5 Ιουνίου 2008

..ημέρα του Περιβάλλοντος ( ; )

Παγκόσμια ημέρα του Περιβάλλοντος σήμερα..
Θεώρησα ότι είναι μια καλή αφορμή για να εστιάσουμε σε ένα 'φλέγον' περιβαλλοντικό ζήτημα, αυτό της ανεξέλεγκτης κατάστασης των χωματερών στην χώρα μας.

Το πρόβλημα φυσικά είναι τεράστιο και δεν μπορεί να λυθεί, ούτε να παρουσιαστεί σε ένα μόνο post. Αλλά ίσως είναι μια καλή αφορμή για μια πρώτη συζήτηση..
Μετά από μια έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο για τη δημιουργία του post, διαπίστωσα ότι η κατάσταση είναι πραγματικά τραγελαφική..
Η Αθήνα είναι μια από τις πόλεις με το μικρότερο ποσοστό πρασίνου ανά κάτοικο στην Ε.Ε. και παράλληλα με την υψηλότερη περιβαλλοντική μόλυνση.. εντούτοις μόλις πρόσφατα άρχισε να μπαίνει στη ζωή μας η ανακύκλωση και ακόμα βρίσκεται σε ‘βρεφικό’ στάδιο.

Ενώ σε όλη την Ευρώπη οι ΧΥΤΑ σταματάνε ( ΔΕΣ εδώ τι είναι ΧΥΤΑ ), αντιθέτως στην Ελλάδα αποτελούν άμεσο στόχο της κυβέρνησης.
Στο παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε το ποσοστό των χωρών στην ευρωπαϊκή ένωση που χρησιμοποιούν ΧΥΤΑ σήμερα..
Ο Νίκος Χαραλαμπίδης, διευθυντής του ελληνικού γραφείου της Greenpeace είναι σαφής : «Όταν είσαι ουραγός σε όλη την Ευρώπη, όταν δεν βλέπεις κάδο ανακύκλωσης στη γειτονιά σου, είναι λογικό να αναζητάς χωματερές, ΧΥΤΑ και οτιδήποτε άλλο για να ξεφορτωθείς το ζέον πρόβλημα των σκουπιδιών…»

Για να δημιουργηθεί ΧΥΤΑ σε κάποια περιοχή επιβάλλεται οπωσδήποτε να έχει ορισμένες προϋποθέσεις, διαφορετικά ο κίνδυνος είναι άμεσος για το περιβάλλον..και μακροπρόθεσμα είναι πιθανό να προκαλέσει περισσότερα προβλήματα.. από όσα καλείται να λύσει..

Το 2004 η σημερινή κυβέρνηση στο πρόγραμμα της, που συντάχθηκε από τον γραμματέα Πολιτικού Σχεδιασμού και Προγράμματος του κόμματος κ. Γιώργο Σουφλιά -σημερινό υπουργό ΠΕΧΩΔΕ- και το προλογίζει ο κ. Κώστας Καραμανλής, αναφέρεται (σελ. 252-257) ότι παρά τη διάθεση τεράστιων πόρων από την Ευρωπαϊκή Ένωση «τα περιβαλλοντικά προβλήματα παραμένουν σε μεγάλο βαθμό άλυτα και η περιβαλλοντική εικόνα της χώρας χειροτερεύει. Αυτό οφείλεται στην απουσία πολιτικής βούλησης (...)».

Απαριθμώντας τα σπουδαιότερα προβλήματα, αναφέρει για τα σκουπίδια: «Στον τομέα των στερεών αποβλήτων η ανυπαρξία σχεδιασμού και οι θνησιγενείς λύσεις των χώρων ταφής απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) όξυναν αντί να λύσουν το πρόβλημα».

Υπογραμμιζόταν στο πρόγραμμα ότι: «Πρώτη βασική αρχή της περιβαλλοντικής μας πολιτικής είναι η διασφάλιση της συμμετοχής του πολίτη στη διαμόρφωση και εφαρμογή στην πράξη των περιβαλλοντικών μέτρων». Αλήθεια διασφαλίζεται η συμμετοχή των πολιτών με διάλογο ή με τα ΜΑΤ, όπως επιχειρήθηκε στη Λευκίμμη Κέρκυρας;

Δυστυχώς οι δεσμεύσεις ξεχάστηκαν.. Το περιβαλλοντικό έγκλημα των ΧΥΤΑ πλέον γίνεται με τα ΜΑΤ...

Διπλό όμως το έγκλημα θα είναι στην Κερατέα, διότι αν τελικά περάσει το μέτρο, δεν θα καταστραφεί μόνο το περιβάλλον δίπλα ακριβώς στον εθνικό δρυμό του Σουνίου, αλλά και θα θαφτεί στα σκουπίδια ένας τεράστιος αρχαιολογικός χώρος. Διπλό έγκλημα με μια «θνησιγενή λύση», που δεν λύνει αλλά «οξύνει το πρόβλημα».

Συγκεκριμένα η χωροθέτηση ΧΥΤΑ στην περιοχή της Κερατέας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όλα τα επιστημονικά τεκμηριωμένα (νομικά, τεχνικά και οικονομικά) επιχειρήματα.

Πρόκειται για ένα τεράστιο περιβαλλοντικό ΕΓΚΛΗΜΑ, καθώς εδώ έχουνε «θαφτεί» αρκετά κριτήρια..

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, που έχει προσαρμοστεί και ενταχθεί και στην ελληνική, προκειμένου να εγκριθεί μια περιοχή ως κατάλληλη για τη λειτουργία ΧΥΤΑ θα πρέπει να πληρούνται 24 κριτήρια αποκλεισμού.

Οπως εξηγεί ο κ. Ιατρού, Δήμαρχος της Κερατέας, «στην περίπτωση της Κερατέας, που είναι υποψήφια περιοχή για τη δημιουργία ΧΥΤΑ, ισχύουν επτά κριτήρια που θα έπρεπε να αποκλείουν τη δημιουργία της.. αλλά οι διαδικασίες συνεχίζονται κανονικά».
Συγκεκριμένα, γύρω από τη χωροθετημένη ζώνη υπάρχουν καλλιέργειες, ελαιόδεντρα, θερμοκήπια.
Στην έκταση 540 στρεμμάτων που έχει χωροθετηθεί για τη δημιουργία ΧΥΤΑ στο Δήμο Κερατέας υπάρχει ΕΝΑ ΚΑΤΑΠΡΑΣΙΝΟ βουνό. Πρόκειται για ένα κηρυγμένο τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, μια αναδασωτέα έκταση, η οποία έχει επαφή με ζώνη Α’ αρχαιολογικού χώρου.

Πιο συγκεκριμένα: Η περιοχή που έχει χωροθετηθεί περιλαμβάνει τον αρχαιολογικό χώρο Οβριόκαστρο.

Ο αρχαιολογικός χώρος Οβριόκαστρο του Δήμου Κερατέας κηρύχτηκε ως Α’ ζώνη απολύτου προστασίας λόγω αρχαιολογικού ενδιαφέροντος (ΦΕΚ/1070/29-12-1995) με υπογραφή του τότε Υπουργού Πολιτισμού Θάνου Μικρούτσικου. Την ίδια ακριβώς μέρα (!!!) 29 -12-1995 με το έγγραφο 81/96 του Ενιαίου Συνδέσμου Δήμων Κοινοτήτων Αττικής (ΕΣΚΔΝΑ) υποδεικνύεται ως χώρος για ίδρυση ΧΥΤΑ, μέθοδος διάθεσης απορριμάτων που θεωρείται ξεπερασμένη στην Ευρώπη και για πολλούς αποτελεί περιβαλλοντική βαρβαρότητα. Ενώ δηλαδή ο Υπουργός Πολιτισμού της χώρας καταξίωσε τον χώρο, την ίδια μέρα κάποιοι άλλοι τον απαξίωσαν πλήρως.

Δεν είναι δυνατόν έναν κηρυγμένο ιστορικό και αρχαιολογικό χώρο (με νόμο του Κράτους) να θέλουν να τον μετατρέψουν σε χωματερή...

Πρόκειται για ένα χαρακτηρισμένο και προστατευμένο παλαιό οικισμό, ο οποίος είναι κηρυγμένος ως τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, ενώ έχει κατά το παρελθόν χαρακτηριστεί αναδασωτέα έκταση.
Αξίζει επιπλέον να σημειωθεί ότι μέσα από την έκταση περνάει αγωγός φυσικού αερίου, ενώ υπάρχει και μία κατοικία.
Αρκεί βέβαια να αναλογιστούμε οτι στη περιοχή αυτή κατεβαίνει η μισή Αθήνα για μπάνιο, απλά φανταστείτε μελλοντικά να στραγγίζουν τα λύματα στη θάλασσα...Να περνούν καθημερινά απορριμματοφόρα από το Σούνιο, το Λαγονήσι, την Ανάβυσσο, το Πόρτο Ράφτη…

Τα μειονεκτήματα του ΧΥΤΑ είναι υπαρκτά.. Δανείζομαι τη φράση της αγαπητής Ναταλίας :

«ρίξτε ένα βλέμμα στη φύση δίπλα μας
και ενδιαφερθείτε γι’ αυτήν…»


...για να μην εκλείψουν εικόνες σαν και αυτή..


ΤΑ ΔΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΝΕΥΜΟΝΕΣ ΖΩΗΣ.. ΑΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΜΕ.. ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ....

Οι κάτοικοι της Κερατέας σήμερα 5/6 Παγκόσμια ημέρα για το Περιβάλλον, θα διαμαρτυρηθούν στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Ελπίζω να εισακουστούν στον αγώνα τους για τη διάσωση της πολιτιστικής κληρονομιάς, του περιβάλλοντος και του υδροφόρου ορίζοντα της Λαυρεωτικής..

Πηγές: άρθρο Ελευθεροτυπίας 03/06/2008
Δίκτυο Ανατολικής Αττικής

146 σχόλια:

Γιώργος Χρηστινίδης είπε...

Παναγία μου, τι μπορεί να γράψει κανείς γι' αυτό το θέμα αν αφεθεί και παρασυρθεί! Ας περιοριστώ στην πρώτη πρώτη καλημέρα.
Καλημέρα sweetartist!

marianaonice είπε...

Νομίζω ότι για να γίνουν οι ΧΥΤΥ που σήμερα υπάρχουν στην Ευρώπη πρέπει πρώτα να γίνουν οι ΧΥΤΑ. Δεν ξέρω βέβαια ακριβώς πώς γίνεται. χρειαζόμαστε ενημέρωση και πολύ καλά κάνεις με την ανάρτησή σου αυτή.
Πάντως καλή μου φίλη και οι χωματερές δεν είναι λύση!!
Απλά στην Ελλάδα λείπουν τα ολοκληρωμένα προγράμματα και όλα γίνονται μισά και πρόχειρα, χωρίς να υπολογίζει κανείς το κόστος του περιβάλλοντος και της αρχαιολογικής κληρονομιάς μας!!
Πάντως μεγάλο θέμα άνοιξες!!
Καλό σου ξημέρωμα.

Sideras είπε...

Μπράβο για το θέμα που δημοσίευσες! Έτσι να τα λέμε αυτά.Αν και ένα πινελήκι θα το έριχνα ,έχε χάρη που με κάλυψες.
Καλημέρα σου και περιμένω ζωγραφιές σου καλή μου Roadartist.

Natalia είπε...

δυστυχως δεν υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ πολίτη και κράτους, γι' αυτό και θέματα διαχείρισης, επεξεργασίας και διάθεσης αποβλήτων (στερεών και υγρών) καίνε...

ωραίο post, δυνατό

ευχαριστώ για την αναφορά... είδες πώς συνδύασες αρνητικά και θετικά μαζί? :)

φιλιά

Hfaistiwnas είπε...

Καλημέρα!!!!
"περιβαλλοντικά προβλήματα παραμένουν σε μεγάλο βαθμό άλυτα και η περιβαλλοντική εικόνα της χώρας χειροτερεύει"
Το παραδέχονται αλλά συνεχίζουν τα αδιαφορούν...

faraona είπε...

Μπραβο Αρτιστα μου για το θεμα σου!


σε φιλω κι ευχομαι ο φετινο καλοκαιρι να ειναι ηρεμο τουλαχιστον απο πολυ σοβαρα πραγματα ...

καλημερα!

Μαρια Νικολαου είπε...

Tεράστιο θέμα εβαλες και σιγουρα δεν κουβεντιαζεται ουτε εδω μεσα ουτε αμμεσα..
Το δραματικό ειναι πως οσο κι αν οι πολιτες ( οι ΄κάποιοι" πολιτες) ενδιαφερθούν για τον τοπο τους και τη φύση, υπαρχουν οι "άλλοι" τα τερατα του συμφέροντος που θα καταστρεφουν παντα οτι υπαρχει..
Και το ξερουμε ολοι καλα αυτο δυστυχως..

Ένα γελαστό απόγευμα είπε...

Καλημέρα...
Όταν σ' άλλες χώρες παράγουν (εύκολα) ενέργεια από τα σκουπίδια εμείς εδώ εξακολουθούμε να τα θάβουμε χωρίς εκμετάλλευση αλλά προτιμάμε να αγοράζουμε κι επιπλέον ρεύμα από λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες...
Η εθελοτυφλία είναι πολιτικού γένους και δυστυχώς είμαστε θεατές σε μια τραγωδία όπου πρωταγωνιστούμε όλοι!
Τι θ' αλλάξει αν βάλεις 3-4 γλάστρες στην ταράτσα σου ενώ παράλληλα ρυπογόνες βιομηχανίες ανεβάζουν τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος;
Τι θ' αλλάξει αν πετάξεις το χαρτάκι στα σκουπίδια ενώ δίπλα σου θάβονται τόνοι σκουπιδιών;
Ακούσαμε όλοι πιστεύω για την "πράσινη πυρηνική ενέργεια"...
Είμαι συνειδητά οικολόγος μα πιστεύω ότι τα παραπάνω είναι μια γελοία κοροϊδία.
Δε φτάνει αυτό που πράττουμε εμείς.
Ας ξυπνήσουμε!

geokalp είπε...

πολύ ωραίο post!

δυστυχώς είμαστε πάρα πολύ πίσω στο συγκεκριμένο θέμα...
προσπαθούμε να ακολουθήσουμε μια τεχνολογία που άλλοι έβαλαν στις χώρες τους πριν 30-50 χρόνια και πλέον έχουν πάει ακόμα πιο μπροστά..

