18 Νοεμβρίου 2010

..η τελευταία διάλεξη του Randy Pausch: "Ζώντας τα όνειρα σου!"



Ο καθηγητής Randy Pausch απεβίωσε σε ηλικία 47 ετών.
Ένας δημιουργικότατος άνθρωπος, ο οποίος αν και ήξερε πως δε θα προλάβαινε να δει τα παιδιά του να μεγαλώνουν, έδωσε την τελευταία του διάλεξη, μιλώντας όμως όχι για το θάνατο, αλλά για τη ζωή και συμβουλεύοντας τους φοιτητές του για το πως θα πραγματοποιούσαν τα παιδικά τους όνειρα! 
......


Την παραπάνω ομιλία, την είδα στον Επίκουρο , θέλησα να την αναδημοσιεύσω εδώ.
Τον ευχαριστώ ιδιαίτερα, ήταν ότι καλύτερο θα μπορούσα να ακούσω..

17 Νοεμβρίου 2010

αλλά τα βράδια


Αλλά τα βράδια..


Και να που φτάσαμε εδώ
Χωρίς αποσκευές
Μα μ' ένα τόσο ωραίο φεγγάρι
Και εγώ ονειρεύτηκα έναν καλύτερο κόσμο
Φτωχή ανθρωπότητα, δεν μπόρεσες
ούτε ένα κεφαλαίο να γράψεις ακόμα
Σα σανίδα από θλιβερό ναυάγιο
ταξιδεύει η γηραιά μας ήπειρος

Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη

Βέβαια αγάπησε
τα ιδανικά της ανθρωπότητας,
αλλά τα πουλιά
πετούσαν πιο πέρα

Σκληρός, άκαρδος κόσμος,
που δεν άνοιξε ποτέ μιαν ομπρέλα
πάνω απ το δέντρο που βρέχεται

Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη

Ύστερα ανακάλυψαν την πυξίδα
για να πεθαίνουν κι αλλού
και την απληστία
για να μένουν νεκροί για πάντα

Αλλά καθώς βραδιάζει
ένα φλάουτο κάπου
ή ένα άστρο συνηγορεί
για όλη την ανθρωπότητα

Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη

Καθώς μένω στο δωμάτιο μου,
μου ρχονται άξαφνα φαεινές ιδέες
Φοράω το σακάκι του πατέρα
κι έτσι είμαστε δυο,
κι αν κάποτε μ άκουσαν να γαβγίζω
ήταν για να δώσω
έναν αέρα εξοχής στο δωμάτιο

Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη

Κάποτε θα αποδίδουμε δικαιοσύνη
μ ένα άστρο ή μ ένα γιασεμί
σαν ένα τραγούδι που καθώς βρέχει
παίρνει το μέρος των φτωχών

Αλλά τα βράδια τι όμορφα
που μυρίζει η γη!

Δως μου το χέρι σου..
Δως μου το χέρι σου..

Τάσος Λειβαδίτης

16 Νοεμβρίου 2010

Ατομα με αναπηρία και ΜΜΕ


Δημοσιεύω το παρακάτω Email, ακριβώς όπως το έλαβα.

Αγαπητοί φίλοι,
Το Φεστιβάλ Emotion Pictures - Ντοκιμαντέρ & Αναπηρία (www.ameamedia.gr) δεν πραγματοποιήθηκε φέτος.


Το Φεστιβάλ έχει σκοπό να ενισχύσει τον κοινωνικό μας προβληματισμό, να ευαισθητοποιήσει νέους και μεγαλύτερους μέσα από την θεματολογία του, που έχει στο επίκεντρό της την αναπηρία.

Αποτελεί το πρώτο κινηματογραφικό φεστιβάλ του είδους του στην Ελλάδα.


Φίλοι του Φεστιβάλ από το εξωτερικό ξεκίνησαν ένα petition για τη συγκέντρωση υπογραφών για να μην καταργηθεί η διοργάνωση, το οποίο και μας προώθησαν.


Σας το στέλνουμε και αν μπορείτε, προωθήστε το όπως κρίνετε καλύτερο.
Μια ψήφος θα δείξει την συμπαράσταση σας ώστε να μην καταργηθεί το Φεστιβάλ.


