16 Φεβρουαρίου 2009

"Γάζα, γη που αιμορραγεί..."

"Γάζα, γη που αιμορραγεί.."
Έκθεση Φωτογραφίας..

Φωτογραφία του Σπύρου Τσακίρη

Φωτογραφία του Περικλή Αντωνίου

Τον αποκλεισμό της Παλαιστίνης κατάφερε να σπάσει το Ελληνικό Καραβάνι Αλληλεγγύης, και να μεταφέρει οικονομική και ιατροφαρμακευτική βοήθεια στα ορφανά της περιοχής. 

Τις εικόνες από αυτήν την αποστολή, μοιράζονται μαζί μας οι φωτογράφοι Σπύρος Τσακίρης και Περικλής Αντωνίου, στην  έκθεση φωτογραφίας με το τίτλο : 

«Γάζα, γη που αιμορραγεί»,  

από 17 έως 24 Φεβρουαρίου

στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων «Μελίνα»

(Ηρακλειδών 66, Θησείο). 

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την

 Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009 στις 19.30 

Ώρες λειτουργίας 9:00 – 13:00 & 17:00 – 21:00 

(Κυριακή απόγευμα και Δευτέρα, κλειστό)


Διάρκεια Έκθεσης : 17 έως και  24 Φεβρουαρίου

Φωτογράφοι : Σπύρος Τσακίρης και Περικλής Αντωνίου.


Το Ελληνικό Καραβάνι Αλληλεγγύης με νέο πρόγραμμα «οικονομικής υιοθεσίας» συνδέει, με ένα συγκεκριμένο ορφανό παιδί όποιον επιθυμεί να βοηθήσει για ένα χρόνο με ένα ορισμένο ποσό.

Τα πλήρη στοιχεία του παιδιού (όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο, οικογενειακή κατάσταση) είναι εκ των προτέρων γνωστά και στη διάθεση του δωρητή.  


ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΑΡΑΒΑΝΙ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ 1, 105 53 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ. 210-3314334, 210-3816886, 210-3378412 – FAX 210-3314334
ΑΡ.ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ
159/480203-99
159/480503-88

14 Φεβρουαρίου 2009

Κάρολος Κουν


Σαν σήμερα, στις 14 Φεβρουαρίου του 1987 έφυγε από τη ζωή ο Κάρολος Κουν. 

Πέρσι τέτοια ημέρα, είχε γίνει αφιέρωμα στο blog, στον Κάρολο Κουν,με αναφορά στην πορεία, στη ζωή του και στο έργο του.. 

Σήμερα θέλησα να μοιραστούμε κάποιες σκέψεις, και ένα τιμητικό αφιέρωμα από την εκπομπή "Παρασκήνιο" προς το μεγάλο δάσκαλο του ελληνικού θεάτρου.

Κάρολος Κουν…

Ένας μεγάλος Δάσκαλος.. Από εκείνους που πέρασαν από αυτό τον τόπο και τον έκαναν πιο πλούσιο.

Ένας μοναδικός θεατράνθρωπος, που πρόσφερε πολλά..

Ένας από εκείνους που σπάνια γεννιούνται. Αν και χλευάστηκε, δεν «τρόχισε» κανενός τη θέση, αντίθετα δημιούργησε θέσεις.. βοήθησε νέους ανθρώπους, μετέδωσε την πίστη του, τη γνώση του, το πάθος του..

Ένας δημιουργός που ξεχώρισε. Γιατί ΓΝΩΡΙΖΕ τον Ελληνικό Πολιτισμό, γιατί διαφοροποιήθηκε από την μάζα, γιατί καινοτόμησε..

Ο παθιασμένος δημιουργός του Θεάτρου Τέχνης.

Σήμερα? 

Μια παρακμή που αποδεικνύει πως αντιλαμβάνονται οι σύγχρονες Έλληνες τον πολιτισμό και την καθημερινότητα..

Του «ότι φάμε, ότι πιούμε», του δήθεν επιπέδου και της ψεύτικης εικόνας..

Αλλά και της δήθεν υπερηφάνειας χωρίς ουσία, του φόβου μήπως φανερωθεί κάποια αποτυχία, ή ο πληγωμένος τους εγωισμός…

Της ανόδου μέσω «γνωριμιών», που σχεδόν ποτέ δεν έχουν την ειλικρίνεια να παραδεκτούν, αλλά και ενός ψεύτικου «εγώ»..