δυσυχώς, το "δε βαριέσαι" θριαμβεύει και πάλι... λες και δεν μας ανήκει αυτός ο τόπος...

Σπύρος είπε...

Το έχουμε πει πολλες φορες οτι δυστυχως το ΔΙΚΟ μας κράτος δεν εχει καμια ωριμότητα όσο αφορα προστασία του περιβάλλοντος και γενικα πρόληψη. Μονο λόγια..

ΚαλημερΑ

ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΠΕΡΙΠΛΟΥΣ είπε...

Μιλάμε για το μέλλον ενός πλανήτη με μορφή ωρολογιακής βόμβας, έτοιμης να εκραγεί και να σκορπίσει τα απόβλητα της δήθεν καλοπέρασής μας. Για το μέλλον όπου η εξάντληση και η ρύπανση των φυσικών πόρων είναι πραγματικότητα. Όπου, η διατροφική κρίση, που έχει ξεσπάσει, ανοίγει περισσότερο την ψαλίδα ανάμεσα σε «ανεπτυγμένες» και μη κοινωνίες. Μια κρίση επώδυνη και απελπιστική, που βάζει πιο βαθιά στο περιθώριο και τη φτώχεια τις λεγόμενες χώρες του «τρίτου κόσμου» αλλά και πληθυσμούς των δυτικών κοινωνιών.
Μιλάμε για το μέλλον των μεταλλαγμένων οργανισμών, προϊόντων και πολιτικών. Εκείνων που απειλούν τη βιοποικιλότητα και που στο όνομα του κέρδους εξαντλούν το φυσικό περιβάλλον. Εκείνων που επενδύουν στο χρηματιστήριο της εμπορίας ρύπων αλόγιστα. Εκείνων που καταστρέφουν το δασικό πλούτο και σχεδιάζουν «έργα υποδομής» σε προστατευόμενες περιοχές, αντιπυρικές ζώνες στην αυθαίρετη δόμηση και πράσινες μορφές ενέργειας με «πυρηνικά» χαρακτηριστικά.
36 χρόνια μετά η υπενθύμιση αφορά και τον τελευταίο πολίτη. Ότι, η «βιώσιμη ανάπτυξη» δεν είναι το αντιβιοτικό στην ασθένεια των καιρών που λέγεται καταστροφή του Περιβάλλοντος. Ότι αποτελεί ευθύνη όλων μας η προστασία του πλανήτη που δανειστήκαμε και οφείλουμε να τον παραδώσουμε αξιοβίωτο και στις επόμενες γενιές.
36 χρόνια μετά μιλάμε για το μέλλον των παιδιών μας. Κι αυτό μπορεί να σχεδιαστεί και μέσα από την εκπαίδευση. Μέσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Ένα θεσμό που σχοινοβατεί ανάμεσα στην πρωτοβουλία και την καλή πρόθεση για ένα καλύτερο αύριο.
Μέσα από τα παιδικά μάτια της ελπίδας για ένα πλανήτη ζωντανό.

Laplace είπε...

το ειδα απο χθες αλλα ηθελα να το διαβασω ησυχα κ μετα να γραψω..
αλλα κ σημερα που το διαβασα,δεν εχω να γραψω κατι..

στην ελλαδα θα πρεπει να μαχομαστε για τα αυτονοητα..

καλη ημερα κουκλιτσα

Ανώνυμος είπε...

και τα πρόστιμα πέφτουν βροχή από την Ε.Ε. δεν μας φτάνει η χάλια ποιότητα ζωής, πληρώνουμε και την αδιαφορία του κράτους. Νομίζω ότι η λύση είναι η ανακύκλωση. ανακύκλωση στους πολιτικούς.

Roadartist είπε...

@ γιώργος χρηστινίδης: Καλημέρα Γιώργο, πραγματικά αυτό που λες έπαθα με το συγκεκριμένο θέμα.. Έψαχνα ώρες στο διαδίκτυο..και τελικά κατέληξα στα πιο σημαντικά κατά την δική μου άποψη.. Είναι εξόφθαλμες οι καταστάσεις.. Καλημέρα κ σε σένα..

Κούκος είπε...

Τι να πει κανείς!
Στην Ελλάδα ακόμα και τα αυτονόητα είναι θέμα συσχετισμού δυνάμεων, πολικής ευθύνης, ατελείωτης διαπραγμάτευσης.

Roadartist είπε...

@ marianaonice: Καλημέρα Μαριάνα, νομίζω πως δεν ισχύει αυτό.. Αν θες μπορώ βέβαια να το ψάξω και να βρω σχετικές πληροφορίες που να το αποδεικνύουν..Σίγουρα χρειαζόμαστε πολύ ενημέρωση, οι περισσότεροι απο εμάς δεν γνωρίζουμε τι μας περιμένει... Εννοείται οτι οι χωματερές δεν ειναι λύση..αυτό το τόνισα στο post..
ΑΚΡΙΒΩΣ Μαριάνα μου, στην ελλάδα δεν έχουμε καμία οργάνωση, όπως έγραψες "όλα γίνονται μισά και πρόχειρα".. Και δυστυχώς χωρίς να αναλογιστεί κανείς τις μακροπρόθεσμες συνέπειες..
Τη καλημέρα μου..

Roadartist είπε...

@ Sideras: Καλημέρα παραπονιάρη μου σιδερά :)) Σε ευχαριστώ και εγώ πιστεύω οτι είναι μείζον θέμα για το οποίο δυστυχώς όλοι μας αδιαφορούμε.. Να το ρίξεις το μπινελίκη σου καλό θα κάνει.. Φιλάκια να εισαι καλα νησιώτη!!

Seagull είπε...

Καλημέρα, καλλιτέχνιδα αγαπημένη!
Και για άλλη μια φορά συγχαρητήρια για το θέμα και το περιεχόμενο της ανάρτησης. Δυό - τρία σύντομα (ή ίσως και φλύαρα...) σχόλια:

α) "Την ώρα που άλλοι έτρωγαν βελανίδια, εμείς χτίζαμε τον Παρθενώνα", λένε κάποιοι... Και τώρα, που έχουν περάσει αιώνες από τότε, "την ώρα που άλλοι έχουν κάνει άλματα στην κομποστοποίηση και στην καύση, εμείς τώρα προχωράμε σε ΧΥΤΑ...

β) Πάντως, οι περισσότεροι από αυτούς που διαμαρτύρονται κατά των ΧΥΤΑ στην περιοχή τους, δήμαρχοι ή πολίτες, θα είχαν εύκολο να σου προτείνουν μια άλλη περιοχή, όπου θα μπορούσε να δημιουργηθεί ΧΥΤΑ. Όπως οι κάδοι σκουπιδιών στις γειτονιές μας: Να μην είναι κοντά στην πόρτα ή στο παράθυρό μας, και όπου αλλού να είναι!...

γ) Οι ίδιοι οι παραπάνω, καταφέρονται μεν κατά των ΧΥΤΑ, αλλά αποδέχονται και "τροφοδοτούν" τις ανεξέλεγκτες χωματερές! Και, φυσικά, περαιτέρω, σε καμιά περίπτωση δεν θα ήταν διατεθειμένοι να αναδεχθούν μέρος του κόστους ή της ευθύνης για άλλες μορφές διαχείρισης απορριμάτων...

δ) Οι περισσότεροι από αυτούς τους μαχητικούς "ελληναράδες", επίσης, πετάνε σκουπίδια απ' το παράθυρο του αυτοκινήτου τους κ.λπ. κ.λπ.

ε) Δεν είναι μόνο ο τομέας των σκουπιδιών, στον οποίο οι πολιτικοί μας έχουν μείνει τόσο πίσω. Είναι και το θέμα των πηγών ενέργειας: Σε μια χώρα ευνοημένη από τον ήλιο, τη θάλασσα και τον αέρα, εμείς προωθούμε τώρα το εισαγόμενο φυσικό αέριο και συζητάμε άκουσον!) την "φθηνή" τάχα πυρηνική ενέργεια!... Αιδώς!

Υ.Γ. Και μια παρατήρηση σε σχέση με το σχόλιο του "γελαστού απογεύματος": Συμφωνώ μεν μαζί σου, γενικώς, πλην όμως η ατομική συμπεριφορά θα πρέπει, νομίζω, να παραμένει αταλάντευτη, ανεξαρτήτως γενικών συνθηκών... Τις προάλλες, η κουμπάρα μου έκανε παρατήρηση σε κάποιον που είδε να πετάει δύο αντικείμενα από το παράθυρο του αυτοκινήτου του, και εισέπραξε την απάντηση: "φταίει ο δήμαρχος, που δεν φροντίζει την καθαριότητα, και υπάρχουν σκουπίδια παντού" (Άκου απάντηση!...) Και τότε γιατί ξέρω (βλέπω!) ένα σωρό παιδιά του σχολείου και του γυμνασίου, να λερώνουν ανερυθρίαστα, χώρους που μόλις έχουν καθαρίσει οι οδοκαθαριστές ή και κάποιες "σθεναρά αντιστεκόμενες στην βρωμιά" νοικοκυρές των γειτονιών;...

Φλυαρίες...

Roadartist είπε...

@ Natalia: Πως να υπάρχει εμπιστοσύνη του πολίτη στην πολιτεία όταν γίνονται τόσα παρατράγουδα, όταν ακόμα δεν έχουμε καν σωστή ανακύκλωση??
Εγώ σε ευχαριστώ για τη φράση και την όμορφη φωτογραφία που μου παραχώρησες.. Τα φιλιά μου έχεις!

Roadartist είπε...

@ Hfaistiwnas: Ακριβώς έτσι Ηφαιστίωνα μου.. αδιαφορία απίστευτη!! Καλημέρα!

Roadartist είπε...

@ faraona: Να εισαι καλα Φαραονα μου, ειχατε και εσεις εκει στη Κερκυρα προσφατα καποια σχετικα συμβαντα.. εκανα μια μικρη αναφορα στο ποστ.. Σε ευχαριστω για τις ευχες σου, και εγω το ευχομαι :) και στις ανταποδιδω φυσικα :) ΦΙΛΙΑ!

Roadartist είπε...

@ ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ: Καλημέρα Μαρία, σίγουρα το θέμα ειναι τεράστιο, ίσως πραγματικά όλοι μας να στέκουμε κάπως "παγωμένοι" και διχασμένοι απέναντι του..γιατί γνωρίζουμε οτι τα συμφέρονται ειναι τεράστια.. και οτι ελάχιστοι τοπικοί παράγοντες ενδιαφέρονται ουσιαστικά για το μέλλον αυτου του τόπου.. ΠΡΕΠΕΙ να αλλάξει όμως αυτό! Δυστυχώς την κατασταση την εχουνε παρει οι κατοικοι στα χερια τους.. Μακαρι να εισακουστουν..

Roadartist είπε...

@ "Γελαστό απόγευμα": Στελιο καλημερα! Εχεις απολυτο δικιο στο πολυ σωστο σχολιασμο σου.. Πραγματικά συμφωνώ και προσυπογράφω ολη τη σκεψη σου..

"Όταν σ' άλλες χώρες παράγουν (εύκολα) ενέργεια από τα σκουπίδια εμείς εδώ εξακολουθούμε να τα θάβουμε χωρίς εκμετάλλευση αλλά προτιμάμε να αγοράζουμε κι επιπλέον ρεύμα από λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες..."

"Η εθελοτυφλία είναι πολιτικού γένους και δυστυχώς είμαστε θεατές σε μια τραγωδία όπου πρωταγωνιστούμε όλοι!"

"Τι θ' αλλάξει αν πετάξεις το χαρτάκι στα σκουπίδια ενώ δίπλα σου θάβονται τόνοι σκουπιδιών;"

Δε φτάνει αυτό που πράττουμε εμείς.
Ας ξυπνήσουμε!

ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ!!

Roadartist είπε...

@ geokalp: Καλημέρα, σε ευχαριστώ να εισαι καλα. Δυστυχώς είμαστε αιώνες πίσω..και όντως το "δε βαριέσαι" συμπληρώνω "εδώ είναι Ελλάδα".. με οτι συνεπαγεται αυτό κυριαρχεί.. έλεος!!

Roadartist είπε...

@ LOCKHEART: Καλημερα Σπυρο μου, μονο λογια ειναι το κρατος και εμεις αναγκαζομαστε να γκρινιαζουμε αλλα ΠΩΣ ΑΛΛΙΩΣ, πλεον οταν η κατασταση φτανει στο απροχωρητο.. η δραση πρεπει να περναει στους πολιτες.. Να εισαι καλα Σπυρο μου καλημερα!

Roadartist είπε...

@ περιπλους: Καλημερα σου.. Σε ολα οσα ανεφερες εχεις ΑΠΟΛΥΤΟ δικιο.. με βρισκεις συμφωνη.. το θεμα ειναι να σε ακουσουν και οι πολιτικοι μας αυτοι που οριζουν τη τυχη των τοπων μας..
Σιγουρα μονο μεσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση θα υπαρχει καποιο αποτελεσμα.. Η πρωτοβουλία και η καλή πρόθεση για ένα καλύτερο αύριο ειναι τα πρωτα που πρεπει να αλλαξουν..
Τη καλημερα μου :)

Roadartist είπε...

@ laplace78: Ρομποτάκι σε ευχαριστώ πολυ για τα λογια σου, ακομη και αυτα που μου εγραψες ειναι πολυ σημαντικα.. Αφιερωσα αρκετες ωρες εχτες σε ερευνα.. νομιζω οτι αξιζε! Καλημερα :)

Roadartist είπε...

@ evlahos: Βαγγελη μου καλημερα, ακριβώς.. μολις πέφτουν τα πρόστιμα τότε τρέχουν να προλάβουνε .. και δυστυχώς οδηγούνται σε μοιραία λάθη.. Ας τους εμποδίσουμε..
Σιγουρα εχεις δικιο, η λύση είναι η ανακύκλωση! ΚΥΡΙΩΣ ΟΜΩΣ ανακύκλωση στους πολιτικούς.

Roadartist είπε...

@ Κούκος : Καλημερα κουκε, ακριβως τα αυτονοητα πρεπει να τα κηνυγησεις μηπως και εισακουστεις..
Η χωρα του παραλογου ειμαστε..

Roadartist είπε...

