13 Φεβρουαρίου 2014

«Ομήρου Ιλιάδα» στο Θέατρο Χώρα, μια θεατρική εμπειρία...

(εκπληκτική αφίσα της παράστασης

Χτες βράδυ στο Θέατρο Χώρα, παρακολουθήσαμε την «Ιλιάδα» του Στάθη Λιβαθινού. Το ανυπέρβλητο ομηρικό έπος (24 ραψωδίες και 15.692 στίχοι) σε μια μεγάλη παραγωγή, ανεβασμένο στην εξαιρετική, βραβευμένη μετάφραση του Δ.Ν. Μαρωνίτη. Μια πραγματικά σπουδαία παράσταση. 






Εύστοχα σκηνοθετικά ευρήματα του Στάθη Λιβαθινού, με ερμηνείες που σε αφήνουν άφωνο, υπέροχη ζωντανή μουσική επένδυση και με τις λέξεις της αρχαίας ελληνικής γραμματείας να σε γεμίζουν πλούτο...  Μια καλοκουρδισμένη παράσταση που κερδίζει το στοίχημα με το θεατή και δεν τον κουράζει με τη μεγάλη χρονική της διάρκεια. Δίχως υπερβολή πρόκειται για ένα θεατρικό έπος, μια θεατρική εμπειρία...



Μπορούμε να πούμε ότι το έργο είναι μια ακόμη αφορμή για να κοιτάξεις ξανά «μέσα» σου. Να διαπιστώσεις πόσο μάταιος είναι ο κάθε πόλεμος, να συνειδητοποιήσεις τη δυσκολία της ένωσης, τον αιώνιο διχασμό της ελληνικής φυλής. Να επαναπροσδιορίσεις την αξία της συμφιλίωσης. Το φινάλε του έργου ίσως είναι ένα από τα πιο ουμανιστικά κείμενα που έχουν γραφτεί ποτέ... Αξίζει να σκύψουμε ξανά πάνω από αυτά τα κείμενα, γιατί κάπου χάσαμε την ουσιαστική επαφή στην πορεία μας.



Είχαμε την τύχη εχτές το βράδυ να παραβρίσκεται στο θέατρο Χώρα και ο μεταφραστής της Ιλιάδας και να κάθεται ακριβώς μπροστά μας. Στο τέλος της παράστασης, λίγο πριν αποχωρήσουμε, πήρα το θάρρος και στράφηκα προς το μέρος του κυρίου Μαρωνίτη και του είπα ένα εγκάρδιο "ευχαριστώ" για όλα όσα μας έχει προσφέρει. Έμεινα συγκλονισμένη από την αντίδραση του. Μου έσφιξε το χέρι και δακρυσμένος μου είπε εκείνος "ευχαριστώ". Ένας σπουδαίος φιλόλογος και μεταφραστής αρχαίων συγγραφέων, συγκινημένος από την αποδοχή του έργου του. Είναι λίγες οι φορές που βιώνεις τέτοιες θεατρικές στιγμές, είμαι ευτυχής που την έζησα... 

Η παράσταση «Ομήρου Ιλιάδα» επαναλαμβάνεται στο Θέατρο Χώρα, μετά από την Πειραιώς 260 και το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, από τις 12 Φεβρουαρίου έως και τις 9 Μαρτίου 2014. 


trailer παράστασης

Θέατρο Χώρα
Αμοργού 20, Αθήνα (Κυψέλη) , +0302108673945 ,
Διάρκεια (με ένα διάλειμμα): 225'


Παράταση των παραστάσεων έως τις 13 Απριλίου!

Μετάφραση: Δ. Ν. Μαρωνίτης
Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός
Σκηνική Διασκευή-Επεξεργασία: Στάθης Λιβαθινός, Έλσα Ανδριανού με τη συμβολή των ηθοποιών της παράστασης
Σκηνικά-Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Μουσική σύνθεση-Σχεδιασμός ήχου: Λάμπρος Πηγούνης

Αφίσα: Σάκης Στριτσίδης
Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή
Σύμβουλος για τη δραματουργία: Στρατής Πασχάλης
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Κινησιολογική προετοιμασία-Πολεμικές τέχνες: Σι Μιαο Τζιε Μάχιμος Μοναχός Σαολίν
Επιστημονικός σύμβουλος: Μενέλαος Χριστόπουλος
Επιμέλεια κίνησης: Pauline Huguet
Βοηθοί σκηνοθέτη: Σοφία Γαλανάκη, Νεφέλη Μυρωδιά
Kρουστά: Μανούσος Κλαπάκης

