13 Νοεμβρίου 2007

Νέο Μουσείο της Ακρόπολης


Στο προηγούμενο post συζητήσαμε για την Διονυσίου Αρεοπαγίτου και την Ακρόπολη, σκέφτηκα σήμερα να αναφερθώ στο πολυαναμενόμενο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης..

Το τελευταίο καιρό, αν έχετε περπατήσει βράδυ στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου, δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχουν κερδίσει το βλέμμα σας, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειές του νέου Μουσείου της Ακρόπολης, πάνω στις οποίες αντικατοπτρίζεται ο ναός!

Επίσης, σίγουρα θα έχετε δει τους τρεις γερανούς που μεταφέρουν γλυπτά και μέρη από τις μετόπες και τις ζωφόρους, από το προαύλιο του παλαιού μουσείου στο χώρο κοντά στο Θέατρο του Διονύσου και έπειτα στο νέο μουσείο της Ακρόπολης.
Έχει αρχίσει η μεταφορά όχι μόνο των 250 εκθεμάτων που βρίσκονταν στο παλαιό μουσείο, αλλά και 80 ακόμα μεγάλων αντικειμένων, τα οποία παρέμειναν στις αποθήκες και θα παρουσιαστούν για πρώτη φορά σε κοινό, αναδεικνύοντας τη διαχρονική ιστορία της Ακρόπολης από την προϊστορία έως και την ύστερη αρχαιότητα.
Προσωπικά, δεν μπορώ να πω οτι με τρελαίνει αυτό το μεγαθήριο...αλλά ανυπομονώ να το δω όταν θα είναι έτοιμο. Τόσο καιρό απο παράταση σε παράταση .. μας πάνε!
Έως τότε μπορείτε να παρακολουθείτε την εξέλιξη της διαδικασίας, με βίντεο και εικόνες στο http://www.newacropolismuseum.gr/.

Στο παρακάτω βίντεο, δείτε μια εικονική περιήγηση στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης.. πως θα είναι οι χώροι, που θα είναι τα κάθε λογής εκθέματα.. κλπ

45 σχόλια:

  1. Όλη η ιστορία της Ακρόπολης και της Αθήνας γενικότερα , δεν θα μπορούσε να παρουσιαστεί σε κτίριο που να μην είναι...μεγαθήριο. Πίστεύω ότι θα γίνει πολύ καλό μουσείο, αντάξιο (επιτέλους) ανάλογων ευρωπαικών.

    Roadartist, την καλησπέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κώστα τη καλησπέρα..ή μάλλον την καλημέρα μου! Θα δούμε! .. ΑΝΥΠΟΜΟΝΩ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν θέλω να το δώ το νέο μουσείο της Ακρόπολης... Ποτέ.
    Είναι δυνατόν το μουσείο του Νο1 μνημείου της Ευρώπης, στην χώρα που δημιούργησε τον πολιτισμό της Ευρώπης να μην έχει γίνει από Ελληνα Αρχιτέκτονα;
    Σωβίνα; Ναι, σωβίνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα αγαπητή :) Αυτο που απομενει ειναι να γίνει και το όνειρο της Μελίνας πραγματικότητας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @Constantinos: Καλή μου μέρα! Οτι έχει να κάνει με σοβινισμό κλπ άστο μακριά απο εμένα! Τέτοιοι όροι με ψιλοτρομάζουν. Τώρα πως λειτουργούν οι δημόσιοι διαγωνισμοί στην Ελλάδα δεν γνωρίζω αρκετά πράγματα. Ούτε αν έλαβαν μέρος και έλληνες αρχιτέκτονες..Ούτε αν ήταν καλύτερη η πρόταση του Γαλλοελβετού :??).. Δεν ξέρω. Και εγώ θα το προτιμούσα να ήταν έργο Έλληνα. Απο οτι είδα στο προφίλ σου σίγουρα εσύ θα γνωρίζεις περισσότερα πράγματα πάνω σε αυτό.

