23 Μαρτίου 2017

στο Λευκό τον Πύργο...



Είναι πολλοί εκείνοι που έχουν επισκεφτεί τη Θεσσαλονίκη, μα δεν έχουν ανέβει στο Λευκό Πύργο. Εμένα πάλι ήταν το πρώτο πράγμα στο πρόγραμμα μου που έκανα μόλις επισκέφτηκα τη συμπρωτεύουσα. Είχα ανέβει ξανά πριν χρόνια.  Δε θυμόμουν πολλά πράγματα, μόνο μου είχε απομείνει η ανάμνηση της αίσθησης του ανοικτού ορίζοντα από ψηλά.


Εκείνη τη μέρα ήταν ένα παγωμένο πρωινό του Ιανουαρίου. Με έναν βροχερό καιρό που ταίριαζε απόλυτα στο συννεφιασμένο σκηνικό του βορρά.

Στην είσοδο του Λευκού Πύργου, σύμβολο της Θεσσαλονίκης, μπορείς να μάθεις πολλά για την ιστορία του. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι κτίστηκε το 15ο αι., μετά την άλωση της Θεσσαλονίκης από τους Οθωμανούς το 1430, στη θέση του υπήρχε παλαιότερος πύργος της βυζαντινής οχύρωσης της Θεσσαλονίκης, στο σημείο που το ανατολικό τείχος συναντούσε το τείχος της θάλασσας.


Στο εσωτερικού του Πύργου στεγάζεται μια πολύ ενδιαφέρουσα μόνιμη έκθεση που αφορά την ιστορία της πόλης της Θεσσαλονίκης από την εποχή της ίδρυσής της το 316/15 π.Χ. μέχρι και τις μέρες μας. Η έκθεση παρουσιάζει με συνοπτικό τρόπο όψεις της ιστορίας της. 


Ένας πολύ καλός τρόπος να μάθεις πράγματα για την μακραίωνη, 
αδιάσπαστη ιστορική παρουσία της.


Η ιστορία των πόλεων είναι πάντα άκρως γοητευτική.


Ματιές προς το εξωτερικό χώρο από τα παράθυρα.


Η θάλασσα να δεσπόζει.


Επισκέφτηκα τη Θεσσαλονίκη  και τη Βεργίνα  στα τέλη του φετινού Ιανουαρίου. Μα πραγματικά, έχω την παράξενη αίσθηση ότι έχει μεσολαβήσει τουλάχιστον ένα έτος από τότε...

Οπότε τι μένει ως δίδαγμα; Ταξιδέψτε όσο μπορείτε, όποτε μπορείτε. Ζήστε, γνωρίστε. Θα είναι το αποκούμπι σας για τα ζόρια όταν θα σας επισκεφτούν.

Check: Λευκός Πύργος Θεσσαλονίκης 

6 σχόλια:

Rosa Mund είπε...

Η Θεσσαλονίκη μέσω της Βεργίνας είναι ένας ιδανικός προορισμός. Πήγα πριν μερικά χρόνια και πάλι μου λείπει. Ωστόσο, η απόσταση για να επαναλάβω το ταξίδι είναι σχεδόν απαγορευτική.
Ταξιδεύω στα όνειρά μου.
Ούτε κι εγώ έχω ανεβεί στο Λευκό Πύργο.

Roadartist είπε...

Rosa Mund: Εγώ πήγα αεροπορικώς, με πολύ οικονομικά εισιτήρια. Από τη θεσσαλονίκη με αμάξι ως τη Βεργίνα είναι μόλις μια ώρα. Έχετε δίκιο ότι από Αθήνα είναι πολύ μεγάλη η απόσταση. Ο προορισμός είναι βέβαια μαγευτικός. Ναι είναι εντυπωσιακό ότι ελάχιστοι ανεβαίνουν στο Λευκό Πύργο, εμένα πάλι κάτι μου "κάνει"... ίσως η θέα από εκεί ψηλά και η αίσθηση ιστορικότητας του σημείου.

VAD είπε...

Τι "με" λες τωρα!!! :) :)

Roadartist είπε...

Vad: χαχαχα είδες;;; :):):):)

Rosa Mund είπε...

Βάλτε κι άλλες δυο ώρες δρόμο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέχρι την Αθήνα.
Όσο περνούν τα χρόνια, γίνεται όλο και πιο δύσκολη η μετακίνηση. Θέλει κότσια κι αυτή.
Καλά, η Βεργίνα είναι ασύλληπτη. Αν δεν την έχει επισκεφτεί κανείς, δεν μπορεί να φανταστεί αυτό που βλέπει.
Συμφωνώ για το Λευκό Πύργο και είναι παράλειψή μου που δεν ανέβηκα.

Roadartist είπε...

Rosa Mund: Είναι εντυπωσιακό ότι με το αεροπλάνο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη πλήρωσα όσα και με τον προαστιακό από Αεροδρόμιο-Κέντρο. Ναι είναι πραγματικά ασύλληπτη. Από τα ωραιότερα μουσεία που υπάρχουν, είναι το όνειρο κάθε αρχαιολόγου, ο Ανδρόνικος άγγιξε το θαύμα.
Την επόμενη φορά ανέβασμα στο Λευκό Πύργο, λοιπόν. :)

Related Posts with Thumbnails