@ SeaGulL: Καλημερα Στεφανε, καθολου φλιαριες.. καθε αλλο πολυ καλες οι αποψεις σου που ενισχυουν τη συζητηση.. Δικιο εχεις, ομως τι μπορει να κανει και ενα μερος οταν το κρατος δεν του παρεχει λυσεις? Προφανως και οι κατοικοι της περιοχης ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ οτι δεν θα θελουν τη παρανομη χωματερη, αλλα θα αναγκαζονται να την εχουνε.. Ας μη κατηγορουμε τουλαχιστον στο θεμα αυτο τους πολιτες, ειμαι σιγουρη πως αν υπηρχε ενας σωστος προγραμματισμος απο τη πλευρα της πολιτειας και ενημερωση.. τοτε ολοι θα ηταν θετικοι απεναντι του. Τωρα μετα απο αυτο το χαλι που επικρατει στην Ελλαδα, ποιος πολιτης θα εμπιστευτει το κρατος? Οσο για το ΧΥΤΑ στη Κερατεα (οπου τυχαινει να πηγαινω αρκετα συχνα γιατι ΘΑΥΜΑΖΩ το τοπιο, νομιζω ειναι απο τα πιο υγιη - προς το παρον - της Αττικης γης), να εισαι σιγουρος οτι ψαχνοντας στο διαδικτυο 'εφριξα' με τα μη κριτηρια για την εκει δημιουργια του Χυτα. Προφανως κρυβονται τεραστια συμφεροντα .. ΑΛΛΑ δεν πρεπει να περασει αυτο το μετρο.. ΑΝ ειναι δυνατον.. Μιλαμε για αρχαιολογικο χωρο και εκταση που ειχε κριθει αναδασωτεα!.. Που υπαρχουν στοες, σπιτι, κοντα στον εθνικο δρυμο Σουνιου..δηλαδή τι άλλο πρεπει να εχει μια περιοχή, για να αποκλειστεί η δημιουργία Χυτα??? Ελεος..........
Σε ευχαριστω πολυ για τα καλα σου λογια.. τη καλημερα μου!

Μαριλένα είπε...

αυτή ειναι μια μεγάλη πληγή καλλιτέχνιδα μου.
ειδικά εδω στην Ελλάδα, τα αυτονόητα, απλως τα προσπερναμε και εγκληματουμε μια χαρά εις βάρος του περιβάλλοντος..

τι να σου κανουν οι ειδικές μερες..
μονο η αγωγή που δινεις στα μικρά παιδιά, ειναι ελπιδα: να γινουν ενήλικες που νοιάζονται πραγματικά.

σε φιλω΄και καλο μεσημερι ευχομαι :))

ILive2LoveMe είπε...

Πόσο δίκιο έχεις για όλα! Και πόσα άλλα ακόμη παίζουν ρόλο και θα έπρεπε να σωθούν! Καλημέρα , φιλιά!

Νατασα είπε...

Ώρα για πράξεις
Μην κοιτάς τι κάνουν οι άλλοι
Άσε να κοιτούν αυτοί τι κάνεις εσύ
και γίνε το παράδειγμα
Μα πάνω απ’ όλα είναι υποχρέωση σου
Ο τόπος , είναι το σπίτι σου
Αφήνεις το σπίτι σου βρώμικο ;
Έλληνα πολίτη , μακριά νυχτωμένε
έλληνα , έχεις ότι σου αξίζει
Αξίζεις λοιπόν αυτό που γύρω σου έχεις ;
_
Καλησπέρα

Sophia Kollia είπε...

Καλημέρα, αφού βλέπεις, πινακίδα που λέει απαγορεύονται τα μπάζα, και είναι λές και γράφει, ρίξτε όσα μπορείτε!
μπάι -μπάι--

b|a|s|n\i/a είπε...

τεράστιο το θέμα. οι μεγάλες ευθύνες είναι αλλού. ίσως οι δικές μας είναι που ανεχόμαστε πολλά από αυτούς και εξακολουθούμε να τους δίνουμε εξουσία. οι μικρές δικές μας είναι ότι ίσως δεν έχουμε μάθει ακόνα να μην πετάμε κουτάκια κόκα κόλα, στην εθνική οδό, έξω από το παράθυρο του αμαξιού. όταν το συνειδητοποιήσουμε όλοι, κάτι θα αλλάξει. έστω και μικρό

Eulie Aeglie είπε...

Κοριτσάκι μου, τι κάνεις εσύ εδώ; Τα δικά σου θαύματα απ' ότι βλέπω. Έχω στ' αλήθεια καιρό να βγω blogotsarka. Από προχτές που άρχισε να μου μένει λίγος ελεύθερος χρόνος, τον έχω ξοδέψει σ' ένα χώρο που συμμετέχω, όπου το ανθρώπινο περιβάλλον έχει περιπέσει σε πολύ βαριά ασθένεια. Ευτυχώς υπάρχουν μικροί παράδεισοι σ' αυτή τη γη, σ' αυτή τη ζωή, σ' αυτή την ανθρωπότητα. Να τα κάνεις πάντα όλα όμορφα.

Fegia είπε...

Καλή μου καλλιτέχνιδα, καλό σου μεσημέρι.

Περίμενα φυσικά - μια τέτοια μέρα - την ανάρτησή σου...
Το θέμα που θέτεις είναι από τα σοβαρότερα, που σχετίζονται με την προστασία όχι μόνο του περιβάλλοντος αλλά και της υγείας μας...
Και όπως σε όλα, έτσι και εδώ είμαστε τελευταίοι.
Και το χειρότερο, θα παραμείνουμε τελευταίοι...
Σε λίγα χρόνια μόνο με τις τριτοκοσμικές (αναπτυσσόμενες) χώρες θα μπορούμε να συγκριθούμε, ώστε να καυχώνται οι πολιτικοί μας ηγέτες ότι υπερέχουμε!...

Εδώ, στη Θεσσαλονίκη αντιμετωπίσαμε πριν δύο χρόνια το μεγάλο πρόβλημα της πυρκαγιάς της χωματερής των Ταγαράδων (λίγο έξω από την πόλη, κάτι σαν την Φυλή τη δική σας), όπου επί μέρες καίγονταν τα σκουπίδια, με όλα τα τοξικά προϊόντα της καύσης να πλανώνται στην ατμόσφαιρα και στη συνέχεια νς μεταφέρονται στο έδαφος και στον υφροφόρο ορίζοντα...

ΚΑΝΕΝΑΣ τελικά δεν ανέλαβε την ευθύνη. Και το χειρότερο, αποσιωπήθηκαν οι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ συνέπειες. Ενα κουκούλωμα δηλ. όπως σε τόσα και τόσα ζητήματα.

Τα ΧΥΤΑ ακόμη τα περιμένουμε να λειτουργήσουν..

Σαν καταναλωτές, το μόνο που μπορέσαμε να κάνουμε ήταν να αποκλείσουμε από το τραπέζι μας την κατανάλωση οποιωνδήποτε γεωργικών προϊόντων από την ευρύτερη περιοχή.

Αν περιμένουμε από το κράτος....

ΥΓ. Και η σημερινή "Παγκόσμια ημέρα¨θα αποτελέσει ένα ακόμη άλλοθι για τους ανά τον κόσμο πολιτικούς ηγέτες. Μια ανώδυνη επέτειος που περισσότερο θα καλύψει παρά θα αναδείξει και οπωσδήποτε δεν θα λύσει τα οικολογικά προβλήματα.
Μόνο η δράση του καθενός μας μπορεί να το κάνει αυτό, πολλώ μάλλον που ΟΛΟΙ μας ευθυνόμαστε (στον ένα ή τον άλλο βαθμό) για την μη αναστρέψιμη(;) κατάντια του πλανήτη...

Φιλιά

Artanis είπε...

Ωχ, ωχ, ωχ...Φεύγω, επειδή από το πρωί, βράζω, που ξαφνικά θυμήθηκαν μια παγκόσμια ημέρα/μνημόσυνο, και θα πάρουν τα καντήλια κανέναν αθώο...
Άσε και γίνεται της μουρλής, αυτόν τον καιρό στο Σταθμό, με ένα μεγάλο πτωματοφάγο που έχουμε...
Έφυγα...
Μόνον με μέηλ, αν θέλεις τίποτα...

kikop80 είπε...

Καλησπέρα αρτιστάκι!
Πολύ ωραίο post, σημαντικότατο θέμα το περιβάλλον με όλες τις παραμέτρους του.
Το δικό μου σχόλιο έχει να κάνει με το γεγονός πως όσοι είμαστε τουλάχιστον εδώ και συζητάμε, καθώς και όσοι άλλοι υπάρχουν με απόψεις που συγκλίνουν με τις δικές μας πάνω στο περιβάλλον, τουλάχιστον, είμαστε υποχρεωμένοι απέναντι στους εαυτούς μας πρώτα απ' όλα και απέναντι στους άλλους και τις επόμενες γενιές, να αντιδράσουμε και να πράξουμε κάτι.
Αυτό το κάτι μπορεί να είναι από λίγο έως πολύ ανάλογα με τη δυνατότητα του καθενός μας να επηρεάζει πράγματα πρόσωπα και καταστάσεις γύρω του.
Ακόμα και αν το να πετάξεις το χαρτάκι στο καλαθάκι αποτελεί το μόνο που μπορείς να καταφέρεις, είναι σημαντικότατο!
ξεκινώντας από μια μικρή βάση και βήμα βήμα μαζί με άλλους μπορείς να καταφέρεις περισσότερα!
Αρκεί η κίνησή σου να είναι πάντα προς αυτή την κατεύθυνση και να μην κάνεις κάτι για να δόσεις άλλοθι στη συνείδησή σου.
Τι να κάνω τις διαμαρτυρίες και πορείες κλπ από κάποιους που μετά πχ θα φάνε στο κινέζικο που κυνηγάει ζώα προς εξαφάνιση, ή θα οδηγήσουν τη τζιπάρα τους, ή θα πετάξουν τη γόπα με μαγκιά 5 μακριά!
Οι πράξεις μας χαρακτηρίζουν και χρειαζόμαστε έργα και δράση τώρα όσο ποτέ.
Να αλλάξουμε ότι μπορούμε!

antixytax είπε...

Roadartist,συγχαρητήρια για το θέμα που επέλεξες σήμερα.Δώδεκα χρόνια οι πολίτες της Κερατέας αγωνιζόμαστε,κάτω από αντίξοες συνθήκες,απέναντι σε μπλε και πράσινες κυβερνήσεις,απέναντι σε μια "ανεξάρτητη" δικαιοσύνη (;),που συνεχώς,κάτω από πιέσεις,αλλάζει προκλητικά τις αποφάσεις που η ίδια έχει πάρει,μα και απέναντι στα ΜΜΕ που όχι μόνο δεν έχουν παρουσιάσει τον μεγάλο και δίκαιο αγώνα μας,αλλά πέτουν λάσπη με κατευθυνόμενα δημοσιεύματα και τηλεοπτικά ρεπορτάζ.Συμφωνώ με όλους τους φίλους στα σχόλια τους και θα ήθελα να σας ενημερώσω με αφορμή την τοποθέτηση του seagull:"...β) Πάντως, οι περισσότεροι από αυτούς που διαμαρτύρονται κατά των ΧΥΤΑ στην περιοχή τους, δήμαρχοι ή πολίτες, θα είχαν εύκολο να σου προτείνουν μια άλλη περιοχή, όπου θα μπορούσε να δημιουργηθεί ΧΥΤΑ. Όπως οι κάδοι σκουπιδιών στις γειτονιές μας: Να μην είναι κοντά στην πόρτα ή στο παράθυρό μας, και όπου αλλού να είναι!...

γ) Οι ίδιοι οι παραπάνω, καταφέρονται μεν κατά των ΧΥΤΑ, αλλά αποδέχονται και "τροφοδοτούν" τις ανεξέλεγκτες χωματερές! Και, φυσικά, περαιτέρω, σε καμιά περίπτωση δεν θα ήταν διατεθειμένοι να αναδεχθούν μέρος του κόστους ή της ευθύνης για άλλες μορφές διαχείρισης απορριμάτων...
Ιδού αγαπητέ seagull ποια είναι η αλήθεια: " Η πραγματικότητα είναι ότι ο Δήμος Κερατέας ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ ΕΚΒΙΑΖΟΜΕΝΟΣ να διατηρεί εδώ και
30 χρόνια χωματερή για τα δικά του απορρίμματα μόνο.
Επιθυμία μας εδώ και 15 χρόνια είναι να κλείσει με όποιο κόστος, επιθυμία που έβρισκε πάντα
εμπόδιο τον ΕΣΔΚΝΑ. Ακόμη και σήμερα που ο Νόμος υποχρεώνει κάθε Δήμο και Κοινότητα της Αττικής
να μεταφέρει τα απορρίμματά του στο ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΝΟΜΙΜΟ ΧΩΡΟ, δηλαδή τα Λιόσια Φυλή και ο
ΕΣΔΚΝΑ υποχρεούται αντίστοιχα να τα δεχτεί, η αντίσταση του άθλιου συστήματος στην απόφασή του
Δημοτικού Συμβουλίου Κερατέας να κλείσει την παράνομη χωματερή είναι ύποπτα λυσσαλέα.
Την απόφασή μας να κλείσουμε την παράνομη χωματερή, διεκδικήσαμε δικαστικά με ασφαλιστικά
μέτρα κατά του ΕΣΔΚΝΑ. Κατά την εκδίκασή τους την Τρίτη 12/3/2008 μείναμε έκπληκτοι όταν εκτός
του ΕΣΔΚΝΑ διαπιστώσαμε ότι παρενέβησαν εναντίον μας ο Δήμος Αθηναίων και η ΚΕΔΚΕ!!! Εκείνοι
δηλαδή που συνεχώς μας καταγγέλλουν για την χωματερή της Κερατέας, τώρα κάνουν τα αδύνατα
δυνατά για να παραμείνει ανοιχτή.
Η στάση τους θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σχιζοφρενική. Όμως είναι σκόπιμη τακτική και
απαράδεκτος εκβιασμός εναντίον του Δήμου Κερατέας να υποκύψει και να δεχτεί να δημιουργηθεί στον
κηρυγμένο Ιστορικό-Αρχαιολογικό χώρο η νέα μεγάλη χωματερή της Αττικής.
Η εξυπηρέτηση συμφερόντων, η αδιαλλαξία και η πολιτική ατολμία στη διαχείριση των
απορριμμάτων οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε μια από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές και
οικονομικές καταστροφές της ελληνικής Ιστορίας.
Η Κερατέα δεν θα είναι συμμέτοχη και συνένοχη σε αυτό το έγκλημα.
Δεν δελεαζόμαστε, δεν υποκύπτουμε σε εκβιασμούς και συνεχίζουμε με αξιοπρέπεια τον αγώνα μας.
Κερατέα 14/3/2008 "
πηγή : www.keratea.gr
Μπορείτε όλοι σας να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.
Όμως δεν πρέπει μόνο να γκρινιάζουμε,αλλά να προτείνουμε και λύσεις.Στην Κερατέα εδώ και ένα χρόνο,εφαρμόζονται προγράμματα ανακύκλωσης,με τους ΜΠΛΕ κάδους να γεμίζουν συνεχώς(χαρτί,γυαλί,αλουμίνιο),αλλά και με ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών.Σε ένα έτος έχει μειωθεί ο όγκος των απορριμάτων κατά 30% και συνεχίζουμε!!!Αναφέρθηκαν από κάποιους φίλους πριν σύγχρονες μέθοδοι διαχείρησης,κυρίως στην κεντρική Ευρώπη(Γαλλία,Ελβετία,Γερμανία κτλ).Μην ψάχνετε μακριά,δίπλα μας είναι ο δήμος Ελευσίνας που χρόνια εφαρμόζονται προγράμματα ανακύκλωσης(και οργανική ανακύκλωση στην πηγή της) με αποτέλεσμα ο όγκος των απορριμάτων που φτάνει στα Λιόσια να έχει μειωθεί εντυπωσιακά!!!Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι το πρόβλημα της διαχείρησης των απορριμάτων δεν είναι τοπικό,είναι ΕΘΝΙΚΟ!!!Θέλω να ευχηθώ καλή δύναμη στον τίμιο αγώνα που κάνουν οι πολίτες στην Λευκίμμη Κερκύρας,στο Καρβουνάρι Θεσπρωτίας,στο Γραμματικό και στην Κερατέα στην Αττική,μα περισσότερο στους κατοίκους των Λιοσίων και της Φυλής για όλα όσα έχουν υποστεί αυτά τα χρόνια.ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΧΥΤΑ,ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ...