Ρωτήστε ποιος ήταν ο Κουν.. Ελάχιστοι ουσιαστικά γνωρίζουν.. 

Ας θυμηθούμε σήμερα, επέτειο του θανάτου του, τον Κάρολο Κουν… 
Από τους φωτεινούς ανθρώπους αυτού του τόπου.., που λάτρεψε την Αρχαία Ελλάδα, δίχως να την ξεφτιλίσει, αλλά με αληθινή γνώση και αγάπη..

Που έβαλε νέες βάσεις στο θέατρο..
Στο αφιέρωμα που ακολουθεί.. οι περισσότερες κινούμενες εικόνες είναι από τα τελευταία 25 χρόνια της ζωής του Κουν. Ένα σημαντικό μέρος από αυτές γυρίστηκαν από τον Μίμη Κουγιουμτζή, ο οποίος ένιωσε το χρέος να καταγράψει σε φιλμ το δάσκαλό του. 

Στην εκπομπή παρουσιάζονται σε μικρές αλλά ουσιώδεις συνεντεύξεις αρχείου, ο   Γιάννης Τσαρούχης, ο Μάνος Χατζιδάκις και ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, μιλώντας πολύ προσωπικά για τον Κουν και για την καθοριστική σημασία που είχε αυτός στην δημιουργία του έργου τους. 

"Η αφετηρία και η βάση του θεάτρου, όπως και κάθε μορφής τέχνης, είναι η ποίηση και η μαγεία. 
Αν λείψουν αυτά, δεν υπάρχει θέατρο".

13 Φεβρουαρίου 2009

11 Φεβρουαρίου 2009

Sylvia Plath


Ο χειμώνας του 1963 υπήρξε από τους πιο άγριους του 20ού αιώνα.  
H Σύλβια Πλαθ στις 11 Φεβρουαρίου 1963 αυτοκτονεί στο σπίτι της στο Λονδίνο, βάζοντας το κεφάλι της στο φούρνο του γκαζιού. Αφού προηγουμένως είχε καθαρίσει το σπίτι, είχε ετοιμάσει το πρόγευμα των παιδιών και είχε καλύψει τις χαραμάδες στις εσωτερικές πόρτες με βρεγμένα πανιά για να προστατεύσει τα παιδιά από το γκάζι. 
Ήταν μόλις τριάντα ενός ετών.  
Η Σίλβια Πλαθ θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες ποιήτριες του 20ου αιώνα.  
Γεννήθηκε στη Βοστώνη στις 27 Οκτωβρίου 1932 από πατέρα εξόριστο γερμανό ναζιστή και μητέρα εβραϊκής καταγωγής. Μεγαλώνει σε μεσοαστικό περιβάλλον και εκδίδει το πρώτο της ποίημα στην ηλικία των οκτώ ετών.
Εκείνη την περίοδο πεθαίνει ο πατέρας της.  Η Σύλβια σπουδάζει σαρώνοντας τα «άριστα» και τα βραβεία.
Μορφώνεται, περνάει αρκετές ώρες γράφοντας εργασίες, διαβάζοντας άλλους ποιητές και πεζογράφους, και αποκτώντας μια ακαδημαϊκή παιδεία που σίγουρα τη βοήθησε στις δικές της λογοτεχνικές αναζητήσεις, τόσο στα πρώτα όσο και στα τελευταία βήματα της ποίησής της.
Φοιτεί στο Smith College, αργότερα μια απόρριψη από το Harvard μαζί με μια υπερευαισθησία την οδηγούν στην πρώτη της απόπειρα αυτοκτονίας. Η θεραπεία της εποχής περιλαμβάνει απανωτά ηλεκτροσόκ.
Το 1955 φοιτεί στο Κέιμπριτζ, όπου γνωρίζει τον βρετανό ποιητή Τεντ Χιουζ. Σύντομα παντρεύονται, ζουν στη Βρετανία και μετά στη Βοστώνη, όπου η Πλαθ παρακολουθεί σεμινάρια ποίησης. Η «εξομολογητική» ποίηση του Λόουελ καθιερώνεται και την επηρεάζει.