Για να ψηφίσετε μπορείτε να κάνετε : Κλικ Εδώ


Facebook group:
http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=138139822896524


Η συμπαράστασή σας είναι πολύτιμη.
Με εκτίμηση


*** 

 Στο blog έχουνε γίνει σχετικές αναφορές για το συγκεκριμένο Φεστιβάλ, σας υπενθυμίζω:

Emotion Pictures 2008
Emotion Pictures 2009

Προσωπικά ήδη υπέγραψα, όποιος επιθυμεί ας προωθήσει το παραπάνω email όπως μπορεί..

15 Νοεμβρίου 2010

Η παθογένεια της κρίσης

Γράφει ο Κώστας Γεωργουσόπουλος


Αναδημοσίευση από τα Νέα

Το θηρίο που κρύβουμε μέσα μας και έως τώρα το μασκαρεύαμε ή το μακιγιάραμε με τα προσωπεία και τις μπογιές του πολιτισμού και της ρητορικής ανθρωπιάς άρχισε να ξυπνάει. Θεός φυλάξοι.

Ο Θουκυδίδης στις αριστουργηματικές του παραγράφους στην Ιστορία του που έχουν χαρακτηριστεί «Η παθολογία του πολέμου» περιγράφει πώς οι ανθρώπινοι χαρακτήρες αλλοιώνονται, συμπεριφορές απροσδόκητα ανατρέπονται, σχέσεις δηλητηριάζονται, η αγάπη, η στοργή, η αλληλεγγύη, η κατανόηση μεταστοιχειώνονται στα αντίθετά τους, όταν κυριαρχούν ο φόβος, η πείνα, οι αρρώστιες, η αμοιβαία υποψία στις συνθήκες που δημιουργεί ο πόλεμος. Ο άνθρωπος ξεπουλάει φτηνά αισθήματα, ανθρωπιστικές αξίες, άγια και ιερά, εκπορνεύεται, προδίδει, συκοφαντεί, συχνά σκοτώνει, καταθλίβεται και οδηγείται σε αξιοπρεπή ή αναξιοπρεπή έξοδο από τη ζωή. Οχυρώνεται σε στεγανά, οπλίζεται και επιτίθεται ή μανιωδώς αμύνεται απομακρύνοντας κάθε τι που του φαίνεται ότι υπονομεύει ή απειλεί την ασφάλειά του. Ο άνθρωπος εν πολέμω επιστρέφει στη ζούγκλα της πρωτόγονης ζωής.


Ο Αριστοτέλης είναι εκείνος που θεμελίωσε τη θεωρία πως το ανώτατο ον της φύσεως, η ανώτερη πλατφόρμα της εξελικτικής κλίμακας, ο άνθρωπος, έχει τριπλή διαστρωμάτωση ψυχής. Στα θεμέλια υπάρχει η φυτική ψυχή, στο μέσον κυριαρχεί η ζωώδης και ως επιστέγασμα έρχεται να δοξάσει το είδος άνθρωπος η νοητική ψυχή. Η πρώτη εξασφαλίζει τη θρέψη και την ανάπτυξη, η δεύτερη διαθέτει τα αμυντικά και επιθετικά απαραίτητα στοιχεία για την επιβίωση και η τρίτη δημιουργεί θεσμούς, αξίες, ιδέες, αναλογίες.


Ο Σοφοκλής στο Α΄ στάσιμο της «Αντιγόνης», όπου υμνεί τη δεινότητα του ανθρώπου, αναφέρεται σ΄ αυτό το στρώμα με το να καταγράφει το «ανεμόεν φρόνημα» (την πνευματικότητα), την επικοινωνία μέσω της γλώσσας, τας «αστυνόμους οργάς» (την όρεξη, τη ροπή να οικοδομεί, να συγκροτεί πολιτειακά συστήματα) και την κατασκευαστική του ικανότητα. Περιγράφει δηλαδή και τον Ηomo Sapiens και τον Ηomo Faber.