    @lockheart: καλημέρα λοκ! :) Αυτό ακριβώς θα είναι και το θέμα του επόμενου post.. Εκτός κ αν θέλετε να δημοσιευτεί μαζί με το σημερινό..καθώς είναι κάπως .. αλληλένδετα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Constantinos: οχ.. σορυ.. Καλή μας μέρα!! χιχι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανώνυμος11:06 π.μ.

    ..........ελπίζω να μπορούμε να φωτογραφίσουμε εντός του μουσείου. Τώρα σε ότι αφορά τους αλλοδαπούς επιστήμονες......έχω την εντύπωση ότι από αυτούς μάθαμε την Αρχαία Ελλάδα (ίσως κάνω λάθος), επόμενο είναι να χτίσουν και το μουσείο........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλημέρα,

    Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω πολυκαταλάβει αυτήν την ιστορία με τα κτίρια που θέλουν να κατεδαφίσουν λέει για να "συνομιλεί" το μουσείο απευθείας με τον Ιερό Βράχο...

    Εσύ έχεις καταλάβει τι παίζει ; Ποια είναι η θέση σου ;

    Το μουσείο πάντως είναι πολύ ωραίο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @ Ηλιογράφος: Υπομονή μέχρι το Φεβρουάριο του 2009!! Αργεί η έναρξη του..

    @ CsLaKoNaS: Καλημέρα σου! Με την κατεδάφιση των δύο αυτών διατηρητέων κτιρίων πιστεύω οτι ουσιαστικά ακρωτηριάζεται ο αρχιτεκτονικός χαρακτήρας της Δ. Αρεοπαγίτου. Καθώς ταυτόχρονα χάνεται ένα σημαντικό κομμάτι της σύγχρονης αστικής ιστορίας μας. Και όλα αυτά στο όνομα ενός κτιρίου - μουσείου το οποίο θα έπρεπε να είχε ως αποστολή τη διατήρηση και τη μεταφορά της μνήμης και όχι την καταστροφή της. Δεν έχουμε και πολλά διατηρητέα στην Αθήνα...

    Τα κτίρια της Διον. Αρεοπαγίτου στην ουσία εμποδίζουν το εστιατόριο του Μουσείου να φαίνεται από τον Μεγάλο Περίπατο και τον Αρχαιολογικό χώρο. Το τεράστιο, υπαίθριο εστιατόριο θα λειτουργήσει πάνω σε μια υψηλή τσιμεντένια εξέδρα - πρόβολο, που εξέχει από τον κύριο όγκο του Μουσείου, προς τη Διον. Αρεοπαγίτου, επί της οποίας σημειωτέον ότι δεν επιτρέπεται χρήση εστιατορίου.
    Ουσιαστικά νομίζω οτι θα χαθεί ένα κομμάτι της πολύτιμης αρχιτεκτονικής μας κληρονομιάς, ο μοναδικός χαρακτήρας της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, με σκοπό να πίνει τον καφέ του ο τουρίστας με ανεμπόδιστη θέα και να ενισχυθούν έτσι οι εμπορικές χρήσεις του μουσείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμφωνώ απόλυτα όσον αφορά στα κτίρια της Δ.Αρεοπαγίτου. Λες και έχουμε πληθώρα νεοκλασσικών δειγμάτων στην Αθήνα, και δεν μας πειράζει να χαθούνε δύο..Οτιδήποτε παραδοσιακό θα έπρεπε να διατηρείται και να διαφυλάσσεται σαν κόρη οφθαλμού,και όχι βέβαια να εξαρτάται η τύχη του με βάση το κέρδος.
    Ως απόλυτα εξαρτημένος από τη θάλασσα,σε χαιρετώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. "Ως απόλυτα εξαρτημένος από τη θάλασσα"

