Ο Πάμπλο Πικάσο είναι ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της τέχνης του 20ου αιώνα, συνιδρυτής μαζί με τον Georges Braque του κυβισμού. Με σημαντική συμβολή στη διαμόρφωση και εξέλιξη της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης.
Ο Πικάσο γεννήθηκε στη Μάλαγα της Ισπανίας στις 25 Οκτώβρη 1881. Ζωγράφιζε από πολύ μικρός και στα 14 του μπήκε στη Σχολή Καλών Τεχνών Βαρκελώνης. Το 1897 πήρε χρυσό βραβείο με τον πρώτο πίνακά που παρουσίασε εκεί. Τα πρώτα έργα του τα υπέγραφε ως Ruiz Blasco, αλλά από το 1901 άρχισε να χρησιμοποιεί το όνομα της μητέρας του (Πικάσο).
Το 1904 μετακόμισε στο Παρίσι. Σταδιακά τα έργα του γίνονταν γνωστά. Τ' όνομα του συνδέθηκε με το καινούργιο και το τολμηρό. Υπήρξε ξεχωριστός ζωγράφος, χαράκτης, γλύπτης και δραματουργός. Αν κι οι συνεχείς μεταλλαγές του παρεξηγήθηκαν ως έλλειψη συνέπειας, θεωρείται ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της ζωγραφικής του 20ου αιώνα. Έχει αφήσει περίπου 20.000 αυτοτελή έργα κάθε μορφής.
Η Guernica (Γκερνίκα ή Γκουέρνικα, με λατινική απόδοση στα ελληνικά) είναι ίσως το διασημότερο έργο του Πικάσο.
Αυτός ο τεράστιος καμβάς (3,49x7,77μ.) αποτελεί έναν πίνακα-καταγγελία για τα εγκλήματα κατά του λαού του στον ισπανικό εμφύλιο. Περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Ήταν παραγγελία της δημοκρατικής κυβέρνησης της Ισπανίας για μια έκθεση στο Παρίσι το 1937. Ο Πικάσο εμπνεύστηκε το έργο όταν, κατά τη διάρκεια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, Γερμανοί πιλότοι της αεροπορίας των εθνικιστών βομβάρδισαν την κωμόπολη Guernica της Χώρας των Βάσκων. Στο βομβαρδισμό εκείνο σκοτώθηκαν 1.650 άνθρωποι και ισοπεδώθηκε το 70% της πόλης με 32 τόνους εκρηκτικά.
Αυτός ο τεράστιος καμβάς (3,49x7,77μ.) αποτελεί έναν πίνακα-καταγγελία για τα εγκλήματα κατά του λαού του στον ισπανικό εμφύλιο. Περιγράφει την απανθρωπιά, τη βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου. Ήταν παραγγελία της δημοκρατικής κυβέρνησης της Ισπανίας για μια έκθεση στο Παρίσι το 1937. Ο Πικάσο εμπνεύστηκε το έργο όταν, κατά τη διάρκεια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, Γερμανοί πιλότοι της αεροπορίας των εθνικιστών βομβάρδισαν την κωμόπολη Guernica της Χώρας των Βάσκων. Στο βομβαρδισμό εκείνο σκοτώθηκαν 1.650 άνθρωποι και ισοπεδώθηκε το 70% της πόλης με 32 τόνους εκρηκτικά.
Ο Πικάσο δεν ζωγράφισε βόμβες ή ερείπια. Οι δύο κυρίαρχες μορφές του έργου είναι ένας ταύρος και ένα πληγωμένο άλογο, με διαμελισμένα κορμιά, και γυναίκες που ουρλιάζουν κρατώντας νεκρά μωρά. Αρχικά ο Πικάσο πειραματίστηκε με χρώμα, αλλά τελικά κατέληξε στο άσπρο-μαύρο και αποχρώσεις του γκρι, για να δώσει έτσι μεγαλύτερη ένταση στο θέμα. Πολλές φορές μετακίνησε τις φιγούρες πριν καταλήξει στην οριστική τους θέση. Όταν πρωτοεμφανίστηκε ο πίνακας, οι αντιδράσεις ήταν αρνητικές.
Λέγεται πως όταν οι Γερμανοί εισήλθαν στο Παρίσι κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, στην προσπάθειά τους να βρουν καλλιτεχνικούς θησαυρούς και να τους κατασχέσουν, ένας Γερμανός Αξιωματικός έδειξε σε φωτογραφία το συγκεκριμένο πίνακα στον ίδιο τον Πικάσο που είχε προσαχθεί, ρωτώντας τον:
-Αυτόν τον πίνακα εσείς τον κάνατε;
Κι εκείνος απάντησε:
-Όχι, Εσείς!
Με τον πίνακα "Οι Δεσποινίδες της Αβινιόν" προσδιόρισε -κατά τους κριτικούς- το καλλιτεχνικό ρεύμα του κυβισμού.
Πέθανε στις 8 Απριλίου 1973, σε ηλικία 92 ετών.
Πηγές: Έργο και ζωή του Picasso
Είχα δει μια έκθεση στο Παρίσι το Φλεβάρη του 2006 αφιερωμένη στα έργα που έφτιαξε για την Dora Maar και είχα ενθουσιαστεί!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣκοπεύω μέσα στην εβδομάδα να πάω στο Τελλόγλειο να δω τη Suite 347-το αφήνω, κλασικά, την τελευταία στιγμή μιας και τελειώνει στις 16 Απρίλη...
Θα έλεγα ότι είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα ονόματα στο χώρο της τέχνης - ακόμα και από όσους δεν πολυασχολούνται γενικώς - και όχι άδικα!
Καληνύχτα!
Ενα αφιέρωμα ήθελα να κάνω σε αυτόν τον αγαπημένο καλλιτέχνη, καθώς σαν σήμερα πέθανε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυκαίρια ζητούσα :)
Όσο σκέφτομαι οτι στην Έκθεση του Πικάσσο στην θεσσαλονίκη, έγιναν πάραπονα για τα 'άσεμνα' έργα του..απο ένα καθηγητή σχολείου.. και ζητήθηκε να απαγορευτεί η είσοδος των μαθητών στο μουσείο..
Οταν ειδα την Γκουερνικα απο κοντα...τι να λεμε τωρα Αρτιστα μου....τι να λεμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπαρχουν λεξεις για τετοια εργα και τετοιους δημιουργους!!!!!.
Καλο βραδυ
Μακια σου
δε σε πρόλαβα.. προσκλησούλα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι καταπληκτικός τύπος
μοναδικός σε όλα του
αξεπέραστος
Καλό και όμορφο πρωινό
Πρώτο έργο του που πραγματικά είδα ήταν η Γκέρνικα. Ήμουνα Α΄ Γυμνασίου και μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση. Μετά απέκτησα βιβλία με έργα του, επισκέφτηκα μουσεία όπου φιλοξενούνται εκθέσεις με τα έργα του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμολογώ ότι δεν ξέρω πολλά από ζωγραφική. Ο Πικασό όμως με αφορά.
Καλημέρα, ένας από τους συμαντικότερους ζωγράφους του 20' αιώνα, επιρέασε πολλούς ζωγράφους της εποχής του. Ειδικά ο πίνακάς του Γκερνίκα, έτσι προφέρετε, θα μείνει στήν ιστορία σαν το συμαντικότερο αντιπολεμικό ζωγραφικό έργο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι καλά.