Παρ΄ όλα αυτά ο μεγάλος εκείνος τραγικός ποιητής και στοχαστής μιας πρώιμης φιλοσοφίας της Ιστορίας διεκτραγωδεί το μέγα Δέος της ανθρώπινης ύπαρξης, το αναπόφευκτο του θανάτου, την έσχατη νομοτέλεια. Μπροστά σ΄ αυτό το άφευκτο, αναδύεται σε εποχές κινδύνων, αδιεξόδων, πολέμων και κρίσεων, το ζωώδες στρώμα. Ξυπνάει από τον βαθύ ύπνο, εξαγριώνεται και απαιτεί το δικαίωμα στη ζωή. Και η αφύπνισή του είναι βίαιη, αχαλίνωτη. Οι άνθρωποι εν κινδύνω ομοιάζουν με τις αγέλες των πεινασμένων λύκων ή σαν τα σμήνη σε εποχή ξηρασίας των ακρίδων. Σε τέτοιες συνθήκες μόνο ο άνθρωπος απ΄ όλα τα ζώα σκοτώνει συνάνθρωπο εξακολουθητικά και συστηματικά ιστορικά τεκμηριωμένα. Και ο μέγας φυσιολόγος Ντέσμοντ Μόρις έχει διατυπώσει την εξής παρατήρηση: «Πόσο πολιτισμένος μπορεί να θεωρηθεί ένας άνθρωπος που σκοτώνει επειδή πεινάει και τρώει τον συνάνθρωπό του και πόσο πιο πολιτισμένος ο άνθρωπος που σκοτώνει και δεν τον τρώει;».

Ετσι, αν ο πιο πολιτισμένος φαίνεται σχεδόν παράλογος, αφού με λογικά επιχειρήματα (ιδέες, αξίες, πατρίδες που υπερασπίζεται) καταστρέφει τα άτομα του είδους του, τότε γιατί δεν θα γίνει θηρίο, αν επικρατήσει αναδυόμενο στην επιφάνεια το ζωώδες ένστικτό του;

Η γενιά μου έζησε την Κατοχή, έζησε τον Εμφύλιο και την πρόσφατη χούντα, τρεις διαφορετικές συνθήκες κρίσεως, τώρα βιώνει την τελευταία (;) την οικονομική. Είδαμε ανθρώπους να πεθαίνουν από την πείνα και συνανθρώπους τους να τους λεηλατούν, να τους γυμνώνουν, να τους αφαιρούν το δελτίο συσσιτίου. Είδαμε συζύγους, γιους, κόρες, νύφες και γαμπρούς να αφήνουν στο έλεος του εξ ασιτίας θανάτου τις γερόντισσες του οίκου για να σφετερισθούν τιμαλφή, οικονομίες και την μπομπότα που περίσσευε. Είδαμε συγγενείς να προδίδουν συγγενείς, συγγενείς να εγκαταλείπουν αρρώστους, αλλά και άταφους εκτελεσμένους από τον φόβο μήπως χαρακτηριστούν.

Η γενιά μας είμαστε μάρτυρες των συνδρόμων της παθογένειας που περιγράφει ο Θουκυδίδης. Ανελέητοι μαυραγορίτες αμείφθηκαν με ολόκληρες βιβλιοθήκες, πολύτιμα σερβίτσια, ακόμη και νυφικά για να προμηθεύσουν λίγα δράμια λάδι, δύο κινίνα για την καλπάζουσα τότε ελονοσία, ένα βαζάκι σουλφαμίδες για τις ανοιχτές πληγές, ακόμη και γάζες και αιμοστατικά για την αιμορροφιλία.

Μαυραγορίτες, τοκογλύφοι, σαλταδόροι, συνεργάτες του εχθρού, καταδότες, κλεπταποδόχοι, πλαστογράφοι εμφανίσθηκαν στα μάτια μας πρώην γείτονες, οιονεί νοικοκυραίοι, συχνά και στενοί συγγενείς. Μια προσωπική τραυματική εμπειρία είναι όταν στη διαβόητη ταράτσα της Ασφάλειας στην Μπουμπουλίνας βρέθηκα μπροστά σε καταγγελίες μαθητών μου σε φροντιστήριο. Η κρίση που βιώνουμε και που φαίνεται, δυστυχώς, να επιδεινώνεται, δεν κυοφορεί την ευκταία ίσως μαζική εξέγερση. Εγκυμονεί και τα μη εξαιρετέα φαινόμενα της θουκυδίδειας παθογένειας. Ηδη σημειώνονται τέτοια φαινόμενα στις περιοχές των ανέργων, αστέγων, παράνομων μεταναστών και σε έλληνες πολίτες που έχουν εισέλθει στην πυρίκαυστη ζώνη της πείνας και της ανασφάλιστης αρρώστιας. 

