει το Πάρκο στο Ελληνικό ; άραγε θα ξεπλυθεί ηθικά από τους καμμένους εργάτες στο δυιλιστήριό του ; έχουμε να πούμε κάτι στις οικογένειες των εργατών για τα μέτρα ασφαλείας ; ο Λάτσης όμως με το MALL και με το Ελληνικό θα θεωρείται ...ευεργέτης.
Αυτό τόνισα καλή μου φίλη. Φυσικά και τα παιδιά καλά θα κάνουν να χαίρονται εκεί και στο πάρκο όταν γίνει. Πάνω σε ποιες συνθήκες και ματωμένα λεφτά χτίστηκαν όμως αυτά τα ...ευεργετήματα θα φροντίσουν οι γονείς τους να τα ενημερώσουν ; Οχι......
Αυτές μου οι σκέψεις, ξέρεις ότι σε καμία περίπτωση δεν αποτολμούν να μειώσουν τη δική σου προσφορά σε όλο αυτό που τόσο όμορφα κάνεις.
Καλό σου ξημέρωμα
Α καλά...αυτό που το πας... :-))
Υ.Γ. Άκουσα κ απο διάφορους "ε σιγά τον αρχιτέκτονα" - "δώσε μου εμενα τέτοια έκταση δίπλα στη θάλασσα να δεις τι θα σου έφτιαχνα" κλπ κλπ κλπ.
Προχωράμε κ έχουμε μάθει να θεωρούμε τέτοιες αντιδράσεις εντελώς προβλεπόμενες - αν απουσιάζανε μαλλον κατι δε θα πήγαινε καλα :-)
Giannis p: Μάλλον παρερμηνεύτηκε η ανάρτηση μου, κ δε θα ήθελα κατι τετοιο να συμβεί. Το οτι παρουσίασα το πως μου φάνηκε το έργο, αντάξιο αντίστοιχων του εξωτερικού, σε μια φάση που ο πολιτισμός ειναι στο τελευταίο σκαλοπάτι κ η τελευταια έννοια της πολιτείας - μεταφέροντας τον ενθουσιασμό μου για το τελικό αποτελεςμα - μαζι με τις πολλές δυσπιστίες μου που ανέφερα στο ποστ, δεν είχα σκοπό να στήσω "ανδριάντα" στον "ευεγέρτη" ή στο φιλέσπαλχνο ίδρυμα. Μεταφέρω μονο τα του έργου & εύχομαι μέσα σε όλα όσα ζούμε να μπορέσει αυτη η δωρεά να αξιοποιηθεί προς όφελος του απλού κόσμου. Αυτά αποτελούν ηδη κατάκτηση σε άλλες χώρες. Αυτονόητες. Κ το οτι στην χωρα μας συμβαίνουν όλα αυτά τα τραγικά, ξέρεις ποιοι ειναι οι πρώτοι που ευθύνονται. Αντιπαθώ το mall, αν το κράτος δε μπορεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντα του / μας, αν δε μπορεί στηρίξει τις ζωές μας, αν κλέβει κ δε λειτουργεί προς όφελος των πολλών, πώς να το εμπιστευτείς. Καταλαβαίνεις όμως οτι αυτό, δεν έρχεται να υποστηρίξει με ματια κλειστά τα πάντα. Το σωστό, κ το ωραίο για όλους μας, μεςα σε αυτη την απίστευτη κατρακύλα προσπαθώ να ψάχνω. Γιάννη μου, ειμαι λάτρης των βιβλιοθηκών και των τεχνών, σε μια χωρα που βρίσκονται υπό διωχμό. Ξερω ποςο θετικά αποτελέσματα μπορεί να εχει σε μια κοινωνία ενα τετοιο έργο. Η εθνική βιβλιοθηκη ήταν τοςα χρονια σαν να μην υπήρχε. Τωρα κάπως σαν να γεννιέται ξανά. Μια δημοςια Βιβλιοθηκη ειναι οτι πιο δημοκρατικό σε μια κοινωνία. Εκει μπορεί να παει το πιο φτωχό παιδί κ να εχει πρόσβαση στα πάντα. Σε όλη τη γνώση, σε απίστευτους θησαυρούς δωρεάν, σε υπολογιστές, στο Ίντερνετ, σε εκδηλώσεις κ σεμινάρια. Ακομη κ ο άστεγος. Φοβαμαι μη χαθεί μια τέτοια ευκαιρία για την κοινωνία, απ όποιον κ όπως κ αν προκλήθηκε.