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΟΣ είπε...

Αγαπημένη μου roadartist,σήμερα θα μου επιτρέψεις να περιαυτολογήσω κι ας φαίνεται εγωϊστικό από μέρους μου.
Τι κάνουμε σαν οικογένεια εδω και πέντε χρόνια για να συμβάλλουμε στην προσπάθεια για την σωτηρία αυτού που λυσσαλέα πολεμούμε και καταστρέφουμε:
Φύγαμε από την πόλη της Θεσσαλονίκης 50 ΚΜ μακριά σε αγρόκτημα 2,5 στρ.,βάλαμε δέντρα οποροφόρα στην αυλή ,κλήματα,βιολογικό λαχανόκηπο,μια δεξεμενή συλλογής ομβρίων για το πότισμα αυτών,συλέκτη για την ανακύκλωση και την πολτοποίηση χαρτιών,σημείο εναπόθεσης αποριμμάτων για την μετατροπή τους σε χούμους για λίπασμα,ότι απομένει -γυαλί,μέταλλο,πλαστικό-πάει σε κάδο ανακύκλωσης,χρησιμοποιούμε υβριδικό αυτοκίνητο με περιορισμό του κόστους μετακίνησης κατα 50%, βάλαμε ηλιακό και περιορίσαμε τον λογαριασμό της ΔΕΗ στα 180 ευρώ το τετράμηνο,δεν έχουμε κλιματιστικό και τηλεόραση.
Αυτά καλή μου και όποιος επιθυμεί να μας επισκεφθεί με χαρά να τον υποδεχθούμε και να πιούμε ένα τσιπουράκι.
Σε φιλώ

Αστερόεσσα είπε...

Μια καλή πολιτική στο θέμα των χωματερών έχουν οι Σκανδιναυικές χώρες.
Για παράδειγμα στη Δανία, όχι μόνο έχει γίνει συνείδηση χρόνια τώρα με το διαχωρισμό σκουπιδιών ανακυκλώσιμα και μη.
Υπάρχουν στο σπίτι μου από την κοινότητα όπου ζω 3 κάδοι:
Ο ένας με διαχωριστικά για τα απορρίματα από χαρτί, γυαλί, μέταλλο, πλαστικό.
Ο δεύτερος για τα κοινά απορρίματα και χαρτιά με ίχνη φαγητού, κουτιά από πίτσες κλπ.
Ο τρίτος με τα οργανικά κατάλοιπα από τον κήπο: φλούδια από οπωρικά, χόρτα κλπ. Η κοινότητα σου στέλνει ειδικό σκουλήκι για να φτιάξεις οργανικό κομπόστ.
Όλα συμπεριλαμβάνονται στους φόρους που πληρώνω και η πολιτεία υποχρεούται να μου τα παρέχει δωρεάν μέσα στις υπηρεσίες. Οι φόροι δηλαδή, καίτοι υψηλοί έχουν αντίκρυσμα.
Όσο για χωματερές: Τα απορρίματα καίγονται σε ειδικούς κλιβάνους και παράγουν ενέργεια θέρμανσης σε ολόκληρες πόλεις, πέραν του φυσικού αερίου.
Φοβάμαι ότι θα περάσουν πολλά χρόνια μέχρι και η πατρίδα μας να εφαρμόσει παρόμοιες πολιτικές.
Αφενός δεν υπάρχει πολιτική βούληση. Για τους αρχαιολογικούς χώρους που έχουν μετατραπεί σε σκουπιδότοπους έχει γίνει τεράστιο θέμα. Δεν είναι μόνο αυτοί. Εδώ δεν καθαρίζονται οι περισσότεροι από τα χόρτα τους καλοκαιρινούς μήνες που ο κίνδυνος πυρκαγιάς είναι τεράστιος. Και επιπλέον προστέθηκε κι άλλο ένα πρόβλημα που ανακοινώθηκε από τον τύπο: Οι αρχαιολογικοί χώροι θα κλείνουν νωρίς το μεσημέρι λόγω έλλειψης φυλακτικού προσωπικού. Τα έσοδα από τα εισιτήρια στα Μουσεία φέτος ήδη μειώθηκαν στο 40%. Ο πίθος των Δαναΐδων γεμίζει ολοένα με νερό, αλλά οι τρύπες είναι πια τόσες πολλές που δε γεμίζει με τίποτα.
Και αλήθεια, μια και είναι μέρα περιβάλλοντος: Τι έγινε με τις αναδασωτέες περιοχές από τις περσινές πυρκαγιές επί της ουσίας, πέραν υποσχέσεων και τηλεοπτικών debates;

Διονύσης Μάνεσης είπε...

Γεια σας, γεια σου roadartisτ,

Προσπερνώντας (κακώς, βέβαια! ) τα σχετικά εγκώμια για την ανάρτηση και το όλο ιστολόγιο, ήθελα να σταθώ λίγο σε μια μικροδιαφωνία.

Αναφέρομαι στο θέμα που έβαλε, κυρίως, το γελαστό απόγευμα, και που αναφέρεται στο μάταιο των προσωπικών παρεμβάσεων.

Ας μην τα διαχωρίζουμε. Ας τα δούμε παράλληλα: Επιδιώκοντας και διεκδικώντας συλλογικά, πολεμώντας τις τεράστιες δυνάμεις που ασελγούν κατά του περιβάλλοντος, ας βελτιώνω τη στάση μου, ας γίνομαι μέρα με τη μέρα πιο ευαισθητοποιημένος και πιο δραστήρια ενεργός. Δε θα σώσω την Αθήνα εγώ, με το να μην παίρνω το αυτοκίνητό μου στο κέντρο, με το να μην παρκάρω στα πεζοδρόμια κλπκλπ, αλλά θα " καθαρίσω " μέσα μου εγώ, θα χαίρομαι για τις επιλογές μου την ώρα που, ίσως, θα αγωνίζομαι μαζί με άλλους να καταφέρουμε γενικότερα πράγματα.

Μπαίνω, δηλαδή, στο θέμα της συμμετοχής, που τόσο πάσχει στα χρόνια μας και που, ως καθηγητής, θεωρώ πως οφείλω να μεταδίδω στα
" παιδιά μου ". Στο θέμα της προσωπικής ευθύνης, της παρέμβασης, της μη παραίτησης.

Αν δεν το δω έτσι, θα πρέπει αντί για μπλογκ να ασχολούμαι με τη θεραπεία ενάντια στην κατάθλιψη.. (Όχι πως απέχουμε, δηλαδή!!)

Να 'σαστε καλά.

H.Constantinos είπε...

Είναι τόσο μεγάλο και περίπλοκο το θέμα, που θα μπορούσε να δημιουργήσει ατέρμονη συζήτηση ακόμη και μεταξύ ειδικών (στην χωροταξία), μιά και μπορεί να υπάρχουν άνετα 2, 3 ή 23 διαφορετικές οικονομοτεχνικές μελέτες με διαφορετικά συμπεράσματα.

Νατασα είπε...

Αχ! Δεν θυμάμαι που το διάβασα να σας το δώσω αυτούσιο
Τέλος πάντων
Θα το πω με δυο λόγια
Κάδοι για ανακύκλωση υπάρχουν
Ξέρετε το ποσοστό των σκουπιδιών στην Ελλάδα ποιο είναι που γίνετε ανακύκλωση ;
Ασχέτως σε ποιους κάδους είναι
Δεν θυμάμαι το νούμερο να σας πω, αλλά θυμάμαι που ούρλιαζα
( Και εμείς νομίζουμε ότι κάνουμε ανακύκλωση )

Roadartist είπε...

@ Μαριλενα : Καλησπερα Μαριλενα ειανι οντως μια πολυ μεγαλη πληγη και ενα τεραστιο θεμα που δε ξερω ποτε και αν θα λυθει σε αυτη τη χωρα..Τιποτα δεν κανουν οι ειδικες ημερες.. ψεύτικες ειναι και μαλλον μια καλη αφορμη για τους ιθυνοντες να το παιξουν οτι και καλα νοιαζονται.. Εμεις εδω θα συνεχισουμε να μιλαμε και για το περιβαλλον οσο θα υπαρχει αυτο το blog και ΦΥΣΙΚΑ οχι μονο τη μερα του περιβαλλοντος..
Φιλάκια..

Roadartist είπε...

@ ILive2LoveMe: Δυστυχως παρα πολλα ...και ακομα χειροτερα οι περισσοτεροι αδιαφορουν.. τα φιλια μου καλο βραδυ!!

Roadartist είπε...

@ Νατασα: Καλησπερα Νατασα, κρατω τη φραση σου "Ώρα για πράξεις" κουραστηκαμε απο τα λογια..
Ετσι..καλο βραδυ..

Roadartist είπε...

@ sofia: H ελλειψη παιδείας ειναι δεδομένη.. Αλλα η παιδεια κυριως ξεκιναει απο το σπιτι του καθενα μας..Καλο βραδυ Σοφια..

Roadartist είπε...

@ b|a|s|n\i/a: Τι μικρές.. οι μεγάλες ευθύνες μας θες να πεις.. Κατι θα αλλαξει τοτε σίγουρα, αλλα θα πρεπει αμεσα να αλλαξει και η πολιτικη, αλλα δεν το βλεπω.... Καλο βραδυ.

Roadartist είπε...

@ Aeglie: Καλησπερα Αιγλη, να εισαι καλα.. Φανταζομαι οτι θα εχει αρκετο ενδιαφερον ο χώρος που συμμετέχεις, οπότε θα αξίζει και το χρόνο σου.. Ναι σίγουρα υπάρχουν μικροί παράδεισοι σ' αυτή τη γη, και αυτούς ακριβώς προσπαθούμε να αναδείξουμε και να σώσουμε.. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ δεν θα υπαρχει απλούστατα ουτε παρον, αλλά ουτε και μελλον. Καλο βραδυ.

Roadartist είπε...

@ Fegia: Καλησπερα fegia, αυτο το θεμα ειναι οντως τεραστιο και παρα πολυ δυσκολο να το συζητησεις ή να θεσεις μια λύση.. Δεν το ανέφερα τυχαία στην αρχή του post, αλλά δυστυχώς η Ελλάδα νοσεί ακόμα και εκεί..Πόσα πράγματα θα έπρεπε ήδη να έχουνε γίνει.. Ποσο πίσω είμαστε πραγματικα.. Δεν εχεις καθολου αδικο σε λιγο καιρό μόνο με τις τριτοκοσμικές χώρες θα μπορούμε να συγκριθούμε, για να καυχώνται οι πολιτικοί ότι υπερέχουμε!... Ναι ετσι ειναι πραγματικα..Αλλα αναρωτιεμαι τι αλλο μπορουμε να κανουμε σε αυτο ειδικα το ζητημα απο το να διαμαρτυθουμε ως πολιτες και να δηλωσουμε την αρνηση μας? Μπορει να χαρακτηριστουμε γραφικοι, αλλα δεν πειραζει.. Η ζωή ειναι πανω απο καθε κερδος.
Οταν περσι καηκαν τοσες εκτασεις πρασινου και εφετος υπαρχουν ακομη τοσες ελλειψεις.. Τι να σχολιασεις? ..
Οι χωματερες ειναι διαρκης κινδυνος..

Roadartist είπε...

@ Artanis: Καλησπερα artanis διαβασα τι μου εγραψες στο blog σου, σε καταλαβαινω απολυτα.
Φανταζομαι τι θα βλεπεις και εσυ στο Σταθμο.. Θα τα πουμε καλο βραδυ..

Roadartist είπε...

@ kikop80: Καλησπερα! Σε ευχαριστω πολυ για τα λογια σου. Σαφεστατα και το πρωτο βημα πρεπει να γινεται απο τους απλους πολιτες απο ολους εμας.. Αλλα στη πορεια θα πρεπει και η πολιτεια να το ενισχυει και να περνει τις σωστες αποφασεις.. Οταν βλεπεις οτι οι παραβασεις της ειναι τοσο μα τοσο πολυ κραυγαλεες.. τι να περιμενεις πραγματικα μετα απο τους πολιτες? Κριμα, γιατι ολα αυτα θα τα βρουμε μπροστα μας καποια στιγμη σιγουρα.

Άστρια είπε...

Roadartist μου, δεν θα μπορούσε να λείψει σήμερα από την ιστοσελίδα σου ένα θέμα σχετικό με το περιβάλλον.