Σύμβουλος για τη δραματουργία: Στρατής Πασχάλης
Επιστημονικός σύμβουλος: Μενέλαος Χριστόπουλος
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Τίνα Τζόκα
Βοηθός φωτιστή: Ηλέκτρα Περσελή
Ειδικές κατασκευές: Νεκτάριος Διονυσάτος
Επιμέλεια μακιγιάζ: Γιάννης Παμούκης
Κατασκευή σκηνικού: Lazaridis Scenic Studio

Παίζουν: Λευτέρης Αγγελάκης, Αργυρώ Ανανιάδου, Βασίλης Ανδρέου, Δημήτρης Ήμελλος, Νίκος Καρδώνης, Νεφέλη Κουρή, Γεράσιμος Μιχελής, Διονύσης Μπουλάς, Γιάννης Παναγόπουλος, Μαρία Σαββίδου, Χρήστος Σουγάρης, Άρης Τρουπάκης, Αμαλία Τσεκούρα, Γιώργος Τσιαντούλας, Γιώργος Χριστοδούλου
Ακούγονται οι μουσικοί: Ανδρέας Χατζηανδρέας (καβάλ, γκάιντες), Νίκος Παραουλάκης (νέυ), Βαχάν Γκαλστιάν (ντουντούκ), Γιώργος Κοντογιάννης (λύρα κρητική), Παντελής Παυλίδης (πολίτικη & αρχαία ελληνική λύρα), Αλέκος Βασιλάτος (κοντραμπάσο), Μανούσος Κλαπάκης (προηχογραφημένα κρουστά), Άρης Τρουπάκης, Λάμπρος Πηγούνης (ηλεκτρικές κιθάρες)

10 Φεβρουαρίου 2014

Massimo Listri. Φωτογραφική Αρχιτεκτονική, Μουσείο Μπενάκη



Massimo Listri. Φωτογραφική Αρχιτεκτονική,
 Μουσείο Μπενάκη, 
οδού Πειραιώς


Μπαρόκ παλάτια



εντυπωσιακοί εσωτερικοί χώροι


αναγεννησιακές βιβλιοθήκες


που σου κόβουν την ανάσα...







Μια έκθεση φωτογραφίας στο Μουσείο Μπενάκη όπου παρουσιάζεται μια επιλογή φωτογραφιών του Massimo Listri, η οποία περιλαμβάνει τις εικονικές του προοπτικές για τα μπαρόκ παλάτια, τους νεοκλασικούς εσωτερικούς χώρους και τις μοναδικές αναγεννησιακές βιβλιοθήκες.


Περισσότερο από απλή καταγραφή της αρχιτεκτονικής, ο Listri ανακαλύπτει εκ νέου τους ιστορικούς χώρους. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε πολλά δημόσια και ιδιωτικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο. Κατά τη διάρκεια της καριέρας του έχει δημοσιεύσει πάνω από πενήντα βιβλία για την τέχνη και την αρχιτεκτονική. 

Παρατήρησα προσεκτικά τις φωτογραφίες, στάθηκα ώρα μπροστά τους... Μα ένιωσα ότι δεν μου αρκεί... Αντίθετα μεγάλωσε μέσα μου η επιθυμία να ταξιδέψω και να μεθύσω τη ματιά μου σε αυτά τα κτίρια. Να χαθώ στις μοναδικά εντυπωσιακές βιβλιοθήκες, εκεί που θριαμβεύει το ανθρώπινο πνεύμα και σε καλεί να αφεθείς στη μεγαλοπρέπεια, να σε μαγέψει η γνώση...


Επιμέλεια έκθεσης: Μάγδα Μπαλτογιάννη


Έως 16/03/2014

Μουσείο Μπενάκη

7 Φεβρουαρίου 2014

Οργάνωση Γη - "Κέντρο της Γης"



Η σημερινή δημοσίευση είναι αφιερωμένη στην "Οργάνωση Γη", μια νεοσύστατη ελληνική μη κερδοσκοπική, μη κυβερνητική οργάνωση που δημιουργήθηκε για να δώσει απαντήσεις σε σύγχρονους κοινωνικούς και περιβαντολογικούς προβληματισμούς.

Βρίσκεται σε μια υπέροχη έκταση στον Δήμο Ίλιου επί της Λεωφόρου Δημοκρατίας 67, εντός του Κτήματος Βασιλίσσης, στο Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης".


Σκοπός της είναι η ενημέρωση, εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας πάνω στα σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζει το περιβάλλον. Μέσα από την καθημερινή δράση και πρακτική, να συνεισφέρει στη διαφύλαξη του περιβάλλοντος και τελικά στην καλύτερη διαβίωση και ανάπτυξη της κοινωνίας. Πολύ κοντά στο κέντρο της Αθήνας και όμως νιώθεις σαν να έχεις διακτινιστεί κάπου εκτός Αττικής. 