Είναι δύσκολο για την Πλαθ να αντέξει τις απαιτήσεις της οικογενειακής ζωής, η ανεξαρτησία είναι το αντίθετο του γάμου και η μητρότητα σαρώνει την ήδη ασταθή ισορροπία της. Στην περίπτωση της Πλαθ, η ιδιοφυΐα υπήρξε κατάρα και όχι χάρισμα.
Το 1962 το σπίτι τους διαλύεται, ο Χιουζ την εγκαταλείπει για την Αssia Wevill, μια γυναίκα εντυπωσιακής ομορφιάς, σύζυγο ποιητή. Περίεργη σύμπτωση: και η Wevill αυτοκτόνησε, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως η Πλαθ. Χώνοντας το κεφάλι της στον φούρνο του γκαζιού...
Ο Χιουζ ως ελεγκτής του λογοτεχνικού της έργου θα δημοσιεύσει επιλεκτικά συλλογές («Ariel», «The Collected poems») και θα πετσοκόψει τα ημερολόγιά της. Ο ίδιος επί 35 χρόνια θα κρατήσει τη σιωπή του. Και λίγο προτού πεθάνει το 1998 (σαρώνοντας λογοτεχνικά βραβεία) θα εκδώσει το πιο προσωπικό βιβλίο του, τις «Γενέθλιες επιστολές». Το κύκνειο άσμα του θα εξελιχθεί στο μεγαλύτερο ποιητικό best seller.
Οπως έγραψε ο Πίτερ Φορμπς, αρχισυντάκτης του «Poetry Review», «ο κόσμος προτιμά οι μεγάλοι ποιητές του να είναι νεκροί, ζωντανούς δεν ξέρει τι να τους κάνει». 

Περισσότερες πληροφορίες:
Το βήμα, ειδικό ένθετο
κριτική έργου 

9 Φεβρουαρίου 2009

Alexandros Vasmoulakis











O Αλέξανδρος Βασμουλάκης, αρκετά γνωστός καλλιτέχνης από την street art στους δρόμους της Αθήνας,καθώς έχει ομορφύνει αρκετά κτίρια, κάποια από τα οποία σίγουρα τα έχετε συναντήσει στο δρόμο σας, παρουσιάζει  την πρώτη ατομική του έκθεση στην γκαλερί a.antonopoulou.art  ως τις 5/3

Online portofolio

..στο δρόμο

5 Φεβρουαρίου 2009

Guerilla Gardeners & στην Θεσσαλονίκη / Συναυλία Διαμαρτυρίας

Πριν λίγους μήνες έγινε αναφορά στο blog στους Guerilla Gardeners της Αθήνας.

Οι ακτιβιστές κηπουροί, επαναστάτες με ..αιτία (!!!), ένα κίνημα πολιτών που έχουν ως στόχο την μετατροπή των τσιμεντένιων πόλεων σε ανθρώπινες.

Μπορείτε πατώντας εδώ, να διαβάσετε την σχετική ανάρτηση.

Το κίνημα επεκτείνεται και εκτός Αθηνών! Ήδη οι Guerilla Gardeners στην Θεσσαλονίκη είναι γεγονός. 

Μια δραστήρια ομάδα κατοίκων της Θεσσαλονίκης, έχει οργανωθεί και έχει ήδη παρέμβει στο αστικό τοπίο της πόλης, προσπαθώντας να φυτέψει πράσινο, δηλώντας και αποδεικνύωντας ότι «ο καθένας από εμάς ΜΠΟΡΕΙ να κάνει τη διαφορά».

Συγκεκριμένα αυτή την Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2009 θα βγούνε για seed bombing. Παρόμοιες ενέργειες θα διοργανώνονται τακτικά από τους Guerilla Gardeners της Θεσσαλονίκης. 

Όποιος φίλος θέλει να συνεισφέρει μπορεί να επικοινωνήσει μαζί τους και εκείνοι θα σας βοηθήσουν με όποιον τρόπο χρειαστεί και όπως μπορούνε.

Οποιοσδήποτε έχει την διάθεση να τους βοηθήσει μπορεί να επικοινωνήσει μαζί τους.