Χαρακτηρίζεται κάποιος και από το πού (και πώς) πετάει τα σκουπίδια του - από το πιο μικρό σκουπίδι ως το πιο μεγάλο -.
Το ίδιο και ένα κράτος.

Καλό βράδυ:))

Roadartist είπε...

@ The_Ancient: Καλησπερα ancient και καλως ορισες.
Χαιρομαι ιδιαίτερα που άφησε εδώ την άποψη του για το συγκεκριμένο ζήτημα και ένας κάτοικος της περιοχής..
Δεν γνώριζα όσα αναφέρεις και πιστεύω οτι τώρα σίγουρα θα έλυσες την απορεία του seagull με οσα ανέφερες..
Τα οποία είναι οντως σχιζοφρενικά..

Το οτι ο Δήμος σας συμμετέχει ενεργά στην ανακύκλωση το διάβασα και εγώ σε συγκεκριμένα στοιχεία, και απ'οτι ειδα εχετε όντως το σύνολο των πολιτών πραγματικά κάνει ουσιαστική διαφορά..
Η μειωθεί του όγκου των απορριμάτων κατά 30% μεσα σε μονο ενα ετος, ειναι πραγματικα μεγαλη κατάκτηση!
Μακάρι όλοι οι δήμοι να έκαναν το ίδιο..
Μπράβο σας για την ευαισθητοποίηση σας, αλλά και για το παλμό με τον οποίο συνεχίζεται τον αγώνα για τα δίκαια του τόπου σας..
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο οτι η μισή Αθήνα.. σε εσάς περνάει τις λίγες ώρες αναψυχής των π-σ-κ, όχι μόνο του καλοκαιριού, αλλά και όλου του υπόλοιπου χρόνου..
Τα μέρη σας αποτελούν ΟΑΣΗ και για εμάς.. Σιγουρα το προβλημα δεν είναι τοπικό, αλλά εθνικό..
Εύχομαι πραγματικά οι υπεύθυνοι να σταματήσουν την αδιάλλακτη στάση τους..και να δουν το πρόβλημα και να προλάβουν τις μελλοντικές επιπτώσεις..
Θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις.
Καλό βράδυ.

Roadartist είπε...

@ epikuros: Καλησπερα Βαγγελη σε τετοιες περιπτωσεις χρειαζεται να περιαυτολογείς. Τι να πω..?? Ενα μπραβο λιγο θα ειναι.. Μαλλον ομως αποτελεις πραγματικα εξαιρεση.. Για πολλους λογους.. Τι να πω εισαι ενας ευτυχισμενος ανθρωπος :)) Καλο βραδάκι!

Roadartist είπε...

@ Αστερόεσσα: Ολα αυτα που μας περιγραφεις και ειναι η καθημερινοτητα σου Αστερόεσσα, για τη χωρα μας είναι το λιγοτερο ..εξωπραγματικα!! Δε νομιζω να φτάσουμε ποτέ το επίπεδο της Δανίας.. Δυστυχώς..
Καθε μερα θα πρεπει να ειναι μέρα περιβάλλοντος.. Οσο για το τελευταιο ερωτημα σου..χωρις να γνωριζω ακριβως (και αν καποιος ξερει θα ηθελα να μας πει) ολα φαίνονται σαν να εχουν αφεθεί στη τύχη τους τόσο οι ανθρωποι, οσο και οι αναδασωτέες περιοχές ..

Kaveiros είπε...

Αντε μπας και ξυπνησουμε!

Roadartist είπε...

@ Διονύσης Μάνεσης: Διονύση καλησπερα, μάλλον πρέπει εδώ να υπερασπιστω τον Στελιο (γελ. απογευμα) καθως ο ιδιος δεν θα εχει διαβασει το σχολιο σου ακομη προφανως..
Μαλλον λιγο τον παρεξηγησατε εσυ και ο seagull..
Σίγουρα ολοι ειμαστε πανω απο ολα υπερ της ατομικής ευαισθητοποιησης, της ουσιαστικης παιδειας, του ενδιαφεροντος και της αλλαγης στασης του καθενα απο εμας ξεχωριστα..ως προς τη συμπεριφορα μας προς το περιβαλλον. ΑΥΤΟ εννοειται οτι ειναι το Α και το Ω.. Ολα απο εμας ξεκινουν και ολα σε εμας καταληγουν αλλωστε..
ΟΜΩΣ ερχομαι να συμφωνησω με τον Στελιο, οτι τελικα δυστυχως οτι κ αν κανουμε εμεις ως μοναδες, αν δεν περνονται και οι σωστες αποφασεις απο τη πολιτεια για να σε παρακινήσει, για να σου δώσει την ωθηση (ορθες αποφασεις, ανακυκλωση σωστη, οχι διαφθορα) τοτε πραγματικα χανουμε το μεγαλυτερο οφελος. Ακομη κ στα αυτονόητα το ιδιο το κρατος εθελοτυφλει..οπότε οπισθοδρομούμε..

Roadartist είπε...

@ Constantinos: Οντως Κωνσταντίνε το θεμα ειναι περιπλοκο και τεραστιο.. και πολυ 'βρωμικο'.. απο ολες τις αποψεις..

sombraluz είπε...

Κυνηγάμε το αυτονόητο, έτσι; Όσο συμβαίνει αυτό φωνές σαν τη δική σου είναι απαραίτητες.

Roadartist είπε...

@ Νατασα: ΑΚΡΙΒΩΣ Νατασα, δεν νοειται δημιουργια ΧΥΤΑ οταν δεν υπαρχει καν ακομη ανακυκλωση.. σωστη!! Η οποια στη χωρα μας (οπως αναφερω και στο post) ακομη βρίσκεται σε ‘βρεφικό’ στάδιο...

konstantinos είπε...

Κι ενώ, όπως αντιλαμβάνομαι από τις συνεχείς καταχωρίσεις, προχωράς υπομονετικά με τις απαντήσεις των σχολίων, θα μου επιτρέψεις να ενώσω κι εγώ μαζί σου τη φωνή μου...

Όταν σε άλλες χώρες, βγάζουν καθαρό νερό από την επεξεργασία των σκουπιδιών τους, εμείς εδώ ακόμη τα καίμε και τα θάβουμε.

Φταίνε οι 2 κυβερνήσεις που έχουμε τις τελευταίες δεκαετίες, φταίει κι ο κόσμος που τους ψηφίζει και υπογράφει έτσι την εθνική μας καταδίκη.

Όσοι έχουμε ιδέες και απόψεις για διάφορα θέματα, το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τις ανακοινώνουμε σε όλους, με την ελπίδα να συμβάλλουμε στη διαμόρφωση μιας διαφορετικής κοινής γνώμης που θα αποτελέσει, κάποτε, την αρχή για κάτι πιο ελπιδοφόρο...

Φιλιά!

Roadartist είπε...

@ Άστρια : Καλησπέρα Άστρια, δεν θα μπορούσε..αλλά οχι μονο σημερα, οι αναρτησεις θα συνεχιστουν οποτε το νιωθω και οχι μοναχα σε 'επαιτιους'.. Ειναι πλεον αναγκαιο να ενημερωνομαστε ολοι..
Σιγουρα η συμπεριφορα μας προς το περιβαλλον ειναι δειγμα πολιτισμου
Καλό βράδυ!

Roadartist είπε...

@ Kaveiros : ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ kaveire ακριβως!!! Καλο βραδυ :)

kiki είπε...

Τελειώνει αλήθεια αυτό το θέμα ποτέ; Τι περιθώρια έχουμε για να κάνουμε κάτι άραγε;

Roadartist είπε...

@ sobraluz: Να εισαι καλα sobraluz σε ευχαριστω.. Πιστευω οτι αν μη τι άλλο, αξιζουν προβολη αυτα τα θεματα.. Και ειναι τοσο κριμα και τοσο ψυχοφθορο - φανταζομαι ποσο πολυ θα ειναι για τους κατοικους της περιοχης - να κυνηγάνε το αυτονόητο..

Roadartist είπε...

@ konstantinos: Κωνσταντίνε πολύ καλά κάνεις και ενώνεις τη φωνή σου. Σωστη η άποψη σου, αυτο πιστευω και εγω.. Οπως ειπε παραπανω και ο evlahos αυτο που χρειαζομαστε ειναι 'ανακυκλωση πολιτικων'..

Η "ελπίδα να συμβάλλουμε στη διαμόρφωση μιας διαφορετικής κοινής γνώμης που θα αποτελέσει, κάποτε, την αρχή για κάτι πιο ελπιδοφόρο..." ειναι αυτο που οντως υπαρχει.. Να εισαι καλα! Καλο βραδυ!

Roadartist είπε...

@ oneiromageiremata: Ελα ντε.. τεραστιο θεμα.. πολυ 'βρωμικο' με πολλα παρακλαδια..Εμεις το μονο που οφείλουμε να κανουμε ειναι να μιλαμε, να μην αδιαφορουμε, να ορθωσουμε τις φωνες μας, να μη παραδίνουμε τους τόπους μας στην καταστροφή!!! Ευχομαι να ξυπνήσουμε κάποτε.. Οσο προλαβαινουμε ακομη..

ολα θα πανε καλα... είπε...

Υπάρχουν και ευαίσθητοι άνθρωποι που μας υπενθυμίζουν το τεράστιο πλέον πρόβλημα με το περιβάλλον...
Καλησπέρα,roadartist,και μπράβο!

Nefelli είπε...

Καλλιτέχνιδα μου ευαίσθητη και ευαισθητοποιημένη. Τι να πούμε κοριτσάκι στο μεγάλο θέμα που έθιξες?
Μπορούν να γραφούν τόμοι με παράπονα και αρνητικές κριτικές για τον τρόπο διαχείρισης των απορριμάτων ... και??
Άκου αυτό λοιπόν και κρίνε μόνη σου.
Σήμερα το σχολείο του γιου μου, είχε οργανώσει επίσκεψη σε μια παραλία του νησιού μας με σκοπό τον καθαρισμό της. Πέρασε που λες από το μαγαζίσήμερα το πρωί, η μητέρα ενός συμμαθητή του γιου μου, η οποία δεν είχε ιδέα, για το σκοπό αυτής της εκδρομής. Άρχισε λοιπόν να μου λέει πως νιώθει τρομερή ανασφάλεια που το παιδί της θα είναι μόνο του στην παραλία (χωρίς εκείνη εννοούσε) και πως δεν έχει εμπιστοσύνη στους συνοδούς - δασκάλους και πως δεν περνά η ώρα να πάει να τον πάρει για να ησυχάσει.Όταν της είπα το λόγο που έχουν πάει εκεί, μεταμορφώθηκε σε ταύρο. Κοκκίνησε και άρχισε να ουρλιάζει "το δικό μου παιδί θα μαζέψει σκουπίδια άλλων??? θα βάλουν το δικό μου παιδί, μέσα στις βρωμιές και τα μικρόβια???"
Είδα κι έπαθα ώσπου να την ηρεμήσω και να της εξηγήσω πως είναι και αυτός ένας τρόπος να ευαισθητοποιηθούν στην προστασία του περιβάλλοντος. Που ν' ακούσει τι της έλεγα... ήταν ψιλά γράμματα γι' αυτήν.
Εσύ τι λες κοριτσάκι? Πόσοι τέτοιοι άνθρωποι υπάρχουν σαν κι αυτή?
Πίστεψε με, ο δρόμος για τη σωστή χωροθέτηση των ΧΥΤΑ και την κατάργηση των παρανόμων χωματερών, είναι πολύ μακρύς και ξεκινά, πολύ πριν από τον εκάστοτε δήμαρχο, νομάρχη ή υπουργό περιβάλλοντος.
Υπέροχη η ανάρτηση σου, όπως κάθε φορά. Σε θαυμάζω για τον υπέροχο τρόπο που κοιτάζεις τη ζωή και μέσα από τα δικά σου μάτια, βλέπουν πολλοί, κατ' επιλογήν αόματοι!
Φιλί γλυκό, πράσινο σήμερα!!
x

mmexer είπε...

νομίζω πως ότι και να σχολιάσει κανείς είναι λίγο. Δεν ξέρω. Με πιάνει μια μαυρίλα κάθε φορά που ακούω στοιχεία για το περιβάλλον. Και δυστυχώς τα πράγματα αναμένονται να γίνουν χειρότερα αν δεν κάνουμε κάτι άμεσα. :(

Vagelford είπε...

Είχα γράψει και εγώ στο blog μου για την τραγική κατάσταση με τους ΧΥΤΑ που θα πρέπει να γίνουν ΧΥΤΥ και τις σχετικές οδηγίες της ΕΕ.

Η σκανδαλώδης κατάσταση των ΧΥΤΑ.

από το οποίο παραθέτω:

"Επισημαίνω ως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες τις σχετικές οδηγίες και ειδικότερα την οδηγία 99/31/ΕΚ που λέει ότι Μέχρι τις 16/7/2010 τα βιοαποδομήσιμα στερεά απόβλητα, που προορίζονται για τους ΧΥΤΑ, πρέπει να μειωθούν στο 75% της παραχθείσας ποσότητας το 1995, και προβλέπει ότι από το 2010 όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οφείλουν να αντικαταστήσουν τους ΧΥΤΑ με Ολοκληρωμένες Εγκαταστάσεις Διαχείρισης Απορριμμάτων (ΟΕΔΑ)."

και

"Σύμφωνα με την κοινοτική νομοθεσία, από το 2010 οφείλουμε να αντικαταστήσουμε τους ΧΥΤΑ με ΟΕΔΑ.
Στη συντριπτική πλειοψηφία των ΧΥΤΑ, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει πρόβλεψη για σύστημα επεξεργασίας. Θα απαιτηθούν, λοιπόν, χώροι για νέες συμπληρωματικές εγκαταστάσεις και οικονομικοί πόροι για τις νέες παρεμβάσεις.
Σε πολλούς ΧΥΤΑ, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, δεν πραγματοποιείται επεξεργασία των στραγγισμάτων, αλλά ούτε και συλλογή, αξιοποίηση ή καύση του βιοαερίου.
Από τους 120 νέους ΧΥΤΑ οι 117 είναι μικροί, με δυναμικότητα κατώτερη των 40 t/ημέρα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αποκλείεται μελλοντικά να δημιουργηθεί μονάδα επεξεργασίας στους μικρούς ΧΥΤΑ, γιατί λόγω μεγέθους είναι οικονομικά ασύμφορο!"


Τα νούμερα είναι του 2006.