Με τα δικά μου μάτια και τη δική μου αντίληψη και τις γνώσεις, αντιλαμβάνομαι και αισθάνομαι ότι αυτό το έργο αλλάζει τον πολιτιστικό χάρτη της χώρας. Εύχομαι να επαναπροσδιορίζει έννοιες και σχέσεις πολιτείας - χορηγών. Το συγκρίνω με το ανοσιούργημα του ΕΜΣΤ. Το ΊΣΝ έκανε μια τεράστια και σημαντική προσφορά στον τόπο με πλήρως διαφανείς διαδικασίες. Το έργο δεν "ξέφυγε" ούτε ευρώ από τον αρχικό προυπολογισμό κ παραδόθηκε στην ώρα του. Το οικοδόμημα, ο τόπος και ο τρόπος που κτίσθηκε, η αισθητική του κάνουν τη διαφορά. Μπορεί κάποιος να το συγκρίνει σε κάτι με το ΕΜΣΤ, που πέρα από τα χρήματα που δαπανήθηκαν, πλέον μας θυμίζει το ...γεφύρι της Άρτας; Εξακολουθώ να δηλώνω ενθουσιασμένη.
Το κράτος οφείλει να σεβαστεί το όραμα αυτού του έργου. :)
"Το κράτος οφείλει" ;;;
Κι' αν κάναμε έναν έρανο να αγοράσουμε ένα λεξικό να το δωρίσουμε στην Βουλή (τυλιγμένο σε γυαλιστερό χαρτί και μεγάλο φιόγκο για να τους τραβήξει την προσοχή) μπας και καταλάβουνε τι έγραψες;
(...διότι και όσοι κατανοούν την έννοια "οφειλή" ίσως έχουν την εντύπωση ότι πρόκειται για "προς" το κράτος αντί για "από" το κράτος...)
@ thinks: με έκανες και γέλασα. Έχεις δίκιο...
Όπως γράφει και το ξωτικό "τα είπες όλα"!!!!
Και από βάθος καρδιάς θα πρόσθετα. Γιατί εκεί περιτριγυρίζει ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου σου:)
Υπέροχες φωτογραφίες και σκέψεις.
Γι' άλλη μια φορά σ' ευχαριστώ που εκπέμπεις φως!
φιλάκια και καλό μήνα!
@ astria: Ήταν μια ωραία ανάταση άστρια μου, καλά το έγραψες "εκεί περιτριγυρίζει ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου σου". Δυστυχώς αν δεν παραμείνει το ίδρυμα να συνδράμει οικονομικά δεν παίζει να λειτουργήσει, αντίθετα να παρακμάζει ακριβώς όπως οι γειτονικές ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Τι να πεις αλήθεια; Ευχαριστώ για τα λόγια και την παρουσία σου. :)
Αυτό το υπέροχο έργο ας το απολαύσουμε και ας το διαφυλάξουμε (ελπίζω...?)
καλό καλοκαίρι
Eviv: Το ελπίζω κ εγώ. Ευχαριστώ, καλό καλοκαίρι!
Το κτιριο ειναι τιγκα στο μπετον,βιομηχανικης αισθητικης,αποστειρωμενο και τελειως αποκομμενο απο το γυρω περιβαλλον καξ τη θαλασσα.Οσο για τον κηπακο ειναι σα φυτωριο,τελειως τεχνητο λες και τον εχουνε φυτεψει σε καμια.ερημο κατακερματισμενος οσο δεν παει για να χωσουνε παντου καρεκλες.Η προσβαση με ΜΜΜ ειναι τραγική.Οσο για το εργο,δεν ειναι δωρεα αφου το Κρατος θα καταβαλλει ενοικιο και για τη Λυρικη και τη Βιβλιοθηκη και μαλιστα το Ιδρυμα μπορει να κανει εξωση οποτε θελει ή να ζητησει απο το κρατος τα 600 εκ.που επενδυσε.Τετοιοι οργανισμοι το μονο που κανουν ειναι να απομυζουν μυθικα ποσα απο το Κρατος ενω παραγκωνιζουν αλλους φορεις.Τα ντουβαρια και οι ιμπρεσαριοι-δημοσιοσχεσιτες δεν παραγουν πολιτισμο.Δε γινεται το Ωδειο Αθηνων να φυτοζωει,να μην μπορουμε να χρηματοδτησουμε αρχαιολογικες ανασκαφες και να πανηγυριζουμε για τα τουβλα που θα τα πληρωσουμε χρυσαφι.
Δημοσίευση σχολίου