Προτείνω: Πάμπλο Πικάσσο, εκδώσεις TASCHEN.
Έζησε στη χρυσή εποχή των δημιουργών που είχε ξεκινήσει από το Παρίσι από τα μέσα του 19ου. Στα ελληνικά πράγματα την αντίστοιχη περίοδο γινόταν επίσης μια μικρή εικαστική παράδοση, με τον Νίκο Λύτρα να εγκαινιάζει την ιδέα του νεωτερισμού στη νεότερη ελληνική ζωγραφική. Το χρώμα παύει να υπηρετεί την προοπτική, αφού τώρα χρησιμοποιείται για να αποδώσει την εντύπωση και το συναίσθημα. Η παστή του πινελιά θυμίζει Σεζάν και λοιπούς ιμπρεσιονιστές. Μπορείτε ακόμα να τον δείτε στην Εθνική Πινακοθήκη. Ήταν συνομήλικος με τον Πικάσο. Δικό του έργο (του Πικάσο) είναι και το παιδί με το περιστέρι, φόρος τιμής για το άπιαστο πουλί της ελευθερίας. Δικό του είναι και το απόφθεγμα: "Πραγματικός ζωγράφος θα είμαι όταν καταφέρω να ζωγραφίσω σαν παιδί".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν εννοούσα "παράδοση", επανάσταση ήθελα να γράψω, αλλά η κεκτημένη ταχύτητα το' κανε το θαύμα της. Στην Ελλάδα της εποχής του Πικάσο συντελούνταν επίσης μια μικρή εικαστική επανάσταση. Τώρα το πέτυχα! Φιλιά :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ πρώτη επαφή με τον Πικάσσο ήρθε κάποια στιγμή στην εφηβεία, μια "ψαγμένη" φιλόλογος έβαλε μπροστά μας την Guernica και θέλησε να την συζητήσουμε! Καταπληκτική εμπειρία! Μπορεί κάποιοι να το θεώρησαν αγγαρεία, εγώ όμως τότε τον αγάπησα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ όμορφο ποστ, καλημέρα Roadartist!
@ konstantinos: Καλημέρα Κωνσταντίνε!! Να πας σίγουρα στην έκθεση του Πικάσσο, εγώ αν είχα χρόνο θα έπερνα το τρένο και θα ερχόμουν..ειδικά για αυτή τη έκθεση..Να μη τη χάσεις!!! Ειναι μοναδική τιμή για την Ελλάδα που έγινε στο Τελλόγλειο αυτή η έκθεση εφέτος.. Και ας μη το καταλάβαμε όλοι αυτό..Ναι απο τους πιο αναγνωρίσιμους, αυτό όμως δεν σημαίνει οτι δεν αξίζει αναφορά έτσι? Καλημέρα να έχεις!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Faraona: Δεν την έχω δει απο κοντά..την Γκουερνικα, μόνο μέσα απο βιβλία κλπ. Τυχερή Φαραόνα μπορώ να καταλάβω τι αισθάνθηκες! Εκσταση!! Ξέρεις τι? Αυτό που πιο πολύ με τρελαίνει σε ένα πίνακα, είναι ο λόγος που δημιουργήθηκε, η ιστορία που κρύβεται απο πίσω του. Και στην Γκούερνικα πραγματικά είναι συγκλονιστική! Καλημέρα σου!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Νίκος Κ.: Ναι ξεράθηκα .. :) Σε ευχαριστώ Νίκο, θα περάσω να δώ :)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Sailor: Καλημέρα Καπετάνιε μου, ναι φοβερός τυπάς! Πολύ μπροστά απο την εποχή του.. Όμορφο πρωινό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο για το αφιέρωμα! Δεν ήξερα ότι πέθανε σαν σήμερα. Υπέροχο καλλιτέχνης. Αυτό που ουσιαστικά έμεινε στην ιστορία είναι το γεγονός πως μπορούσε να ζωγραφίζει σε οποιοδήποτε στυλ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλιά και καλημέρα :)
τρομερός αν και δυσνόητος, ειδικά σε ένα βιβλίο του περί σκέψεων για την τέχνη
ΑπάντησηΔιαγραφήτο ανέκδοτο με τον Γερμανό αξιωματικό θεϊκό!
@ fvasileiou: Χαίρομαι ιδιαίτερα Φώτη για όσα έγραψες. Και εμένα η Γκουέρνικα (έτσι την λέω συνήθως) μου έκανε αρχικά πολύ εντύπωση ο λόγος που δημιουργήθηκε και το τί ήθελε να απεικονίσει. Τελειος πίνακας.. Καλημέρα :)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Alexis B: Καλημέρα Αλέξη!! Έχει μείνει να την λέμε και Γκούερνικα (και τα δυο σωστά ειναι). Οι εκδόσεις TASCHEΝ πολύ αγαπημένες μου!! Να είσαι καλά, φιλιά :)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα, αν και δεν είναι από τους αγαπημένους μου, ήταν ευφυέστατος και εξαιρετικός ζωγράφος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ...είδα τους ήρωες. Μμμ...καταπληκτικά όλα τα παιδιά, αλλά ρε γμτ είχα ακούσει τόσα καλά λόγια που μάλλον έφτιαξα στο κεφάλι μου κάτι άλλο και βγήκε κάτι ..άλλο!
Πάντως δε μετανιώνω που το είδα!
Φιλιά πολλά, καλημερούδια!
@ evaggelia-p: Καλημέρα Ευαγγελία, σε ευχαριστούμε για όλα τα όμορφα που μας άφησες.. :) Εννοείται οτι θα πάω στον Νίκο Λύτρα, δεν το χάνω με τίποτα! Έχει πολλά διάσημα έργα, είχα μια σκέψη να βάλω περισσότερα έργα στο ποστ, αλλά τελικά εστίασα σε βιογραφικά στοιχεία. Το παιδί με το περιστέρι απο τα πιο αγαπημένα μου..Τα αποφθέγματα του όλα κάτι έχουνε να πούνε..Ωραία τα έγραψες Ευαγγελία, φιλιά καλημέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Σοφια: Καλημέρα Σοφία, θα πρέπει να ήταν καταπληκτική αυτή η φιλόλογος σου! Τι όμορφα που μπορεί να αλλάξει η ώρα όταν πάρει κάποιος καθηγητής μια τέτοια πρωτοβουλία! :) Πολύ ενδιαφέρον! Χαίρομαι που άδραξες την ευκαιρία τότε :) και δεν χάζεψες (εγώ τις περισσότερες φορές χάζευα.. :( μόνο σε τέτοιες περιπτώσεις κέντριζε το ενδιαφέρον μου) Ευχαριστώ, καλημέρααααα :)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Μαρία: Καλημέρα Μαρία!! Ευκαιρία ζητούσα και η σημερινή ημερομηνία μου την έδωσε! :) Ναι όντως το οτι μπορούσε να ζωγραφίζει σε πολλά και διαφορετικά στυλ τον έκανε ξεχωριστό (αν και κατηγορήθηκε απο αρκετούς για αυτό).. Να εισαι καλά, χαίρομαι που σου άρεσε! ΦΙΛΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟύτε εγώ ήξερα πως γεννήθηκε σαν σήμερα ο Πικάσσο. Ενδιαφέρον το αφιέρωμά σου και ακόμη πιο ενδιαφέρον το σχόλιό σου πως απαγορεύτηκε επίσκεψη μαθητών!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα
@ geokalp: Εκτίμησε κάποιος το ανέκδοτο! :) :) Πολύ χαίρομαι! Όντως ειναι δυσνόητος και γι'αυτο απο πολλούς οχι και τοσο αγαπημένος! Καλή σου μέρα!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ mane-tarious: Καλημέρα manet!! Ιδιοφυία σίγουρα.. Δεν σου άρεσαν οι ήρωες?..Τι να σου πω.. Εγώ που δεν γελάω και τόσο εύκολα σε κωμωδίες, εκεί λύθηκα..τουλάχιστον εύχομαι να γέλασες και να μη ξενέρωσες τελείως.. ΦΙΛΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ dyosmaraki: Καλημέρα dyosmaraki δεν γεννήθηκε σαν σήμερα..πέθανε σαν σήμερα :) Ε, ναι δεν το άκουσες!! .. Μόνο στην Ελλάδα γίνονται αυτά..