    Αυτό όντως σίγουρα σημαίνει οτι θα έχουμε πολλά να πούμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σίγουρα ένα καινουργιο μουσείο γιά την Ακρόπολη, ήταν απαραίτητο.
    τό να γκρεμιστούν όμως τα νεοκλασικά της Δ. Αεροπαγίτου, είναι εγκληματική πράξη γιατί, αφ' ενός κρύβουν το κτήριο αυτό που στην περιοχή αυτή θά είναι σαν "την μυϊγα μεσ' το γάλα", Αλλά και επειδή, κτήρια απο άλλες εποχές που οι κάτοικοι αυτής της πόλης είχαν γούστο και αίσθηση του ωραίου, πρέπει να φυλάγονται ώς κόρην οφθαλμού.
    Μέ τους χαιρετισμούς μου, και τίς ευχές μου γιά μιά εξαίσια μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Λέω κ εγώ που κολλάει αυτό τώρα? Γειά σου a.g. και απο εδώ :)) Πως σου φαίνεται το μουσείο? Δεν μας είπες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Alexis καλησπέρα! Όντως έτσι είναι αλλά κανείς δεν μας ρωτάει για τίποτα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. road, αν δεν το δω απο κοντα δεν μπορω να εχω αποψη αν μου αρεσει ή οχι

    ειναι παντως απαραδεκτο αυτο με τα νεοκλασσικα κτιρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό το Μουσείο ελπίζουμε πάντα να γίνει και το σπίτι των γλυπτών του Παρθενώνα.
    Για να καταρριφθεί το άλλοθι των Εφόρων του Βρετανικού Μουσείου.
    Θα διαβάσατε όλοι το άρθρο της Guardian (blogs)για τα γλυπτά- κάναμε μεγάλη συζήτηση εκεί.
    (υπάρχει στο μπλογκ μου η δ/νση για όσους δεν το είδαν).
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Vassia και τι συμπέρασμα βγήκε απο τη συζήτηση....??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ag,καμία σχέση. Απλώς λατρεύω τα νησιά και την αίσθηση της θάλασσας..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ενταξει νμ, ως συνηθως το πηρα κυριολεκτικα και εκανα αυτη την ερωτηση. :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Είναι κάτι που έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Με κάλυψες απόλυτα ! ..

    :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @dakis: Έλα ντε, κ αν θυμάσαι υποτίθεται οτι στην Ολυμπιάδα του 2004 θα ήταν έπρεπε να ήταν έτοιμο.....Τώρα υπολογίζεται οτι θα ανοίξει το 2009.

    @ CsLaKoNaS: Χαίρομαι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμος5:55 μ.μ.

    μπραβο για να βλεπουμε λιγο ιστορια..πρεπει να ειναι ωραιο αυτο το μουσειο...τωρα που θα γυρισω με τους παιχτες μου θα τους παω βολτα απο εκει να δουν...οπως και τους δικους μου που θα ερθουν στην ελλαδα για επισκεψη...besitos...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. argentina:_hellas: Να είσαι καλά! Oι παίχτες είναι τα παιδιά σου να υποθέσω?..Καλή επιστροφή!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Η virtual ξενάγηση δεν μπορεί να πει και πολλά, πάντως θα περιμένω με αγωνία το νέο μας μουσείο, και ελπίζω να μην διαψευσθώ που υποστηρίζω την εφαρμογή της σύγχρονης αρχιτεκτονικής στον ευρύτερο χώρο της Ακρόπολης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αυτό θα το δούμε venus in furs! Πάντως το βιντεάκι είναι καταπληκτικό, μακάρι να είναι και στην πραγματικότητα τόσο εντυπωσιακό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Περιμένω να το ζήσω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αντώνη και εγωωωωωω........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. http://blogs.guardian.co.uk/art/2007/10/the_parthenon_marbles_should_not_be_returned_to_greece.html

    Εδώ θα διαβάσεις τι ειπώθηκε.
    Προσωπική μου εκτίμηση- όλοι πλην του Β. Μουσείου είναι υπέρ της επιστροφής των γλυπτών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Είναι αυτονόητο χρέος όλων μας να στηρίζουμε την επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα. Και το Νέο Μουσείο - παρά το ότι αρχιτεκτονικά μου φαίνεται τέρας - συμβάλει προς αυτήν την κατεύθυνση. Όσο σκέφτομαι όμως ότι υπουργός πολιτισμού είναι ο Λιάπης με πιάνει κάτι, δεν ξέρω, παράξενος τύπος. Θα σηκωθούν οι Καρυάτιδες και θα τον δείρουν. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Δεν κανονίζουμε όλοι οι Bloggers για μια επίσκεψη στο νέο Μουσείο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ανώνυμος11:00 μ.μ.