Τα Νέα, 13/11/2010

12 Νοεμβρίου 2010

Auguste Rodin

Rodin working on the bust of Father Eymard

O Auguste Rodin (12 Νοεμβρίου 1840 - 17 Νοεμβρίου 1917) είναι ένας από τους πιο αγαπημένους μου γλύπτες.. Με το έργο του επηρέασε καθοριστικά τη γλυπτική του 20ού αιώνα...
The Walking Man

Αρνήθηκε ν' αγνοήσει τις ανθρώπινες αδυναμίες και τις περιέγραψε όσο καλύτερα μπόρεσε στην τέχνη του, με ρεαλισμό και δύναμη. Περιέγραψε επίσης και την ερωτική αδυναμία, με πάθος κι ομορφιά.
Fugitive Love

Γεννήθηκε στις 12 Νοέμβρίου 1840 στο Παρίσι, και στα 14 του εισήχθη στη σχολή École Impériale de Dessin, γνωστή και ως Petit Ecole (Μικρή Σχολή). 


Επιχείρησε να σπουδάσει και στη σχολή École des Beaux-Arts, αλλά απορρίφθηκε, συνολικά τρεις φορές..
The Thinker


Την περίοδο αυτή μελετά εντατικά και επισκέπτεται μουσεία παρατηρώντας γλυπτά της αρχαιότητας, ανακαλύπτοντας παράλληλα την προσωπική του κλίση στη γλυπτική.


Rodin ' s signature on The Thinker


Από τα 18 αρχίζει να δουλεύει τη πέτρα για να βιοποριστεί. Το Παρίσι του προσφέρει αυτή τη δυνατότητα καθώς εκείνη την εποχή κατασκευάζονται αρκετά αγάλματα ή διακοσμητικά γλυπτά για να χρησιμοποιηθούν σε δημόσιους χώρους.

Thought


Τέσσερα χρόνια αργότερα, ο θάνατος της αδελφής του Μαρί, τον τραυματίζει πολύ και τίθεται υπό θεραπευτική παρακολούθηση..

The Man with the Broken Nose

Το 1864 γνωρίζει τη Ροζέ Μπορέ, γίνονται ζευγάρι, ποζάρει σε αρκετά έργα του. Την ίδια χρονιά, απορρίπτεται στο Σαλόν του Παρισιού, το έργο του "Άντρας Με Σπασμένη Μύτη" μα γίνεται δεκτό αργότερα, όταν αλλάζει τίτλο σε "Πορτρέτο Ρωμαίου".
The Age of Bronze

Το 1875 ταξιδεύει στην Ιταλία κι επηρεάζεται βαθιά, από το έργο του Μικελάντζελο. Τούτο το ταξίδι του αποφέρει το "Εποχή Του Μπρούτζου", που εκτίθεται το 1877 στο Σαλόν.

Αν και αναγνωρίζεται η υψηλή αισθητική του έργου, οι κριτικοί αδυνατούν να πιστέψουν πως αποτελεί δημιουργία του.. Αυτό το έργο όμως, του απέφερε απίστευτη φήμη..
The Gates of hell..

Το 1880 του ανατίθεται να διακοσμήσει τη πύλη του Μουσείου Καλών Τεχνών. Για το συγκεκριμένο έργο, που αργότερα ονομάστηκε "Οι Πύλες της Κολάσεως", ο Ροντέν βασίστηκε στη Θεία Κωμωδία του Δάντη και προσπάθησε να αποδώσει το ταξείδι του Δάντη στον Κάτω Κόσμο.

Rodin in front of The Gates of Hells, reflected in a mirror

Στα τέλη του 1880 η κατασκευή του μουσείου εγκαταλείφθηκε, ωστόσο ο Ροντέν συνέχισε να επεξεργάζεται το έργο του μέχρι και το τέλος της ζωής του.
The kiss

Αναπαραστάσεις και στοιχεία από τις Πύλες της Κολάσεως αποτέλεσαν τη βάση για μερικά από τα δημοφιλέστερα έργα του Ροντέν, όπως ο Σκεπτόμενος ή το Φιλί (παραπάνω).
The Hand of God

Τα έργα του είναι πλέον κλασσικά, με παγκόσμια φήμη. Πεθαίνει σ' ηλικία 77 ετών και θάβεται στο Meudon.