Η κατάσταση είναι πραγματικά σκανδαλώδης...

Aristodimos είπε...

ΔΥΣΤΥΧΩΣ
έχουμε πλέον φτάσει στο σημείο
για να προστατέψουμε τα αυτονόητα
να τα αναγάγουμε σε Παγκόσμιες Ημέρες . .

Καλό ειναι ολα αυτα να μην τα θυμόμαστε μια φορά τον χρόνο , και να αποκτήσουμε συνείδηση οτι το περιβάλλον ειναι μια κληρονομιά που πρεπει να παραδώσουμε στις επόμενες γενεες

Αρης

Ανώνυμος είπε...

Εγώ διαφωνώ
νομίζω ότι έχουμε υιοθετήσει
μιά πολύ προχωρημένη μέθοδο
διαχείρησης αποβλήτων:
Τα καταναλώνουμε και τα χρυσοπληρώνουμε κιόλας !
Δέν περίμενα τίποτα λιγότερο από
σένα ,τέτοια μέρα roadartist
Νά σαι καλά

τo τέρας της «αμάθειας» είπε...

Και χθές και σήμερα και κάθε μέρα, (θα έπρεπε να)είναι μέρα περιβάλλοντος...!

Την καλημέρα μου :)

Seagull είπε...

Ευχαριστώ τόσον εσένα, καλλιτέχνιδά μου, για το σχόλιό σου, όσο και τον "The_Ancient" για την ενημέρωση (μου).
"Μου αρέσουν οι παρατηρήσεις, διορθώνομαι" που έλεγε και ένας από τους Μικρούς Μήτσους του Λαζόπουλου (για να μην χάνουμε και το χιούμορ μας...)
Καλημέρα!

Ra Ma είπε...

Είμαι πολύ απογοητευμένος και με αυτό αλλά και με τόσα άλλα θέματα...
Υπάρχει ελπίδα? ΟΧΙ!, αλλά κάπου μέσα μου υπάρχει μια μικρή φλόγα που συντηρείται από μια ρομαντική διάθεση.
Καλημέρα.

greendim είπε...

Για όλα αυτά που γράφεις είμαι απαισιόδοξος για το μέλλον. Προσπαθώ όμως τουλάχιστον η δική μου το "περιβάλλον της δικής μου γειτονιάς" να έχει την ποιότητα που απαιτεί η αξιοπρέπεια μου. Καλημέρα!...

Paradise City είπε...

Συγχαρητήρια για την ανάρτηση αγαπητή καλλιτέχνις!
Την καλημέρα μου και έχεις πρόσκληση για παιχνίδι.

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχουμε καταλάβει ακόμα πως ο πλανήτης μας είναι ένας ζωντανός οργανισμός.Κάθε οργανισμός, κάθε ζωντανή ύπαρξη όταν προσβάλλεται από εξωγενείς παράγοντες προσπαθώντας να επαναφέρει την ομοιόστασή της και να επιβιώσει παράγει ουσίες που είναι επικίνδυνες για τα παράσιτα. Στην περίπτωση αυτή τα παράσιτα είμαστε εμείς !

Η ανεξέλεγκτη κατανάλωση ορυκτών καυσίμων έχει συντελέσει αρχικά σ’ αυτό που σήμερα ζούμε. Στις αρχές του χρόνου , 500 κορυφαίοι περιβαλλοντολόγοι κι επιστήμονες στο συνέδριο του Παρισιού, αποάνθηκαν ότι η διεθνή κοινότητα έχει μόλις 10 (!) χρόνια να σώσει τον πλανήτη από την ερχόμενη καταστροφή!

Η οικολογία έγινε τον τελευταίο καιρό της μόδας , βοήθησαν οι συγκυρίες σ’ αυτό. Πως θα εκμεταλλευτούμε την «μόδα» αυτή για καλό; Έχουν την τόλμη και την ευσυνειδησία οι πολυεθνικές όπως η Coca Cola να βοηθήσουν με οικολογική καμπάνια; Μπορούμε να αλλάξουμε εμείς;
Έχουμε όλοι ευθύνη. Μόνοι μας κάνουμε τον πλανήτη εχθρικό. Πρέπει να το συνειδητοποιήσουμε. Ο πλανήτης δεν κινδυνεύει. Εμείς κινδυνεύουμε.

Kαλημέρα και καλό Σ/Κ!

Ανώνυμος είπε...

τα σκουπίδια της γραφειοκρατίας μολύνουν και το περιβάλλον

Ανώνυμος είπε...

να δουμε στο τελος ποια περιοχη θα την πληρωσει επειδη αυτοι δεν εκαναν μελετες και εργα τοσα χρονια και υποδομη μηδεν...
καλο σου μεσημερι!

Maria Tzirita είπε...

Καλή μου φίλη, το παν είναι να είμαστε άνθρωποι σωστοί, ο καθένας ξεχωριστά δε χρειάζεται να κάνει κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια για την διατήρηση ενός καθαρού κι υγιές περιβάλοντος, απλά να μη φέρεται σα ζώον (τα αδικώ τα ζωάκια όμως νομίζω με τον χαρακτηρισμό). Ας διδάξουμε στα παιδιά μας το σεβασμό για το περιβάλον και για τον συνάνθρωπο, αυτό νομίζω είναι το σημαντικότερο που μπορούμε να κάνουμε. Απ'το σπίτι μας ξεκινάνε όλα.
Καλημέρες!...

Dr. Feleki είπε...

Τελικα με τις "παγκοσμιες ημερες" για το ... οτιδήποτε μήπως απλα απαλύνουμε τις ενοχές μας;

Μαλλον κατι τετοιο συμβαινει αφου εχουμε μια παγκόσμια ημέρα για το κάθε τι που εχουμε βιάσει, εγκαταλείψει, καταστρέψει...

Γιώτα Παπαδημακοπούλου είπε...

Μπράβο road!
Εξαιρετική ανάρτηση!
Θα πρέπει να είμαστε πιο ευαισθητοποιημένοι!

Νικόλαος Παπουτσής είπε...

Στον βαθμό που το κάθε κράτος
προστατεύει το περιβάλλον μπορούμε
να καταλάβουμε και τον πολιτισμικό του πλούτο....

καλησπέρα καλή μου Road

κοτσυφοφιλώ σε

τσίου!!!

Cookie είπε...

Να δεις Ροαντούλα πως και του χρόνου, όταν με το καλό το θυμηθούμε πως είναι η "Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος" τα ίδια δυστυχώς θα λέμε, αν όχι και χειρότερα... :(

Και όλα αυτά όταν σε μερικές εβδομάδες θα αρχίσουν πάλι να φλέγονται τα δάση μας.

Φιλάκια και γαβ-γαβ-ισματα Ροαντούλα!! :)

Angel Vs Life είπε...

tha mas sosoun oi kyberniseis mas - min anysixeis :o)

fpboy είπε...

η αλήθεια είναι οτι για την προστασία του περιβάλλοντος χρειάζονται επενδύσεις και λεφτά.
Και εκεί κολλάει το θέμα!
Οπότε την ''βγάζουμε'' με εκδηλωσούλες, εκπομπές και ανακύκλωση που φέρνει και φράγκα.
Είναι εντυπωσιακό πάντως πως μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι Έλληνες μπήκαμε σε ''φάση''να μας ενδιαφέρει το περιβάλλον, απο εκεί που είμασταν προκλητικά αδιάφοροι.
Κάλο σημάδι αυτό....
Όλη η αλήθεια κρύβεται στο ποστ του ''γαλαστό απόγευμα''.
Είναι αστείο να βλέπεις καταχώρηση της Νέας Δημοκρατίας να λέει για ''γλάστρες στα μπαλκόνια'' και τον δήμαρχο Αθηναίων να λέει για ''πράσινες ταράτσες''....

P. Kapodistrias είπε...

Μην ξεχνάμε ότι το κοντινότερο περιβάλλον μας είναι το ίδιο το σώμα μας!
Καλό απόγευμα!

Άστρια είπε...

Πολύ ωραίο το σχόλιο του π.κ.

dr.SeenG είπε...

Εμείς ως πολίτες οφείλουμε από την πλευρά μας να τηρήσουμε ορισμένους ανώδυνους κανόνες περιβαλλοντικής ευσυνειδησίας. Π.χ. η ανακύκλωση. Η πολιτεία όμως εξακολουθεί να έχει το κύριο βάρος της ευθύνης. Πρέπει επιτέλους να γίνει προτεραιότητα όλων, η προστασία του περιβάλλοντος.
Φίλε Road, συγχαρητήρια και για το βραβείο blog oscar. Το αξίζεις πραγματικά :)

Stiliano είπε...

Καλησπέρα
ξέρεις την Τροιζήνα; Είναι η πατρίδα του Θησέα. Ένα μαγευτικό τοπίο, γεμάτο αρχαιότητες (προαρχαϊκές μέχρι Βυζαντινές), και το φυσικό του λιμάνι, τον αρχαίο Πόγωνα, από όπου ξεκίνησε ο Ελληνικός στόλος για τη ναυμαχία της Σαλαμίνας.
Λοιπόν. Εκεί ο δήμαρχος θέλει να κάνουν ΣΜΑ όπου θα φέρνουν τα σκουπίδια τους 5 Δήμοι του Σαρωνικού!
Νοίκιασε μάλιστα και το χώρο, από τον πεθερό του!
Ξέρεις τι αγώνες κάνουμε; τι μάχες για να μη γίνει;
Το θέμα είναι το χρήμα. Τα σκατά μετουσιώνονται σε πεντακάθαρα ευρώ. Σήμερα δυστυχώς πολιτισμός σημαίνει τσιμέντο. Και τσιμέντο σημαίνει χρήμα. Πολύ χρήμα.

Roadartist είπε...

@ όλα θα πάνε καλά...: Να είσαι καλά, οι σχετικές αναρτήσεις θα συνεχιστούν όποτε κάτι σχετικό με 'κεντρίζει'..σε ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου :) καλό σκ!

Roadartist είπε...

@ Nefelli: Καλησπερα Νεφελη μου, οντως τεράστιο θέμα.. και ίσως οι πολίτες μπροστά στα συμφέροντα να αισθάνονται αδύναμοι.. Εδω είναι όμως που πρέπει να ενημερωθούμε και εδώ χρειαζόμαστε και εμείς να συμβάλλουμε ο καθένας όσο μπορεί..στο να μη γίνουν πραγματικότητα τέτοια μέτρα.. Καταστρέφουν δίχως συνείδηση πολιτιστικά μνημεία και το περιβάλλον.. Σε άλλες χωρες αυτά δεν θα γίνονταν αυτά..Θελω να πιστεύω οτι οι πολίτες έχουνε ακόμη δύναμη στα χέρια τους..
Οσο για το περιστατικό που αναφέρεις, ντροπή της..όλα απο το σπίτι ξεκινάνε..Κρίμα..

Roadartist είπε...

@ mmexer: Καλησπερα mmexer και εμενα μη νομιζεις οτι ειναι ευχαριστο να θιγω θεματα τετοια, μια μαυριλα (οπως το ειπες) με πιάνει και εμένα. ΑΛΛΑ δεν γινεται να εθελοτυφλουμε, γινονται τρομερα μεγαλα εγκληματα εις βαρος μας.. Ακριβως οπως το αναφερεις, "δυστυχώς τα πράγματα αναμένονται να γίνουν χειρότερα αν δεν κάνουμε κάτι άμεσα." ....

cinderella είπε...

Μπράβο αρτιστάκι μου! Τα είπες όλα. Το μόνο που έχω να συμπληρώσω είναι οτι η χωρα μας και κατ' επέκταση εμείς μέσω της φορολογίας μας, πληρώνουμε κάθε χρόνο τεράστια ποσά εξαιτίας της μη συμμόρφωσής μας με τους κανόνες. Κυριολεκτική αφάιμαξη επειδή η πολιτεία δεν κάνει τίποτα για να λύσει το πρόβλημα. Με τόσα λεφτά που δίνουμε θα μπορούσαμε να τα είχαμε διαθέσει προς άλλη κατεύθυνση και να το είχαμε λύσει.
Πραγματικά ντροπή στους πολιτικούς μας.

Roadartist είπε...

@ Vagelford: Καλησπέρα!! Να εισαι καλα για τις πληροφορίες που μας παρέθεσες.. Διάβασα και το ποστ σου..

Το τρομερό στην όλη υπόθεση ειναι (και το σχιζοφρενικό!!) ειναι οτι ενώ η Ευρωπαική Ένωση έχει θέσει οτι απο το 2010 (οπως αναφερεις) θα πρέπει όλα τα κράτη μέλη της να
τους ΧΥΤΑ, εμείς προχωράμε κανονικά στην δημιουργία τους.. Λόγω της γνωστής ανοργανωσιάς μας της τελευταίας στιγμής..

Η κατάσταση είναι πραγματικά σκανδαλώδης και το θέμα είναι ΠΩΣ μπορούνε οι κάτοικοι κάθε περιοχής να προστατεύσουν το τόπο τους..και εμείς με τη σειρά μας ΠΩΣ μπορούμε να τους βοηθήσουμε σε αυτό..
Επιτέλους πρέπει να εισακουστούν όλα αυτά τα αυτονόητα..

Roadartist είπε...

@ Aristodimos: Αρη καλησπερα, ακριβως .. όλο το χρόνο πρέπει να θυμόμαστε τόσο εμείς ΟΣΟ ΚΑΙ οι πολιτικοί μας το περιβάλλον με τα τόσο προβλήματα του......... ΑΣ ΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΘΕΣΟΥΜΕ ΚΙ ΑΛΛΑ....

Roadartist είπε...

@ kostaslogh: Κώστα τρώμε κουτόχορτο κοινώς.. Μακάρι να ξυπνήσουμε και να μάθουμε όλοι μας τι γίνεται δίπλα μας.. ΔΡΑΣΗ.. Σε ευχαριστώ, να'σαι καλά.

Roadartist είπε...

@ τo τέρας της «αμάθειας»: Καθε μερα όπως το έγραψες.. τη καλησπερα μου..

Roadartist είπε...

@ SeaGulL: Στέφανε καλησπέρα για αυτό γράφουμε εδώ και θίγουμε αυτά τα θέματα για να ενημερωνόμαστε όλοι μας.. Ηταν καίρια η συμβολή του "The_Ancient".. Μακάρι να μην περάσει το μέτρο τελικά.. κάτι να γίνει θετικό.. Καλό σκ !!

