Θέατρο Μικρό Χορν
«Ο δρόμος περνά από μέσα»
του Ιάκωβου Καμπανέλλη
Μία εναλλακτική-ποιητική παράσταση
Στο Θέατρο Μικρό Χορν είδαμε το εμβληματικό έργο του μοναδικού Ιάκωβου Καμπανέλλη «Ο δρόμος περνά από μέσα» σε σκηνοθεσία του Χρήστου Σουγάρη. Με απολαυστικές ερμηνείες από τους: Ρούλα Πατεράκη, Πέρη Μιχαηλίδη, Πάρι Θωμόπουλο, Κωνσταντίνα Κλαψινού και Αλέξανδρο Βάρθη.
Στην παράσταση ξεχωρίζει το πραγματικά ευφάνταστο εικαστικό σκηνικό της Ελένης Μανωλοπούλου -ένα υπέροχο νεοκλασικό σπίτι συμπυκνωμένο σε ένα μεγάλο κουκλόσπιτο- αλλά και η εξαιρετική μουσική του Στέφανου Κορκολή.
Γραμμένο το 1990, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πιο ώριμα έργα του μεγάλου δραματουργού. Μέσα από μία, φαινομενικά, απλή ιστορία, ο Καμπανέλλης με μοναδική μαεστρία σκιαγραφεί ένα πεδίο σύγκρουσης αρχών και αξιών. Μια μάχη ανάμεσα στον παλιό αστό και στον λαϊκό νεοέλληνα της αρπαχτής. Μια σύγκρουση ανάμεσα στον παλιό, εύθραυστο κόσμο που πεθαίνει και σ’ έναν άλλο που έρχεται άπληστος, απαίδευτος και ισοπεδωτικός, έτοιμος να τα πουλήσει όλα για τα χρήματα ακόμη και τον έρωτα.
Στην παράσταση ξεχωρίζει το πραγματικά ευφάνταστο εικαστικό σκηνικό της Ελένης Μανωλοπούλου -ένα υπέροχο νεοκλασικό σπίτι συμπυκνωμένο σε ένα μεγάλο κουκλόσπιτο- αλλά και η εξαιρετική μουσική του Στέφανου Κορκολή.
Γραμμένο το 1990, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα και πιο ώριμα έργα του μεγάλου δραματουργού. Μέσα από μία, φαινομενικά, απλή ιστορία, ο Καμπανέλλης με μοναδική μαεστρία σκιαγραφεί ένα πεδίο σύγκρουσης αρχών και αξιών. Μια μάχη ανάμεσα στον παλιό αστό και στον λαϊκό νεοέλληνα της αρπαχτής. Μια σύγκρουση ανάμεσα στον παλιό, εύθραυστο κόσμο που πεθαίνει και σ’ έναν άλλο που έρχεται άπληστος, απαίδευτος και ισοπεδωτικός, έτοιμος να τα πουλήσει όλα για τα χρήματα ακόμη και τον έρωτα.
Τα ερωτήματα που θέτει η γραφή του Καμπανέλλη είναι πολλά. Μεταφερόμαστε στην Αθήνα της αντιπαροχής και της πολυκατοικίας, όπου νεοκλασικά κτήρια υπέροχης αισθητικής κατεδαφίστηκαν για το κέρδος και την εξέλιξη... Τι συμβολίζει τελικά ένα σπίτι για τους ιδιοκτήτες, για τους κληρονόμους και τους καλοθελητές; Οι παλιοί νοσταλγούν, οι νέοι αμφισβητούν και διεκδικούν. Τελικά μπορεί ένα σπίτι να πεθάνει; Οι νεκροί που κατοικούν σ΄ αυτό το σπίτι, έχουν δικαιώματα πάνω του;
Το νεοκλασικό με το ένδοξο παρελθόν, παρόμοια κτήρια σήμερα έχουν απομείνει δυστυχώς ελάχιστα, διεκδικείται με διάφορους τρόπους, τόσο από τους φυσικούς ιδιοκτήτες, όσο και από τους νεόπλουτους ''εισβολείς''. Τα σκουληκοφαγωμένα έπιπλα-αντίκες, είτε έχουν πωληθεί κοψοχρονιά, είτε χρησιμοποιούνται ως βιτρίνα στην προσπάθεια που γίνεται, ούτως ώστε το ''σπίτι'' να παραμείνει στη θέση του, αντί να δοθεί αντιπαροχή. Ένας πόλεμος συμφερόντων, όπου στο τέλος αυτό το ξεπούλημα αυθεντικών και μη περιουσιακών στοιχείων, καθώς και προσωπικών αξιών, θα αφήσει μόνο ηττημένους. Από όλες τις πλευρές. Μόνο θύματα και σιωπή.