Σχετικά links:
Μουσείο Rodin
Auguste Rodin

9 Νοεμβρίου 2010

Fred Boissonas



Ο Ελβετός φιλέλληνας Fred Boissonnas (1858-1946), ο επιφανέστερος γόνος της γνωστής «δυναστείας φωτογράφων» της Γενεύης, από το 1903 που πρωτογνώρισε τη χώρα μας, η ζωή του καθορίσθηκε και φωτίσθηκε από τη μαγεία της.  Επί 30 και πλέον χρόνια, όχι μόνον ως φωτογράφος αλλά και ως συγγραφέας, εικονογράφος και εκδότης βιβλίων με θέματα από την Ελλάδα, αποτέλεσε έναν από τους καλύτερους «πρεσβευτές» μας, αποκαλύπτοντας και προβάλλοντας στην Ευρώπη και σε ολόκληρο τον κόσμο, με τη σπάνια αισθαντικότητα και τη μοναδική τεχνική του στη φωτογραφία, τα γεμάτα φως τοπία μας, τα λαμπρά αρχαία μνημεία και την καθημερινότητα του λαού μας.

Φωτογραφίζοντας διάφορες περιοχές σε όλη την Ελλάδα, με τις μηχανές και τις γυάλινες πλάκες του, που ζύγιζαν εκατοντάδες κιλά και τις οποίες μετακινούσε συνήθως με μουλάρια και άλλα παρόμοια μέσα.  

Κάθε φωτογραφία του ένα πραγματικό ταξίδι στο χρόνο.. ένα ταξίδι σε μια άλλη Ελλάδα.. ίσως περισσότερο περήφανη, πιο αληθινή..


..o Boissonnas φωτογραφίζει την Ακρόπολη 1907..

..Παρθενώνας 1908..

 ..κάτω απ' την Ακρόπολη 1903..

..Παρθενώνας με βροχή 1908..

 ..από Θησείο 1920..

..Αθήνα - οδός Αθηνάς 1920..

..Αθήνα - οδός Ερμού 1920..

..Αθήνα - Πλάκα 1920..

..Αθήνα 1920..

..Αθήνα - Ζάππειο 1920..

..Αθήνα - Κηφισιά 1920..

..Καλάβρυτα 1903..

..Μετέωρα (ο Boissonnas) 1908..

..Κρήτη - Σπιναλόγκα 1918..

..Κεραμίτσα Θεσπρωτίας 1913..

4 Νοεμβρίου 2010

«Τι χρειάζεται η Ελλάδα σήμερα: Ενα νέο όραμα»


Συχνά επισκέπτομαι το TED και παρακολουθώ συζητήσεις που με ενδιαφέρουν. To TED (Technology, Entertainment και Design) είναι μια εκδήλωση παγκόσμιας εμβέλειας που διοργανώνεται ετησίως στη Καλιφόρνια. Συγκεντρώνει προσωπικότητες από το χώρο της Τεχνολογίας, της Ψυχαγωγίας, του Σχεδιασμού και της Καινοτομίας από όλα τα σημεία του πλανήτη. Στόχος είναι να μοιραστούν με το ευρύ κοινό το μεγαλύτερο πάθος τους: τις ιδέες τους για το μέλλον και τα επιτεύγματά τους.


Στις 4 Οκτωβρίου διοργανώθηκε το πρώτο TEDxAcademy event στην Αθήνα, με θέμα «Τι χρειάζεται η Ελλάδα Σήμερα: Ένα νέο Όραμα» στο Μουσείο Μπενάκη. Περισσότεροι από είκοσι ομιλητές από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, προσέγγισαν το θέμα ο καθένας από τη δική του διαφορετική οπτική.


Διακεκριμένες προσωπικότητες από διαφορετικούς τομείς, μοιράστηκαν με μια σύντομη ομιλία τις σκέψεις τους σε τρεις βασικές ενότητες: Όραμα, Αξίες, Δράση.


Χάρη στο internet, όποιος ενδιαφέρεται, μπορεί να παρακολουθήσει τις ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν..

Ενδεικτικά στο blog επέλεξα να ανεβάσω μια ομιλία, από κάθε μια ενότητα:


Ιδέες που αξίζει να διαδοθούν..