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, με το όνομα....Θεόδουλος Ταπανίδης, εξέδωσε απαγορευτικό για την έκθεση με χαρακτικά στο Τελλόγλειο, γιατί τα έκρινε....άσεμνα για τους μαθητές, η έκθεση είχε λέει «άσεμνες εικόνες»!
Μάλιστα ο ..κύριος τόλμησε και είπε τα εξής: «Και επειδή είναι Πικάσο; Όταν γίνεται μια έκθεση και δείχνει οτιδήποτε πρέπει τα παιδιά να το βλέπουν;»
Με θλίβει ειδικά όταν σκέφτομαι οτι τέτοιοι άνθρωποι διδάσκουν σε νέα παιδιά.. Τρομακτικό!!
μάλλον αυτός ο Θεόδουλος Ταπανίδης πρέπει να έχει πολλά απωθυμένα μέσα του, ή τραυματικές εμπειρίες για να αραδιάζει τέτοιες χαζομάρες σχετικά με τον Πικάσο. Τον Πικάσο πολλοί δεν τον καταλαβαίνουν, όμως αν το ψάξει κανείς καλυτερα το έργο και τη θεματολογία του θα δει ότι ο Πικάσο ήταν σπουδαίος καλλιτέχνης και παρόλο που ήταν εκκεντρικός ως δημιουργός, πάντα έδινε νόημα στα έργα του!
ΑπάντησηΔιαγραφήφιλακια
@ yiota: Γιώτα μου αυτός ο κύριος Θεόδουλος, είναι προφανώς δούλος της οπισθοδρόμησης και του σκοταδισμού!! Ντροπή .. ο συντηρητισμός αυτός μας πάει αιώνες πίσω.. Που να ήξερε τι βλέπουν κάθε βράδυ οι μαθητές του στη τηλεόραση..Τα χαρακτικά τον πειράξανε!!! Εχεις δικιο Γιώτα ήταν πολύ σπουδαίος καλλιτέχνης, αν και εκκεντρικός, έδινε στα έργα του νόημα. Φιλιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑριστούργημα... picasso.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ το ευχαριστήθηκα.
Είναι και η επέτειος του θανάτου του;
(Δεν το ήξερα).
Χάρηκα για τη γνωριμία και τα λέμε!
(Καλημέρα).
Καλημερα σε ολους! Δυστυχως υπαρχουν πολλοι...Θεόδουλοι Τ. στο χωρο της Εκπαιδευσης. Εχω πολυ κακη εμπειρια απο πρωην "συναδελφους". Το λεω και λυπαμαι που χρειαστηκε να να υπηρετησω σε σχολεια με τετοια ατομα. Οχι μονο ηταν αρνητικοι ως προς τη τεχνη, αλλα ηταν και ρατσιστες! Υπηρχαν πολλα παιδια Ρομά στη πολη που δουλευα, αλλα ορισμενοι δασκαλοι με την μεροληπτικη συμεριφορα τους και τα παραπονα τους για τα παιδια αυτα, κυριολεκτικα τα απομακρυναν, αντι να τα προσελκυσουν στο σχολειο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος τους ελεγχει τετοιους ανθρωπους που στερουν απο αλλους το δικαιωμα στη μορφωση και τη Τεχνη;
Έχω και μία (μικρή, τόση δα) εκδοχή της Γκουέρνικα στο σπίτι μου, δώρο από κάποιο συνεργάτη. Αλλά πολύ θα ήθελα να δω το πρωτότυπο. Σε ποιο μουσείο βρίσκεται; Να ξέρω αν έχω καμιά ελπίδα να τη δω, δηλαδή...
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις προσκλησούλα, εσύ κοριτσάκι :))
Καλημέρα γλυκιά μου. Πραγματικά ένα πολύ όμορφο αφιέρωμα για ένα αξιολόγο καλλιτέχνη. Συνέχισε να μας θυμίζεις πράγματα και να μας μαθαίνεις (γιατί ούτε κι εγώ ήξερα ότι ήταν η επέτειος του θανάτου του). Να είσαι πάντα καλά. Καλή σου μέρα και πολλά φιλιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνο που με αναστατώνει δεν είναι μόνο ο τρόπος που ζωγράφισε, αλλά ο τρόπος που έζησε. Μάλλον το ένα προϋποθέτει το άλλο. Κι από πίνακες, η αυτοπροσωπογραφία του ,που έβαλα στο post μου "Βρήκαμε μαλλί".Τέτοια φλόγα στα μάτια... Μετά έμαθα πως ήτανε από την πείνα. Τις καλημέρες μου, road!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ μου αρέσει ο Πικάσο. Ολοκληρωμένος καλλιτέχνης, με άποψη πάνω στο αντικείμενό του και καθόλου μονοδιάστατος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈνας καλλιτέχνης πραγματικά πλήρης:
ΑπάντησηΔιαγραφή20000 έργα αναμφισβήτητης αξίας (κοινωνικής & καλλιτεχνικής).Ζωγράφισε επηρεασμένος απ' όλα τα ρεύματα της εποχής του .Και σαν άνθρωπος πληθωρικός και γεμάτος αντιφάσεις όπως θα ήταν αναμενόμενο .
@ μικρός πρίγκηπας: Να είσαι καλά μικρέ πρίγκιπα! Καλώς όρισες λοιπόν! Θα τα λέμε ναι, καλό μεσημέρι!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Elva: Kαλησπέρα σου και καλώς όρισες. Δυστυχώς μεγάλο κρίμα ειναι αυτοί οι καθηγητές που αντί να σου δώσουν πνοή για μάθηση, αντίθετα σε κάνουν να μισείς τα μαθήματα τους! Τι να περιμένεις.. Ο ρατσισμός και η ξενοφοβία φαίνεται δεν έχει να κάνει με τη μόρφωση..Το πρόβλημα έχει βαθιές ρίζες λοιπόν..