Το blog των Guerilla Gardeners Θεσσαλονίκης είναι το :
Οι φίλοι από Θεσσαλονίκη μπορείτε να επισκέπτεστε το blog και να ενημερωνόσαστε για τις  σχετικές ενέργειες. Όποιος επιθυμεί μπορεί να συμμετάσχει ή να βοηθήσει όπως μπορεί..

group Greek guerilla gardeners στο facebook

ecommunity οικολογικό portal
gguerrillagardening

------ 

Επίσης......


Tην Πέμπτη 5/2 και την Παρασκευή 6/2 από τις 8 μ.μ. θα γίνουν στο χώρο του Πάρκου Κύπρου και Πατησίων, Συναυλίες Διαμαρτυρίας, με αρκετά μουσικά συγκροτήματα. 

Μια διαμαρτυρία για το έγκλημα που συντελέστηκε στο Πάρκο Κύπρου..

Διαμαρτυρία να διασωθούν οι τελευταίοι εναπομείναντες πνεύμονες πράσινου στην Αθήνα. 

ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΣΟΥΜΕ Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ, ΑΝ ΣΩΖΕΤΕ!

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ..

3 Φεβρουαρίου 2009

..Έλληνες γιατροί στην Τανζανία..










Είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που οι φωτογραφίες έχουνε τόσα πολλά να "πούνε" από μόνες τους.. 
Το χαμόγελο ή η μελαγχολία ενός μικρού παιδιού, ανεξαρτήτως χρώματος ή εθνικότητας, είναι καθηλωτικά..
Και όμως εκεί που η φτώχια και ο θάνατος κυριαρχεί.., το αληθινό χαμόγελο δεν έχει χαθεί.. 

30 φοιτητές και 10 συνοδοί καθηγητές της Ιατρικής Αθηνών, βρέθηκαν το περασμένο Σεπτέμβριο για 17 μέρες στην καρδιά της Αφρικής, όπου είχανε την ευκαιρία να γνωρίσουν το "σκληρό" της πρόσωπο..

Είδανε παιδιά να πεθαίνουν, απλά επειδή δεν υπήρχε ένα χάπι, ένα απλό αντιβιοτικό, η χορηγία του οποίου θα μπορούσε να τους σώσει τη ζωή..

Στην ελώδη και γεμάτη με ορυζώνες κοιλάδα του Κιλομπέρο, όπου η ελονοσία «βασιλεύει», οι Έλληνες φοιτητές συμμετείχαν στις καθημερινές εργασίες -εξετάσεις ασθενών, χειρουργικές επεμβάσεις και τοκετούς-, γνώρισαν από κοντά τα τροπικά νοσήματα και παρακολούθησαν εκπαιδευτικές διαλέξεις Τροπικής Ιατρικής από επιστήμονες.

Αναφέρουν σχετικά με την εμπειρία τους.. για την πραγματικότητα της υποσαχάριας Αφρικής:

«Είναι κάτι που δεν περιγράφεται. Δεν υπάρχει καμία προηγούμενη εμπειρία με την οποία μπορείς να συγκρίνεις το απόλυτο τίποτα σε αστικές υποδομές, ιατρικές υποδομές και συγκοινωνίες»..

Εκεί τίποτα δεν είναι απλό, ούτε και αυτονόητο. 

«Αν και σπάνιο για τα δεδομένα της Αφρικής, το νοσοκομείο όπου δουλέψαμε διέθετε υπέρηχο για να παρακολουθεί τις εγκύους, όμως ελάχιστες παρακολουθούνταν τελικά επειδή δεν υπήρχε τρόπος να φτάσουν εκεί», θυμάται η κ. Κακκάλου.

«Φανταστείτε μια γυναίκα στον 7ο ή στον 8ο μήνα να πρέπει να περπατήσει μια απόσταση π.χ. από τον Πειραιά στον “Ευαγγελισμό”, μέσα στο δάσος και υπό βροχή για να μπορέσει να το κάνει...», εξηγεί ο κ. Βρυώνης.


Σύμφωνα με την
τελευταία έκθεση της UNICEF για την Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο, 300
 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να πεθάνουν κατά τη διάρκεια του τοκετού ή από επιπλοκές της εγκυμοσύνης διατρέχουν οι γυναίκες στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες του κόσμου, σε σχέση με αυτές στις αναπτυγμένες χώρες. 
Σε καμία άλλη αιτία θνησιμότητας δεν παρουσιάζεται τέτοια ανισότητα. Επιπλέον, εκατομμύρια γυναικών που επιζούν μετά τον τοκετό, υποφέρουν από τραυματισμούς, μολύνσεις και ασθένειες, που σχετίζονται με τον τοκετό, ενώ αναφέρονται και περιπτώσεις σωματικής ανικανότητας.

Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο 70.000 κορίτσια και νεαρές γυναίκες ηλικίας 15 με 19 ετών πεθαίνουν τη στιγμή που φέρνουν στον κόσμο το παιδί τους ή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Επιπλέον, το ποσοστό θνησιμότητας βρεφών που γεννιούνται από μητέρες μικρότερες των 18 ετών είναι 60% μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ποσοστό βρεφών που γεννιούνται από μητέρες μεγαλύτερες των 19 ετών.

Το συγκλονιστικό είναι πως αυτοί οι άνθρωποι βρίσκονται πάρα πολύ κοντά μας...

Το 80% αυτών των θανάτων θα μπορούσαν να αποσοβηθούν, αν υπήρχαν σωστές υγειονομικές υπηρεσίες, προγεννητικός έλεγχος, νοσηλευτικό προσωπικό με εμπειρία σε τοκετούς, πρόσβαση σε μαιευτήρια και νοσοκομεία παίδων όταν υπάρχει ανάγκη, κατάλληλη διατροφή, μεταγεννητική φροντίδα για τα βρέφη και τις λεχώνες και εκπαίδευση.

..και όμως τίποτα ουσιαστικό δεν γίνεται, για να τους δωθεί το μέλλον που τους ανήκει.. 

Τα χαμόγελα των παιδιών, η αγάπη με την οποία πλαισιώνουν τους γιατρούς σε καθηλώνει.. 

Ας πάρουμε μαθήματα ζωής από αυτά..


Πηγή: Ελεύθερος Τύπος


Υ.Γ. Ευχαριστώ πολύ την Ευαγγελία για το βραβείο εκτίμησης που μου πρόσφερε. Της αφιερώνω αυτή την ανάρτηση.., με τούτη την ελπιδοφόρα κίνηση των Ελλήνων επιστημόνων που δεν "παρουσιάστηκε" όπως άξιζε από τα μμε.. Ευαγγελία σε ευχαριστώ πολύ για τη σκέψη σου.

1 Φεβρουαρίου 2009

Buster Keaton

Σαν σήμερα, την 1η Φεβρουαρίου του 1966 πέθανε ο Buster Keaton , ηθοποιός και σκηνοθέτης του βωβού κινηματογράφου. Γιος περιπλανόμενων ηθοποιών, από την παιδική του ηλικία συμμετείχε στα κωμικά νούμερα του οικογενειακού θιάσου, έχοντας υποστεί συχνά την κακομεταχείριση του πατέρα του για να προκαλεί το γέλιο των θεατών. 

Θεωρούμενος ως το αντίπαλο δέος του Charlie Chaplin, ο Buster Keaton ποτέ δεν γνώρισε εκδηλώσεις λατρείας, ή την προσοχή των media, ούτε προβλήθηκε, όπως αντίστοιχα ο Chaplin.  Ίσως να μην είναι καν γνωστός σε ένα μέρος των κινηματογραφόφιλων. Το βέβαιο είναι, πως αποτελεί την πρώτη περίπτωση ηθοποιού που αποθεώθηκε από τον κινηματογραφικό σύστημα και έπειτα βρέθηκε στο κενό, όταν αυτό τον εγκατέλειψε.

Ο Keaton υπήρξε ένας από τους πρώτους που είδε τη μαγεία της μεγάλης οθόνης να γεννιέται, κατάφερε να τη ζήσει, αλλά όμως χάθηκε μέσα σε αυτή.

Αυτό το ποστ είναι ένας μικρός φόρος τιμής σε μια από τις πιο ταλαντούχες, αλλά και καταραμένες μορφές του σινεμά της αθωότητας..

Στα παρακάτω βίντεο μπορείτε να θαυμάσετε την κωμική του ιδιοφυΐα. 


Απλά υπέροχος...


Αξίζουν την επίσκεψη σας.. :
Επίσημο Site.. Buster_Keaton
Ζωή, Έργο του
cinenews
Related Posts with Thumbnails