Όραμα
Ομιλία του κ. Στέλιου Ράμφου, φιλόσοφος & συγγραφέας

"Τώρα βρισκόμαστε στο τέλος των μεγάλων μύθων της Ελλάδος, που σημαίνει είναι η πρώτη φορά στη νεότερη ιστορία μας που πλέον τα μεγάλα μυθικά συστήματα καταρρέουν, δε μπορούν να λειτουργήσουν αποτροπαϊκά, οπότε καλείται ο λαός να πάρει πλέον την υπόθεση του μέλλοντος του στα χέρια του, με μια διαφορετική λογική. Μια λογική που προυποθέτει ασφαλώς παιδεία, αλλά κυρίως προυποθέτει στο ατομικό επίπεδο των νοοτροπιών και των συμπεριφορών, αλλαγές και πρωτοβουλίες χρήσιμες και πραγματικά αποδοτικές. Επιλογές συλλογικές, επιλογές ανοικτότητος, όχι φοβικές αντιδράσεις απέναντι σε πραγματικότητες, τις οποίες καλούμαστε σήμερα να αντιμετωπίσουμε και επιπλέον επιλογές αυτοπραγματώσεως μέσα από την πραγματική σχέση των εαυτών μας και των άλλων, σε μια νέα συνθήκη - που επιβάλλει στους ανθρώπους μια διαφορετική αντίληψη του συμφέροντος μέσα στο ΚΟΙΝΟ ΚΑΛΟ."

Αξίες:
Ομιλία του π. Αντώνιου Παπανικολάου

"Η αγάπη είναι μεταδοτική. Κάποιος πρέπει να ξεκινήσει αυτό το πράγμα και από εκεί και πέρα μετά όλα τα υπόλοιπα οδηγούνται από μόνα τους. Πάρα πολλοί πιστεύουν ότι σήμερα θαύματα δε γίνονται. Προσωπικά εγώ ζω μέσα σε ένα θαύμα τέτοιο. Το τίμημα για να ζήσει κάποιος αυτή την αλλαγή στη ζωή του, αλλά και στη γειτονιά και στους γύρω του, είναι να μπορέσει να σηκωθεί από τη θέση του και να πιστέψει σε αυτό που πραγματικά έχει στο μυαλό του."

Δράση:
Ομιλία του κ. Δημήτρη Τσουκαλά, Κοινοτάρχης Ανάβρας Μαγνησίας

"Δεν υπάρχει μυστικό της επιτυχίας. Είναι κάτι αυτονόητο. Με έκλεξαν κάποιοι για να δουλέψουμε, να λύσουμε όσο δυνατόν προβλήματα μπορούμε. 
Την ευθύνη αυτών και την ικανότητα που εκλέγουν την έχετε και εσείς. 
Θα πρέπει να εκλέγουμε τους άξιους και τους ικανούς ανθρώπους (...) 
Τελικό συμπέρασμα: Όλα γίνονται. Δεν υπάρχει τίποτα ακατόρθωτο."
* * *
Ξεχώρισα αυτούς τους τρεις ομιλητές για διάφορους λόγους.
Ο κ. Ράμφος, ένα φωτεινό, λαμπερό "μυαλό". 
Ο π. Παπανικολάου, ένα φωτεινό, καθαρό "πρόσωπο". 
Ο κ. Τσουκαλάς, μια μοναδική "περίπτωση" πολιτικού. 

Όλοι τους, με λόγο που αξίζει να ακούσετε..
Κάτω από τα βίντεο, παραθέτω κάποιες λέξεις τους που συγκράτησα. 

Συγκεκριμένα συμμετείχαν:
Όραμα:
Κώστας Μάλιος: Innovation Strategist
Στέλιος Ράμφος: Συγγραφέας, φιλόσοφος.
Αρίστος Δοξιάδης: Επιχειρηματίας, Κοινωνικός Επιστήμονας.
Σιμάντα Ντας: Πειραματικός Φυσικός, Τεχνολόγος, Eπιχειρηματίας.
Μπάμπης Μαινεμελής, Καθηγητής (Creativity)

Αξίες:
Dan Arielly (Video από το TED 2009)
Κώστας Μπακούρης, Πρόεδρος Ελληνικής Επιτροπής Διαφάνειας.
Ευγενία Λιανού, Διευθύντρια Ποιότητας και Ανθρώπινου Δυναμικού.
Γιάννης Σωτηράκος, Επιχειρηματίας.
Πατέρας Αντώνιος Παπανικολάου.

Δράση:
Steven Van Der Kruit: Οραματιστής.
Pattie Maes: MIT Media lab
Theodore Forbath: Ειδικός στην Τεχνολογία και Καινοτομία.
Σωτήρης Μπαντάς: Μηχανικός Μικροηλεκτρονικής και επιχειρηματίας.
Γιώργος Πάνζαρης: Μηχανικός, IT Developer, Επιχειρηματίας.
Γιώργος Τσιρόπουλος: Καθηγητής, Ερευνητής Βιοτεχνολογίας.
Δημήτρης Τσουκαλάς: Κοινοτάρχης Ανάβρα Μαγνησίας.
Related Posts with Thumbnails