Roadartist είπε...

@ Radio Marconi: Καλησπέρα marconi και εγώ το ίδιο, και μη νομίζεις δεν ειναι οτι πιο ευχάριστο/ευκολο αυτές οι αναρτήσεις, αλλά η μικρότερη υποχρέωση μας ειναι τουλάχιστον να ενημερωνόμαστε, γιατι μονο τοτε θα εχουμε λογο και αποψη στο να μη χαθούνε όλα όσα έχουμε αγαπήσει.
Και εμένα υπάρχει αυτή η ρομαντική διάθεση.. Αυτή να μη χάσουμε! Καλό σκ..

Roadartist είπε...

@ greendim: Μακάρι να αλλάξουν οι πολιτικοί μας.. και εμείς βέβαια.. Καλησπερα, καλο σκ..

Roadartist είπε...

@ Spring: Να εισαι καλα spring, σε ευχαριστω για τη προσκληση σου, θα εχεις τη συμμετοχη μου άμεσα!! Εχω αναγκη για ανάσες παιχνιδιού :)

Roadartist είπε...

@ SAMAEL: Πολλά δεν έχουμε καταλάβει.. Επρεπε να καεί η μισή Ελλάδα για να συνειδητοποιήσουμε πόσο πολύ ανοργάνωτοι είμαστε.. Αλλά και πάλι τίποτα.. Λιγο πριν τις πρωτες καλοκαιρινες ζεστες και ακόμη υπαρχουν τρομερες ελλειψεις, δεν εχουνε γινει οι αναδασωσεις των περσινων καμμενων.. και παει λεγοντας..

Η φύση ειναι ενας ΟΛΟζώντανος οργανισμός, που αν συνεχισουμε ετσι να τον κατακρεουργουμε καποια στιγμη θα επαναστατησει..

Αρκετοί πολίτες θέλω να πιστεύω κι εγώ οτι εχουνε αλλαξει τη σταση τους και έχουνε γίνει πιο ευαίσθητοι σιγουρα λογω των συγκυρίων.. Το θέμα είναι να αλλάξει και η πολιτική των μεγάλων χωρών .... Αν θυμαμαι καλα σε ενα προηγουμενο post σου, είχες αναφερθεί στις ΗΠΑ και στο πόσο πολύ αδιαφορούν για τα περιβαλλοντικά θέματα..
Κρατω τη τελευταια φραση σου.. και την τονιζω.. "Ο πλανήτης δεν κινδυνεύει. Εμείς κινδυνεύουμε."
Ακριβως..καλο σκ!

Roadartist είπε...

@ Ηλιογράφος : Δυστυχώς!! Ειναι εξοργιστικό....


@ una mama και οχι μονο: Αυτό ειναι που προσωπικά με εξοργίζει περισσότερο απο όλα! Οτι χωρίς προγραμματισμό, δίχως να τηρούνται τα σωστά κριτήρια (που εχει ορισει η Ευρωπαική Ενωση και η Ελλαδα πρεπει να ακολουθησει), με τεραστιες παραλείψεις και υποδομή μηδέν, να κατευθύνονται εκει που θελουν λογω των συμφεροντων τους. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ.... :(

Roadartist είπε...

@ Maria Tzirita: Μαρια καλησπερα αυτο ειναι το πρωτο και το πιο κυριο.. Εχεις απολυτο δικιο βεβαια η παιδεία ξεκινά απο το σπίτι του καθενα μας..
Οταν ομως βλεπεις να θαβουνε αρχαιολογικους χώρους..και να θελουνε να βαλουνε χωματερες σε δαση που επρεπε να ειχανε αναδασωθεί.. πως να το δεκτεις..
Καλο σκ ευχομαι φιλάκια πολλά Μαρία μου....

Roadartist είπε...

@ Βρασίδας ο Κάφρος: χα! Αυτο ειναι το πλεον σιγουρο.. σωστα!!

@ Γιώτα Παπαδημακοπούλου: Γιωτα σε ευχαριστω πολύ.. καλο σκ :)

Roadartist είπε...

@ karaflokotsifas: Καλησπερα κοτσιφα, ολο θελω να σου στειλω email και ολο το ξεχνω.. Ναι οντως σε αυτα τα θεματα δείχνουμε τη πολιτιστικο μας επιπεδο.. :((( καλησπέρα, καλο σκ, τσιου!

Roadartist είπε...

@ Clockwork Plum : Αχ αυτο ειναι το πιο πικρο απο ολα.. :(( Καλο σκ δαμασκηνακι, φιλιά πολλά σε σενα και στο κουκι :)

Roadartist είπε...

@ Angel Vs Life: .. :((((((( !!!!!


@ fpboy: Εννοείται οτι συμφωνώ απόλυτα σε όσα έγραψες.. Πως να μην ευαισθητοποιηθούν οι έλληνες μετα απο αυτό το καλοκαιρι που ζησαμε περσι? Το σεπτεμβριο πηγα με το αμαξι μεχρι τη Πελοποννησο το ολο θεαμα...αποκαρδιωτικο! Να οδηγεις χιλιομετρα και να βλεπεις παντου ΚΑΡΒΟΥΝΟ και Ενα ατελειωτο μαυρο τοπιο..
Και να ηταν μονο η Πελοποννησος..
ΠΕΡΣΙ μονο καηκε η Παρνηθα, Υμηττος, Καισαριανη, Λαγονησι, Κερατεα, Καλυβια.. ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.. Δυστυχως φιλε μου η δραση πλεον πρεπει να περασει στους πολιτες διαφορετικα ειμαστε χαμενοι...απο χερι!!
Ο Στελιος ηταν οντως πολυ σωστος.. Εντομεταξυ εχει γεμισει το διαδικτυο με αυτες τις διαφημισεις που λες της ΝΔ.. για τη.... ευαισθητοποιηση των πολιτων στο περιβαλλον..
Καλα ολα αυτα.. Η κυβερνηση ομως μηπως να ξαναδει ολα τα δικα της ατοπηματα??? Πριν ειναι αργα...

Roadartist είπε...

@ π.κ.: Πολυ σωστα.. καλα κανεις και μας το θυμηζεις.. καλο σκ :)

@ αστρια: οντως :)))

Roadartist είπε...

@ dr.Seeng: Ολοι μαζί πρέπει να αλλάξουμε συμπεριφορά.. Και οι πολίτες βέβαια.. αλλά και η πολιτεία.. χωρίς τη δική της σωστή διαχείρηση δεν μπορούμε να κερδίσουμε τίποτα..
Να εισαι καλα, σε ευχαριστω, καλο σκ!

Roadartist είπε...

@ Stiliano: Stiliano ολα αυτα ακουγονται πραγματικα εξωφρενικα για να ισχυουν.. και το χειροτερο ο κοσμος δεν τα γνωριζει.. ισως μεσω των blogs ειναι μια καλη ευκαιρια να αρχισουμε να ενημερωνομαστε.. Ας χρησιμοποιησουμε το διαδικτυο για αυτο το σκοπο..

Μια λεξη μονο: ΟΡΓΗ!!!!

Ένα γελαστό απόγευμα είπε...

Φίλοι καλησπέρα!
Προς αποκατάσταση κι αποφυγή παρεξηγήσεων επανέρχομαι για 2-3 ακόμη πράγματα!
Δεν τάσσομαι σε καμμία περίπτωση υπέρ της "λογικής" του ότι "...ωχ αδερφέ, δε σώνεται τώρα η κατάσταση, εγώ θα σώσω τον κόσμο;;;"
Αναφέρομαι στην πολιτική στάση που ενώ ΤΩΡΑ ο Έλληνας απέκτησε οικολογική συνείδηση η πολιτεία εξακολουθεί να εφαρμόζει μεθόδους του '60 για την "διαχείριση" των σκουπιδιών και γενικά των αποβλήτων.
Όταν μιλούν για "πράσινη" πυρηνική ενέργεια -ενώ από τα τέλη της 10ετίας του '80 είναι παγκοσμίως αποκλεισμένη αυτή η μορφή ενέργειας- τι να με κάνει λοιπόν να πιστέψω οτι αυτά ΤΑ ΖΩΑ έχουν οικολογική ευαισθησία;
Πριν 3 μέρες περίπου σε χώρα της Βορείου Ευρώπης (δε θυμάμαι ποια)υπεγράφη σύμβαση έργου με Καναδική εταιρεία για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από την αποτέφρωση μη ανακυκλώσιμων σκουπιδιών.
Σημ. Όταν το οτιδήποτε "ψηθεί" στους 1400' κελσίου παράγει ΜΗΔΕΝ ρύπους!
Λειτουργεί τέτοιο εργοστάσιο τουλάχιστον 20 χρόνια στις όχθες του ποταμού Mur στο Γκράζ της Αυστρίας κι είχα την τύχη να το επισκεφτώ.
Είναι ΑΠΟΛΥΤΑ εναρμονισμένο με το φυσικό περιβάλλον και προσφέρει δωρεάν στους κατοίκους του Γκράζ ζεστό νερό και φθηνό ρεύμα...
Εξ επαγγέλματος βρίσκομαι σε απόσταση 500μ από το νησάκι της Ψυττάλειας.
Εκτός απ' την ανυπόφορη μπόχα για τη γύρω περιοχή επισημαίνω το ότι έχει γίνει αποπληρωμή του έργου από τους πολίτες και ο βιολογικός καθαρισμός δεν έχει ολοκληρωθεί.
(θυμάστε τα προβλήματα με τη λυματολάσπη).
Θα τελειώσω μ' αυτό:
Ξέρετε πόσο μεθάνιο απελευθερώνεται με καύση στην ατμόσφαιρα ενώ είναι καύσιμο;;;
Πόσες μελέτες του ΕΜΠ για εξοικονόμηση ενέργειας έχουν πάει στον κάλαθο των αχρήστων;
(για τα παραπάνω υπάρχουν στοιχεία,έχω διατελέσει δημ. σύμβουλος '02-'06 σε δήμο της περιοχής)
Κακά τα ψέμματα ο ελληνάρας με την τρίχα αρκούδας και τη "χαίτη λασπωτήρα" έχει φύγει!
Υπάρχει καλλιεργημένος κόσμος,με οικολογικό ενδιαφέρον και άποψη!
Η ΚΑΚΟΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ.
Συγνώμη για την πολυλογία ευχαριστώ για τη φιλοξενία και την αποκατάσταση!

Ένα γελαστό απόγευμα είπε...

Και κάτι ακόμα:
ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ THΝ KYΡIAKH 15-6-2008, ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΒΟΥΒΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΣΤΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ BLOGS.
ΩΡΑ 18:00
Είναι μια ευκαιρία να τα πούμε όλοι από κοντά!

Ανώνυμος είπε...

Πρέπει το κράτος επιτέλους να κάνει κάτι για να προστατεύσει το περιβάλλον γιατί η ατομική προσπάθεια δεν αρκεί...

Roadartist είπε...

@ cinderella: Καλημέρα cinderella συγνωμη για τη καθυστερημενη απαντηση.. Πολυ σωστή η επισήμανση σου..ασφαλώς χρυσοπληρώνουμε .. τεράστια ποσά εξαιτίας της μη συμμόρφωσής μας με τους κανόνες. Σιγουρα με τόσα λεφτά που δίνουμε θα μπορούσαμε να τα είχαμε διαθέσει διαφορετικά..συμφωνούμε.. καλό σκ, καλό ξημερωμα..

Roadartist είπε...

@ "Γελαστό απόγευμα": Στελιο καλημερα..πλεον! Πολυτιμη η επισημανση σου, νομίζω οτι έλυσες αρκετές απορίες και διευκρίνησες σε όλους ότι ήθελες να πεις..και με το περαπάνω!! Ελπιζω να τη διαβασουν και οι υπολοιποι φιλοι μας..σιγουρα θα μας ωφελήσει όλους. Σε ευχαριστώ πολύ, να εισαι καλα :) καλό σκ, θα τα πούμε :))

Roadartist είπε...

@ Akon: Ακριβώς αυτό πιστεύω και εγώ akon μου..η αδιαφορία και η αδιαλλαξία..δεν οδηγεί ποτέ σε καλές λύσεις.. Καλό σκ :)

the_sailor είπε...

Πραγματικά κατατοπιστικό.
Ομολογώ πως αν και θεωρώ τον εαυτό μου ευαίσθητο σε θέματα περιβάλλοντος, υπήρχαν πράγματα που δεν τα γνώριζα.

π. ΛίΒυος είπε...

Ένα θέμα που μας ακουμπάει όλους. Οσοι τουλάχιστον θέλουμε να λέμε ότι αγαπάμε την ''ομορφιά'' και πιστεύουμε ότι ''η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο...'' πρέπει να διαμορφώνουμε συνειδήσεις.

Την Καλημέρα μου!!!!

iLiAs είπε...

..πολύ επίκαιρο το post σου..βέβαια η αδιαφορία μας για το περιβάλλον ηδη άρχισε να φαίνεται και το "πληρώνουμε".

καλημέρα Αρτίστα..καλό σαββατοκύριακο :)

Mariela είπε...

Καλημέρα! Καμμιά φορά σκέφτομαι πως αν ο καθένας από μας ενδιαφερόταν σοβάρα για τον "δικό του περιβάλλοντα χώρο", τα δικά του σκουπίδια, το δικό του μπολκόνι, ίσως να ζούσαμε σε πόλεις πολύ καλύτερες!
Καλό ΣΚ.!

Vagelford είπε...

Roadartist, το τι πρέπει να κάνουμε με και το πως μπορεί να αντιδράσει ο κάθε δήμος με έχει προβληματίσει και εμένα. Η απάντηση δεν είναι εύκολη όταν είσαι αντιμέτωπος με κεντρική πολιτική της Ελληνικής κυβέρνησης. Οπότε, σε πρώτη φάση αυτό που σίγουρα πρέπει να υπάρξει είναι ουσιαστική και ακριβής ενημέρωση πρώτα των ίδιων των τοπικών αρχόντων (που συχνά είναι ακατάλληλοι) και μετά από τους δήμους προς τους πολίτες. Αυτό θα δημιουργήσει μια σχετική συνείδηση στον κόσμο και έτσι η όποια δράση θα είναι πιο συλλογική.