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Δενδρογαλή: Χρυσάφι αυτοί οι συναδελφοι σου Δενδρογαλή! Και εγώ θα ήθελα να δω το πρωτότυπο. Απο ότι έχω ακούσει ήταν αρκετά χρόνια στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης. Αλλά επιστράφηκε στην Ισπανία. Σήμερα (αν κάνω λάθος να με διορθώσει κάποιος) ο πίνακας βρίσκεται στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία στη Μαδρίτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήα, δενδρογαλή ευχαριστώ για τη πρόσκληση, θα περάσω να τη δω :)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ ILive2LoveMe: Σε ευχαριστώ, να εισαι καλα, εμένα χαρά μου είναι! Καλό απόγευμα να έχουμε :-)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ sobraluz: Αυτά νομίζω και εγώ οτι είναι αλληλένδετα. Καλησπέρα sobraluz, η αυτοπροσωπογραφία του όντως συγκλονιστική..
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Γιώτα Παπαδημακοπούλου: Είναι κάπως παρεξηγημένος.. και εμένα μου αρέσει πολύ! Να έχεις ένα πολύ όμορφο απόγευμα Γιώτα :)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ ναυτίλος: Καλησπέρα Ναυτίλε. Πολύ χαίρομαι οταν ο καθένας αφήνει την δική του άποψη..για το τι τον έχει κερδίσει σε κάποιο ζωγράφο. Ο Πικάσσο ξεχωρίζει σίγουρα, ήταν πολύ μπροστά απο την εποχή του. Καλό απόγευμα.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ "Ένα αφιέρωμα ήθελα να κάνω σε αυτόν τον αγαπημένο καλλιτέχνη, καθώς σαν σήμερα πέθανε."
ΑπάντησηΔιαγραφήΆριστα έπραξες!
@ "... στην Έκθεση του Πικάσσο στην θεσσαλονίκη, έγιναν παράπονα για τα 'άσεμνα' έργα του..από ένα καθηγητή σχολείου.. και ζητήθηκε να απαγορευτεί η είσοδος των μαθητών στο μουσείο..."
Ας μην το σχολιάσω καλύτερα...
Ένα καλό απόγευμα να έχεις :)
exei afisei to apipoma toy se oli th sygxronh texni ....apisteytos megali morfi
ΑπάντησηΔιαγραφήto swsto einai ''gernika ''
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλλιτέχνιδα μου, θα μου συγχωρήσεις ενα (ακόμα) σχόλιο-σεντόνι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαίρνοντας ως δεδομένο, την κατάφαση σου, ξεκινώ.
Το πρωτο που θελω να γράψω, ειναι πως ο Πικάσο έχει πει
"πέρασα όλη μου τη ζωη, για να μαθω να ζωγραφιζω σαν παιδί".
το νόημα σου παραθέτω, όχι την ακριβή φράση.
και το δευτερο, ειναι πως καποτε ειχα μια φίλη, την Αντζελα με μια μικρή κόρη, τη Γεωργία.
Η Αντζελα αγαπούσε πολυ τον Πικάσο.
Ετσι λοιπόν πηρε δυο έργα του, τα εβαλε σε ωραίες, απλες κορνίζες και τα έβαλε πανω απο το κρεββάτι της Γεωργιας.
Τα συγκεκριμένα ήταν αυτά, που φαινονται σαν παιδικά.
Ερχεται λοιπον μια φιλη της Αντζελας και τα βλεπει.
"αα, πολυ ωραία ειναι" της λεει.
"η Γεωργία τα έκανε;"
και η Αντζελα, σοβαρή, σοβαρη:
"ναι!"
ποτέ δεν της ειπε την αληθεια :)))
σε φιλω και καλο απόγευμα να εχουμε, με τη γλυκύτητα του φθινοπωρου, μου φαινεται, κι όχι της Ανοιξης :))
Ο Πικάσο έχει βάλει την δική σου σφραγίδα στην τέχνη με τις καλλιτεχνικές του δημιουργίες. Ωραιο ποστάκι:)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν και δεν είμαι θαυμάστρια του ζωγραφικού αυτού είδους, υπάρχουν κάποιοι πίνακες που μου αρέσουν ιδιαίτερα.
ΑπάντησηΔιαγραφή:-)
Καλησπέρα Road μου.
Είναι θαυμάσιος...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα!!!!!!!!!!!!
Ήξερα πολύ λίγα πράγματα για τον μεγάλο αυτό καλλιτέχνη. Μου άρεσε πολύ η απάντηση στον Γερμανό αξιωματικό. Πολύ ευφυής... να είσαι καλά, καλό απόγευμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜικρή μου Καλλιτέχνης
ΑπάντησηΔιαγραφήη Guernica μου αρέσει λόγω του συμβολισμού της. Ο κυβισμός ως τεχνοτροπία δεν μου αρέσει. Μου αρέσουν μερικά έργα του Πικάσσο της προ κυβισμού εποχής. Όπως πχ το παιδί με το περιστέρι (Child with a Dove, 1901) που το είδα μάλιστα πριν λίγες μέρες στη National Gallery στο Λονδίνο.
Καλό σου απόγευμα
ζωγράφος αναφοράς στη σύγχρονη δημιουργία.Η τέχνη και η ζωή του ήταν μια συνεχή πρόκληση.Ελεύθερος από στερεότυπα δημιούργησε εναν καινούργιο κόσμο-τον δικό του κόσμο- αφού πρώτα τον κατακερμάτιζε.Έτσι καταλαβαίνω τον κυβισμό του...Από την άλλη πάντοτε θα υπάρχουν βλάκες που θα σοκάρονται.Από τι? άραγε...Κανονικά μόνο η βλακεία και η αμορφωσιά τους πρέπει να τους σοκάρει.Καλό σου βράδυ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Πικάσσο είναι ο μεγαλύτερος πρωταγωνιστής της τέχνης του σήμερα και παραμένει ένα σημαντικό κλειδί για να κατανοήσουμε τον άνθρωπο και το πεπρωμένο του. Το συναίσθημα του ανθρώπου και του κόσμου..
Καλό βράδυ!
καλησπέρα roadartist...:)
ΑπάντησηΔιαγραφήπάντα μαθαίνω από την σελίδα σου.
καλό σου βράδυ...:)
Καλησπέρα, όλα ωραία είναι αλλά θυμάσαι στο παρα πέντε που ζωγράφισε την Γκουέρνικα η Θεοπούλα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌνειρα γλυκά
Ευχαριστώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι πολύ καλός ο Πικάσσο και
ΑπάντησηΔιαγραφήη Guernica είναι ένα από τα αγαπημένα μου.
Καλό βράδυ:)
Με τις γυναίκες πάντως, και παρόλο που είχε αρκετές σε ολόκληρη τη ζωή του, δεν τα πήγαινε και πολύ καλά...Ή αυτοκτόνησαν, ή τρελάθηκαν, ή τον παράτησαν για να σωθούν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίο το πόστ πάντως...Καλό βράδυ Καλλιτέχνιδα...
Καταπληκτικός ζωγράφος
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλή μου.
Μια σχόλη μόνος του
Και άλλο ενα αφιέρωμα απο
σένα, πάντα επίκαιρο
και περιεκτικό!!!
Να είσαι καλά
που μας έχεις πάντα μέσα
στα δρώμενα
κοστυφοφιλώ σε
τσιου!!!
και στα 14 του μπήκε στη Σχολή Καλών Τεχνών Βαρκελώνης...