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης κλείνει το μάτι στον Μπέκετ, τον Ίψεν και τον Τσέχωφ, και αφηγείται με τρόπο αλληγορικό την ιστορία μιας οικογένειας, που χρόνια τρώει η ίδια τα σωθικά της. Η παθογένεια της οικογένειας, την οποία στοιχειώνουν γεγονότα αδιευκρίνιστα ερμηνευμένα από κάθε πλευρά με τρόπο που την εξυπηρετεί.
Ο σκηνοθέτης Χρήστος Σουγάρης αναφέρει για την παράσταση:
«Ανήκω σε μια γενιά που είχε τη δυνατότητα να δει θέατρο σύγχρονο και να δουλέψει με σοβαρούς ανθρώπους του χώρου. Ανθρώπους με εκπαίδευση και εμπειρία. Πάντα με προκαλούσε η ποίηση. Είτε στο θέατρο, είτε στη συγγραφή, είτε στον κινηματογράφο και τη ζωγραφική. Πάντα πίστευα πως ο κόσμος καταφεύγει στην τέχνη, όχι για να δει την ''πραγματικότητα'' ή κάποια αντανάκλαση της, αλλά για να γνωρίσει νέες πραγματικότητες.
Άλλες πραγματικότητες. Άλλους κόσμους. Να ξεχαστεί από τη δική του μίζερη πραγματικότητα. Να συνομιλήσει πάνω σε μεγάλα θέματα. Να αφουγκραστεί και όχι να ακούσει. Να αισθανθεί και όχι να καταλάβει. (...) Έτσι αποφάσισα να ερμηνεύσω και όχι να ανακοινώσω το έργο αυτό του Καμπανέλλη. (...) Ερμήνευσα λοιπόν με τη βοήθεια των πολύτιμων συνεργατών μου, ηθοποιών και συντελεστών, ένα νεοελληνικό έργο, χωρίς ίχνος ηθογραφίας, με ποιητικότητα και στυλιζάρισμα, στη θέση, όχι στη φύση.»
Μια ιδιαίτερη ποιοτική παράσταση. Κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή στο Θέατρο Μικρό Χορν.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Χρήστος Σουγάρης
Σκηνικά: Ελένη Μανωλοπούλου
Κοστούμια : Χριστίνα Κωστέα
Μουσική: Στέφανος Κορκολής
Φωτισμοί : Γιάννης Δρακουλαράκος
Επεξεργασία κειμένου: Στέργιος Πάσχος και Χρήστος Σουγάρης
Επιμέλεια κίνησης : Νατάσσα Σαραντοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Σίλια Κόη
Β’ βοηθός σκηνοθέτη: Νικόλας Ιωακειμίδης
Βοηθός Σκηνογράφου: Κατερίνα Κανελλοπούλου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Ρενάτα Γκίκα
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Σχεδιασμός Γραφιστικών: Θωμάς Παπάζογλου
Casting: Ready 2 Cast
ΠΑΙΖΟΥΝ:
Ρούλα Πατεράκη
Πέρης Μιχαηλίδης
Πάρις Θωμόπουλος
Κωνσταντίνα Κλαψινού
Αλέξανδρος Βάρθης
INFO:
Συμπαραγωγή της Loopa Productions και του Από Μηχανής Θεάτρου
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Τετάρτη: 19:00
Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο : 21:00
Κυριακή: 18:00
Διάρκεια: 90΄
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Σάββατο και Κυριακή: 20 €
Μειωμένο(Φοιτητικό/Ανέργων/ΑμεΑ): 17 €
Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή:18 €
Μειωμένο: (Φοιτητικό/Ανέργων/ΑμεΑ) 15 €
Ατέλεια (Πέμπτη): 5 €
Προπώληση εισιτηρίων:
https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-mikro-xorn/o-dromos-perna-apo-mesa/
Τηλέφωνο κρατήσεων 2111826479 και 2105232097
4 σχόλια:
Εκτός του αναγνωρισμένου έργου του Ιάκωβου Καμπανέλλη, αγαπητή φίλη και εγώ θα σταθώ σε αυτό το συγκλονιστικό συνάμα και πρωτότυπο σκηνικό.
Αυτή η σκηνογραφία, αυτό το εκπληκτικό κουκλόσπιτο, μέσα στο οποίο εκτυλίσσεται η δράση, είναι εκπληκτική επινόηση και με έχει συναρπάσει κυριολεκτικά.
Ευχαριστούμε για την έξοχη, όπως πάντα, παρουσίαση.
Υπέροχο έργο εξαιρετικές ερμηνείες !!!
@ Giannis Pit: Το σκηνικό πραγματικά είναι απίστευτο, να είσαι καλά!
Art-traveller: Αγαπημένος Καμπανέλλης. Καλή Κυριακή!
Δημοσίευση σχολίου