Χάνεσαι σε αυτή την υπέροχη έκταση... Ακολουθούν φωτογραφίες...
Παρατηρήστε προσεκτικά. 























Όσοι αγαπάτε τη φύση, αξίζει σίγουρα να πάτε μια βόλτα με τους φίλους ή με τα παιδιά σας. Υπέροχες εγκαταστάσεις, όπου διοργανώνονται ενδιαφέροντα ψυχαγωγικά, βιωματικά και εκπαιδευτικά προγράμματα.  

Λειτουργεί από Τρίτη έως Παρασκευή από τις 9.00π.μ - 5.00μμ και τα Σαββατοκύριακα από τις 10.00 π.μ - 5.00π.μ.

Όπως επισημαίνουν και οι υπεύθυνοι : «Το Κέντρο της Γης έχει σκοπό τη διεύρυνση των οριζόντων των επισκεπτών του». Νομίζω πως το καταφέρνουν...


Ενδιαφέρουσα πληροφορία: Το "Κέντρο της Γης" προσφέρει δωρεάν εκπαιδευτικά σεμινάρια για ανέργους, ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης “Εισαγωγή στη Γεωργία”. Ίσως από τα πιο ενδιαφέροντα και ολοκληρωμένα που υπάρχουν αυτή την στιγμή και μάλιστα εντελώς δωρεάν. Όσοι ενδιαφέρεστε, σπεύσατε να δηλώσετε συμμετοχή. 
Περισσότερες πληροφορίες - See more at: organizationearth.org

* Δες και αυτό το video :

3 Φεβρουαρίου 2014

Γιώργος Σεφέρης, Μέρες Γ΄



ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 1936. ΟΙΚΙΑ ΦΛΩΡΟΥ, ΑΙΓΙΝΑ. 
Όσο προχωρεί ο καιρός και τα γεγονότα, ζω ολοένα με το εντονότατο συναίσθημα πως δεν είμαστε στην Ελλάδα, πως αυτό το κατασκεύασμα που τόσο σπουδαίοι και ποικίλοι απεικονίζουν καθημερινά δεν είναι ο τόπος μας αλλά ένας εφιάλτης με ελάχιστα φωτεινά διαλείμματα, γεμάτα μια πολύ βαριά νοσταλγία. Να νοσταλγείς τον τόπο σου, ζώντας στον τόπο σου, τίποτα δεν είναι πιο πικρό. Ωστόσο νομίζω πως αυτό το συναίσθημα, συνειδητό ή όχι -αδιάφορο, χαραχτηρίζει όσους από τους ανθρώπους μας των εκατό τόσων τελευταίων χρόνων αξίζει να τους λογαριάσει κανείς. Οι μεγάλοι κολυμπητάδες, που αγωνίστηκαν, όσο κρατούσαν τα μπράτσα τους, να φτάσουν και να ιδούνε από πιο κοντά αυτό το σκληρό νησί του Αιόλου, την άλλη Ελλάδα. 

ΤΕΤΑΡΤΗ, 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 1938, ΑΘΗΝΑ. 
Ο τόπος αυτός που μας πληγώνει, που μας εξευτελίζει. Η Ελλάδα γίνεται δευτερεύουσα υπόθεση, όταν συλλογίζεται κανείς τον Ελληνισμό. Ό,τι από την Ελλάδα μ’ εμποδίζει να σκεφτώ τον Ελληνισμό, ας καταστραφεί. Αν ήταν δίκαιο να μεγαλώσει ο τόπος αυτός, δεν ήταν για να έχουμε περισσότερους βουλευτές, νομάρχες ή χωροφύλακες· ήταν για να μπορέσει ν’ αναπτυχθεί σε μια γωνιά της γης ο Ελληνισμός -αυτή η ιδέα της ανθρώπινης αξιοσύνης και της ελευθερίας, όχι αυτή η αρχαιολογική ιδέα. Δεν πιστεύω σ’ αυτούς τους ανθρώπους που φλυαρούν, ή στους άλλους που δεν ξέρουν τι κάνουν· δεν εννοώ να βουλιάξω μέσα στην απερίγραπτη μιζέρια των χαρακτήρων -πιστεύω σε δυο-τρεις ιδέες που προχωρούν, και τώρα ακόμη, ύστερ’ από χιλιάδες χρόνια, σ’ αυτή τη γλώσσα. Γι’ αυτές τις δυο-τρεις ιδέες που πρέπει να ζήσουν εδώ, και μονάχα εδώ θα μπορούσαν να ζήσουν καθώς τις σκέπτομαι, υπομένω αυτή την αθλιότητα

Μέρες Γ΄. 16 Απρίλη 1934 – 14 Δεκέμβρη 1940, Ίκαρος, Αθήνα 1984
Related Posts with Thumbnails