ΑπάντησηΔιαγραφή@ τo τέρας της «αμάθειας»: Καλησπέρα, ευχαριστώ, καλό βραδάκι!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ κρασι & νερο στα ονειρα μας: Oντως καταπληκτικός, χαίρομαι που σου άρεσε. Καλό βράδυ.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Μαριλενα: Μαριλένα άρχισα να διαβάζω το σχόλιο σου με μια 'υποψία' χαμόγελου..στη πορεία με έκανες πραγματικά να επιβεβαιώσω τη χαρά αυτή! Εκτός απο καταπληκτικό το σκηνικό που μου περιγράφεις, έχει και αρκετό νόημα.. Σκέψου..αυτό ακριβώς ήθελε και ο ίδιος.. Φανταστικό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ που το μοιράστηκες εδώ μαζί μας, καληνύχτα!
@ LOCKHEART: Οντως έτσι είναι lockheart, έχει βάλει τη δική του σφραγίδα σίγουρα, ευχαριστώ να είσαι καλά!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Vassia: Καλησπέρα Βάσσια, έχω μάθει πια τα 'γούστα' σου.. Είσαι λάτρης των ιμπρεσσιονιστών εσύ :) εμένα πάλι και ο κυβισμός μου αρέσει!! Καλό βραδάκι!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Hfaistiwnas: Γειά σου Ηφαιστίωνα μου, να είσαι καλά :) φιλιά!!! :)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ manolito: Καλώς όρισες, χαίρομαι που διάβασες κάτι που σου τράβηξε το ενδιαφέρον. Να είσαι καλά και εσύ, καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφήNα μαι και εγώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλησπερίζω τους φιλότεχνους.
Ομολογώ πάντως ότι το πρώτο πράγμα που σκέφτηκα και εγώ ήταν η απαγόρευση των μαθητών στην Θεσσαλονίκη…τι πράγμα και τούτο θεέ μου.
Στο Παρίσι έχω πάει αρκετές φορές.
Στο Λούβρο δε, τέσσερις φορές και ακόμα δεν έχω δει πολλά από αυτά που θέλω.
Όσο αφορά τον Πικάσο, από κοντά η Γκουερνικα είναι άλλο πράμα.
Βλέπεις από κοντά ένα έργο 7 περίπου μέτρων να απλώνεται μπροστά σου (7Χ4 αν δεν κάνω λάθος) και χωρίς να το θες απομακρύνεσαι όλο και περισσότερο για να μπορέσεις να το δεις όλο.
Δεν θέλω να το παίξω κουλτουριάρα και καλά,
αλλά δεν έχω δει ακόμα άλλο πίνακα που να αποτυπώνει με τέτοιο τρόπο τον θρήνο και τον σπαραγμό των ανθρώπων μπροστά στη τρέλα ενός πόλεμου.
Εκείνη η μάνα με το μωρό στο χέρι και τα κεφάλια να κοιτάν ψηλά σαν να λένε γιατί θεέ μουυυ
Συγγνώμη για το σεντονάκι, αλλά με έπιασαν οι ευαισθησίες μου.
Μπράβο σου Roadartist για το πολύ εμπεριστατωμένο άρθρο.
Την καλησπέρα μου
Μαρινα
@ Meropi: Καλησπέρα Μερόπη, στο συγκεκριμένο πίνακα και εμένα με εντυπωσιάζει ο συμβολισμός του. Αλλά και ο κυβισμός ως τεχνοτροπία μου αρέσει, τον βρίσκω πολύ επαναστατικό..Έκανες ανάρτηση για την National Gallery?? Απ'ότι θυμάμαι ανέφερες μόνο για το βρεττανικό μουσείο αναλυτικά.. έλα περιμένουμε ξεχωριστή ανάρτηση και για αυτή την επίσκεψη :) Καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Παναγιώτης Ράμμης: Καλησπέρα Παναγιώτη! Και εγώ έτσι ακριβώς αντιλαμβάνομαι το κυβισμό του, ως μια πράξη επαναστατική και αντίδρασης στο γύρω κόσμο..Ως μια αλλαγή..Συμφωνώ η βλακεία, η αμορφωσιά και (να συμπληρώσω) οι παρωπίδες τους.. Καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ mareld: Καλησπέρα, μου άρεσαν πολύ όσα έγραψες.. Με βρίσκεις σύμφωνη! Καλό βράδυ mareld!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Γωγώ Πακτίτη: Nα είσαι καλά Γωγώ μου σε ευχαριστώ πολύ!! Καλό βράδυ.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ sofia: χαχαχα Σοφία αν θυμάμαι λες?? Είχα λ-υ-θ-ε-ί στα γέλια, το είχα δει το συγκεκριμένο επεισόδιο, φοβερή!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Γιώργος Χρηστινίδης: Είσαι πολύ γλυκός Γιώργο..καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Akon: Να είσαι καλά akon μου, να έχεις ένα καλό βράδυ, φιλιά πολλά!
ΑπάντησηΔιαγραφήπριν πολλα πολλα χρονια
ΑπάντησηΔιαγραφήανοιξε μια ντισκοτεκ στο χωριο μου
η οποια εκλεισε κακκην κακως
μαζι με τα πικαπ που πουλαγε ο ανθρωπος απο την χασουρατου ηταν και ενας πινακας που τον πηρε ο αδερφος μου και μετα απο πολλους καυγαδες με του γονεις καταφερε να τον κρεμασει στο δωματιο που κοιμωμασταν
Τον εβαλε πανω απο το κρεβατι του και μετα απο καναδυο μηνες εφυγε φανταρος
Ετσι εμεινα να ξυπναω καθε πρωι και μολις σηκωνωμαι να βλεπω την Γκουερνικα ηταν ενα αντιγραφο 1.10χ180 περιπου
το αστειο της υποθεσης ειναι
οταν κατεβηκα στην αθηνα και επιασα σπιτι θελησα καποια φορα που πηγα στο χωριο να τον παρω μαζι μου
αλλα μου λεει με υφος ο Πατερας μου
_Ξερεις ποιανου ειναι αυτος ο πινακας ;;;
_Του Πικασο εδω θα μεινει
καλησπερα
ευχαριστω για τις ομορφες αναρτησεις
@ Artanis: Ναι σίγουρα. Ο ίδιος βέβαια μια χαρά περνούσε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟχι ομως και οι γυναίκες του..
Αν σκεφτείς οτι πάντα είχε ερωμένες και δεν ήταν πιστός. Ο Πικάσο δεν διέκοπτε ποτέ εντελώς τις σχέσεις του με τις γυναίκες που είχαν κάποτε μοιραστεί τη ζωή του. Μάλιστα λέγεται οτι στα προσωπογραφικά σχέδια του προδίδεται η διπλή ζωή του.
Καλό βράδυ!!!
@ karaflokotsifas: Καλέ μου κότσιφα, να είσαι καλά! Σε ευχαριστώ καλό βραδάκι να έχεις εκεί στο δάσος σου .. τσίουυυ :)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ if.. ιγένεια: Λέει κάτι αυτό από μόνο του?? Φιλιά Ιφιγένεια !!