    εγώ πάντως είχα κολλήσει και κοίταζα τον τρόπο μεταφοράς...ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. h.constantinos, ο Τσουμί το σχεδίασε μαζί με τον έλληνα Φωτιάδη.
    roadartist, κάνε έναν κόπο και δες το ποστ που έχω γράψει για τη διάλεξη Τσουμί στο Μέγαρο: θα δεις ότι μας αντιμετώπισε σαν χαζούς ιθαγενείς και μας μοίρασε καθρεφτάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. τα μάρμαρα δεν βλέπω να γυρνάνε όμως...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. @ Zorba the Greek,
    Λακων,
    Βιργινία,
    Λωτοφάγος :

    Συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση, είχα βγει μια βόλτα, όχι στην Δ.Αρεοπαγίτου :)) Είμαστε η χώρα του παραλόγου και της αρπακτής. Μόνο αυτό εχω να δηλώσω. Σας παραπέμπω στο καινούργιο post που θα δημοσιεύσω σε λίγο και θα είναι ακριβώς πάνω στο θέμα της επιστροφής των Μαρμάρων.

    Νομίζω οτι πρέπει να ολοκληρωθεί έτσι η όλη συζήτηση μας!..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. @ osela: Αυτό ακριβώς..σε καινούργιο post...εντός ολίγου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. roadartist...μπράβο! ;)
    φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. @karyatida: Να είσαι καλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Μόλις διάβασα ένα σχετικό άρθρο για τα κτίρια της Δ. Αρεοπαγίτου
    http://www.e-tipos.com/newsitem?id=16053
    Αν θέλετε μπορείτε να υπογράψετε υπέρ των Κτιρίων στο παρακάτω χώρο:
    yperareopagitou.blogspot.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Πραγματι η Διον.Αεροπαγίτου ειδικα οπως διαμορφωθηκε τελευταια ειναι ενας ιδιαιτερος δρομος να περπατα κανεις,μία απο τις λιγες οάσεις αυτης της πολης.Αν περιφρουρουσαν και καλυτερα να μην διερχονται καθολου μηχανάκια θα ηταν ακομα καλυτερα.

    Ωραιότατο το ποστ για το Νεο Μουσείο,και εξαιρετικο το βιντεάκι.Θα το ξαναδω...Τετοια εργα χρειαζονται για να μπει μια μητροπολη στον διεθνη χάρτη.Οποιος εχει επισκεφτεί το Βερολινο τα τελευταία χρόνια θα καταλάβει...
    Το νεο Μουσείο θα αποτελεσει αναμφισβήτητα ισχυρότατο πολο ελξης,και μακαρι να προστεθούν κι αλλα τέτοια σημαδιακά κτήρια.Αρκεί να βρεθει μια φόρμουλα να μην εξαρτάται η λειτουργία του απο τις διαθέσεις των κηφήνων του Υπ.Πολιτισμού,με κίνδυνο να είναι κλειστό οποτεδήποτε η Πολιτεια δε συναινει στις αξιώσεις τους.Δεν συμφωνώ και γω με την κατεδαφιση των νεοκλασσικων,ωστοσο...
    Και παλι μπράβο,road!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. @ squarelogic: Συμφωνώ με όσα λές και κυρίως οτι είναι απαράδεκτο πυο εθελοτυφλούν στα μηχανάκια!.. Άσε που είναι και επικίνδυνο γιατί έχει πολλά μικρά παιδιά κλπ και μπορεί να προκληθεί ατύχημα..
    Να είσαι καλά, σε ευχαριστώ για τα λόγια σου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ανυπομονώ.. άσε που το παρακολουθώ από την πρώτη μέρα κατασκευής του μέχρι και τώρα με την μεταφορά των μαρμάρων από το παράθυρο του γραφείου μου που μάλλον είναι στην στρατιγηκότερη θέση (ασχέτως αν τα αφεντικά παραπονιούνται πως μας αποσπά την προσοχή).
    Είχα σκοπό να γράψω κάτι αντίστοιχο αλλά με κάλυψες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. @S: Τυχερε/η!! ... Μόνο αυτό έχω να σου πώ..:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή