14 Ιανουαρίου 2011

Παρίσι 1900, Αρ Νουβώ και Μοντερνισμός. Θησαυροί από το Petit Palais στην Εθνική Πινακοθήκη


Εχτές βρέθηκα στην Εθνική Πινακοθήκη, όπου η διευθύντρια Μαρίνα Λαμπράκη- Πλάκα ξενάγησε το κοινό στην έκθεση "Παρίσι 1900, Aρτ Νουβώ και Μοντερνισμός. Θησαυροί από το Petit Palais"..
Ένα αλλιώτικο ταξίδι στις εποχές και στην ιστορία.. Σαν να μπαίνεις σε μια μηχανή του χρόνου..και μέσω των έργων να αισθάνεσαι, να βιώνεις, να αντιλαμβάνεσαι τον παλμό  του Παρισιού στις αρχές του 1900, μιας χρονολογίας σταθμό.


Η Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού, η πέμπτη και τελευταία του 19ου αιώνα (οι υπόλοιπες είχαν οργανωθεί τα έτη 1855, 1867, 1878 και 1889), προσέφερε μια συμβολική πανοραμική εικόνα της μετάβασης από τον 19ο στον 20ό αιώνα.

Πρόκειται για την εποχή των μοναδικών κατακτήσεων της λήγουσας εκατονταετίας στους τομείς της οικονομίας, της βιομηχανίας, της τεχνολογίας, της επιστήμης και του πολιτισμού, ενώ ταυτόχρονα προοιωνιζόταν μια νέα εποχή ειρήνης, ευημερίας, προόδου και συνεργασίας ανάμεσα στους λαούς για τον ανατέλλοντα αιώνα. 

Μία εποχή, όπου οι άνθρωποι χαίρονταν, έχοντας την πεποίθηση πως "είχανε τελειώσει" με τους πολέμους.. Δίχως να φαντάζονται πως λίγα χρόνια αργότερα το 1914, θα ξεσπούσε ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος, ο οποίος έμελλε να διαψεύσει οριστικά αυτό το ευημεριστικό όνειρο.

Ένα ταξίδι στην καρδιά της Μπελ Επόκ... Στην εποχή της ευζωίας, ραθυμίας και ευημερίας.  Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε η κυρία Λαμπράκη-Πλάκα, "μια εντελώς διαφορετική εποχή, από την εποχή του Μνημονίου, που βιώνουμε εμείς σήμερα.. Μα εμείς πρέπει να αντιστρατευτούμε. Η τέχνη είναι μια ωραία φυγή.."
Θα πρόσθετα ..πως είναι παράλληλα και διδαχή..


Η Παγκόσμια Έκθεση του 1900 συνόψιζε όλα αυτά τα αντιφατικά χαρακτηριστικά της εποχής. Ο Συμβολισμός, η αναζήτηση του πνευματικού στοιχείου στη φύση και στην τέχνη, ένα πανευρωπαϊκό ρεύμα που αναπτύσσεται, στο τέλος του 19ου αιώνα, σε αντίθεση προς το Θετικισμό και το Ρεαλισμό, και η ομόλογη τάση της Αρ Νουβώ, με την  διακοσμητική υπερβολή της, συνυπάρχουν και συγκρούονται με τις αυστηρές μεταϊμπρεσιονιστικές αναζητήσεις καλλιτεχνών όπως ο Cézanne, που έμελλε σύντομα να αναδειχθεί σε πρόδρομο του Κυβισμού.

Το Grand και το Petit Palais, που χτίστηκαν ειδικά για την Παγκόσμια Έκθεση του 1900, χαρακτηρίζονται για τα περίτεχνα στολίδια τους, λαξευμένα στην πέτρα και στο μάρμαρο, ενώ ο επιβλητικός Πύργος του Άιφελ, ένας ύμνος γραμμένος στο χάλυβα, που δέσποζε στην Έκθεση του 1900 και επέτρεπε στους επισκέπτες της να αγκαλιάσουν τον ευρύτατο ορίζοντά της, ήταν κληροδότημα από την προηγούμενη Έκθεση του 1889.


Το σημερινό εκκλησάκι του Αγίου Σώστη στη Λεωφόρο Συγγρού ήταν τότε το ελληνικό περίπτερο στην μεγάλη διεθνή έκθεση του Παρισιού του 1900. Μία σιδηροκατασκευή του Γάλλου Αρχιτέκτονα Lucien Magne που βρισκόταν ανάμεσα στα περίπτερα της Σερβίας και της Σουηδίας.

Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες της εμβληματικής έκθεσης με το σημερινό Αγιο Σώστη να επιτελεί το έργο του «εκπροσώπου» της Ελλάδας είναι οι πρώτες εικόνες της έκθεσης «Paris 1900» της Εθνικής Πινακοθήκης.  Η εκκλησία, που μεταφέρθηκε μετά το τέλος της έκθεσης και συναρμολογήθηκε στην Αθήνα, αφιερώθηκε στον Άγιο Σώστη, ως τάμα για τη σωτηρία του βασιλέως Γεωργίου Α΄, που είχε πρόσφατα διασωθεί από δολοφονική απόπειρα.

 "Αθηναϊκή Βραδιά", Ιάκωβος Ρίζος

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η παράλληλη παρουσίαση με πίνακες της ελληνικής ζωγραφικής όπως η "Αθηναϊκή Βραδιά" του Ιάκωβου Ρίζου, ο "Γαλατάς σε ώρα Ανάπαυσης" του Νικηφόρου Λύτρα, η "Κυρία με το Σκυλάκι" του Παύλου Μαθιόπουλου...

  "Παιδική Συναυλία", Ιακωβίδης

...η "Παιδική Συναυλία" του Ιακωβίδη, αλλά και η "Εαρινή Συμφωνία" του Νικόλαου Γύζη, που βρισκόταν στο γερμανικό περίπτερο.


Το κεφάλαιο του Μοντερνισμού συμπληρώνεται από σχέδια, χαρακτικά και αφίσες εποχής, που προέρχονται από τις πλούσιες και αφανείς συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης, με έργα των Picasso , Bonnard , Toulouse-Lautrec κ.ά...

...Το απαύγασμα αυτής της εποχής αποτυπώνεται με πίνακες, γλυπτά, σχέδια, φωτογραφίες, αφίσες, έπιπλα, κοσμήματα... Ένας συνδυασμός που εκτός από το διαχρονικό υλικό περιέχει και το εφήμερο, που συντάσσεται στις έντεκα θεματικές ενότητες της έκθεσης...

...μια μοναδική μαρτυρία για την εποχή..
..το αστικό και το λαϊκό Παρίσι των ετών 1880-1914..

Η έκθεση, η οποία περιλαμβάνει συνολικά περίπου 200 εκθέματα, μας ήρθε δοκιμασμένη απ’ το κοινό του Παρισιού που πέρσι την υποδέχτηκε διθυραμβικά. Και προσφέρθηκε ως «ανταπόδοση», της έκθεσης «Θησαυροί του αγίου Όρους» που το 2009 σύστησε στο Παρίσι τα ανεκτίμητα κειμήλια της χερσονήσου της Ορθοδοξίας.
Ξεναγήσεις θα πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση όλο τον επόμενο μήνα..
Οι ημερομηνίες θα ανακοινωθουν στο site της Εθνικής Πινακοθήκης και στον τύπο.

Η Εθνική Πινακοθήκη παρουσιάζει την έκθεση «Παρίσι 1900: Αρ Νουβώ και Μοντερνισμός. Θησαυροί από το Petit Palais» μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2011.

Εθνική Πινακοθήκη, Βασιλέως Κωνσταντίνου 50
Ώρες λειτουργίας του μουσείου: Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 09.00 - 15.00, Τρίτη: κλειστά, Κυριακή: 10.00 - 14.00 
Πληροφορίες Τηλ.: 210.72.35.937

77 σχόλια:

  1. ....Καταπληκτικό!....

    Εξαιρετικά συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μοναδικό ταξίδι σε μια εποχή "αθωότητας", εξαιρετική παρουσίαση, πολύ καλό κείμενο και εικόνες.
    Σε ευχαριστούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Kαλέ τι να μας πει η κ.Λαμπράκη-Πλάκα?
    Εμείς έχουμε την Road.... να μας παρουσιάζει τις εκθεσεις!
    ---
    Belle Époque: Πολύ θάθελα να γυρνούσα τον χρόνο πίσω και να βρισκόμουν για λίγο έστω σ'εκείνη την εποχή...
    Kαλημέρα!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ενδιαφέρουσα εποχή που αντικατοπτρίζεται εξόχως σε τέχνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλά να περάσετε όσοι πάτε!
    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σε ευχαριστώ που με κάνεις κοινωνό αυτής της ομορφιάς. Αυτής της πνοής πολιτισμού. Συγχαρητήρια για την υπεροχή σου να το παρουσιάσης και σε μας τους μακρινούς. Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Tέλεια η ξανάγηση σου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πραγματικά Σε Ευχαριστώ!

    Αισθάνθηκα λες και ήμουν εκεί..

    Δεν είχα ιδέα για τον ναό του Αγίου Σώστη.. και περνώ συχνά από έξω.. δεν ήξερα την ιστορία του..

    Εξαιρετική παρουσίαση-ξενάγηση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Αθηναϊκή Βραδιά", Ιάκωβος Ρίζος
    H ακμή της αστικής Αθηναικής τάξης απόλυτα ξεκομένης από τον αγροτικό πληθυσμό που εξυπηρετούσε πιστά τα συμφέροντα της.Ο Παππούς μου ήταν 10 ετών αυτή την εποχή.Συγκρίνω τη ζωή του που ήταν σκληρός αγώνας για την επιβίωση με αυτή την εικόνα της χλιδής και της ανεμελιάς.Θυμίζει κατ΄αναλογία τη σμερινή Κοινωνία της Εκάλης σε σύγκριση με το αγώνα που κάνουν σήμερα μεγάλα τμήματα του πληθυσμού να ζήσουν με αξιοπρέπεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. C'est manifique!

    Με τέτοιες εικόνες μπορείς να αντιμετωπίσεις πιο "έγχρωμα" την πραγματικότητα του σήμερα... Συνέχισε την καλή "δουλειά".

    Πολύ καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν παίζω!!!
    Με πρόλαβες!!!
    Αν υπήρχε μια έκθεση που θα ήθελα να πάω αυτή είναι!!!
    :-)
    Θέλω να μεταφερθώ στο χώρο εκείνο της έκθεσης να δω ότι είδαν και τότε οι επισκέπτες και η πινακοθήκη μου δίνει μια ευκαιρία!!!
    Θα πάρω τον πιτσιρή και θα πάμε!!!
    :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευχαριστώ για την ενημέρωση. Θα πάω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αχ, πόσο καιρό θέλω να πάω σε αυτή την έκθεση και δεν τα καταφέρνω. Απαράδεκτο πάντως να είναι ανοικτή μόνο μέχρι τις 3:00 μμ. Οι εργαζόμενοι πότε θα πάνε; Το Σάββατο δεν είναι πάντα εύκολο. Είχα την εντύπωση ότι Τετάρτη λειτουργεί απόγευμα. Όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Έχω προγραμματίσει και εγώ να πάω να την δω αυτή την έκθεση. Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @ art : Nα είσαι καλά, τα καλά πρέπει να διαδίδονται.. καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ Τσαλαπετεινός : Εγώ σε ευχαριστώ! Χαίρομαι που σου άρεσε.. Ένα ταξίδι όπως μόνο η ιστορία της τέχνης μπορεί να στο χαρίσει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @ kariatida62 : χαχαχαχα :) Θέλω να πιστεύω πως κάτι μικρό κατάφερα να μεταφέρω εδώ.. Ήθελα πολλά περισσότερα..αρχικά είχα σκεφτεί αναφορά σε κάθε μια ενότητα της έκθεσης..όμως δυστυχώς δεν βοηθάει το μέγεθος..θα έβγαινε πολύ μεγάλη, οπότε ανέφερα κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία. Χαίρομαι που σου άρεσε! Εγώ να δεις πόσο θα ήθελα να ζούσα σε αυτή την εποχή, μα μας έλαχε μια εντελώς.. αντίθετη.. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ Ρουμπάκης : Πόσο λατρεύω αυτό ακριβώς στην τέχνη.. η ιστορία μέσα από αυτή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ Hfaistiwnas : Καλησπέρα ΗΦ μας !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @ Μαριάνθη : Μαριάνθη μου χάρηκα που σου άρεσε το post. Όσο μπορώ θα μεταφέρω εδώ ότι παρακολουθώ και πιστεύω ότι αξίζει να κοινοποιείται και να μένει εδώ στο διαδίκτυο. Χαίρομαι που σας αρέσει..Πιστεύω πως ειδικά στις μέρες μας είναι πιο σημαντικά από ποτέ.. Και θα γίνεται όλο και σημαντικότερο.. Καλο σου μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ habilis : ...ευχαριστώ.. χαίρομαι που σου άρεσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @ treno fantasma : Και εγώ εξαιτίας της έκθεσης το γνώρισα.. Από ότι είπε και η Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης και εκείνη μέσω της έκθεσης..γνώρισε την ιστορία της εκκλησίας του Αγίου Σώστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @ α Κενταύρου: Το συγκεκριμένο είναι ένα πραγματικά μοναδικό έργο. Ανήκει στην μόνιμη συλλογή (αν δε κάνω λάθος) της Εθνικής Πινακοθήκης, παντως το έχω θαυμάσει αρκετές φορές με αφορμές διάφορες επισκέψεις μου εκεί.. και πάντα με κεντρίζει..
    Αντικατοπτρίζει μια εποχή, μια πόλη και μια κοινωνική τάξη!

    Μια εποχή γεμάτη κοινωνικές αντιφάσεις και αντιθέσεις.. Όπως και η δική μας..

    Υπάρχει ενότητα στην έκθεση αφιερωμένη στην Ζωή της φτωχής τάξης του Παρισιού εκείνης της εποχής.. Και βλέπεις την αντίθεση.. Από την μία τις υπέρκομψες Παριζιάνες.. και το πλούτο..την ραθυμία, την ευζωία.. αλλά από την άλλη πλευρά τους βιοπαλαιστές της εποχής..
    Έργα όπως τον "Πωλητή Τραγουδιών" (V.G. Gilbert), ή τον "Φιλόσοφο" (Jules Adler), ή ο "Φτωχός ανθοπώλης" (F.Pelez) και σε αυτά στάθηκα αρκετή ώρα.. ίσως γιατί εμένα με κεντρίζουν ιδιαίτερα και αυτοί οι πίνακες..
    (Δυστυχώς δεν προσφέρεται το blog για να τα αναφέρω όλα.. δεν θα τα διαβάζετε έτσι.. με πάρα πολλές λεπτομέρειες..)
    Αξίζει μια επίσκεψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. @ Sue : Σε ευχαριστώ πολύ! Λειτουργεί ψυχοθεραπευτικά η τέχνη, πέρα από πραγματική μάθηση.. που ποικιλόμορφα την προσφέρει. Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ kikop80 : Μετά έχω άδικο να λέω ότι ο γιός σου είναι ΠΑΡΑ μα ΠΑΡΑ πολύ τυχερός;;;;;;;; Τέλεια.. Μπράβο.. :) :) :) :) Να τον πας τον μικρούλη.. θα του αρέσουν τα χρώματα..γενικώς να του προσφέρεις και όταν μεγαλώσει τέτοιες εξόδους..Θα έχει πολύ ενδιαφέρον (και πλάκα) να σου λέει αργότερα τι βλέπει στους πίνακες.. Να στους περιγράφεις.. ΟΥυυυυυυυυ ποστς που θα ανεβάζεις μετά.. (και εγώ καιρό ήθελα να τη δω.. μόλις προχτές πήγα..)φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. @ Juanita La Quejica : Αξίζει! Από τις καλές εκθέσεις στην Αθήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ Ιω : Και εμένα με τσαντίζουν οι ώρες λειτουργίας των δημόσιων μουσείων.. Εκνευριστικό! Πάντως λειτουργεί και απόγευμα και σαββατοκύριακα!

    Πήγα Τετάρτη απόγευμα.. Η ξενάγηση ξεκίνησε στις 19,30, πολύ βολική ώρα.. (Το "χτές" στο post, γιατί δε πρόλαβα να το ανεβάσω εχτές, έπρεπε να ήταν "προχτές" μα δε πειράζει)

    Να πάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @ ΠΑΥΛΟΣ : ..αξίζει.. Είχα νομίζω καιρό να χαρώ έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη (κάτι λέει..αυτό!) :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Πολυ ενδιαφερουσα εκθεση.

    Οπως και οι τρεις επιλογες που ανοικτηκαν απο κατω..

    - Νικος Λυτρας, εθν. πινακοθηκη
    - Τσιλερ, εθν. πινακοθηκη
    - Νικολαος Γυζης

    Θα επρεπε να επερνες ποσοστα απο την πινακοθηκη..... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Roadartist, πολύ καλή η ανάρτησή σου! Αυτές οι εκθέσεις είναι σπάνιες και πολύτιμες! Μακάρι να έχουν την απήχηση που τους αξίζει… Οι άνθρωποι γύρω είναι κατηφείς, κακοδιάθετοι, χωρίς κέφι να κάνουν πράγματα… Έχει ήδη προηγηθεί η
    «εποχή, όπου οι άνθρωποι χαίρονταν, έχοντας την πεποίθηση πως "είχανε τελειώσει" με τους πολέμους.. Δίχως να φαντάζονται…»
    και τώρα φοβάμαι ότι όλοι, όχι μόνο φαντάζονται, αλλά και περιμένουν τα χειρότερα…
    Ωστόσο είναι σημαντικές «ενέσεις» οι διαδρομές σε ιστότοπους σαν τον δικό σου…
    Καλό βράδυ!
    Υ.Γ. Στο προηγούμενο σχόλιό μου (βράδυ γαρ και κουρασμένη, στο μικρό laptop στο σπίτι) «δολοφόνησα» τυπογραφικά αυτούς τους καημένους τους αυτόχειρες πριν προφθάσουν να αυτοχειριαστούν… Χτύπησε πάλι ο δαίμων του πληκτρολογίου… Τις απολογίες μου…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Όπως πάντα πλούσια ενημερωμένη κατατοπιστική ανάρτηση περί πολιτιστικών.
    Να είσαι καλά, σ΄ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αχ, αυτές οι ξεναγήσεις! Και μόνο για να υις ακούσεις/ παρακολουθήσεις/ απολαύσεις, αξίζει η βόλτα στην Πινακοθήκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Κλειώ1:32 π.μ.

    Πολύ κατατοπιστικό άρθρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. είναι να μην σου έχουμε αδυναμια;; Που μας φέρνεις στην οθόνη μας ότι συμβαίνει εξαιρετικό και δεν το φτάνουμε;
    Ιδιαίτερη εποχή..ιδιαίτεροι δημιουργοι!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. ΒΑΡΘΑΚΟΥΡΗΣ10:49 π.μ.

    ΤΕΛΕΙΟ ΑΡΘΡΟ..ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΚΟΜΗ ΔΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΜΕ.
    ΘΑ ΠΑΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. ΄Οντως θησαυροί και εξαιρετική η καλλιτεχνική ατμόσφαιρα εδώ μέσα. Παρουσιασμένη με τον ιδιαίτερο τρόπο που μόνο μια "καλλιτέχνιδα" ξέρει να προσφέρει με αγάπη και φροντίδα.

    Αγαπώ την ελληνική ζωγραφική της συγκεκριμένης εποχής.

    Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. μπραβο roartistaki μου.. μας ξυπνάς και μας ενημερώνεις.. :):)
    σε θυμήθηκα 2 φορές εχθές.. μια ανηφορίζοντας ασθέμνων την απ παυλου.. που είδα ένα κοριτσάκι να κατηφορίζει με ένα ποδηατάκι σπαστο.. και μια στη γειτωνιά μου που ποζάρει ένα νέο σπαστο έξω από το γυμναστήριο.. :):)
    αχ σήμερα ωραία μέρα για ποδηλατάδα αλλά είχα δουλειά.. :):)
    καλησπερούδιαααα :):)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Monadiki jenagisi stin pinakothiki!

    Poli kali douleia, panta thaumata dimiourgeis! To blog sou enas paradeisos anthrwpias kai endiafontwn! SE EUXARISTW!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. καλησπέρα...Έχεις ένα εξαιρετικό ιστολόγιο...Ειλικρινα...Προσπάθησα να γίνω μέλος..αλλα΄δεν βρήκα κάτι...Και πάλι εύγε..είναι πολυ διαφορετικό το ιστολόγιο σου γλυκιά μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Όχι απλά πήγες.
    Όχι απλά παρακολούθησες την ξενάγηση.
    Όχι απλά συγκράτησες και ενθουσιάστηκες.
    Όχι μόνο δεν παραπληροφορείς και διαφημίζεις δίχως λόγο.
    Όχι μόνο μεταφέρεις όμορφα ότι αξίζει.
    Μας κρατάς εδώ. Χαρίζοντας τις γνώσεις όσα αποκομίζεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ...

    Και συμφωνω ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ...
    ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΣΤΜΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗ-ΠΛΑΚΑ...

    Εχω κανει και ΕΙΔΙΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΓΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ "ΤΟΤΕ" ΜΕ ΤΟ "ΣΗΜΕΡΙΝΟ"...ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ+ΕΥΡΩΠΗ.

    http://iamaticus.blogspot.com/2010/12/1974.html


    ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. @
    et voilà !
    γιά σένα :)

    http://www.youtube.com/watch?v=b255tOFKD7A

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ανώνυμος9:21 π.μ.

    μοναδικο το ταξιδι στο χρονο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. @ kostas : ..Δε θα ήταν και άσχημα.. μα η Εθνική Πινακοθήκη έχει μήνες απλήρωτους τους υπαλλήλους της.. :) Σε ευχαριστώ, μου αρέσει να σας ξεναγώ διαδικτυακά :) καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. @ nameliart : Αυτός ακριβώς είναι ο συσχετισμός με την σημερινή εποχή.. Βρισκόμαστε σε ένα ιστορικό σταυροδρόμι..και ήδη σε πανευρωπαικό (και παγκόσμιο όμως) επίπεδο η εποχή αλλάζει.. Μπαίνουμε σε άλλη φάση, που κανείς δε ξέρει τι θα μας φέρει, μα η ιστορία δε μας αφήνει και πολλά περιθώρια...για αισιοδοξία. Μα η ζωή συνεχίζεται..και για να την ζεις, χρειάζεται όλες αυτές τις "ενέσεις" αισιοδοξίας, ελπίδας και ουσιαστικού ενδιαφέροντος.. διαφορετικά δεν έχει νόημα..
    Το προσπαθώ να μοιραζόμαστε τα καλά .. Σε ευχαριστώ! Καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. @ Thalassenia : Να είσαι καλά Θαλασσινή, καλή σου Κυριακή! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. @ QwfwqN : ...σίγουρα! Με τις ξεναγήσεις κάθε έκθεση αποκτά άλλο ενδιαφέρον.. Για αυτό να μην τις χάνει ο καθένας όποτε γίνονται!!
    Είναι και δωρεάν προς το κοινό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. @ Κλειώ : Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. @ ΙΛΥΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ : Εδώ, όσο μπορούμε και όσο η διάθεση και οι καταστάσεις το επιτρέπουν..θα συνεχίσουμε να μοιραζόμαστε ότι αξίζει.. Για να φεύγει το μυαλό.. Καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. @ ΒΑΡΘΑΚΟΥΡΗΣ : Αξίζει να πας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. @ ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ : Και εγώ αγαπώ πολύ τους ελληνικούς πίνακες ζωγραφικής .. εκείνης της περιόδου, αξίζει να κάνουμε εδώ μια αναφορά και για αυτούς τους ζωγράφους.. Να δούμε και την χώρα μας του τότε.. Όσο οι εποχές και αν αλλάζουν, τα βασικά συναισθήματα του ανθρώπου παραμένουν ίδια.. Καλή Μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. @ koulpa : χααχαααχα μωρέ koulpaki μου..... τι να πω;;; Εχτές πάντως δεν έκανα ποδήλατο..αρα δεν ήμουν εγώ.. όντως είχε πολύ ωραία μέρα.. σαν να χάλασε σήμερα.. :) :) Χαμόγελο μου χάρισες.. με όσα μου άφησες.. Αν σας ξυπνώ και σας ενημερώνω..πολύ μου αρέσει :)
    Καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. @ theatre : σε ευχαριστώ, καλή σου κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. @ makis : καλώς όρισες.. ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια σου. Θα χαρώ πολύ να τα λέμε...
    Ως αναγνώστης μπορείς να γραφτείς μέσω του λογαριασμού του blogger, προσθέτοντας το blog από εκεί.. Δυσκολεύτηκες γιατί χρησιμοποιώ ως τρόπο ανάγνωσης τα links δεξιά του blog και όμως το reader (όπου πέρασα το blog σου).. Αλλά μπορείς αν σε εξυπηρετεί αυτός ο τρόπος να το περάσεις.. στο δικό σου.. Καλημέρα..Ευχαριστώ πολύ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. @ iamaticus : θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον.. Μόλις απαντήσω στα σχόλια θα περάσω για να τη διαβάσω.. Σε ευχαριστώ πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. @ quartier libre : καλά..ΤΕΛΕΙΟ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. @ το κόκκινο φουστάνι :.. χαίρομαι που σου άρεσε..και σε ταξίδεψε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. ΕΥΓΕΝΙΚΗ ROADARTIST...

    Για να μην κουραστεις...

    ΕΓΩ ΒΡΙΣΚΩ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΝΑΛΟΓΙΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΠΟΧΗ ΜΕ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ 1900 ΠΟΥ ....
    "ΕΚΛΑΙΚΕΥΕΤΑΙ" ΓΥΡΩ ΣΤΟ 1930-1940...
    ΕΝΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΦΤΑΝΕΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ "ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ"...ΓΥΡΩ ΣΤΟ 1950...
    ΚΑΙ ΖΟΥΣΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!!
    (τουλαχιστον μεχρι το "Τσοβολα δωστα ολα"και τα αυτοκινητα ΤΥΠΟΥ ΤΖΙΠ).

    Η αναρτηση μου ΕΙΝΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ (ΟΧΙ ΚΥΡΙΑΡΧΑ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΟΠΩΣ Η ΔΙΚΗ ΣΟΥ)...

    ΜΕ ΣΑΦΗ ΚΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ(ΠΙΣΤΕΥΩ) ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΑΝΑΜΕΣΑ...

    ΣΤΟ "ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΤΟΤΕ"(1900) ΚΑΙ ΤΟΥ "ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΩΡΑ"(2000)...

    ΟΠΩΣ ΤΟ ΒΙΩΝΕΙ ΣΑΝ ΑΙΣΘΗΣΗ (μαζι με το βιολογικο τελος που πλησιαζει) Η ΓΕΝΙΑ ΜΟΥ ΣΗΜΕΡΑ. (ειμαι 55 χρονων-ανηκω στη γενια Πολυτεχνειου).

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. @ iamaticus : Μόλις το είδα και άκουσα όλα τα κομμάτια που μας παρέπεμψες! Εξαιρετικό ταξίδι στην μουσική..

    ΥΓ τώρα για την γενιά του Πολυτεχνείου..δηλώνω διχασμένη.. με βάση τα σημερινά γεγονότα.. και τον συσχετισμό.. Δε ξέρω.. καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. ΕΕΕΕΕΕΕ ΤΑ ΞΕΡΕΙΣ ΤΩΡΑ...

    Η ΓΕΝΙΑ ΜΟΥ ΕΧΕΙ ΕΝΟΧΕΣ ΓΙΑ ΣΦΑΛΜΑΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ...
    ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ...

    ΑΛΛΑ ΓΕΡΝΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΕΑ ΑΥΤΑ ΠΑΙΔΙΑ (τα παιδια μου,ας πουμε)...ΙΣΩΣ ΜΑΣ ΣΥΓΧΩΡΕΣΟΥΝ!!!
    ΚΑΤΑΝΟΟΝΤΑΣ...

    ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΠΑΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΚΙ ΟΧΙ ΑΛΛΟΙΩΣ!!!

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Θα πρέπει να ήταν συναρπαστικό να ζει κανείς σε μια εποχή που συνέβησαν τόσες επαναστατικές αλλαγές στην ανθρώπινη σκέψη και τον πολιτισμό...

    Λέμε εμείς ...

    Αλλά εν τέλει, σκεφτόμενη το "Μεγάλο Πόλεμο" και τη δυστυχία από την οποία ξεκίνησε μα και αυτήν στην οποία οδήγησε, λέω πως ίσως... ίσως εξιδανικεύουμε εκείνες τις εποχές κι αυτό γεννάει μέσα μας μια μελαγχολία για τη δική μας ζωή.

    Υπέροχη ανάρτηση! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. @ iamaticus : Και το πιο ..κωμικοτραγικό του πράγματος, είναι πως τα δικά μου παιδιά, τα παιδιά δηλαδή που θα γεννηθούν από την τωρινή γενιά των πριν τα 30, όταν αυτά γεννηθούν και δουν την Ελλάδα τριγύρω τους.. θα στρέψουν τα δικά τους βέλη στην δική μου γενιά, μη γνωρίζοντας επακριβώς το τι παραλαμβάνουμε και μη έχοντας ιδέα των δυσκολιών που συναντούμε κάποιοι από εμάς.. Ούτε φυσικά το πως εμείς σήμερα αισθανόμαστε..και δε θα το μάθουν ποτέ αυτό επακριβώς εκείνα. Και σίγουρα τελικά ειδικά ο Ελληνισμός έχει σημάδια αυτοκαταστροφής μοιραία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. @ Δήμητρα ♥♥♥ quarks : Σίγουρα πάρα πολλά πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά τότε. Πάρα, μα πάρα πολλά.. Σκέψου..μόλις είχε ανακαλυφθεί το τηλέφωνο.. οι άνθρωποι ταξίδευαν ελάχιστα, δεν υπήρχε το εύρος της επικοινωνίας, μα ίσως όμως να ήταν ουσιαστικότερη η επαφή στις μικρές τους κοινωνίες.. Πάρα πολύ διαφορετικές εποχές..
    Μπορεί και να τις εξιδανικεύουμε δεν αντιλέγω..
    -Άραγε υπάρχει εποχή δίχως πολέμους; Δυστυχώς το μόνο σταθερό πράγμα στην ανθρωπότητα είναι οι πόλεμοι..
    Μερικές φορές σκέφτομαι πως ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος (..ο λεγόμενος Μεγάλος Πόλεμος) πραγματοποιήθηκε από το 1914-1918..
    Έπειτα από λίγα χρόνια, ο Β'Παγκόσμιος Πόλεμος, ο τόσο τρομερά αιματοβαμμένος..που κόστισε περίπου 55,5 εκατομμύρια ζωές, τελείωσε μόλις το 1945.. Μιλάμε όλα αυτά..μόλις μια ανάσα από την εποχή μας..
    Ευχαριστώ:) Καλησπέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Ανώνυμος6:14 μ.μ.

    Συγχαρητηρια. Για τις πολιτιστικες ανταποκρισεις σου, για τις φωτογραφιες και τις πληροφοριες.. Για το διαλογο που κανεις στα σχολια και συμβαλλεις στην υπαρξη μιας εστιας πολιτιστικής. ΕΥΓΕ λεμε! ΑΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. ΟΝΤΩΣ ΣΑΝ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙΣ ΣΤΗ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.ΠΑΝΤΑ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΟΙ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΟΥ.ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΠΑΜΕ ΑΠΟ ΕΚΕΙ.
    ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Πραγματικά ενδιαφέρουσα έκθεση... θα ήθελα να την επισκεφθώ. Το γκραν και το πτι παλαί τα ανακαίνισαν πριν 3 χρόνια και σήμερα είναι πραγματικά στολίδια...