ΑπάντησηΔιαγραφή@έλληνες ενεργοί πολίτες: Καλησπέρα και σε σένα! Ολα τα κουλά εδώ γίνονται..(όσον αφορά την απαγόρευση..)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά δεύτερον..κανείς δεν δήλωσε εδώ κουλτουριάρης.. μακριά απο εμάς τέτοιοι χαρακτηρισμοί, απλά μας αρέσει η αληθινή τέχνη, που πηγάζει απο την ομορφιά της ζωής, οπότε είσαι μια χαρά ευπρόσδεκτη να μας πεις τη γνώμη σου, να πάρουμε απο εσένα πράγματα.. Να σε διαβάσουμε με ενδιαφέρον :)
Οκ.. αυτά ήταν αυθόρμητα εισαγωγικά ..
Λούβρο τέσσερις φορές ..και ακόμα δεν έχεις δει οσα θα ήθελες.. Λογικό.. :) Μου αρέσει, γιατί οι περισσότεροι πανε και δεν δίνουν τόσο σημασία στα έργα. Για να λες οτι θες να ξαναπας, αυτό απο μόνο του λέει πολλά. Θέλω πολύ να δω την Γκουερνικα, σε ποιο μουσείο την είδες? Ειναι στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία στη Μαδρίτη, σωστά? Μπορώ να φανταστώ οτι δεν θα έχει σχέση να το θαυμάσεις στο μουσείο, απ'οτι μέσα απο φωτο..
Να είσαι καλά, ευχαριστώ για τα λόγια που μου άφησες, καλό βράδυ!
@ zentikes: Καταπληκτικό!! Είναι φοβερό το πόσες αναμνήσεις, σκέψεις, στιγμές και συναισθήματα μπορούν να ξεπηδήσουν μέσα απο ένα πίνακα.. Φοβερό! Να είσαι καλά, πολύ ωραίο..καλό βράδυ..
ΑπάντησηΔιαγραφή@ zentikes: Επανέρχομαι, γιατί δε μπορώ θέλω να σχολιάσω κάτι στο σχόλιο σου.. Μου αρέσει που όταν θέλατε να βάλετε την αφίσα στο δωμάτιο σας οι γονείς σας δεν ήθελαν και είχανε αντιρρήσεις (λογικό, κατανοητό κάπως) και όταν μετά απο χρόνια γύρησες να τη πάρεις..δεν σε άφηναν.. Φοβερό το βρίσκω.. Γλυκιά καληνύχτα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εμενα μου αρεσει ο Πικασσο!Μου ανοιγει το μυαλο!:)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σου, πάντα επίκαιρη και ουσιαστική...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι σημαντικό νομίζω, ότι στο βιβλίο της Γ΄Γυμνασίου στη Γλώσσα έχει αφιερωθεί ολόκληρη σελίδα για τη Γκουέρνικα, συμπεριλαμβανομένης και περιγραφής του πίνακα(όσο μπορεί να περιγραφεί εν συντομία ένα έργο τέχνης). Δεν είναι κάτι και αυτό; Ανάμεσα στις αδιάφορες για πολλά παιδιά σελίδες του βιβλίου, αυτή η σελίδα ξεχωρίζει και, πίστεψέ με, την "ρουφάνε"...
Όσο για τη Θεσσαλονίκη και τον "κύριο" Θεόδουλο Ταπανίδη, ό πως το είπες, είναι δούλος δικου του Θεού, σκλάβος στα δεσμά του.
Θα έπρεπε να δοθεί ίσως μια πρωτότυπη απάντηση από τους μαθητές... Ισως όμως και ο κύριος αυτός να πέτυχε ακριβώς το αντίθετο, να πήγαν περισσότεροι από το αναμενόμενο μαθητές να δουν την έκθεση, από περιέργεια. Κάτι θα τους άφησε, αυτούς τους τελευταίους η επίσκεψη. Τι λες;
Να έχεις ένα υπέροχο βράδυ καλή μου. Τις ευχές μου!
Όταν ήμουν φοιτήτρια, είχα στο δωμάτιό μου ένα πόστερ με ένα παιδί και ένα περιστέρι. Το είχα διαλέξει γιατί μου άρεσαν τα χρώματα, το αθώο αλλά και σοβαρό πρόσωπο του παιδιού, τα ρούχα του, το περιστέρι...χωρίς να ξέρω ποιος το ζωγράφισε ή τι συμβόλιζε, απλώς γιατί μου άρεσε. Όταν πήγα στο σπίτι και είδα την υπογραφή απόρησα γιατί με ό,τι γνώριζα τότε, στο φοιτητικό μου μυαλό είχα την γνωστή Γκερνικα και τον Πικάσσο τον συνέδεα με αυτό το είδος ζωγραφικής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ για την αφορμή να θυμηθώ το αγαπημένο μου πόστερ.
Δεν το ήξερα ότι είναι επέτειος του θανάτου του...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά έλεγα πάντα ότι στην μπλογκόσφαιρα βρίσκεις τα πάντα, αρκεί να μπαίνεις στα κατάλληλα blogs...
Keep walking!
Καλα το οτι εγω ειμαι ατεχνος ειναι γενικη διαπιστωση. Μπορει να μην καταλαβαινω τα εργα του με τιποτα ομως λεμε, αλλα δεν μπορω να αρνηθω οτι υπηρξε τεραστια προσωπικοτητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσχετο με το ωραίο θέμα σου, αλλά πέρασα για μια Καλήμέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να καταλάβει κανείς την καλλιτεχνική πορεία του Πικάσσο αρκεί να επισκεφθεί το ομώνυμο μουσείο στη Βαρκελώνη. Παρατηρώντας τα έργα του στην εφηβική ηλικία - έργα εφάμιλλα του Βενετσιάνικου εργαστήριου της Αναγέννησης - κατανοεί γιατί οδηγήθηκε στην αφαίρεση αργότερα καταλήγοντας στα "παιδικά" σχέδια προς το τέλος της ζωής του... Τι άλλο θα μπορούσε να κάνει, έχοντας κατακτήσει την παραστατική ζωγραφική στην ηλικία των 11 χρόνων!...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορώ να ξεχάσω από αυτή την επίσκεψη (πριν πολλά χρόνια) τα σκίτσα που σχεδίαζε στο περιθώριο των σχολικών του βιβλίων... Εκ-πλη-κτι-κα! Αξίζει και μόνο για μια τέτοια επίσκεψη, ένα ταξίδι στην υπέροχη Βαρκελώνη.
@ Kaveiros: Κaveire ναι συμφωνώ απόλυτα ο Πικάσσο και κατά επέκταση η τέχνη 'ανοίγει' το μυαλό!! Και έτσι θα πρέπει να είναι, τη καλημέρα μου :-)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ ΚΟΚΚΙΝΗ ΟΜΠΡΕΛΑ: Kαλημέρα, πολύ ορθά τα έγραψες. Ο "θεόδουλος" σίγουρα είναι δούλος του εαυτού του, σε μια προηγμένη κοινωνία, θα έπρεπε να του είχε αφαιρεθεί/απαγορευτεί η διδασκαλία, όπως ακριβώς και αυτός θέλησε να απαγορεύσει στους μαθητές του τη πρόσβαση στην Έκθεση. Τέλοσπαντων..Εχεις δίκιο σίγουρα σημαίνει αρκετά οτι στο βιβλίο της Γ΄Γυμνασίου έχει αφιερωθεί ολόκληρη σελίδα για τη Γκουέρνικα.. Πολύ ενδιαφέρον μπράβο. Καλημέρα να έχουμε, φιλιά.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Άστρια: Εγώ σε ευχαριστώ που μοιράστηκες μαζί μας αυτή τη στιγμή σου..Τρελαίνομαι πραγματικά να ακούω τέτοια και νιώθω ιδιαίτερη χαρά που εχτές διάβασα άλλες 2 ιστορίες απο άλλους που μου άφησαν εδώ και.. βγαίνουν μέσα την επαφή τους με κάποιο πίνακα του Πικάσσο. Τελικά τίποτα δεν είναι τυχαίο.. Να είσαι καλά, θα χαρώ πολύ να τα λέμε συχνά. Καλημέρα!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ H.Constantinos: Κωνσταντίνε μου σε ευχαριστώ, να είσαι καλά. Ευχαριστώ που συνταξιδεύετε μαζί μου στα της τέχνης, που τόσο με μεθούν.. :) Να είμαστε καλά, να συνεχίσουμε λοιπόν. Καλημέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Βρασίδας ο Κάφρος: Πάντα πιστεύω οτι ο πολιτισμός (θα πρέπει να) συντελείται απο απλούς καθημερινούς ανθρώπους (ας μη το αναλυσω, αλλά το πιστεύω) και οτι όλοι μας έχουμε γνώμη για τα περισσότερα θέματα.. Ενα ταξίδι είναι που αν αφεθείς μπορείς να νιώσεις πραγματικά διαφορετικά κοιτάζοντας ένα πίνακα, προσπαθώντας να γυρήσεις λίγο στην στιγμή που δημιουργήθηκε.. Αρκεί να έχεις την καλή διάθεση, και εσύ την έχεις κάφρε!! χαχα είμαστε εδώ για να συζητάμε και να μαθαίνουμε όλοι μας.. Κανείς δεν δήλωσε ο απόλυτα ειδικός.. Καλή σου μέρα!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ ΑΠΑΓΓΕΙΟ: Πολύτιμη η καλημέρα σου, σε ευχαριστώ πολύ!! Ανταποδίδω με χαμόγελα :)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Fegia: Καλημέρα..Δεν το συζητώ η Βαρκελώνη είναι τέλεια..Σίγουρα μετά απο μια επίσκεψη εκεί, θα έχεις πάρει πολλά για τη μετέπειτα ζωή σου και την οπτική σου στην τέχνη του Πικάσσο (και γενικότερα). Αξίζει η Βαρκελώνη μια επίσκεψη έτσι κ αλλιώς!! Χαίρομαι για όσα ανέφερες και που μπόρεσες να νιώσεις το έργο του..Να εισαι καλά, καλημέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦοβερή η ατάκα του τιμώμενου προς το γερμαναρά!
ΑπάντησηΔιαγραφή...και εννοείται πως θα σε 'κατακλέψω' και σήμερα... :))
Ευχαριστώ, γιατί μαθαίνω πράγματα που δεν ήξερα ή βαριόμουν να ψάξω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεταλαμπαδεύεις εύκολα ακόμα και τα πιο δυσκολονόητα.
Αμα έχεις την τέχνη στο αίμα σου...
:))
( Θαύμα είναι εδώ μέσα! )
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο έλεγα και στο ιστολόγιο του σχολείου μας, σε μία ανάρτηση για την Γκερνίκα: Εντυπωσιακό - όχι μόνο επειδή εστιάζει τη φρίκη από ιδιαίτερη οπτική γωνία (ζώα..-να η απάντηση στα δύο σου προηγούμενα post..)- αλλά και με τον τρόπο που το προετοιμάζει και το στήνει. Όταν ακόμα το έργο ( δεκαετία του 80 ) ήταν στο μουσείο του Prado κι όχι στο Reina Sofia, εκτίθονταν, πριν την τελική αίθουσα που ήταν η τεράστια Guernica, όλα (;) τα προσχέδια κάθε επιμέρους μορφής του έργου, που ο Πικάσο έκανε σε κάθε επιφάνεια που έβρισκε μπροστά του. Με έκπληξη τα είδα. Μου έφεραν, αναλογικά, στο νου τα τόσα σχεδιάσματα και χειρόγραφα του Σολωμού συος Ελεύθερους Πολιορκημένους-κι όχι μόνο.
Μαθήματα αγώνα με τη μορφή, αγώνα γενικώς.
Τις καλημέρες, καλησπέρες μας.
Pablo Picasso,
ΑπάντησηΔιαγραφήαν δε χορτάσω
θα δοκιμάσω
να με αγκαλιάσω!
Πολυ ενδιαφέρουσα η αναφορά σου στον μεγ;aλο καλλιτέχνη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσο για την εκθεση στην Θεσσσαλονίκη, ειχα κανει τοτε μια σχετική αναφορά εδω...
www.aristodimos.pblogs.gr/2008/03/anakalesan-thn-apagorefsh-sthn-ekthesh-pikaso.html
Την καλημέρα μου
Αρης
@ JF: Καλησπέρα jf, ναι η ατάκα του αυτή πραγματικά καυστική!! Εννοείται να το πάρεις :) Καλό μεσημέρι!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ "Γελαστό απόγευμα": Με κάνεις και κοκκινίζω με αυτά που μου γράφεις! Μεγάλη η χαρά μου να μεταλαμπαδεύω γνώση, υπέρτατη τιμή αυτό που μου έγραψες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ απο καρδιάς φίλε μου Στέλιο. Να ξέρεις πάντα παίζει ρόλο ο απέναντι.. Πόσο ενδιαφέρεται, αν έχει θετικότητα και διάθεση να αφεθεί στο ταξίδι αυτό μαζί σου. Καλό απόγευμα. :)
@ Διονύσης Μάνεσης: Διονύση δε έχω δει την ανάρτηση σου, αλλά είμαι σίγουρη οτι θα αξίζει! Εχεις κάνει πολύ καλή δουλειά. Ναι αξίζει σίγουρα να επισκεφτεί κάποιος όλα αυτά τα μουσεία.. Να είμαστε καλά να εκπληρώνουμε πόθους και όνειρα! Μια επίσκεψη στη Βαρκελώνη και στα μουσεία της..πραγματικά θα αξίζει..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ για τα λόγια σου, να περνάς λοιπόν, καλό μεσημέρι!
@ Π.Κ.: Πάντα μέσα στο κέφι και στη ζωή!! Είσαι λοιπόν και φοβερός ποιητής..συνεχώς με εκπλήσσεις!! Καλό μεσημέρι!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Aristodimos: Καλώς όρισες, να είσαι καλά, σε ευχαριστώ. Θα περάσω αμέσως να δω την αναφορά σου! Καλό απόγευμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπημένη roadartist
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι μου θυμίζεις
1977
Ευκαιρία μοναδική.
Βρέθηκα σε ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ ,
Χριστούγεννα θυμάμαι.
Επίσκεψη στο μουσείο Μοντέρνας Τέχνης.
Μοναδικό θα πω. ΘΑΥΜΑΣΑ ΤΟ – ΕΡΓΟ -.
Ένας ολόκληρος τοίχος και η GHERKIN.
Ολόγυρα η μελέτη σε προσχέδια αυθεντικά του Πικάσο
Και αρκετά γλυπτά.
Πώς να τον χαρακτηρίσουμε,
καλλιτέχνη , επαναστάτη του 20ου αιώνα,
μοναδικό στο είδος, ή ανθρωπιστή,
με την ιδιαιτερότητα του.
Φιλι ζαφορας ….
…….καλό απόγευμα.
Το ανέβασα, το ανέβασα! Έβαλα και φωτό! Ναιαιαιαιαιαι!
ΑπάντησηΔιαγραφή(Με τη βοήθεια του άντρα μου, αλλά πάντως έβαλα!!!!)
Σ' έχω καλέσει να παίξεις κι εσύ!
Αλήθεια, εσύ το έπαιξες αυτό; Έχεις πρόσκληση καλή μου!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Artanis: Χαχαχαα εντάξει artanis μου θα παίξουμε :) φιλάκια!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ ζαφορα: Καλησπέρα ζαφορα. Λοιπόν ποτέ δεν περίμενα μέσα απο μια ανάρτηση για ενα έργο αυτού του υπέροχου δημιουργού να ξεπηδήσουν τόσες μικρές υπέροχες ιστορίες.. Είσαι το 4ο άτομο νομίζω που έχει συνδιάσει μια όμορφη ανάμνηση απο τη ζωή του, μέσα απο την επαφή του με τη guernica. Θέλω να τη δω και εγώ τώραααααα :) Σε ευχαριστώ πολύ που τη μοιράστηκες μαζί μας. Καλό απόγευμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν κατέχω πολλά από τέχνη, αλλά ψάρεψα ένα ιστολόγιο, για τους ... ερασιτέχνες της τέχνης, εδώ
ΑπάντησηΔιαγραφή@ phlou...flis: Καλησπέρα, ναι της αγαπητής jamanfou, το έχω επισκεφτεί! Όλοι ερασιτέχνες είμαστε στη τέχνη :) Καλό απόγευμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμορφη αφιέρωση σ'έναν "μεγάλο" της ζωγραφικής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήθελα να συμπληρώσω πως 2 απο τα μοντέλα του Πικάσο ήταν Ελληνίδες!Μοιραίες και πρωτοποριακές γυναίκες για την εποχή εκείνη!Η μια υπήρξε ερωτικός σταθμός για τον Χεμινγουέη και για την άλλη αυτοκτόνησε ο Περικλής Γιαννόπουλος!
Για τον δε βομβαρδισμό της Γκουέρνικα έδωσε ο ίδιος ο Φράνκο την άδεια στους συμμάχους του Γερμανούς για να τιμωρήσει τους Βάσκους που επαναστατούσαν συνεχώς για την αυτονομία τους.
Την καλησπέρα μου σε όλους
Πάντως, πάντα σε αυτόν το κολοσσό μου τράβηξε τη προσοχή και η ταραγμένη προσωπική του ζωή. Κι εκεί σαν μεγάλος λειτούργησε. Αλλόκοτος...
ΑπάντησηΔιαγραφή@ panagiota: Παναγιώτα καλησπέρα, πολύτιμα όσα κατέθεσες και εσύ στο post.. Βοηθούν όποιον θέλει να πλησιάσει περισσότερο στο ζωγράφο και στην εποχή του! Να είσαι καλά, ευχαριστώ.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ N.Ago: Πραγματικά ago! Αν όμως το σκεφτείς, είναι αλληλένδετα τελικά αυτά..Συνήθως οι περισσότερες καλλιτεχνικές προσωπικότητες είχανε και αλλόκοτη προσωπική ζωή!.. Καλό απόγευμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλησπέρα, αρτιστάκι με την παρέα σου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Picasso, παρόλο που δεν αποτελεί αδυναμία μου, θεωρώ ότι υπήρξε ιδιοφυϊα. Πραγματικά, αν δει κανείς τι ζωγράφιζε στην προεφηβική του ηλικία, θα πέσει ανάσκελα! Δυστυχώς, ότι και αν δει κανείς σε βιβλιά, τα έργα του από κοντά δε συγκρίνονται. Προσωπικά, θεωρώ ότι τα σκίτσα του και τα χαρακτικά του είναι κορυφαία. Έχοντας δει έργα του εκτός από κάποια εδώ (Αθήνα και Άνδρο), στο Μουσείο του στο Παρίσι,στη Μαδρίτη και μια χορταστική αναδρομική του στο Βερολίνο και στο μουσείο Berggguen, έχω μια σχετικά (πολύ σχετικά-για τον Πικάσσο μιλάμε) ολοκληρωμένη εικόνα. Αλλά να που πάντα σε εκπλήσει. Όπως με αυτή την τωρινή έκθεση στο Τελλόγλειο Ίδρυμα στη Θεσσαλονίκη. Πήγα πριν από λίγες μέρες. Καταπληκτική έκθεση και πολύ ώριμη δουλειά. Όσοι βρεθείτε Θεσσαλονική μην παραλείψετε...
Τώρα, artanis μου, ακόμα κι αν ήταν καθίκι, το καλλιτεχνικό του έργο είναι αδιαμφισβήτητο...
Φιλάκια...
''Τώρα που ανακαλύφθηκε η φωτογραφία δεν έχω τίποτ΄άλλο να προσφέρω"
ΑπάντησηΔιαγραφήΠικάσο
:) Κάποιοι από τους πίνακές του μου αρέσουν πάρα πολύ, αλλά δεν "παίζουν" από άποψη δημοσιότητας
@ Ξανθίππη: Καλησπέρα Ξανθίππη έδωσες τα ρέστα σου!! Εννοείται οτι υπήρξε ιδιοφυία, εννοείται πως άλλο να τα βλέπεις απο κοντά και άλλο στα βιβλία! Να είσαι καλά, καλό βράδυ!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Ηλιογράφος: Καταπληκτικά τα αποφθέγματα του..αξίζουν ξεχωριστό ποστ.. Να είσαι καλά Ηλιογράφε μου καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφήπολυτάλαντη αρτίστα, όμορφο αφιέρωμα
ΑπάντησηΔιαγραφήτο έργο του τεράστιο...
την καλησπέρα μου!
Γεια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαιρό είχα να σχολιάσω, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε σε διάβαζα ;)
Άλλο ένα ωραίο και ενημερωτικό post!
:) :) :)
Καλό βράδυ!
Φιλιά!
Είχα πάει στο μουσείο πικάσσο στη Βαρκελώνη... δεν μπορώ να πω ότι εντυπωσιάστηκα... αλλά γούστα είναι αυτά... ίσως είμαι του πιο κλασσικου!!
ΑπάντησηΔιαγραφήPicassoθήκαμε αρκούντως. Thanks!
ΑπάντησηΔιαγραφή@genna: Να είσαι καλά, ευχαριστώ καλό βραδάκι να έχουμε..
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Sweet and bitter: Σε ευχαριστώ, καλό βράδυ πολλά φιλιά.!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ laxanaki: Γούστα είναι αυτά σίγουρα..Είχες δει και την Γκουέρνικα??? Καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφή@ None: Ελπίζω να σας άρεσε, σε ευχαριστώ καλό βράδυ!
ΑπάντησηΔιαγραφή