Από εκεί και πέρα, δεν ξέρω. Θα έλεγα να γίνουν απευθείας διαβήματα στην ΕΕ, αλλά δεν ξέρω αν αυτό θα είναι η καλύτερη λύση. Ίσως θα πρέπει να γίνουν κάποιες κινήσεις εδώ πρώτα και το διάβημα στην ΕΕ να είναι η έσχατη λύση. Το ΣτΕ είναι μια ιδέα, αλλά δεν ξέρω πόσο γρήγορα και ουσιαστικά μπορεί να κινηθεί αφού ο στόχος δεν είναι να μπλοκάρει απλά την κατασκευή ενός ΧΥΤΑ, αλλά την επιβολή κατασκευής ΟΕΔΑ.

Vagelford είπε...

...αλλά να πετύχει την επιβολή κατασκευής ΟΕΔΑ.

Λακων είπε...

Μήπως απο ημέρες ειδικές να περάσουμε επιτέλους σε χρονιές περιβάλλοντος;
1 ημέρα οικολόγοι και 364 μολύνουμε..

dyosmaraki είπε...

Πολύ ευαίσθητο θέμα έθιξες καλή μου καλλιτέχνιδα.

Είμαι βέβαιη πως κανείς πολίτης δεν θα ήθελε να του φτιάξουν ένα ΧΥΤΑ δίπλα στο σπίτι του. Αλλωστε δεν είναι δίκαιο τα απορρίμματα της Αττικής να τα εισπράττουν άλλες περιοχές. Αντί λοιπόν για την αύξηση των ΧΥΤΑ θα έπρεπε η άμεση προτεραιότητα να δοθεί στη μείωση των απορριμμάτων κάθε περιοχής και ειδικά των κατοίκων της Αττικής.

Οσο για χώρους που χαρακτηρίζονται αρχαιολογικοί η ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, είναι γνωστό πως τα τελευταία χρόνια γίνεται μία αυθαίρετη καταστρατήγηση παλαιότερων αποφάσεων με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν το περιβάλλον, αρχαιολογικοί χώροι, διατηρητέα κτίρια και τελικά ο ίδιος ο άνθρωπος αφού το μέλλον του είναι άρρηκτα συνδεδεμένο τόσο με το φυσικό όσο και το ιστορικό του περιβάλλον.

Οσο για τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία είναι βέβαιο πλέον πως παραγκωνίζονται και παραβιάζονται προσκυνώντας τα μπετά και το εύκολο κέρδος από τις επιδοτήσεις που εισπράττονται από τα Ευρωπαίκά κονδύλια.

Η πολιτιστική μας κληρονομιά ΔΕΝ προστατεύεται, κινδυνεύει!!!!

Καλό Σαββατοκύριακο εύχομαι

ΥΓ. Για την έκθεση στην Θεσσαλονίκη, έχω βιντεοσκοπήσει μία πολύ σημαντική ομιλία, αλλά δεν ξέρω πως να την ανεβάσω στο δίκτυο. Αν δεν τα καταφέρω, τελικά θα ανεβάσω μόνο το φωτογραφικό υλικό, πιστεύω μέχρι τη Δευτέρα να τα καταφέρω....

Roadartist είπε...

@ tHe_sAiLoR : Καλησπερα sailor πολύ θετικό οτι απο αυτο το ποστ διάβασες κάποια πράγματα που δεν τα είχες ακούσει.. Είναι βασικό να μαθαίνουμε τι γίνεται.., να εισαι καλά!!! :)

Roadartist είπε...

@ π. Λιβυος: Βεβαια μας αφορά όλους άμεσα.. Μονο η "ομορφιά" θα σώσει το κόσμο..και ειναι υποχρεωση μας να μη καταστραφεί.. Τη καλησπερα μου!! :)

Flora είπε...

Υπογράφω ό,τι λες!
Αν ποτέ ξεκινήσεις κάποια περιβαλλοντική προσπάθεια μέσω διαδικτύου πες μου το να συμμετέχω αμέσως.
Κάτι πρέπει να κάνουμε!
Χρειάζεται να αναπτύξουμε όλοι μας περιβαλλοντική συνείδηση...
Αχ, roadartist μου.
Μου έλειψες!
Μπήκα στο blog σου και ανάσανα!
Τι ωραίες αναρτήσεις...
Από δω και πέρα (ελπίζω)
θα είμαι πιο τακτική επισκέπτρια.
Φιλιά πολλά ζεστά καλοκαιρινά, φιλικά προς το περιβάλλον
και (μην ξεχνιόμαστε) πάντα μουσικά!

Roadartist είπε...

@ iLiAs: Ηλια ετσι .. Καλο σκ να περασεις ομορφα.. :)


@ Mariela Constantinidis: Αν γινοταν αυτο που περιγραφεις mariela σιγουρα θα ζουσαμε σε καλύτερες πολεις! Καλό ΣΚ κ σε σενα!

Roadartist είπε...

@ Vagelford: Η αλήθεια είναι πως η κατάσταση είναι αρκετά περίπλοκη..
Οι ΟΕΔΑ (Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διάθεσης Απορριμάτων) προβλέπει εργοστάσιο μηχανικής ανακύκλωσης και ΧΥΤΥ (Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων).
Όσον αφορά την Ε.Ε. και το ευρωπαϊκό δικαστήριο,εκκρεμούν οι υποθέσεις και θέλουν πολύ χρόνο.
Το ΣτΕ,ενώ για τη Φυλή και την Κερατέα είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά (!!!), γιατί οι περιοχές αυτές δεν πληρούσαν τα κριτήρια, τον Φεβρουάριο του 2007 έδωσε το πράσινο φως για κατασκευή ΧΥΤΑ και στη Φυλή και στο Γραμματικό.
Για την Κερατέα είχαν εκ νέου αρνητική γνωμοδότηση, αλλά μετά τις εκλογές του Σεπτέμβριου άλλαξαν άποψη (αλήθεια,πως έγινε αυτό ενώ τα κριτήρια παρέμειναν τα ίδια;) και τον Οκτώβριο έστειλαν και την Κερατέα στα Τάρταρα.

Για ολα αυτα υπαρχουν στοιχεια τα οποια βρικα μετα απο ερευνα στο διαδικτυο.. Οι τοπικές κοινωνίες που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα έχουν γνώση, όπως και οι τοπικοί άρχοντες και με τη συναίνεση όλων προβαίνουν σε διαμαρτυρίες και αγώνες.
Αυτοί που δεν γνωρίζουν τίποτα,είναι οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου, οι μεγαλοπαραγωγοί των απορριμάτων, γιατί απλά παράγουν και πετούν κάπου αλλού.

Οι ΧΥΤΑ πρέπει με βάση την Ε.Ε. να έχει τελειώσει η κατασκευή τους στις 30.06.2008 και με σιωπηλή παράταση μέχρι 31.12.2008.

Από 01.01.2009 η Ε.Ε. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ την δημιουργία ΧΥΤΑ και μέχρι τέλους 2010 πρέπει να έχουν κλείσει και αποκατασταθεί οι ήδη υπάρχοντες!!!
Δηλαδή να γίνουν οι Χυτα, σε δύο ή τρία χρόνια θα τους κλείσουμε, τσάμπα τα λεφτά δηλαδή...

Ο Κακλαμάνης προεκλογικά είχε δεσμευτει για λειτουργία εργοστασίου επεξεργασίας απορριμάτων μέσα στα όρια του δήμου Αθηναίων(Ελαιώνας).

Επειδή όμως βλέπει πως δεν τα καταφέρνει και θα φανεί αφερέγγυος σε όσα υποσχέθηκε, φοβάται μην χαθεί η χρηματοδότηση για τα ΧΥΤΑ εκτός Αθηνών και εκτεθεί στο μεγάλο πρόβλημα διαχείρησης απορριμάτων που θα αντιμετωπίσει η πόλη του, καταδικάζοντας, χωρίς να τον νοιάζει, κάποιες άλλες περιοχές(γιατί δεν είναι ψηφοφόροι του)!!!

Οσο σκληρό και αν ακουγεται τα πάντα είναι για τα χρήματα και το πολιτικό κόστος...

Roadartist είπε...

@ Λακων: Καλησπερα Λακων, καθολου ασχημη ιδεα.. ετσι....

Roadartist είπε...

@ dyosmaraki : Αχ dyosmaraki πολύ χαρηκα με τη τελευταια παραγραφο του σχολιου σου..

"Η πολιτιστική μας κληρονομιά ΔΕΝ προστατεύεται, κινδυνεύει!!!!"

ΑΚΡΙΒΩΣ, τι πρεπει να κανουμε για να παψουνε οι αυθαιρεσίες??

Σε ευχαριστω πολύ.
Οσο για την εκθεση φωτογραφιας στη Θεσσαλονικη, θα περιμενω να δω το σχετικο ποστ σου.. Δυστυχως δεν ξερω πως ανεβαινει το βιντεο που λες για να σε βοηθησω.. Καλο σκ..

Roadartist είπε...

@ Flora: Καλησπερα φίλη μου :) σε ευχαριστώ πολύ για τα πάντα καλά σου λόγια. Θα χαρώ πολύ να σε βλέπω όπως κ πριν στη παρέα..

Αλλωστε πάντα οτι εχεις να πεις κάτι που συμβάλλει πολύ στη όποια συζήτηση..

"Μπήκα στο blog σου και ανάσανα! Τι ωραίες αναρτήσεις..." ΦΛΩΡΑ τι ωραία λόγια ειναι αυτά? Σε ευχαριστώ απο τη καρδιά μου για τη καλοσύνη και την αλήθεια σου.
Να περάσεις όμορφα απόψε, ένα όμορφο σκ να εχεις, φιλάκια :))

nikiplos είπε...

Καλημέρα... Αααχ roadartist, θίγεις ένα θέμα που πραγματικά πονάει... Χτίσαμε τσίμα τσίμα τα σπίτια μας και δεν χωράμε να περάσουμε. Το καταλάβαμε και χτίζουμε τα νέα ακόμη χειρότερα... Κάναμε τα πεζοδρόμια μας ανέκδοτο, και να... όπως έχει πει ένας μεγάλος τα πεζοδρόμια είναι η δημοκρατία... χάσαμε τα πεζοδρόμια, χάσαμε και τη δημοκρατία....
Ποιός ΧΥΤΑ, εδώ δεν μπορούμε να βάλουμε πουθενά τους κάδους σκουπιδιών... Τη νύχτα "βγάζουν" πόδια και περπατάνε προς τα "παρκάκια" ή τα "αλσύλια"... Κάδοι=βρωμιά, ΧΥΤΑ = βρωμιά κλπ

Εδώ στο Παρίσι, μόλις νοίκιασα το διαμέρισμα, το πρώτο που μου υπέδειξαν είναι πως θα ανακυκλώνω τα σκουπίδια... Επειδή έκανα λάθος (είναι και η γλώσσα), ένα απόγευμα μου χτύπησαν το κουδούνι, κι ευγενικά μου έκαναν αναπαράσταση πως πετάν και τι, και πως είναι κρίμα κι άδικο να πετάω εγώ όλα τα σκουπίδια πακέτο... Οι κάδοι είναι μέσα στα κλιμακοστάσια και τα σκούπίδια πετάγονται από τα διαμερίσματα ΜΟΝΟ όταν είναι να περάσουν τα οχήματα αποκομιδής...
Συχνά πυκνά στο Παρίσι, υπάρχουν χώροι που αποτεφρώνονται και στερεοποιούνται τα σκουπίδια (όχι τα ανακυκλώσιμα). Ούτε αισθητικά δεν αντιλαμβάνεσαι ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο... φυσικά ούτε οσμίζεσαι τίποτε...

Τέλως πάντων... Ας ελπίσουμε ότι στην Αθήνα μας (όπως και σε όλη την Ελλάδα) κάποτε θα ανακυκλώνουμε και θα έχουμε ΚΑΘΑΡΟΥΣ κάδους και χωρίς πόδια...

Τότε μόνο μπορούμε να ελπίζουμε για διαχείριση σκουπιδιών και για περιβάλλον...

συγνώμη για το παραλήρρημα.

. είπε...

Και όπως είπες...(και συνυπογράφω) "Πρόκειται για ένα τεράστιο περιβαλλοντικό ΕΓΚΛΗΜΑ"
Και να ήταν μόνο αυτό ; Η χώρα μας έχει ένα πλούσιο ιστορικό περιβαλλοντολογικών εγκλημάτων, το οποίο μάλιστα εμπλουτίζεται μέρα με τη μέρα.
Το κρατικό μας μηχανισμό τον χαρακτηρίζει η αυθαιρεσία και η ανευθυνότητα.
Πάρα πολύ καλά έκανες που το έθιξες αυτό το μεγάλο θέμα και μακάρι να μπορούσαν οι φωνές μας να κάνουν κάτι!

Roadartist είπε...

@ nikiplos : Καλημέρα...Ειναι καλο να διαβαζουμε τι συμβαινει στις αλλες χωρες..στο συγκεκριμενο θεμα.. Οχι οτι δεν το ξερουμε ποσο πισω ειμαστε..Αλλά όμως η περιγραφή σου ήταν αρκετά γλαφυρή πιστεύω οτι συνειδητοποιείς καλύτερα την κατάσταση άν βγεις εκτος και δεις τη συμπεριφορά των Ευρωπαιων σε αυτο το ζήτημα..

Εχεις απολυτο δικιο.. Αντε να δουμε ποτε θα αλλαξει κατι ως προς το θετικοτερο.. να σαι καλα :)

Roadartist είπε...

@ Ανασαιμιά: Είναι όντως ένα απο τα πολλά και αυτό..
"ο κρατικό μας μηχανισμό τον χαρακτηρίζει η αυθαιρεσία και η ανευθυνότητα." .... συμφωνώ φυσικά..σε ευχαριστώ ανασαιμιά, αν χρειαστεί θα ξαναφέρω το θέμα προς συζήτηση.. εύχομαι να γίνει κάτι να σωθεί ένα μέρος της Αττικής γης..αλοίμονο μας..διαφορετικά..

Ανώνυμος είπε...

ΧΥΤΑ-Χύμα αυτό είμαστε αγαπητή μου συνοδοιπόρισσα.Εδώ μερικοί βαριούνται να πετάξουν το τενεκεδάκι στο καλάθι δίπλα τους.Πρέπει να αρχίσουμε από τα βασικά μού φαίνεται...

Roadartist είπε...

@ Παναγιώτης Ράμμης: Δικιο εχεις βρε Παναγιωτη..δυστυχως!! Αντε να δουμε μηπως αλλαξουμε καποια στιγμή..το εύχομαι!

Related Posts with Thumbnails