    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Ευχαριστώ θερμά για την εξαιρετική παρουσίαση Roadartist. Κείμενο και φωτογραφίες μια ολοκληρωμένη παρουσίαση μιας πολύ σημαντικής περίοδος για την τέχνη στο Παρίσι.
    Συμπτωματικά έφερα μαζί μου βιβλία για την ιστορία της τέχνης που είχα αφήσει πίσω όταν ήρθα στο νησί και τώρα διαβάζω ξανά.
    .. και η μουσική υπόκρουση κάνει ακόμη πιο ατμοσφαιρική την ανάρτηση..
    Καλή βδομάδα σου εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. εννοείται φυσικά ότι έχω επισκεφθεί το πτι παλαί και την αντίστοιχη έκθεση... Όλο το Παρίσι είναι αρ νουβο με σύμμεικτα πολλά ρεύματα, αλλά αυτό καλύτερα το αφήνω να το οσμιστεί ο επισκέπτης...

    Για μένα αυτό όλο προσδίδει μια μοναδική ατμόσφαιρα που δεν μπορεί να την αισθανθεί κάποιος εύκολα μακριά από εκεί... Γιατί ολο αυτό προβάλλεται και στους ανθρώπους, από τους άσχετους σαν και μένα μέχρι τους μυημένους. Μόνο θα πρέπει να είναι δεκτικοί και να θέλουν να δουν.

    (Δυστυχώς όταν ήμουν εκεί τους περισσότερους Έλληνες τους συνάντησα στα μαγαζιά και τα στοκατζίδικα γύρω από την Όπερα και τα γκαλερί Λαφαγιέτ, αλλά αυτό είναι μια άλλη άσχετη ιστορία)


    Με μια διαφορά φυσικά: Το Παρισάκι είναι φιλικό προς τον χρήστη... ;)

    Τα Κυριακάτικα φιλιά μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. que maravilha!

    ευτυχώς από την ανάρτησή σου παίρνω μια ιδέα

    πάντως για τον Αγ. Σώστη δεν ήξερα
    και ήταν και τόπος στάσης με το ποδήλατο καμμιά φορά με τους καύσωνες, μια αναψυχή από το αρ μπετό χεχεχε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. @ Ανώνυμος : Ανώνυμε ευχαριστώ για την ανάγνωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. @ JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS : Να πας Σκρουτζάκο, θα σου αρέσει, έχει ενδιαφέρον..να μας πεις μετά και την δική σου άποψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. @ nikiplos : Χαίρομαι που έχεις χαρεί τόσο αυτή τη πόλη..και φαντάζομαι όλα τα στολίδια της, και όλα τα μουσεία της.. Καθώς σεργιάνιζα...στους διαδρόμους της Εθνικής Πινακοθήκης, σκεφτόμουν πόσο θα ήθελα να ήμουν στο Παρίσι και να γύρναγα σε όλα τα μουσεία, και κατ'επέκταση και σε άλλες πόλεις .. Να έχεις χρήματα να ταξιδεύεις και να μορφώνεσαι.. Σε φιλώ, ευχαριστώ nikiple μου πολύ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. @ Margo : Χαίρομαι που σου άρεσε margo μου σε ευχαριστώ. Χαίρομαι που σου άρεσε και η μουσική επιλογή. Καλό βράδυ να έχεις :)

    ΥΓ πολύ καλά έκανες και πήρες μαζί σου βιβλία ιστορία της τέχνης.. το πιο μαγικό σε αυτή είναι πως όσο και να τη διαβάζεις πάντα υπάρχει κάτι καινούργιο να σε καταπλήξει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. @ Coco : Ούτε εγώ ήξερα για τον Άγιο Σώστη και ενθουσιάστηκα γιατί περνάω συχνά από έξω.. και ΔΕΝ ΕΙΧΑ ιδέα..Είδες τι μαθαίνει κανείς; Δε το ήξερε ούτε η Διευθύντρια της Πινακοθήκης.. Φαντάσου.. Ναι τώρα αρ μπετό χααχαχαα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Ανώνυμος8:48 μ.μ.

    ..και που να δεις τον Αγ. Σώστη από κοντά και όχι απο φωτογραφίες της έκθεσης..μου αρέσει πολύ το blogs σου ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή